Hoewel de brandweer het vuur met man en macht tracht te bestrijden, breidt de brand zich verder in hevigheid uit. Voorzover bekend zijn er geen gewonden.
De brand werd rond half negen donderdagavond ontdekt door een brandweerman en een vertegenwoordiger van een brandbeveiligingsbedrijf die in het eetcafé zaten te eten. Ze zagen rook uit de schoorsteen komen, sloegen alarm bij de brandweer en begonnen direct met de ontruiming van de horecazaak. Daar zaten op dat moment zo'n negentig mensen te eten.
Het eetcafé staat op de Grote Markt, het historische centrum van Breda met veel monumentale panden. Het is erg druk in de stad vanwege de wekelijkse koopavond. De brand trekt dan ook veel bekijks. De horecazaak is twee maanden geleden voor ongeveer een miljoen euro verbouwd.
Bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=144610&c=10
Ieman daar in de buurt ?
staat al dik anderhalf uur op
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=28433
maar zit er niet in de buurt, ga zo lekker slapen
quote:hopen dat dat zo blijft en dat het geen herhaling wordt van die brand in die kerk in haarlem (waarbij 3 brandweermannen omkwamen) ...
Op vrijdag 9 mei 2003 00:08 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Er is nu wel meer weg dan een paar plasmaschermen....
iig mooi dat er niemand gewond is...:N
quote:gelukkig (hoe erg ook) is het tot dat pand beperkt gebleven. Als 't was overgeslagen naar de kerk of die andere panden, was de ramp helemaal niet te overzien geweest
Op vrijdag 9 mei 2003 07:09 schreef snarfbreda het volgende:
en wat er overbleefbron: mezelf
hoe zit 't met dat pand ernaast? als ik de foto nog es bekijk, lijkt dat ook behoorlijk beschadigd.
[Dit bericht is gewijzigd door Roel_Jewel op 09-05-2003 08:30]
Ik kreeg de rook in mijn kamer, toch 1 km verwijderd van het centrum. Ramen open tijdens het slapen en de rook trok helemaal door het huis heen. Minder fijn
quote:Hee Snarf,
Op vrijdag 9 mei 2003 07:09 schreef snarfbreda het volgende:
en wat er overbleefbron: mezelf
quote:Totaal ongepast misschien hoor maar wat zou het een sprookjesachtig gezicht zijn geweest als die kerk ernaast in de brand zou staan..
Op vrijdag 9 mei 2003 08:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]da's een erg heftige brand geweest ...
einge bredanaren hier!?
check bn de stem op de voorpagina en chech het verhaal vooral de naam
die erbij staat
voor dioegene zonder "de stem"
http://www.bndestem.nl/regioportal/BNS/0,2622,1314-Voorpagina__1588235_,00.html
quote:en waar slaat dit op?
Op vrijdag 9 mei 2003 13:34 schreef hicham het volgende:
Zal wel met drugsgeld betaald zijn, God straft meteen
quote:Pfft, wie is er nu de grootste ramptoerist, volgens mij die gast die foto's staat te maken....
Op vrijdag 9 mei 2003 10:12 schreef Snoetje het volgende:
Behoorlijk wat ramptoeristen...
quote:de foto komt van de site van BN de stem, dus het is voor hem gewoon werk.
Op vrijdag 9 mei 2003 13:39 schreef Guard het volgende:[..]
Pfft, wie is er nu de grootste ramptoerist, volgens mij die gast die foto's staat te maken....
quote:leuk van je hobby je beroep maken
Op vrijdag 9 mei 2003 13:41 schreef Snoetje het volgende:[..]
de foto komt van de site van BN de stem, dus het is voor hem gewoon werk.
Overigens is dat artikel van de stem wel wat vreemd opgesteld, bv: "Het duurde tot kwart voor elf voordat het gebouw in één grote vuurzee veranderde." alsof het de bedoeling was dat het hele gebouw in rook opging.....
quote:nee maar in rond 23 uur storte het dak in en TOEN kon je goed zien dat alles in brand stond.. daarvoor zag je alleen rook
Op vrijdag 9 mei 2003 13:45 schreef Guard het volgende:[..]
leuk van je hobby je beroep maken
Overigens is dat artikel van de stem wel wat vreemd opgesteld, bv: "Het duurde tot kwart voor elf voordat het gebouw in één grote vuurzee veranderde." alsof het de bedoeling was dat het hele gebouw in rook opging.....
quote:Meneer Sweres, die ken ik
Op vrijdag 9 mei 2003 11:53 schreef rkloeg het volgende:
hmmzz,einge bredanaren hier!?
check bn de stem
op de voorpagina en chech het verhaal vooral de naam
die erbij staat
voor dioegene zonder "de stem"
http://www.bndestem.nl/regioportal/BNS/0,2622,1314-Voorpagina__1588235_,00.html
Gelukkig trouwens dat er niks is overgewaaid of weet ik wat naar de Kerk. 't Zou zonde zijn als daar wat mee mee gebeurt! Want nou ik die foto zie, die kerk is eik best heel sjiek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |