abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2003 @ 09:22:57 #26
21492 c4nn1b4l
AKA -=Spacidz=-
pi_10289785
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:54 schreef Mik-xa het volgende:
Allemaal klets hierboven...

Techno is bekend neem ik aan?

Tekno is gewoon in het leven geroepen door Neophyte uit rotterdam, e Tekno warriors.. onder die naam zijn ze toen blijere hardcore/hardhouse gaan maken... UC genoemd in amerika.

Volgens mij ben jij in verwarring.
Tekno heeft echt een eigen stijl (de opbouw) muziek.
Dat er toevallig iemand Tekno Warriors heet, wil niet zeggen dat zij tekno draaien.
Als jij tekno vergelijkt met hardcore/hardhouse dan heb jij nog nooit echte tekno gehoord, en nooit naar een illegale tekno feest geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door c4nn1b4l op 08-05-2003 09:29]

pi_10289869
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 09:22 schreef c4nn1b4l het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij in verwarring. Als jij tekno vergelijkt met hardcore/hardhouse dan heb jij nog nooit echte tekno gehoord, en nooit naar een illegale tekno feest geweest.

Precies....de naam TEKNO warriors vind ik ook helemaal verkeerd gekozen, de tekno-warriors stijl is zogenaamde NEWSTYLE, en is ook wel te plaatsen in de categorie UC (Underground Construction) Music, samen met namen als Mark V. en Poogie bear.
Tekno is iets heel anders, ligt inderdaad ergens tussen hardcore en terror in, minimalistischer, maar meestal wel sneller, dan hardcore, minder agressief dan terror.
Luister "Thunder from the south west" van DJ Producer maar eens, of ander spul van producer, hellfish ook wel, meer namen schieten me niet echt meteen tebinnen, hou me niet zo heel erg bezig met tekno, is wel leuk om eens naar te luisteren maar meer niet vind ik
Make The Floor Burn!
  donderdag 8 mei 2003 @ 09:30:48 #28
21492 c4nn1b4l
AKA -=Spacidz=-
pi_10289901
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 09:28 schreef Pilldriver het volgende:

[..]

Precies....de naam TEKNO warriors vind ik ook helemaal verkeerd gekozen, de tekno-warriors stijl is zogenaamde NEWSTYLE, en is ook wel te plaatsen in de categorie UC (Underground Construction) Music, samen met namen als Mark V. en Poogie bear.
Tekno is iets heel anders, ligt inderdaad ergens tussen hardcore en terror in, minimalistischer, maar meestal wel sneller, dan hardcore, minder agressief dan terror.
Luister "Thunder from the south west" van DJ Producer maar eens, of ander spul van producer, hellfish ook wel, meer namen schieten me niet echt meteen tebinnen, hou me niet zo heel erg bezig met tekno, is wel leuk om eens naar te luisteren maar meer niet vind ik

Hellfish! Daar heb ik ook een set van op cd staan
pi_10289967
Ahh kijk, dat zijn replies waar ik wat aan heb!
Nijmegenaar
pi_10289997
Wat teKno betreft is Deathchant het sleutelwoord zeg maar. Is namelijk label van Hellfish en Dj Producer etc. Dus ga een platenzaak binnen vraag naar platen op Deathchant, en je bent Tekno aan het luisteren... is overigens wel snel, vaak >200 BPM
pi_10290716
de tekno is ooit begonnen bij de spiral tribe! is alleen meer acid
check: http://www.freetekno.org
Homer Simpson: "Relax. What is mind? No matter. What is matter? Never mind!"
  donderdag 8 mei 2003 @ 20:46:49 #32
22417 Tekno
I am the way...
pi_10306367
Ik heb hier nog een leuk cdeetje liggen, is een mix van DJ Laurent Hô, Franse DJ, die ik in '97 op Mysteryland nog in de Tunnel of Terror zag draaien, +250 BPM. Tegenwoordig draait ie wat rustiger, naja, rustiger, tis nog steeds keiharde Techno of Tekno, wat je wilt, maar ik heb het idee dat dit wel meer in de buurt van Tekno ligt dan techno, maar goed. Let vooral niet op mijn naam trouwens hehehe.

CD heet Laurent Hô - Ctrl + Alt + Techno, en misschien ken je hem wel kopen (tuurlijk... ) bij Kazaa en dergelijke. Kan trouwens wel ff een playlist van die cd maken, misschien ken je wat nummers en kan je zeggen of het Tekno of Techno is.

1 -- Aural Emote - Third Eye
2 -- Gennaro le Fosse - GBU 28
3 -- Hardcell - Low End
4 -- Andreas Kremer - Like this, like that
5 -- Cristian Varela - Pith Structures
6 -- Speedy J - Krekc
7 -- Marco Carola - Effective
8 -- Marcin Czubala - Macman
9 -- Westwood Bros. meets Schall & Rauch - Bonus
10 -- Quartz - Synergie
11 -- Marco Carola - Playboy
12 -- Ben Sims - Tribe
13 -- Jan van Jansen - Slam me down
14 -- DJ Shufflemaster - Experience
15 -- SI Futures - Eurostar
16 -- Paul Langley & DJ Bam Bam - Base Bangin'
17 -- Smash TV 2000 - Electronic Boy
18 -- Casey Hogan - Tonka
19 -- Traxter - Beleive (UK Gold Mix)
20 -- Christian Wünsch - Off shore
21 -- Adriano Duggento - Störfrequenz
22 -- Chris Mac Cormack - There are better days
23 -- SI Futures - Freestyle Disco
24 -- Andreas Kremer - Gehetz & Gejagt
25 -- Audiodrama (Laurent Hô himself) - Tezch
26 -- Gabriel Ananda - Spiral
27 -- Ellen Allien - Dataromance

Probeer es wat nummers te luisteren, en see for yourself of het nou Techno of Tekno is.

Fuck you fuckin' fuck!
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:24:00 #33
22417 Tekno
I am the way...
pi_10326579
Schop! Iemand al een nummer van hierboven gehoord?
Fuck you fuckin' fuck!
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:30:23 #34
45827 Nijmegenaar
Nijmegenaar
pi_10326653
Ik ga ze zeker een keertje luisteren, dat wil zeggen, als ik nieuwe boxen heb, mijn huidige boxen zijn van de week met de vut gegaan
Nijmegenaar
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:44:24 #35
22417 Tekno
I am the way...
pi_10326855
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:30 schreef Nijmegenaar het volgende:
Ik ga ze zeker een keertje luisteren, dat wil zeggen, als ik nieuwe boxen heb, mijn huidige boxen zijn van de week met de vut gegaan
Dat schiet idd ook niet echt op nee...
Fuck you fuckin' fuck!
pi_10327630
De tracklisting van die cd is doodnormale techno. Wat tekno dan is? Geen idee!
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  zaterdag 10 mei 2003 @ 16:50:36 #37
22417 Tekno
I am the way...
pi_10340131
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 20:29 schreef RoK het volgende:
De tracklisting van die cd is doodnormale techno. Wat tekno dan is? Geen idee!
Welke nummers ken je? En ik dacht dat Tekno harde techno was, nou die cd, er staan toch best een hoop kei en kei harde techno nummers op, dus volgens mij is het Tekno, maar goed.
Fuck you fuckin' fuck!
pi_10343247
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 16:50 schreef Tekno het volgende:

[..]

Welke nummers ken je? En ik dacht dat Tekno harde techno was, nou die cd, er staan toch best een hoop kei en kei harde techno nummers op, dus volgens mij is het Tekno, maar goed.

Voor zover ik heb begrepen gaat het bij tekno om nummers met meer dan 160 BPM. Mijns inziens is dat te hoog. Een Andreas Kremer zit in de (harde) Schranz techno hoek en Chris McCormack (There are better ways is het trouwens ) zit soms ook in die hoek.

Wat Ellen Allien hierbij doet ontgaat me trouwens volledig. Al kan ze erg aardig techno en advanced electronix mixen (luister de Weiss mix CD maar eens).

zaterdag 10 mei 2003 @ 20:37:45 #39
55098 Laurabeest
Zachte G korte EI dikke L
pi_10343276
wogo @active
Op dinsdag 4 mei 2010 14:00 schreef Yorrit het volgende:
laten we het er maar op houden dat het komt doordat je in de bieb altijd zo drug bezig bent ;)
  zondag 11 mei 2003 @ 16:00:55 #40
22417 Tekno
I am the way...
pi_10354751
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 20:35 schreef drexciya het volgende:

[..]

