abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_698912
Heeft iemand al eens zijn amalgaamvullingen laten vervangen i.v.m. amalgaam/kwikvergiftiging? Sinds 6 jaar heb ik zeer veel last van eczeem, en vermoed wordt dat het kwik een extra belasting voor de huid vormt. In februari laat ik al mijn vullingen (8x) vervangen. Iemand ervaring mee?
pi_699377
ik heb een stuk of 3 of 4 amalgaan vullingen in mijn tanden zitten, geen idee of daar kwik in zit, heb nergens last van verder..

sinds mijn 14e ongeveer heb ik de rest laten doen met dat witte spul ipv amalgaan omdat het gewoon mooier staat, mochten die lelijke zilvere dingen er eens uit pleuren dan vervang ik die ook

pi_699644
Amalgaam is een kwiklegering, in dit geval dus met lood. Ik heb wel eens gelezen dat het kwik na verloop van tijd gedeeltelijk verdampt. Kan niet gezond zijn volgens mij.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_702630
Ik heb al mijn amalgaamvullingen laten vervangen door witte porselein vullingen, omdat ik er ziek van werd! Maar ja ik had dan ook wel veel amalgaam in de bek om het maar zo te zeggen! Al mijn kiezen gevuld, ik had gewoon "zware kaken" En ik had last van mijn lichaam, waar geen arts antwoord op had. Ik heb alles laten vervangen, een paar kronen erbij en inlays (kost wel een lieve duit) Ik ben eerst heel erg ziek geweest, en daarna is het alleen maar beter gegaan! Of het tussen de oren zit of het inderdaad aan het bekkie heeft gelegen.........ik weet het niet, maar de vage klachten zijn weg!

Knuffie

pi_702686
Oh ja vergeet ik nog te vertellen, als je dit laat doen zijn je vullingen wel een paar maanden (kan tot een 1 jaar) ZEER gevoelig! Bij warmte en kou. En vraag je tandarts voor een hoover nog iets, dat is een soort condoom die hij om je kies doet om het amalgaan op te vangen bij het boren! Anders krijg je die troep nog binnen!
pi_702725
Ik heb het laatst nog aan mijn tandarts gevraagd en die zei dat het onzin was. Is het nou echt bewezen dat het slecht voor de gezondheid is? Er is veel verwarring over, terwijl eventuele schade middels een onderzoek toch aantoonbaar gemaakt zou kunnen worden. Weet iemand of zo'n onderzoek al is verricht en of er iets over te vinden is op het internet?
pi_702806
Ja maar een tandarts kan toch niks over lichamelijke klachten zeggen? Wat ik wel weet is dat als 1ste je gebit gezond moet zijn, om verder ook gezond te zijn. Hiermee wil ik zeggen dat je gezondheid wel veel met je gebit te maken heeft! Maar goed zoals ik al hierboven zei, het kan tussen je oren zitten, maar als het werkt ach......
Ik zal eens rondkijken voor sites.
pi_702889
Ik trek niets in twijfel, was alleen benieuwd of er onderzoek naar is verricht. Mocht het toch schadelijk zijn, hoop ik dat tandartsen hier van op de hoogte worden/zijn gesteld, aangezien zij deze vullingen dagelijks aanbrengen.
pi_705909
Dankjulliewel voor de reacties! Het is idd discussieerbaar. Ik vind het persoonlijk heel aannemelijk dat er kwik in het lichaam terechtkomt en dat er daardoor lichamelijke klachten kunnen ontstaan (bij mij extra belasting voor de huid). Via electrodenacupunctuur (EAV) heeft mijn homeopaat naast de kwikbelasting ook allergie voor fluor vastgesteld. Vind ik ook aannemelijk, fluor is supergiftig. Dus wat doet dat in tandpasta??? (tip: goedkoopste *ruidvat-tandpasta is zonder fluor).
Meaghan, zonder allerlei complottheoriën aan te hangen heeft de industrie denk ik een hele grote invloed. Er wordt zelfs gezegd dat fluor een restproduct was wat ze kwijt moesten.... En het is discutabel of fluor wel zo goed voor tanden is!
De overheid zal het wel te duur vinden om amalgaam te laten verwijderen. Gelukkig krijgt de huidige generatie al bijna geen amalgaam meer.
Knuffie, kun je wat meer over de aard van je klachten vertellen?
pi_705969
Ik heb begrepen dat in sommige landen amalgaamvulligen verboden zijn...(weet ik niet 100% zeker).
pi_706100
Ik had klachten met gewrichten, ook last van fluor. Voor diegene die dit nog niet weten, fluor komt van aluminium (afvalstof ervan!!)Ik heb zelf nooit last van mijn huid gehad, wat ik ik al schreef vage rare klachten, darm problemen, en dat onderzoek wat jij hebt gehad heb ik dus ook gehad! Alleen is het bij mij al weer wat jaartjes geleden! Dus het fijne weet ik er niet meer van, wel dat er veel storing had in de bek! Ook dode (kiezen en tanden zonder zenuw) elementen kunnen zeer in de weg zitten van een gezonder leven. Maar dat werd me te bizar dan moet je met zwevende bruggen en zo gaan verbouwen. Maar goed ik ben gestopt met fluor, melk, kaas en heb mijn amalgaamvullingen laten verwijderen, en die klachten van moeilijke darmen en pijnlijke gewrichten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen! En echt ik heb wat bloedtestjes gehad omdat men dacht dat ik reuma had. Maar goed het is over en voor een ieder ander gelden weer andere dingen! Maar je huid is je grootste orgaan en als je eczeem hebt ben je niet gezegend! Ik zou als ik jou was ook eens vragen wat lactose misschien voor jou doet! Geen woorden in zijn mond leggen maar gewoon vragen wat kaas met je lichaam doet!En verder als je denkt dat je vullingen iets er mee te maken hebben, doe je er goed aan het te vervangen!
pi_706156
Hai,
Ook bij mij is door een homeopatisch arts vastgesteld dat mijn lichaam ontzetten te lijden heeft door mijn amalgaamvullingen.
Ik moet nog steeds afspraak maken met m'n tandarts en stel het ook al maanden uit.
Ben inmiddels aangemeld bij mailinglist over amalgaam.
Meer info vind je hier http://www.web-light.nl/AMALGAM/NL/nlmframe.html
pi_706415
Effe een vraagje.... Wordt het door je verzekering vergoed als je al je vullingen laat vervangen?
pi_706486
Downer suc6! Ook ik zit 'm lichtelijk te knijpen voor de tandarts, maar heb de afspraken al vaststaan. Gelukkig was de tandarts die mijn homeopaat aanbevool, mijn eigen tandarts in Apeldoorn (tandarts Muts). Deze wist zelf vrij veel van homeopatie. Het gebeurt bij mij in 2 weken in 4 behandelingen. Een quadrant (halve kaak) per keer. Twee weken vantevoren beginnen met een ontgiftingskuur. Kosten: 1.300 bij mij voor de vullingen, mijn verzekering vergoedt 80% van tandartskosten met een maximum van 1.000 per jaar. En dan nog 870,00 voor de ontgiftingskuur. Mijn verzekering vergoedt voor alternatieve geneeswijzen maximaal 1.000 per jaar, ik wacht met spanning af wat er van de 870,00 vergoed wordt....
Knuffie, op zich is er geen lactose allergie vastgesteld door de huidarts of de homeopaat. De tandarts kwam met een boekje van Roy Martina aanzetten waarin stond dat zuivel slecht was. Ik moet dit echter nog lezen. Nog een vraagje aan jou, hoe snel verdwenen je klachten na verwijderen van het amalgaam?
  woensdag 31 januari 2001 @ 04:04:04 #15
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_706487
quote:
Op 30 januari 2001 22:40 schreef fokje het volgende:
Ik heb begrepen dat in sommige landen amalgaamvulligen verboden zijn...(weet ik niet 100% zeker).
Klopt. Een vriendin van me die MS heeft vertelde me dat laatst. Het is dan ook bekend dat amalgaan een slechte invloed op MS kan hebben, hoewel ook dat weer door artsen wordt betwist. Zij heeft in ieder geval wel een toename van klachten sinds ze een paar amalgaanvullingen heeft gekregen, en laat ze deze week vervangen. Zeker weten of er een relatie bestaat, maar ze neemt liever het zekeren voor het onzekere....
pi_707104
Jij ook toi,toi,toi Taxman! Laat maar ff horen hoe het allemaal verloopt.
De reden dat ik het nog steeds uitstel is omdat zoveel twijfel bestaat over juiste tandarts en manier van vervanging. Juist die manier van vervangen schijnt erg veel uit te maken. Helaas zijn bij mij in de buurt alleen "gewone" tandartsen te vinden. Aangezien ik weinig zin heb om me komende tijd (werk, druk druk druk)nog beroerder te gaan voelen, sukkel ik dus nog maar ff door met een mond vol amalgaam
Mijn hom.arts heeft me wel gezegd na de eerste vervanging een stukje amalgaam mee te nemen zodat hij dit kan testen o.i.d.
Misschien dat jouw positieve ervaringen me strax toch net dat laatste duwtje geven
suc6!
  woensdag 31 januari 2001 @ 13:11:39 #17
2432 Nimue
keep your magic
pi_707203
Op het gevaar af heel vervelend en mierenneukerig gevonden te worden. Fluor (F2) is inderdaad heel giftig, fluoride (F-) niet. Het laatste zit in je tandpasta.
Over amalgaan durf ik niets te zeggen, ik weet dat de gevaren en lichaamsbelasting gesuggereerd worden. Als je vage klachten hebt kun je je vullingen beter laten vervangen denk ik, misschien helpt het wel heel goed. Als je geen klachten hebt, gewoon lekker laten zitten.
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
pi_709197
Mijn klachten werden in 1ste instantie erger! Maar dat is geloof ik een normaal proces. Pas na een aantal maanden ging het beter! Het is voor mij te lang geleden om exact een tijd aan te geven. Ik heb het ook per quadrant gedaan en ik moet je zeggen het is geen pretje, waar namelijk niet over gesproken wordt is je bijt veranderd en daarna kan je hele gezicht pijn gaan doen! Ik heb dat dus gehad 4X zeer vervelend, lijkt op aangezichtspijn! Ik weet niet hoe gevoelig jou zenuwen zijn? Maar de mijne zijn nog steeds (na 4 1/2 jaar) zeer pijnlijk en ik kan nog steeds niet koud spoelen. Dit gaat bij mij nooit meer over! Maar nogmaals mijn zenuwen zijn extreem gevoelig en mijn tandarts heeft met me mee zitten huilen zo diep had zijn voorganger al geboord! Dus dat hoeft voor jou absoluut niet zo te zijn!

pi_712183
De 13e is het zover, en de 22e is de laatste/4e behandeling. Hoop dat mijn zenuwen iets minder gevoelig zijn dan die van jou Knuffie ;-)
Ik zal mijn ervaringen posten.
Downer, zet jezelf gewoon voor het blok en máák die afspraak. Dan ben je op redelijk korte termijn van die vervelende tandartsbehandelingen af. Hoe vervelend de overige gevolgen genoemd in dit topic ook mogen zijn, als het bij mij de klachten al iets verminderd ben ik al blij.
Downer, wat zijn jouw klachten eigenlijk? En geeft de drukte op je werk niet te denken, of is dat juist prettig voor je? Kun je niet een "goede" tandarts iets uit de buurt vinden?
pi_712238
quote:
Op 01 februari 2001 21:25 schreef Taxman het volgende:
De 13e is het zover, en de 22e is de laatste/4e behandeling. Hoop dat mijn zenuwen iets minder gevoelig zijn dan die van jou Knuffie ;-)
Ik zal mijn ervaringen posten.
Downer, zet jezelf gewoon voor het blok en máák die afspraak. Dan ben je op redelijk korte termijn van die vervelende tandartsbehandelingen af. Hoe vervelend de overige gevolgen genoemd in dit topic ook mogen zijn, als het bij mij de klachten al iets verminderd ben ik al blij.
Downer, wat zijn jouw klachten eigenlijk? En geeft de drukte op je werk niet te denken, of is dat juist prettig voor je? Kun je niet een "goede" tandarts iets uit de buurt vinden?
Nou Taxman dan wens ik je sterkte, maar dat boren enzo doet niet zo'n pijn hoor! Ik ging lachend de stoel in! Enne het resultaat mag er zeker wezen!!

pi_718405
Na 3 daagjes "buiten werking" te zijn geweest ivm migraine ben ik dr weer
Taxman, weet je dus meteen wat ik voor klachten heb. Behalve jarenlang migraine die veel te vaak terug komt, heb ik nog een hele waslijst die ik je zal besparen. Voornaamste zijn wel dat ik >5 jr. geleden plotseling heel erge jeuk heb gekregen, nix te zien aan mn huidje maar om gek van te worden! Na jaartje van onderzoeken en testen, nix bijz. gevonden en heb daarvoor nu medicijnen die dat keurig onderdrukken.
Verder heb ik vrijwel dagelijks darmklachten, buik- en daardoor ook enorme rugpijn.
Dit was ff heel beknopt hoor. Ben zo'n beetje binnenstebuiten gekeerd in div. ziekenhuizen en ben laatste 10 jr al een heel vermogen kwijt aan verschillende alternatieve geneeswijzen en medicijnen.
Tuurlijk moet ik die afspraak maken! Ga ik ook echt doen, maar wil eerst ff een babbeltje met mn eigen tandarts maken.
Ja, drukte op m'n werk, logisch dat je dat vraagt, zo reageert iedereen. Ik heb een keer een jaar thuisgezeten en dat werkte dus echt omgekeerd, klachten bleven en ik voelde me alleen ellendiger. Ik weet nou gewoon dat ik me het beste voel als ik het lekker druk heb. En kan het echt ff nie meer, dan blijf ik paar daagjes thuis om bij te tanken.
Ik moet zeggen dat ik veel heb geleerd laatste jaren, vooral om me nix van het onbegrip van zgn. "vrienden" meer aan te trekken.
Ik hoop voor je dat de behandelingen beetje te doen zijn en nog meer dat je je daarna (langzaam) beter gaat voelen. En inderdaad ook ik ben al blij met iedere vooruitgang.
En als het bij Knuffie is gelukt, kan dat bij ons ook!!
Grtzz, en sterkte!
pi_718791
Wow downer, dat is niet te zuinig zeg!
Mijn ervaring met mijn klachten zijn, dat een hoop mensen het gewoon niet willen of kunnen begrijpen wat het voor je betekent.
Gelukkig geldt voor anderen het omgekeerde

Ik laat medio februari weer wat van mijn ervaringen horen

[Dit bericht is gewijzigd door Taxman op 04-02-2001 22:20]

pi_728081
Yes I did it!!! Gisteren tandarts gebeld, vandaag al geweest! Het begin is er, ik heb sinds vanmiddag 4 amaalgaampjes minder!!!
Deze keer viel in elk geval niet tegen. Okee het is geen pretje en de "zwaarste" vullingen moeten nog komen. Maarrrr toch ben ik een beetje trots op mezelf
O ja maandag weer terug voor het volgende rijtje.
Grtzz, Downer
pi_728094
Way to go!!!!!
pi_728151
Knuffie, Dankzij jullie reacties hoor! Het was nou net dat ene duwtje dat ik nodig had!
Gewoon ff flinke meid zijn
pi_728160
quote:
Op 07 februari 2001 21:15 schreef Downer het volgende:
Knuffie, Dankzij jullie reacties hoor! Het was nou net dat ene duwtje dat ik nodig had!
Gewoon ff flinke meid zijn
Speciaal een bloemetje voor jou!

Knuffie is ook flinke meid geweest maar was wel blij met verdovingen

pi_728180
Thanks hoor!!!
Downer loves bloemetjes
pi_728348
Hartstikke goed Downer! Iets minder "down" nu ;-)

Duurde het nog lang de behandeling? En werden er nog speciale maatregelen genomen? En hoeveel behandelingen krijg je nog?

In ieder geval: Have a cigar

pi_728468
LOL Jep Taxman de eerste zitting zit er op.
Het duurde klein uurtje, maar waren volgens de twee(!) tandartsen goed te doen zonder speciale voorzorgen omdat het de minst grote vullingen waren. Als ik het goed heb begrepen gaat de volgende sessie gebeuren met "cofferdam" ofzoiets?? Schijnt extra bescherming te zijn. Ik heb er in elk geval al vaker over gelezen. Verder is het belangrijk dat de "kwikdampen" goed worden afgezogen. Als het goed is gebeurt het in 4 behandelingen.

Thanks voor de sigaar maar als je het nie erg vindt houd ik het toch liever bij een sigaretje (jaja ook niet goed Downer weet dat wel )

Nou op naar vlgd week Taxman!

pi_735526
quote:
Op 30 januari 2001 00:17 schreef Knuffie het volgende:
Oh ja vergeet ik nog te vertellen, als je dit laat doen zijn je vullingen wel een paar maanden (kan tot een 1 jaar) ZEER gevoelig! Bij warmte en kou. En vraag je tandarts voor een hoover nog iets, dat is een soort condoom die hij om je kies doet om het amalgaan op te vangen bij het boren! Anders krijg je die troep nog binnen!
Hoi Downer,
Zo heet dat ding dus, is niet leuk hoor zo'n ding! Een heel gepruts om die om je kiezen te krijgen! Veel sterkte!!
pi_735890
quote:
Op 10 februari 2001 17:29 schreef Knuffie het volgende:
Hoi Downer,
Zo heet dat ding dus, is niet leuk hoor zo'n ding! Een heel gepruts om die om je kiezen te krijgen! Veel sterkte!!
Aah Knuffie, bedoel je dat met het "condoom"
Ik heb geen idee hoe het er uitziet maar bedankt voor de waarschuwing.
Ellendig vind ik het altijd, dat gepiel in je mond. Vooral als ze je dan ook nog steeds wat vragen. Lekker makkelijk, meer dan "huh huh" kun je meestal toch niet uitbrengen
pi_735895
quote:
Op 10 februari 2001 21:47 schreef Downer het volgende:
Aah Knuffie, bedoel je dat met het "condoom"
Ik heb geen idee hoe het er uitziet maar bedankt voor de waarschuwing.
Ellendig vind ik het altijd, dat gepiel in je mond. Vooral als ze je dan ook nog steeds wat vragen. Lekker makkelijk, meer dan "huh huh" kun je meestal toch niet uitbrengen
Zelfs dat is moeilijk met zo'n ding in je mond!!!!!! Ik denk dat je na de behandeling denkt : Jeetje, dat mijn mond zo ver open kan?
pi_735903
quote:
Op 10 februari 2001 21:50 schreef Knuffie het volgende:
Zelfs dat is moeilijk met zo'n ding in je mond!!!!!! Ik denk dat je na de behandeling denkt : Jeetje, dat mijn mond zo ver open kan?
Nou, het wordt steeds spannender, brrrr.
Je hoort wel hoe "lekker" ik het vond
wordt vervolgd...
pi_736179
Klein updateje: ik heb de meest uitgebreide polis bij FBTO, maar de rekening van 870,00 met homeopatische medicijnen t.b.v. een ontgiftingskuur werden dus niet vergoed
pi_740733
Nou Taxman das maar een tegenvaller. Ik moet het ook allemaal nog afwachten hoor. Maar desnoods betaal ik het allemaal zelf, die troep moet er gewoon uit! Vanmiddag mijn tweede behandeling gehad en ik weet nu Knuffie, wat je met het condoom in je mond bedoelt
Een pretje was het niet, zo'n anderhalf uur met je mond wagewijd open. Ik had kramp in m'n kaken toen ik m'n mond weer dicht mocht doen. Het is inderdaad nogal een gescharrel voordat die cofferdam op z'n plaats zit.
Maarrrr..... opgelucht dat ik weer een rijtje had laten vervangen ging ik naar buiten!
Taxman sterkte morgen!
pi_742743
Hey Downer, volkomen gelijk hoor, gezondheid boven geld ;-)
Heb vandaag de 1e van 4 behandelingen gehad: perfecto
De 2 grootste zijn weggehaald, één uur met de mond open Totaal geen pijn gehad, ook van het aanbrengen van de verdoving voelde ik niks. Vrijdag de 2e sessie, ga ik nu maar fluitend heen , had de afgelopen dagen flink zitten stressen voor niks gelukkig
Suc6 met de 3e behandeling! Moest jij trouwens niet een (homeopatische) ontgiftingskuur volgen?
pi_742800
HE taxman en downer,

Harstikke goed van jullie, de pijn van de behandelingen valt gelukkig mee he?
Enne het wordt beter en mooier

pi_743023
Ha Taxman, lekker gevoel hè? eindelijk een begin te hebben gemaakt! En inderdaad, al kan ik me prettigere dingen voorstellen , het is mij tot nu toe ook aardig meegevallen. Ik moet a.s. maandag weer. Ik ben trouwens bij mijn homeopatisch arts (nummertje zoveel ) nu een jaar in behandeling. In eerste instantie wilde hij m.b.v. hom. medicijnen proberen of hij me eerst een stukje fitter kreeg. Helaas is dat niet gelukt en kreeg ik in augustus de opdracht om toch maar eerst de vullingen te laten verwijderen. Ik neem al wel een jaar hom. medicijnen die de ontgifting ondersteunen maar moest contact opnemen zodra ik aan de vervanging begon. Over twee weken moet ik terug met de stukjes amalgaam die de tandarts mij al heeft meegegeven. Ik neem aan dat hij d.m.v. tests gaat kijken wat voor verdere ontgifting nodig is. Verder neem ik nog m'n dagelijkse portie vitaminen/ mineralen/voedingssupplement(ook van m'n hom.arts). De behandelingen verschillen nogal veel per arts heb ik inmiddels wel begrepen en zal ook wel per patiënt weer verschillend zijn.
In elk geval lig jij vrijdag een stuk relaxter in de tandartsstoel
pi_743227
Thanx Knuffie! It's getting better all the time

Heb net het van de tandarts geleende boekje van Roy Martina "Leven zonder zuivel" teruggegeven. Het zette me wel aan het denken dat de mens de enige is die na de moedermelk, nog melk drinkt. Grappig dat jij gestopt bent met de zuivel/kaas. Ik zal in ieder geval fors minderen met de - melk en aanverwante zaken

pi_764735
YEAH! AMALGAAMVRIJ!!! (althans in het gebit...)
Al met al viel het reuzemee. Moet nog wel terug naar de homeopaat om het kwik/amalgaam in het lichaam te laten meten. Maar dat is slechts een kwestie van tijd.
In ieder geval, mochten er twijfelaars zijn die tegen vervanging opzien, DOE HET!!! Het valt echt reuze mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')