abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2003 @ 11:32:11 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10315426
Een typische mannenkwaal waar nog geen oorzaak voor is gevonden. Pijn aan 1 kant van je hoofd die doortrekt tot in je kaken, je wilt wel met je kop tegen de muur aan rammen zo zeer doet het.

Zijn er nog mensen die er ook last van hebben? Wat doe je dan? Ik heb het zelf af en toe (het ging een half jaar goed), opeens wordt je snachts wakker en lijkt je hoofd te ontploffen.

Hints? Tips?

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  vrijdag 9 mei 2003 @ 11:35:55 #2
46673 fuct
I'm a beautiful place
pi_10315504
Dan weer wel dan weer niet...al vanaf de vijfde klas lagere school. Niet leuk...verre van zelfs. Het lijkt er echter op dat de laatste jaren het erger is als het wat frisser of koud is buiten.

Tips? Rook je of drink je (veel)? Sport je of wat voor andere dingen doe je met je lichaam? Heb je veel haar of weinig, ben je een gespannen of onrustig persoon? Allemaal dingen die volgens mij mee kunnen spelen.

[Dit bericht is gewijzigd door fuct op 09-05-2003 11:37]

Whatever happens, happens.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 11:36:20 #3
53747 GTD
http://www.deduppies.nl
pi_10315515
SEX helpt

je schouders proberen niet op te trekken

Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen
  vrijdag 9 mei 2003 @ 11:46:08 #5
46673 fuct
I'm a beautiful place
pi_10315756
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 11:39 schreef Meneer_Mush het volgende:
interessant!
Ja tof man...ik met mijn ADHD hoofd schijn bijna alleen bad trips te kunnen krijgen van LSD. Moet ik echt zoiets gaan doen...krijg ik nooit meer hoofdpijn nadat ik zelfmoord heb gepleegd.
pi_10316265
LSD of Paddo's kunnen de clusterhoofdpijn verhelpen ja... het schijnt dat je er van 1 portie paddo's een jaar lang helemaal geen last meer van hebt, en het is nog fun ook

Moet je wel goed in je vel zitten, en http://www.erowid.org/psychoactives/faqs/psychedelic_experience_faq.shtml even lezen

vrijdag 9 mei 2003 @ 12:07:23 #7
16625 robh
pi_10316308
Paddo's en LSD..... Toch middelen die ik liever niet slik. Al was het alleen maar dat bij mij persoonlijk de hoofdpijn komt wanneer ik het druk heb en niet echt goed in mn vel zit.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10316375
Hmm.. misschien moet je het toch overwegen, het hoeft geloof ik ook geen tripdosis te zijn, maar een hoeveelheid waarvan je je alleen wat lichtjes in je hoofd voelt werkt ook al.. dan kan je ook geen bad trip krijgen.
Maar goed, er zijn vast nog wel andere manieren om het te bestreiden
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:11:22 #9
46673 fuct
I'm a beautiful place
pi_10316403
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 12:07 schreef robh het volgende:
Paddo's en LSD..... Toch middelen die ik liever niet slik. Al was het alleen maar dat bij mij persoonlijk de hoofdpijn komt wanneer ik het druk heb en niet echt goed in mn vel zit.
Spannings hoofdpijn net als bij mij. Yoga volgen om te leren je spieren te onstpannen op dat soort momenten. Dat wil zeggen als je er aan denkt. Wat sporten of een saunatje pakken wil ook wel eens helpen. Bij mij tenminste helpt werkelijks squashen wel...lekker meppen, rennen en vloeken.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:19:25 #10
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_10316593
Collega van mij heeft het chronisch, daardoor moest hij stoppen met werken
doei
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:23:07 #11
23614 greesy
always fun
pi_10316676
Je hebt misschien een magnesiumtekort, daar zijn wel aanvullingen voor in tabletten, bij de apotheek of drogist. Verder moet je minderen met suiker, en als je koffie drinkt, na elke kop 1 glas water drinken.
just be who you want to be
  vrijdag 9 mei 2003 @ 12:35:48 #12
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_10316948
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 11:32 schreef robh het volgende:
Een typische mannenkwaal waar nog geen oorzaak voor is gevonden. Hints? Tips?
Vrouwen blijven niet gespaard hoor, dat heb ik uit ervaring.
Het word ook zelfmoordhoofdpijn genoemd en iedereen die het ooit gehad heeft weet hoe waar dit is. Overigens schijnt het na het 50-ste levensjaar te verminderen tot het zelfs nooit meer terug komt.
Fijn he, heb ik nog een kleine 20 jaar te gaan.

Maar goed, ik ben op een moment bij een accupunturist terecht gekomen en na vele gesprekken opperde hij de mogelijkheid dat ik ooit een whiplash gehad zou kunnen hebben en mede door verkeerde behandeling hiervan er clusterhoofdpijn aan overgehouden heb.
Nu heb ik idd enige jaren geleden een zwaar auto ongeluk gehad, met whiplash als 1 van de mankementen.

