quote:Om even het niet toegestane deel over te slaan hier, ben ik dit er wel mee eens.., gister heb ik dus ook de mogelijkheid binnengekregen om m'n oude NES spellen op m'n GBA te spelen, en ik kan je verzekeren, ze krijgen een 2e leven.., ik ben weer begonnen met Zelda 1 en 2, grafisch zien ze er nog best redelijk uit (omdat je op zo'n klein scherm speelt pixelt het ook niet), en m'n oude NES collectie die ik vroeger had speel ik nu meesterlijk opnieuw (Kirby, double dragon), ik betrapte mezelf zelfs dat ik opeens in wereld 3-2 zat met Mario 1
Ik speel die oude dingen nog wel, op een handheld spelcomputertje. Daar komen ze prima tot hun recht. Jammer dat ik daar niks over mag zeggen
Het feit dat velen games van vroeger beter vinden is meestal pure nostalgie
Ik zou nog steeds graag UFO - enemy unknown willen spelen, maar mijn pc staat dat niet toe
Ik installeerde dat bij een vriend op de pc (daar kon het wel) en was heel enthouasist. Zei dat het heel gaaf was en zo. Hij kijkt. Ziet de oude graphics en zegt: gooi er maar af, da's ouderwetse troep. ![]()
Daggerfall speel ik ook nog wel, maar Morrowind is zo... mooi
En in Morrowind hebben ze irritante dingen uit Daggerfall verwijderd, maar zijn vergeten er weer de handige dingen (zoals een paard of sneltravel) in terug te doen. Ach...zo kan ik wel een tijdje doorgaan met klagen.
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:24 schreef PBateman1978 het volgende:
(ik wil ook een retro-topper doorgeven : Rolling Thunder)
De games die ze nu maken zijn zeker niet verkeerd.
Games krijgen tegenwoordig een eigen script, een eigen symphonie-orkest, zelfs acteurs om bewegingen van carachters na te bootsen.
Maar de spellen van tegenwoordig zijn wel veel cooler gemaakt en de ontwikeling blijft groeien. ![]()
Ik denk dat er straks spellen zijn, die non-linear worden gemaakt. Nu wordt er bijvoorbeeld al bij Sims 2 viruele DNA toegevoegd, dat wil zeggen. Dat als je een Sim niet op tijd laat wassen dat ie gaat stinken, of je laat een Sim niet naar de kapper gaan en zijn haren groeien maar door. Ook de sims worden ouder etc....
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 13-05-2003 18:40]
Er zijn er nu nog een paar waar je ehct aan het brullen bent(SMB2, Mariko kart)
Maar gewoon, het echt briljante spel als: Bomberman ![]()
Lekker co-op spelen, En lache en brulle in de battle game
Vooral deel 4 was leuk, daar heb iedereen bij battle game een special skill
Ik heb nu 2 jaar geen game gespeeld en alleen een beetje meegekeken. Ik ga hier ook niet beweren dat het bovenstaande op alle games betrekking heeft..maar dat ik enigzins teleurgesteld bent in de games van tegenwoordig mag wel gesteld worden.
Er zijn echter wel een paar dingen die inderdaad gewoon minder zijn tegenwoordig. Ten eerste is er IMO een hoop verloren gegaan met de opkomst van 3D. Natuurlijk, een FPS is leuk, maar sommige genres zijn er gewoon NIET bij gebaat. Noem me ouderwets maar Mario64 -een heel aardig spel trouwens- is gewoon lang zo leuk niet als een Mario3 of SMW. Bovendien kan ik eigenlijk veel meer genieten van een mooi getekend 2D-spel dan van de nieuwste 3D engines met bumpmapping en weet ik wat voor gelul.
Ten tweede is, zoals iemand al zei, de creativiteit een beetje weg. De spelletjes van tegenwoordig worden door teams van honderden mensen gemaakt. Voor originaliteit is geen ruimte meer: er wordt alleen maar voortgebouwd op bestaande genres. Terwijl de nieuwe technologie meer mogelijkheden biedt dan ooit tevoren, gaan de spellen steeds meer op elkaar lijken. Gelukkig zijn er nog een paar echte innovators in de gameswereld: Miyamoto, Kojima, Rockstar Games..
En wat ik eigenlijk het meest mis in de games van vandaag de dag: effe snel een halfuurtje spelen. Vroeger douwde je gewoon je cartridge erin en een minuut later zat je middenin de actie. Nu krijg je intro's van een half uur, vervelende mission briefings, je moet hele middagen uittrekken voor zo'n spelletje.
Eigenlijk komt het een beetje hierop neer: Computerspelletjes zijn een kunstvorm, zoals films of muziek. En zoals het wel vaker gaat heeft de commercie heeft deze kunstvorm weliswaar populair gemaakt, maar is dit gepaard gegaan met een verlies van integriteit en artistieke waarde.
Overigens raad ik iedereen die met weemoed terugdenkt aan de 'goeie ouwe tijd' aan een GBA te kopen: misschien wel het laatste echte goede 2D-systeem.
quote:De macht van de monopolist.
Op woensdag 21 mei 2003 19:11 schreef WAT het volgende:
Dus: Koop meer originelere spellen anders loopt het fout af met de game-industrie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |