quote:Ach, boeit het ook... 1 post was immers meer dan 0
Op woensdag 14 mei 2003 23:36 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Christus, ik heb gewoon die met de minste posts op slot gegooid. Jankerd!
Ik zou graag willen weten waar dat in Godsnaam op slaat.
Uit eerdere topics over Planetarion op dit forum blijkt dat er een behoorlijk grote groep mensen is die het heeft gespeeld, en is gestopt omdat het betaald werd. Blijkbaar komt er nu weer een gratis ronde, dus ik vroeg me af of er nog mensen zijn op Fok! die van plan zijn om het weer te gaan spelen.
Tenzij het ineens verboden is om webgames te bespreken op een Games-forum, zie ik niet waarom de topic als spam wordt beschouwd.
quote:Uit de FAQ
Op zaterdag 17 mei 2003 16:59 schreef KaAzKoP_ het volgende:
Ik zou graag willen weten waar dat in Godsnaam op slaat.
quote:
Soms kunnen mensen niet wachten op de officiële release en downloaden het spel dan maar alvast. Hier valt helaas niks aan te doen, maar aan het bespreken daarvan in een games gerelateerd topic wel!Het interesseert ons niet waar je de game vandaan haalt of met wat voor snelheid je hem van je server download. We gaan je niet helpen als je illegale release het niet doet; We gaan verder niet over cracks en warez praten, maar over de game zelf. Overtreding van deze regels betekent sowieso dat je post wordt gedelete. Bij herhaling wordt de toegang tot Games & Consoles ontzegd door middel van een ban.
quote:Je bericht kwam erg spammerig over.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:11 schreef Leshy het volgende:
Tenzij het ineens verboden is om webgames te bespreken op een Games-forum, zie ik niet waarom de topic als spam wordt beschouwd.
Mensen attenderen op online games kan in dit topic:
[Centraal] Post hier al je leuke online games (IE)
quote:Heb ik geen woord over gezegd.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:11 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Uit de FAQ
Het interesseert ons niet waar je de game vandaan haalt of met wat voor snelheid je hem van je server download.
quote:Waarom niet? Het probleem waar het over ging kon zich net zo goed voordoen met een gekochte versie. Daar komt nog bij dat het gewoon juridisch veroorloofd is om een probleem op te lossen van illegale software, zogauw er maar niet met mirrors en dergelijke gesmeten wordt.
We gaan je niet helpen als je illegale release het niet doet;
quote:Je mag best een .NFO posten waar geen serials etc. instaan over een crack die gereleased is omdat er zich problemen voordoen over de geleakte versie van een spel. Ik durf te wedden dat 90% van de users hier de geleakte versie hebben en is het dus gewoon behulpzaam om te doen. Zelfs op GoT (!) is het toegestaan om over problemen in releases te praten in centrale topics.
We gaan verder niet over cracks en warez praten, maar over de game zelf.
quote:Ik zei dat Planetarion een gratis ronde ging houden en vroeg wie er allemaal ook gingen spelen. Persoonlijk zie ik niet zoveel verschil met een "Dit spel komt binnenkort uit en ziet er vet uit, wie gaat het ook kopen"-topic, maar vooruit.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:12 schreef Strolie75 het volgende:
Je bericht kwam erg spammerig over.
quote:Heb je er problemen mee als ik een ouder (maandje of twee) Planetarion-topic omhoogkick? Ik neem aan dat de online-games topic meer als advertentie is bedoeld, en niet om uitgebreid in te praten.
Mensen attenderen op online games kan in dit topic:
[Centraal] Post hier al je leuke online games (IE)
quote:Je duldt geen commentaar zeker?
Op zaterdag 17 mei 2003 17:19 schreef Strolie75 het volgende:
Antwoord is gegeven, anders ga je maar op een ander forum zielig doen met je warez.
Volgens de wetboeken mag je gewoon problemen over warez bespreken zogauw je het maar niet verspreidt. Misschien toch tijd om die FAQ aan te passen sinds 90% van de users hier de games toch wel illegaal heeft.
Trouwens wel erg krom dat je wel games die nog niet eens officieel uit zijn maar die wel iedereen heeft mag bespreken maar niet als het om problemen gaat .
quote:Die bedoelde ik
Op zaterdag 17 mei 2003 17:23 schreef Strolie75 het volgende:
Deze mag je wel omhoog schoppen.
quote:Games die hier nog niet uitzijn worden wel vaker besproken (zie zelda, het gaat hier meestal om import, dat het soms een illegale versie is kunnen we in principe niet controleren)
Op zaterdag 17 mei 2003 17:23 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Je duldt geen commentaar zeker?
Volgens de wetboeken mag je gewoon problemen over warez bespreken zogauw je het maar niet verspreidt. Misschien toch tijd om die FAQ aan te passen sinds 90% van de users hier de games toch wel illegaal heeft.
Trouwens wel erg krom dat je wel games die nog niet eens officieel uit zijn maar die wel iedereen heeft mag bespreken maar niet als het om problemen gaat
.
Verder is het gewoon dat policy van Fok! dat er nix besproken word mbt warez, alleen in het warez discussie topic. Klaar.
quote:Dat is dan hartstikke krom. Je mag illegale games wel bespreken, maar we dulden geen problemen daarover
Op zaterdag 17 mei 2003 17:38 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Games die hier nog niet uitzijn worden wel vaker besproken (zie zelda, het gaat hier meestal om import, dat het soms een illegale versie is kunnen we in principe niet controleren)
quote:Het is juridisch toegestaan. En het loopt echt niet de spuigaten uit ofzo (zie GoT). Dus vanwaar die regel?
Verder is het gewoon dat policy van Fok! dat er nix besproken word mbt warez, alleen in het warez discussie topic. Klaar.
quote:Nee, je mag illegale versies NIET bespreken hier. Dat zeg ik toch? Ik zeg alleen dat we het niet kunnen controleren.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:42 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Dat is dan hartstikke krom. Je mag illegale games wel bespreken, maar we dulden geen problemen daarover
.
quote:En sinds wanneer zijn warez juridisch toegestaan? Het is natuurlijk hardstikke krom om te zeggen als back up. Je kan dan gewoon zelf met de originele cd spelen.
Het is juridisch toegestaan. En het loopt echt niet de spuigaten uit ofzo (zie GoT). Dus vanwaar die regel?
Geef mij maar een officiele bron waar staat dat warez mag. En laat ook maar een link zien van GoT waar warez besproken worden.
quote:Er werd al over Enter the Matrix gepraat toen die nog niet eens in de winkels lag. En dan op een manier dat het overduidelijk was dat die mensen het spel in bezit hadden.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:45 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Nee, je mag illegale versies NIET bespreken hier. Dat zeg ik toch? Ik zeg alleen dat we het niet kunnen controleren.
quote:Juridisch is het toegestaan om warez te bespreken en problemen hiervan op te lossen (vastlopers etc.). Je bent pas verkeerd bezig als je mirrors en cracks gaat verspreiden.
[..]En sinds wanneer zijn warez juridisch toegestaan? Het is natuurlijk hardstikke krom om te zeggen als back up. Je kan dan gewoon zelf met de originele cd spelen.
quote:Dat zeg ik nergens. Het verspreiden van warez is illegaal.
Geef mij maar een officiele bron waar staat dat warez mag.
quote:Het Grote GTA: Vice City (pc) Topic.
En laat ook maar een link zien van GoT waar warez besproken worden.
Ziehier alle replies van: 'Ik ben hem nu aan het installeren'. Dit voor de release date. Duidelijk dus dat er daar een gedoogbeleid heerst wat het toestaat om uitgelekte games te bespreken.
quote:Ik kan niet van elke game de release datum in de gaten houden. Soms weet ik dus niet of de game al uit is die besproken word of niet. En dan heb je ook nog eens import.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:50 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Er werd al over Enter the Matrix gepraat toen die nog niet eens in de winkels lag. En dan op een manier dat het overduidelijk was dat die mensen het spel in bezit hadden.
quote:Dit ga ik uitzoeken
Juridisch is het toegestaan om warez te bespreken en problemen hiervan op te lossen (vastlopers etc.). Je bent pas verkeerd bezig als je mirrors en cracks gaat verspreiden.
quote:Zijn we het daar gelukkig over eens
Dat zeg ik nergens. Het verspreiden van warez is illegaal.
quote:Tja, ok, maar dan is Tweakers nog steeds geen Fok! Hier op Fok! word nix besproken mbt warez.
Het Grote GTA: Vice City (pc) Topic.Ziehier alle replies van: 'Ik ben hem nu aan het installeren'. Dit voor de release date. Duidelijk dus dat er daar een gedoogbeleid heerst wat het toestaat om uitgelekte games te bespreken.
quote:Vice City en Enter the Matrix hadden geloof ik een wereldwijde release. En de officiele releasedate kun je best wel in de gaten houden, want die staat doorgaans in de openingspost.
Op zaterdag 17 mei 2003 18:07 schreef Notorious_Roy het volgende:[..]
Ik kan niet van elke game de release datum in de gaten houden. Soms weet ik dus niet of de game al uit is die besproken word of niet. En dan heb je ook nog eens import.
quote:Houd je me op de hoogte?
[..]Dit ga ik uitzoeken
quote:Maar m.b.t. het bespreken van games kunnen jullie best SGD en SPV van GoT als voorbeeld nemen. Daar worden regelmatig games besproken die officieel nog niet eens uit zijn, maar wel uitgelekt.
[..]Tja, ok, maar dan is Tweakers nog steeds geen Fok! Hier op Fok! word nix besproken mbt warez.
In ieder geval vind ik dit echt een regel van niks omdat A. het juridisch toegestaan is (wat je aan het uitzoeken bent) en B. het niet de spuigaten uit zal gaan lopen als je het toestaat (zie GoT met veel meer users) en C. de anti-warez obsessie van de GAM-mods niet terzake doende hoort te zijn.
Als ik een gestolen computer van iemand koop en die heeft een mankement dan mag ik ook gewoon vragen hoe ik dat oplos. Het enige strafbare feit is hier de gestolen computer zelf.
Ik weet ook dat users die voor de releasedatum over bepaalde spellen praten deze waarschijnlijk hebben gedownload, maar zolang ze maar over de game praten heb ik er geen moeite mee. Mensen die van plan zijn de game in de winkel te kopen hebben ook genoeg aan deze informatie. Maar we gaan mensen niet helpen bij het vinden van warez of het aan de praat krijgen van warez (zie FAQ).
Verder is dit een FB-topic en geen discussie topic, je hebt je antwoord gehad!
En hoe ze het op Tweakers regelen heb ik geen fuck mee te maken. Wat mij betreft is deze discussie afgelopen. Het is niet toegestaan. Punt.
quote:Dat snap ik. De vraag is alleen waarom, en ik heb nog steeds geen concrete reden of standpunt gehoord.
Op zaterdag 17 mei 2003 18:27 schreef Strolie75 het volgende:
Of het Juridisch is toegestaan hebben we hier niks mee te maken, of Fok! is het gewoon niet toegestaan, klaar!
quote:Problemen die zich in de warez-versies voordoen doen zich ook vaak voor in de legale versies. Mensen die van plan zijn de game in de winkel te kopen hebben ook genoeg aan deze informatie.
Ik weet ook dat users die voor de releasedatum over bepaalde spellen praten deze waarschijnlijk hebben gedownload, maar zolang ze maar over de game praten heb ik er geen moeite mee. Mensen die van plan zijn de game in de winkel te kopen hebben ook genoeg aan deze informatie. Maar we gaan mensen niet helpen bij het vinden van warez of het aan de praat krijgen van warez (zie FAQ).
quote:Wederom, zie de FAQ.
Op zaterdag 17 mei 2003 18:29 schreef KaAzKoP_ het volgende:
Dat snap ik. De vraag is alleen waarom, en ik heb nog steeds geen concrete reden of standpunt gehoord.
quote:En dat zijn er andere wegen om aan deze info te komen, maar we gaan geen .NFO's van warez-releases plaatsen.
Problemen die zich in de warez-versies voordoen doen zich ook vaak voor in de legale versies. Mensen die van plan zijn de game in de winkel te kopen hebben ook genoeg aan deze informatie.
quote:Het zal zeker hier verschijnen als ik meer weet en eventueel word de FAQ aangepast.
Op zaterdag 17 mei 2003 18:23 schreef KaAzKoP_ het volgende:Houd je me op de hoogte?
quote:Je zal je toch aan de regels moeten houden helaas. Daar kan ik nix aan doen.
In ieder geval vind ik dit echt een regel van niks omdat A. het juridisch toegestaan is (wat je aan het uitzoeken bent) en B. het niet de spuigaten uit zal gaan lopen als je het toestaat (zie GoT met veel meer users) en C. de anti-warez obsessie van de GAM-mods niet terzake doende hoort te zijn.
quote:Dat is natuurlijk een scheve vergelijking. Als je een gewone PC vraag stelt kan niemand weten dat je de PC gejat hebt, en als je dat wel zegt word het topic toch echt wel op slot gedaan
Als ik een gestolen computer van iemand koop en die heeft een mankement dan mag ik ook gewoon vragen hoe ik dat oplos. Het enige strafbare feit is hier de gestolen computer zelf.
Maar genoeg voor nu. Ik ga wat dingen uitzoeken!
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 18:33 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Wederom, zie de FAQ.
quote:Ik zie hier geen reden ervoor staan waarom niet.
We gaan je niet helpen als je illegale release het niet doet;
quote:Ja, GoT. Die staan het wel toe. En kijk eens naar de rest van het beleid. Hartstikke streng. Ik denk dat hun echt wel weten wat mag en wat neit mag en hoe je goede regels voor een forum insteld.
En dat zijn er andere wegen om aan deze info te komen,
quote:Daar kan ik misschien nog inkomen. Maar een hele rij posts was weggeedit waar we het ook hadden over andere problemen en niet alleen een .NFO.
maar we gaan geen .NFO's van warez-releases plaatsen.
Playlogic International West Hall 2252
kijk zelf maar eens goed naar dat linkje dat bastard gaf
quote:*kijkt naar url*
Op zaterdag 17 mei 2003 18:37 schreef KaAzKoP_ het volgende:
Ja, GoT. Die staan het wel toe. En kijk eens naar de rest van het beleid. Hartstikke streng. Ik denk dat hun echt wel weten wat mag en wat neit mag en hoe je goede regels voor een forum insteld.
nope, geen GoT.
quote:Tja, sommige mods zijn nu eenmaal wat strenger als andere. Als ik zie dat er een hele rits posts zijn waar o.a. over warez wordt gesproken dan ga ik niet uitzoeken wat nu net wel en wat nu net niet kan, ik heb wel wat beters met mijn tijd te doen. Dus als je serieuze en niet-policy overschrijdende post wordt verwijdert moet je je mede-users in dit geval aankijken.
Daar kan ik misschien nog inkomen. Maar een hele rij posts was weggeedit waar we het ook hadden over andere problemen en niet alleen een .NFO.
quote:Kijk eens in de E3-FAQ, er zijn genoeg topics waar je dit soort zaken kunt plaatsen. Bezoek hun site, kijk welke games ze ontwikkelen en post het in het relevante topic.
Op zaterdag 17 mei 2003 18:38 schreef Fliepke het volgende:
Strolie mag mijn topic over playlogic weer open want ze stond wel op de e3!!!!!Playlogic International West Hall 2252
kijk zelf maar eens goed naar dat linkje dat bastard gaf
We gaan niet voor elke obscure ontwikkelaar een eigen topic openen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |