abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel woensdag 7 mei 2003 @ 15:11:11 #1
2628 Karin
pi_10272771
Vervolg van Zwangerschap en babietjes deel 63
Oude delen van het Z&K topic

A.s. papa's en mama's:

18 mei 2003: PluizZzje
16 juni 2003: Miss
* 25 juni 2003: phileine en Voyeur
26 juni 2003 : coolbabe
?? juli 2003: Jacksmama
1 juli 2003: Tanne & Sc0rPi0n
8 juli 2003: Mirage & Overzichie
10 juli 2003: basset (papa)
18 juli 2003: mama-in-spe
24 juli 2003: Ethel
2 augustus 2003: danosa
* 4 augustus 2003: Eska & BugsBunny
06 augustus 2003: Logican
* 15 augustus 2003: bixister & GHaven
17 augustus 2003: jessie
31 augustus 2003: moussy
4 september 2003: Lois
28 september 2003: Chocobo (papa)
26 oktober 2003: Lies en Zooi
29 oktober 2003: Grijs
31 oktober 2003:SheDeviltje
1 november 2003: Meaghan

Babietjes:

24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logican
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 17-05-2003 21:04]

Jubileum moderator woensdag 7 mei 2003 @ 15:12:56 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10272806
Leah hoe ging de gehoortest eigenlijk bij Freek?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_10273176
Dit valt me even te binnen: Ik ben zo zoetjes aan mijn tasje aan het pakken om mee te nemen naar het ziekenhuis voor de bevalling.
Maar wat heb je aan tijdens een bevalling? Gewoon een of ander oud, fijn t-shirt of iets?
En van onderen? Gewoon ondergoed?

PFFF, ik zit mezelf hier gewoon uit te lachen: wat een domme vragen. Maar ik weet echt niet wat ik in moet pakken hoor. Het enige wat ik al heb zijn de kleertjes voor baby en mijn toilettas...

Wat zijn nog meer handige zaken om bij te hebben??

FOK!fossiel woensdag 7 mei 2003 @ 15:30:02 #4
2628 Karin
pi_10273266
Dames bedankt voor het reageren.
Wat een moed livelink om te gaan fietsen 30 km!
Leah ben blij dat ik niet de enige ben die dus na 10 weken nog niet aan de gang kan. (jij had natuurlijk extra verlof omdat Freek te vroeg geboren was zeker?)
En wat vreemd dat het bij de een wel een doof gevoel blijft en bij de ander niet. Niet dat het me echt irriteert ofzo, ik was gewoon benieuwd.

En ik ga zeker nog niet beginnen met werken totdat ik er echt aan toe ben. Mijn directe chef was daar gelukkig ook al van overtuigd dat ik voorlopig nog niet kwam. En die kwam zelf al met het voorstel om eventueel na mijn ziekteverlof 2 dagen te gaan werken ipv 3. Ik heb nog dagen zat. Ik dacht zelf dat ze daar niet echt om zat te springen maar ze stelde het dus zelf voor. En ik moest zeker niet eerder terugkomen dan dat ik helemaal weer goed was enzo. Hartstikke lief. Dus wat dat betreft zit het ook helemaal goed. Toch wel fijn als je wat begrip krijgt.
Aan de andere kant ben ik ook wel weer toe aan werken, ik zit al sinds de kerst thuis. Nouja eerst maar eens met de bedrijfsarts gaan praten wat die ervan vind. Officieel moet ik pas over een week weer werken en ik zal dan wel snel een oproep krijgen.

FOK!fossiel woensdag 7 mei 2003 @ 15:42:50 #5
2628 Karin
pi_10273629
PluizZzje ik ging helemaal uit van een thuisbevalling en had wel een tasje klaarstaan maar dus helemaal verkeerd ingepakt. En wij moesten natuurlijk nog 5 dagen blijven dus ik had ook veel te weinig. Ik had een paar lekkere pyama's gekocht (met voorsluiting, handig voor eventuele borstvoeding) maar die waren met lange mouwen en ook erg dik. Niet zo lekker dus in een warm ziekenhuis. Lois heeft nog wat nachtponnetjes met korte mouwen gehaald toen. Een daarvan had ik tijdens de bevalling aan, mocht het eventuele bloed er niet meer uitgaan, jammer dan gooi ik hem wel weg. Tijdens de bevalling had ik zo'n netonderbroekje aan, zo'n wergwerpding van het ziekenhuis met daarin een enorme plank maandverband om het vruchtwater op te vangen.
Een paar slippers, extra schone kleren voor jezelf (zodat je lekker wat schoons aankan als je weer naar huis toe gaat) is ook heel handig om mee te nemen. Eventueel wat te lezen voor jou en je vriend/man.
Voor de rest zou ik het ook niet weten. Owja ik had ook nog snoepjes van druivesuiker mee (Dextro-energie) voor het geval je een beetje flauw wordt en je niet meer mag eten.
  woensdag 7 mei 2003 @ 16:19:49 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_10274700
hmz.. ik ben er een beetje uit geloof ik..
wie, wat, waar, wanneer, hoe... oftewel.. Kan er niet iemand ff een samenvatting geven? (ik lijk wel dement..en ik heb wel gewoon alles gelezen, net nog! )