Ik ga nu om de 2 weken voor accupuntuur en krijg dan ook een goede nekmassage van hem, dit helpt mij aanzienlijk (al is het alleen maar al om de vermindering van stress) en ik ben nu alweer 6 maanden aanval-vrij, na een periode van 4 maanden constante pijn.
Gewoon proberen, slechter kan het niet worden.
En succes en sterkte, het sucked big time als je dit hebt.

Oh.
Ok.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 14:06:11 #13
16625 robh
pi_10318904
Wat doen jullie dan als je er last van hebt? Paracetamolletje en naar bed?

Ik heb het het vaakst snachts en dan moet ik echt uit bed want anders word ik gek..

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10319018
Ikzelf heb er geen last van mijn zwager daarintegen wel. Wat hij doety als hij een aanval heefty is uit bed gaan en pur zuurstof ademen, hij krijgt van die grote cylinders thuis, dan zakt het meestal wel iets af.

Bij mijn zwager komt het in aavallen van een aantal maanden waarna het ook weer een aantal maanden weg kan zijn

s6 igg

vrijdag 9 mei 2003 @ 14:40:35 #15
51983 KwikFlup
Fryslân Boppe
pi_10319841
Ik heb (gelukkig) geen last van deze vorm van hoofdpijn maar het lijkt me ook zeker niet aangenaam. - ik heb zelf dagelijkse spierspanningshoofdpijn en regelmatig zware migraine, dus ik kan me voorstellen wat voor pijn je hebt..-

Ik zou zeggen...overleg eens met je huisarts of een apotheker of er middelen zijn die goed helpen bij deze vorm van hoofdpijn. Het beste zijn dan de homeopathische middelen (al willen de meeste huisartsen niet geloven dat deze werkelijk werken..) Van paracetamol weten onderzoekers inmiddels dat ze vaak hoofdpijn verergeren dus iets anders lijkt me zinvoller.

Misschien helpt het als je gaat letten op voedingsmiddelen die je eet ?? dan met name : kaas, chocola, koffie, noten, spijs, marsepein, pinda's, citrusvruchten.... hiervan is bekend dat deze hoofdpijn kunnen veroorzaken of dit zelfs verergeren (!).

Als de hoofdpijn echt niet te dragen is ga ik meestal zo donker mogelijk ergens liggen (lichten uit, handdoeken voor het raam, gordijnen dicht) en zet dan heeeeeel zachtjes de radio aan, dit geeft afleiding zodat ik dan niet aan de pijn denk. Voor mij helpt dit een beetje, maar ik weet dat veel mensen ook geen zachte muziek kunnen verdragen.

Hopelijk heb je iets aan hetgene wat ik heb gezegd...sterkte in ieder geval

Somewhere down the line, I'm sure we'll meet... again
  zaterdag 10 mei 2003 @ 08:55:09 #16
35818 LouLou
ouwe lurkster
pi_10334629
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 14:06 schreef robh het volgende:
Wat doen jullie dan als je er last van hebt? Paracetamolletje en naar bed?

Ik heb het het vaakst snachts en dan moet ik echt uit bed want anders word ik gek..

Iets sterkers dan een paracetamolletje is niet verkeerd hoor...
Ik krijg van mijn huisarts altijd ascal600, dat is een behoorlijke pijnstiller.
En hoe gek het ook klinkt, ik zoek afleiding, want wat je ook doet (liggen, staan, ogen open, ogen dicht), het maakt allemaal niet uit, de pijn blijft overheersen. Dus ik zoek iets om te doen, om die minieme kans te kunnen nemen dat je afgeleid wordt en even niets voelt.

oh en niet denken dat het daadwerkelijk helpt om met je hoofd tegen de muur te slaan of de haren uit je kop te trekken, de neiging is groot, maar het helpt echt niet.

Oh.
Ok.
pi_12184270
Mediteren helpt ook. Bij mij in ieder geval... meestal is bij mij de hoofdpijn na minder dan 5 minuten over.
  zaterdag 2 augustus 2003 @ 17:23:07 #18
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_12184685
Ga naar je huisarts en laat je verwijzen naar een neuroloog. Hij kan je medicijnen voorschrijven.
Wat zeker helpt in nachtelijke waanzinnigmakende hoofdpijn is jezelf injecteren met Imigran. Het is even wennen, maar je bent binnen vijf minuten van je hoofdpijn af. Misschien een overweging? Ga sowieso eens praten met je huisarts en vraag voorlichtings materiaal over clusterhoofdpijn.
Bel eens naar het Leids Universitair Medisch Centrum, daar wordt een studie gedaan naar clusterhoofdpijn, misschien heb je daar wat aan?

Succes

hofleverancier van sterretjes :)
pi_18645987
<kick>

ik ken het helaas.

Afgelopen dagen weer erge last gehad. Helaas hebben maandelijkse periodes ook er iets mee te maken kom ik tot de ontdekking.

Meestal Linkerslaap, kloppende aders, snijdende pijn, doortrekken naar oog en kaak, dichttrekkend/trillend oog..... geluiden doen pijn en ik ga dan maar slapen.

Helaas kan ik bij mijn huidige medicatie weinig anders dan flinke paracetamols slikken, en meestal kruip ik daarna in bed om heel naar en warrig te dromen.

Afgelopen dagen 5 keer een "aanval" gehad die me echt tot huilens toe pijn deed..... de rest van de tijd is mijn slaap een zeer gevoelig plekje en voel ik de aderen zwellen en afnemen ..... tot de volgende snijdende pijn doorzet.

Het doet echt verschrikkelijk veel zeer,

eniewee, het komt vaker voor en het is intenser geworden, zeker als ik het vergelijk met jaren geleden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 26 april 2004 @ 10:52:26 #20
16625 robh
pi_18688681
Wat vervelend dat je niet iets sterkers dan paracetamol kunt slikken
Misschien heb je wat aan http://www.kopzorgen.nl/cluster.html ?

Behalve de (herkenbare) pijn die je beschrijft is dat warrige dromen ook iets waar ik zelf altijd last van heb. Hoe vaker ik dan probeer om weer in slaap te komen hoe erger het wordt. Doorslapen is dan geen optie, ik ben echt bang dat ik gek word dan.

Inmiddels loop ik alweer een aantal weken hoofdpijnvrij rond, en ik moet zeggen dat het wel erg fijn is om s'avonds een pilsje te kunnen drinken zonder dat je daar s'nachts de prijs voor hoeft te betalen.

Veel sterkte en hopelijk is je hoofdpijnperiode snel over!
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_18692965
Hoofdpijn suckt anyhow, maar dit lijkt me pas echt erg! Als zelfs slapen niet helpt..
pi_18722800
Ik ben één van de weinige vrouwen die ook last heeft van clusterhoofdpijn. Ben nog maar 21 jaar, en als het pas bij je 50ste weggaat heb ik nog een lange periode te gaan.

Ik zit nu gelukkig in een rustige periode, maar heb er een half jaar lang heel erg last van gehad. Zelfs de voorgeschreven medicijnen hielpen niet. En sport wat een ontzettend grote hobby van me is, wordt erdoor belemmerd. Even als mijn studie.

Ik heb voorheen ook wel eens last van migraine gehad, dan moest ik echt al het licht uitdoen en kon ik geen geluid verdragen, daarentegen kan ik nu de muziek zo hard zetten als ik wil, maar erger word het daar niet door.

Mijn concentratie vermogen is op het moment van een aanval ontzettend klein, wat vooral balen is als je midden in je tentamens zit. Gelukkig doe ik een technische studie en hoef ik niet veel te leren maar moet ik het hebben van inzicht. Hierdoor heb ik mijn tentamens nog wel gehaald. Want iets uit mijn hoofd leren lukt dan echt niet.

Ik sport ontzettend veel en wat mij is opgevallen is dat het na het sporten meestal erger word, sneller op komt zetten. Ik ga mijn sport hier alleen niet voor opgeven en heb er mee leren leven dat ik na iedere wedstrijd niks meer hoef te ondernemen, vanwege de koppijn.
pi_18723444
vrouwen hebben er sowieso meer last van de laatste jaren blijkt uit cijfers....

de heren wetenschappers denken dat de emancipatie, meer vrouwen werken en draaien een gezin, meespeelt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 27 april 2004 @ 16:37:23 #24
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_18723624
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:03 schreef Muchacha20 het volgende:
verhaal
Hier een lotgenoot, herken je verhaal helemaal. Ook qua sporten, als ik een aanval voel aankomen hoef ik dat dus echt niet te doen, dan lig ik weer tussen een paar uur en een paar dagen plat.
Hoe heviger de aanval is, hoe korter dat 'ie duurt. En concentreren kan ik idd ook wel vergeten. Ook al heb ik een lange en dus relatief mildere aanval, nadenken gaat al niet, laat staan de dagelijkse beslommeringen uitvoeren en autorijden al helemaal niet ...

Gelukkig de laatste tijd (na verhuizing, tentamens etcetera) nu weer een wat rustiger periode
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_18735634
Ik heb het ook, en het is echt klote, het komt binnen een paar minuten opzetten en dan kan je wel schreeuwen van de pijn ik heb het bepaalde periodes ik heb het nu ook al een tijdje niet gehad (gelukkig) maar het is echt zwaar klote!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')