abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10287892
Beste muziek freaks ,

Ik heb laatst iets van the grateful dead gekocht.En wel het plaatje , Anthem of the sun.
Zeer mooi stukje muziek mag ik wel zeggen!!!
Wat blijkt nou....hebben ze tal van live opnamens uitgebracht.Wat is hiervan de moeite waard?

Keep it greasy,
Tim ofwel Billy the Mountain

pi_10287906
Ik kan het nooit laten bij Touch of Grey even mee te zingen. Ontzettend vrolijk nummer.
pi_10288184
Van de officieel uitgebrachte live-albums zijn in ieder geval 'Live Dead' en 'Europe '72' wel de moeite waard. 'Reckoning' is ook erg okee, maar wel helemaal akoestisch.

Maarrr... er zijn ook legaal tal van live-opnames gewoon van Internet af te plukken, onder andere hier. Goede kwaliteit streaming audio kun je hier vinden. Mijn favoriete GD periode is ongeveer van 1971 tot 1975, met Keith Godchaux op piano, probeer wat shows uit die periode.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:29:54 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_10288212
Ik had eigenlijk, mede door dat boek (+) van Tom Wolfe, de indruk gekregen dat sommige nummers dusdanig lang waren dat ze niet eens op een cd zouden passen.

(+) The Electric Kool-Aid Acid Test.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_10288416
Mjah, je kunt aan de hand van de verschillende live-opnames van nummers zelfs gaan gokken welke drugs ze die avond naar binnen hadden geschoven. Op de ene avond spelen ze een bepaald nummer in sneltreinvaart, de avond daarna gaat het ineens in slakkentempo.

Electric Kool Aid Acid Test is wel een erg gaaf boek, in ieder geval.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_10288613
ZANDER....10000000 MAAL DANK!

Super...concerten van the dead rippen via het net...ging dat maar net zo gemakkelijk met zappa......

pi_10289863
Een van de beste concerten is het nieuwjaars concert in 1973 samen met de Allman Brothers Band.
Daarnaast vind ik Hell In My buckett een te gek nummer. Vooral de periode begin jaren negentig zijn ze top (door Bruce Hornsby op piano).
Ik kan zeker iedereen Dick's Pick 6 en 9 aanraden.
Wat ook de moeite is om te zoeken zijn de opnamens van een concert ter ere van Bill Graham in 1992. Samen met John Fogerthy, Santana en de vals zingende Crosby Still Nash And Young.
pi_10409951
anthem of the sun ken ik, al is het minstens 8 jaar geleden dat ik die plaat voor het laatst heb gehoord. de enorme hoeveelheid beschikbare opnames van the dead is voor mij de reden dat ik er nog steeds niet aan begonnen ben. niet wetende waar te starten. misschien toch anthem of the sun.
  maandag 25 december 2006 @ 01:05:19 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44723766
Aangezien ik toch een smerige hippie ben kan ik er dan ook gewoon bekennen dat ik the grateful dead tof vind.

Ik heb Anthem if the sun (mix van studiowerk en live opnames), Grayfolded en Live Dead. Moet zeggen dat ik de live opnames geweldig vind.

Wie kan me tips geven over over welke albums ik nog meer moet checken?
pi_44725873
Ze speelden ook samen met de Beach Boys live ergens in 1971. Is wel een gave show (alleen verkrijgbaar als bootleg).
pi_44739372
quote:
Op maandag 25 december 2006 01:05 schreef nipeng het volgende:
Aangezien ik toch een smerige hippie ben kan ik er dan ook gewoon bekennen dat ik the grateful dead tof vind.

Ik heb Anthem if the sun (mix van studiowerk en live opnames), Grayfolded en Live Dead. Moet zeggen dat ik de live opnames geweldig vind.

Wie kan me tips geven over over welke albums ik nog meer moet checken?
American Beauty is toch ook wel een must-have

Oh, en Workingman's Dead eigenlijk ook wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door cafca op 25-12-2006 22:21:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')