Ondertussen hebben diverse artsen, co-assistenten en weet ik veel wat weer heerlijk naar mijn binnenste zitten kijken
De lagere dosering doet 't goed en ik heb gelukkig niet meer zoveel eicellen als de vorige keer. Totaal kon ik vanmorgen een stuk of 12 eicellen tellen waarvan er zo'n 9 mooi gelijk op gaan qua grootte. Ze groeien alleen behoorlijk langzaam. Maar ja, ik heb liever dat ze wat langzamer groeien en dat ik een keer of wat extra moet laten kijken, dan dat ze net als vorige keer weer opeens zo'n groeispurt meemaken en dat ik dat weer met megaveel eitjes zou zitten.
Dus het was vanmorgen weer "nou mevrouw, het ziet er goed uit, ze groeien wel wat langzaam maar dat is niet zo erg, we gaan een nieuwe afspraak voor vrijdag maken. Succes en tot ziens"

En eigenlijk moet ik nu leren voor een examen dat ik maandag heb, maar ik was even vergeten dat ik bij de vorige behandeling ook elke avond na 't eten een tukkie ging doen.. ik ben vandaag dus ook al de hele dag niet vooruit te branden. Heb net een tukkie gedaan op de bank en heb helemaal nergens zin in. Lig de hele week eigenlijk al half slapend op de bank te hangen.. Daarbij ook nog dat ik nog wel eens helemaal voor jan l*l aan 't leren kan zijn.. ('t zou best wel eens zomaar heel goed kunnen dat maandag de punctie is).. Gelukkig ben ik morgen en overmorgen vrij, ga dan toch nog maar ff hard aan de slag..

Ik denk dat ik zo maar weer ff een tukkie ga doen

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_10274804
Oja, setje schone kleren voor moi! Kijk, daar had ik dus nog niet aan gedacht.. Thanks Karin!
En pyama's da's ook alweer zoiets, die zal ik ook maar wat aanschaffen. Ik denk nu zelf aan van die lange t-shirtachtige gevallen met korte mouwen en knoopjes aan de voorkant. Gewoon van de Zeeman ofzo: waarschijnlijk gebruik ik ze toch niet meer.
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2003 @ 19:14:02 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_10278550
hmmz, tassies... aangezien het er deze reis ook niet naar uitziet dat ik thuis ga bevallen, of het moet stiekum moet ik ook maar eens een tassie klaar gaan zetten rond de tijd van bevallen. Van mink had ik dat dus niet gedaan en omdat alles zo snel ging had ik alleen een slaap-shirt bij me en een schone onderbroek Gelukkig kwam de familie wat ondergoed en shirten brengen

ipv zo'n irritante elastieke net-onderborek droeg ik heren boxershorts

Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 7 mei 2003 @ 20:08:39 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_10280186
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:24 schreef Karin het volgende:
Angelic wat geweldig een nachtje doorslapen! Bram was vanacht weer vreselijk aan het spoken, moet er niet aan denken dat je dit een half jaar lang hebt. Petje af hoor voor ouders die dit langere tijd hebben.