Voor zover ik heb begrepen gaat het bij tekno om nummers met meer dan 160 BPM. Mijns inziens is dat te hoog. Een Andreas Kremer zit in de (harde) Schranz techno hoek en Chris McCormack (There are better ways is het trouwens ) zit soms ook in die hoek.

Wat Ellen Allien hierbij doet ontgaat me trouwens volledig. Al kan ze erg aardig techno en advanced electronix mixen (luister de Weiss mix CD maar eens).

Ik kan het wel begrijpen als je het zo stelt. Maar in een ander topic, dat ook over techno gaat, heb ik gelezen dat bijv. Ben Sims Tribal techno maakt. Nouja, als ik dat nummer Tribe hoor, ja, klinkt wel tribal ja. Maar moet je dat nummer eens luisteren van Gabriel Ananda - Spiral, nou zo hard hoor je het niet vaak hoor. En ook Quartz, Jan van Jansen en Adriano Duggento zijn best hard en minimaal. Maar goed, whatever style die cd ook is, het is wel een heeele lekkere cd, maar niet voor chilly te luisteren...
Fuck you fuckin' fuck!
pi_10372964
als je echte tekno wilt horen moet je dit maar ff checken: realplayer

http://members.lycos.nl/engelenbak/Music/error-teknomix.ram
eerste tracks is wel heel erg hard trouwens

pi_10378354
Tekno is toch hele ruwe, acid-achtige harde underground techno (bv. Liberator Crew) die op illegale feesten wordt gedraaid met veel rook en stroboscopen??? Volgens mij heeft tekno niks met hardcore/terror te maken
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_10378515
quote:
Op maandag 12 mei 2003 16:33 schreef teknomist het volgende:
Tekno is toch hele ruwe, acid-achtige harde underground techno (bv. Liberator Crew) die op illegale feesten wordt gedraaid met veel rook en stroboscopen??? Volgens mij heeft tekno niks met hardcore/terror te maken
juistem!
pi_10379445
quote:
Op maandag 12 mei 2003 16:33 schreef teknomist het volgende:
tekno heeft idd net zo min met hardcore/terror te maken als met techno, maar het ligt toch dichter bij hardcore/terror dan techno
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_10391587
het is de punk van electronische muziek
  dinsdag 13 mei 2003 @ 18:49:12 #46
21492 c4nn1b4l
AKA -=Spacidz=-
pi_10405834
Tsja, ik heb nu die nummers hier van Hellfish op me computer staan, ik wil ze best aan je doorpasen om ze te laten horen, maar hoe?
pi_12851720
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 02:22 schreef ExtraGroot het volgende:

[..]

das lang geleden

Hoe heet dat nummer/artiest?
Ennuh als alleen Hellfish & Producer tekno zijn, dan is het niet echt nuttig om het een aparte stroming van gabber te noemen ofwel? Aphex Twin noemt wat zijn label produceert ook Braindance ipv IDM, betekent nog niet dat het daadwerkelijk ook iets anders is, al heeft het een karakteristieke sound. The outside agency is ook een goede outfit, check The Ressurection bijv., die niet -zo- bekend is bij de NL gabbers, al zijn ze wel nederlands!

[Dit bericht is gewijzigd door Born_2B_Scorned op 31-08-2003 17:26]

pi_12851785
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 17:18 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

Hoe heet dat nummer/artiest?

Woei! goeie vraag. Ik heb dat zelf gepost maar weet bij god niet meer welke plaat dat is aangezien me HD in de tussentijd gecrasht is, helaas.
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12899838
Zoek eens een leuke mix op van Acid Anonymous. Dat is altijd wel lekkere Tekno!
  dinsdag 2 september 2003 @ 19:42:53 #50
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_12900122
quote:
Op zondag 31 augustus 2003 17:22 schreef Grayburn het volgende:

[..]

Woei! goeie vraag. Ik heb dat zelf gepost maar weet bij god niet meer welke plaat dat is aangezien me HD in de tussentijd gecrasht is, helaas.

Volgens mij is 't Headbanger - Was is'n teschno
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')