Ik ben nog steeds oude delen van dit topic aan het nalezen en daarin hadden Rewimo, Dinus, Leah en Spuuglokje het hebben over een doof gevoel rond het litteken van een keizersnee. Is dat ondertussen (een jaar later) al wat beter geworden? Vind het zo'n raar gevoel namelijk, ben heel benieuwd of dit zo blijft.
En zijn jullie trouwens na jullie zwangerschapsverlof meteen aan het werk gegaan? Iedereen in mijn omgeving vind dat ik langer thuis mag blijven vanwege de keizersnee en probeert dat een beetje op te dringen. Nou kan ik ook nog niet werken hoor, na een rondje door het dorp hier ben ik al bekaf, maar ik vroeg me af of het gebruikelijk is om wat langer thuis te blijven na een keizersnee. Voel me zo schuldig namelijk. en ik kan het niet hebben dat iedereen voor mij denkt en vertelt wat ik moet doen, juist daarom zou ik bijna alweer aan het werk gaan

Karin, mijn buik voelt nog steeds doof En ik ben een maandje langer thuis gebleven, in overleg met de bedrijfsarts. Toen nog een week of 2 halve dagen gewerkt en daarna weer helemaal aan de slag. Eerlijk gezegd had ik het nog wel een beetje willen rekken, maar ik zat door ziekte al in de WAO en daar wilde ik zo snel mogelijk weer vanaf.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 7 mei 2003 @ 20:10:54 #10
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_10280246
Pluizz, vergeet de kleertjes voor de baby niet , plus een maxicosi iod.

Lois, Freek is geslaagd voor de gehoortest al kostte het nogal wat inventiviteit van de gehoortestmevrouw. Ik lees in het andere topic dat Eef in de lappenmand zit, dikke kus voor dat dappere grietje van je!

Karin, ik had idd nog maar 3 dagen zwangerschapsverlof toen Freek geboren werd vandaar. Rustig aan doen hoor!

-edit- kleertjes had je al, niet goed gelezen!

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_10281886
Een omslagdoek voor die kleine is ook wel erg lekker. Vooral als je naar buiten gaat vanuit het ziekenhuis.
Een lijstje met telefoonnummers van degenen die je wilt bellen als je bevallen bent en vergeet vooral de foto/filmcamera niet mee te nemen!!!!
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2003 @ 21:08:50 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_10281971
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 21:05 schreef Angel22 het volgende:
Een omslagdoek voor die kleine is ook wel erg lekker. Vooral als je naar buiten gaat vanuit het ziekenhuis.
Een lijstje met telefoonnummers van degenen die je wilt bellen als je bevallen bent en vergeet vooral de foto/filmcamera niet mee te nemen!!!!
én extra batterijen. Mijn neef heeft bij de geboorte's van beide dochters tot 2x toe met lege batterijen gestaan
pi_10282107
Zorg dan ook voor een leeg fotorolletje zodat je lekker veel foto's kan maken of een lege tape. Is ook zo vervelend als je der in het ziekenhuis pas achter komt dat je rolletje op een foto na vol is....
pi_10283148
Pluizzje
Massageolie, om gemassseerd te worden tijdens je weeen. Een walkmann oid als je zin hebt om naar muziek te luisteren. Wat te eten en te drinken!!!!! Een ziekenhuis wil je met die dingen nogal eens vergeten.

Angelic, lekker ff een nacht doorgeslapen, hopelijk volgen er meer!!!

Et, fijn dat het nu beter gaat als de vorige keer!!!

Wij hebben vandaag bij prental een matrasje voor de wieg besteld. Over 6 weken kunnen we hem ophalen (ben blij dat ik niet nog later gegaan ben) hij moet op maat gemaakt worden. Kwam op 29 euro vond ik wel meevallen.
We hebben gelijk nog een reiswieg gekocht, zon soort gevlochten ding. Was nu met bekleding in de aanbieding voor 25 euro. Lijkt me wel makkelijk voor beneden (Bo haatte die donkere wandelwagenbak om in te liggen dus wie weet werkt dit wel) Kan ik haar daar af en toe in leggen als ik achter Bo aan moet
Ook nog 2 schattige rompertjes gekocht (alsof ik die al niet had ) een roze met erop gescreven mijn zinnebloemetje end an een tekeing van een zonnebloemetje natuurlijk, en een witte overslag romper met rodekleine muis en co, ook heel leuk. En voor mezelf nog een broek. Een lekkere soepele zwarte met witte, ja wat is het tekening erop ofzo.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2003 @ 21:49:44 #15
7074 moussy
kuttekop
pi_10283289
Jessie!! Doe eens een buikenfoto...?! *lief kijkt*

Ik ben zo nieuwschierig van de andere buiken van om en na bij dezelfde tijd, ik krijg zo vaak te horen dat ik vast niet lang meer moet

pi_10283467
Llololololol Moussy,
Ik zal er dalijk 1 maken, of ff vragen of husb hem maakt en dan mial ik je hem wel, kan jij hem dan online zetten?
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † woensdag 7 mei 2003 @ 22:07:07 #17
7074 moussy
kuttekop
pi_10283815
tuurlijk
pi_10284092
Ok Moussy je hebt mail
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10284510
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:19 schreef Angel22 het volgende:
Vraagje... Duncan vind het gewone babybad een beetje te groot voor zijn smaak, dus ik had zoiets van ok dan doe ik je wel in een eigen gefrutste tummytub (lees grote emmer...) maar hoe hou je je kind dan in hemelsnaam vast Met twee handen vasthouden is niet echt handig maar ik zie niet in hoe je nou met 1 hand die uk moet vast houden zonder dat ie met zijn hoofd onder water zakt....

Iemand ervaring?

Ik laat Jennifer met 2 handen in het badje zakken en dan houd ik haar met 1 vinger vast, die ligt onder haar kinnetje. Dat vind ik de mooiste manier, je hoeft alleen maar het hoofdje boven water te houden. Klinkt gek he
Zolang er was is, is er leven.
pi_10284561
Hellup
ik kan de foto's niet plaatsen Moussy
Dan krijg ik iets van hackers en dan iets van iemand probeert je eits te laten plaatsen wat niet mag en dit word onderzocht
Het voelt heerlijk!!!!
pi_10284585
Heerlijk he Jessie, al dat shoppen! Ik ben benieuwd naar je foto....

Bij Zeeman hebben ze trouwens nu prachtige rompers in mooie kleurtjes met streepjes enzo, handig voor in de zomer als ze alleen een romper aanhebben!!

Zolang er was is, is er leven.
pi_10284780
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:33 schreef jessie het volgende:
Hellup
ik kan de foto's niet plaatsen Moussy
Dan krijg ik iets van hackers en dan iets van iemand probeert je eits te laten plaatsen wat niet mag en dit word onderzocht
jessie, stuur maar deze kant op, heb hier toch al een aparte dir op 't web voor BO daar kan jouw buikkie vast wel bij
pi_10284927
Nou dan staat ie gelijk vol hoor knorretje hahaha;)
Moussy heeft hem al geplaatst voor me in eht buikentopic zie ik, bedankt in ieder geval
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 8 mei 2003 @ 09:16:41 #24
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_10289715
Gisteren mocht vriendin weer naar de verloskundige. Baby is nog steeds niet ingedaald. Dat was twee weken geleden wel het geval, maar hij is er weer uitgeklommen, vorige week was hij alweer "vrij".

Gezien de noodzaak plat te gaan als de vliezen breken, kan vriendin dus alleen maar kort van huis. Dus dat is wel onhandig. Verder roert de baby zich flink. Het lijkt een flinke draaikont te worden

pi_10290522
Bedankt voor de tips allemaal!
Ik zie dat het allemaal nog wel meevalt: een hoop van jullie dingetjes had ik ook al prepared... zoals daar zijn: fotorolletjes, batterijen, videocamera, accu opgeladen etc etc...

Voor eten zorgt het ziekenhuis hier erg goed. Je kan alles krijgen wat je wilt. En ze hebben zelfs een fancy stereo installatie waar je eigen muziek mee af kan spelen. Echt sjiek hoor: ik stond er echt van te kijken bij de rondleiding.

Overigens ben ik helemaal lyrisch over de verloskamers (hmm, klinkt beetje raar misschien ). Ze zijn heel ruim en hebben een speciaal bevalmeubel. Het is een soort bed, maar ziet er heel anders uit. Er zit een sterrenhemel in het plafond om de verlichting rustgevend te maken en in iedere verloskamer bevindt zich een half verzonken bad waar je in kunt bevallen.
Verder is de hele afdeling zeer gezellig aangekleed, nergens is een witte muur of iets in die geest bedoel ik.
Ik voelde me er meteen op m'n gemak toen we daar gingen kijken. het was ZO enorm anders dan de verlosafdelingen die ik ken (van stage/werk) in de NL'se ziekenhuizen.. Maar misschien heb ik toen wel net toevallig de ergste gezien, dat weet ik niet.

Dolle hond: lijkt me rot voor je vriendin om er steeds rekening mee te houden dat je niet te ver van huis gaat. Dat lijkt me echt rot: ik zou echt opgesloten zijn dan hier: best afgelegen namelijk..
Hopelijk zakt jullie babietje snel weer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')