abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10270198
Serieuze vraag eigenlijk.

Mijn partner en ik zijn op zoek naar een koopwoning.. en hebben op het internet zeer leuke,betaalbare eensgezinswoningen gezien in Zaandam.
Nou valt mij op, dat er een enorm verschil is tussen de prijs en type woningen in Zaandam en elders nml: Amsterdam, Amstelveen en Uithoorn.
De eensgezinswoningen in Amsterdam,Uithoorn,Amstelveen zijn vrijwel onbetaalbaar. ( boven 200.000 euro)
Waarom in Zaandam dan niet?
Heeft dat te maken met de ligging van Zaandam ( veel files van en naar Amsterdam) ?
Is er veel criminaliteit in Zaandam, of valt dat mee?

En kan iemand mij vertellen hoe het wonen is in Zaandam?

Alvast bedankt

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_10270346
ligt eraan waar in zaandam, je hebt natuurlijk goeie en slechte buurten....
pi_10270360
zaandam is goed woon er zelf al 19 jaar.

ahold city

even zonder sig
pi_10270369
Poelenburg is niet zo een goeie wijk...
pi_10270409
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:38 schreef Biobakker het volgende:
zaandam is goed woon er zelf al 19 jaar.

ahold city

me 2 me 2
westerwatering
  woensdag 7 mei 2003 @ 13:42:15 #6
54748 Orakelaar
Coming Soon.....
pi_10270465
Ik heb een tijdje in Zaandam gewerkt (jawel, Ahold), en het zag er best als een aardig stadje uit. Ik zou ook niet kunnen verklaren waarom de huizen daar goedkoper zijn. Misschien ligt het net te ver van A'dam voor veel forensen? Die gaan toch liever in Hoofddorp of Aalsmeer zitten schijnbaar.
pi_10270530
Er zijn een aantal gebieden waar palenrot heerst in Zaanstad. Verder wordt het hele centrum van Zaandam herbouwd in 2005. Ik weet niet of je de straatnaam kunt geven, want dan kan ik er wat meer over zeggen.

- edit - De meeste goedkope woningen op het internet staan namelijk in deze gebieden!

[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 07-05-2003 13:59]

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  woensdag 7 mei 2003 @ 13:51:34 #8
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10270723
Haarlem schijnt ook wel leuk te zijn.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_10270817
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:33 schreef Brennie het volgende:
Serieuze vraag eigenlijk.

Mijn partner en ik zijn op zoek naar een koopwoning.. en hebben op het internet zeer leuke,betaalbare eensgezinswoningen gezien in Zaandam.
Nou valt mij op, dat er een enorm verschil is tussen de prijs en type woningen in Zaandam en elders nml: Amsterdam, Amstelveen en Uithoorn.
De eensgezinswoningen in Amsterdam,Uithoorn,Amstelveen zijn vrijwel onbetaalbaar. ( boven 200.000 euro)
Waarom in Zaandam dan niet?
Heeft dat te maken met de ligging van Zaandam ( veel files van en naar Amsterdam) ?
Is er veel criminaliteit in Zaandam, of valt dat mee?

En kan iemand mij vertellen hoe het wonen is in Zaandam?

Alvast bedankt

In Zaandam is het goed wonen, woon er zelf al 25 jaar. Criminaliteit valt mee. Welke wijk heb je op het oog?
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:15:44 #10
19018 Brennie
CCU nurse
pi_10271341
Mijn voorkeur gaat uit naar het centrum van Zaandam.
Ik heb wel wat info over de verschillende buurten gelezen.
Oud Koog,Westerkoog en Noord leken me wel leuke buurten/wijken.
Alvast bedankt voor de info allen
Evt andere reacties lees ik later wel.. want ik ga zo naar m'n werk
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_10271416
Nog nooit gedacht aan ijmuiden zeker.
De parel van de nederlandse kust.
Het onder de hoogovens verscholen liggende paradijs.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:23:35 #12
17061 mvt
blame Canada
pi_10271553
De A8 op is een ramp, de Coentunnel is een rmap en er gaan iets van 4 stoptreinen per uur naar Amsterdam, maar die zijn volgens mij vaak erg vol. Voor de rest is het volgens mij goed wonen in Zaandam. En als je multi-culti wilt doen moet je naar Poelenburg.
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:27:28 #13
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_10271654
Heb 13 jaar in westerwatering gewoont
Vind het nu alleen wel een troep worden daar
Komt vooral door die stomme school daar midden in de wijk

woon nu in koog aan de zaan

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:28:23 #14
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_10271690
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:55 schreef mouzzer het volgende:

[..]

In Zaandam is het goed wonen, woon er zelf al 25 jaar. Criminaliteit valt mee. Welke wijk heb je op het oog?

Behalve poelenburg
  woensdag 7 mei 2003 @ 14:30:17 #15
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_10271740
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:15 schreef Brennie het volgende:
Woon nu in westerkoog is nu stukken beter als westerwatering

Veel rustiger

pi_10276802
Oud Koog en Westerkoog zijn beiden Koog a/d Zaan Wat je ook kunt doen is in bv dorpen als Assendelft of Krommenie kijken, daar zijn eensgezinswoningen vaak niet zo duur... en met het OV kom je goed in Zaandam Centrum.

Zaandam centrum, sja ik zou dr niet willen wonen voor mij teveel criminaliteit, te veel overlast en vechtpartijen op de stapavonden (vooral in het winkelgebied (Westzijde, Gedempte Gracht, Peperstraat, Dam), en veel te druk... maar ja, zaandam centrum is wel erg groot, dus ga er vanuit dat je met centrum bedoelt het stuk tussen Hogedijk/Gerhardtstraat (tot rotonde bij de Heel, Station (Provinciale weg) en Vincent van Goghweg (tot rotonde bij de Heel). Hoe verder je naar die grensstraten gaat, hoe beter het wonen is. Hoornseveld en Kogerveld (net buiten het centrum) zijn bv mooie wijken, vlakbij centrum (als in een minuut of 5-10 fietsen maximaal).

Mij zie je er iig niet meer terug, af en toe nog eens naar mn ouders, maar de gemoedelijkheid van Enschede bevalt me veel beter

woensdag 7 mei 2003 @ 18:43:11 #17
19242 yavanna
Results may vary.
pi_10277936
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:28 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Behalve poelenburg

Poelenburg heeft ook onterecht een slechte naam, althans bij het eerste stuk van Poelenburg ( iig tot de moskee) woon je erg prettig en in schone straten, waar wijk beheer en groenvoorziening erg aktief zijn

De Vijfhoek is een vervelender buurt vaak om in te wonen

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_10279603
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 13:51 schreef Strolie75 het volgende:
Haarlem schijnt ook wel leuk te zijn.
Maar onbetaalbaar
It's in the air tonight
pi_10279661
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 18:43 schreef yavanna het volgende:

[..]

Dat is Turkije - West.
It's in the air tonight
pi_10280163
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 19:50 schreef Summertime het volgende:

[..]

Dat is Turkije - West.

pi_10281815
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 17:40 schreef _mystikal_ het volgende:
Oud Koog en Westerkoog zijn beiden Koog a/d Zaan Wat je ook kunt doen is in bv dorpen als Assendelft of Krommenie kijken, daar zijn eensgezinswoningen vaak niet zo duur... en met het OV kom je goed in Zaandam Centrum.

Zaandam centrum, sja ik zou dr niet willen wonen voor mij teveel criminaliteit, te veel overlast en vechtpartijen op de stapavonden (vooral in het winkelgebied (Westzijde, Gedempte Gracht, Peperstraat, Dam), en veel te druk... maar ja, zaandam centrum is wel erg groot, dus ga er vanuit dat je met centrum bedoelt het stuk tussen Hogedijk/Gerhardtstraat (tot rotonde bij de Heel, Station (Provinciale weg) en Vincent van Goghweg (tot rotonde bij de Heel). Hoe verder je naar die grensstraten gaat, hoe beter het wonen is. Hoornseveld en Kogerveld (net buiten het centrum) zijn bv mooie wijken, vlakbij centrum (als in een minuut of 5-10 fietsen maximaal).

Mij zie je er iig niet meer terug, af en toe nog eens naar mn ouders, maar de gemoedelijkheid van Enschede bevalt me veel beter

Ik weet niet hoe rijk jij bent, maar voor een leuk huisje in Krommenie of Assendelft betaal je toch al snel zo een 180000 euro. Voor de rest wel met je eens. Huizen onder die prijs hebben vaak een flinke opknapbeurt nodig

Al benadruk ik het nogmaals, kijk heel goed met uit met die palenrot en het Inverdan plan. Palenrot is in de bloemenbuurt in Oud Koog en Inverdan heeft betrekking op het centrum.

Westerwatering is op zich leuk wonen. En in principe genoeg buurten waar je geen last hebt van die school

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
pi_10281908
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 18:43 schreef yavanna het volgende:

[..]

Poelenburg heeft ook onterecht een slechte naam, althans bij het eerste stuk van Poelenburg ( iig tot de moskee) woon je erg prettig en in schone straten, waar wijk beheer en groenvoorziening erg aktief zijn

zijn nu toch bezig met slopen?
  woensdag 7 mei 2003 @ 21:11:03 #23
51929 MrAbagnale
never stop trying
pi_10282030
hehe, ik las de topictitel vanuit mijn ooghoek en het leek net alsof je de n in Zaandam was vergeten...
nevermind
I'm running out of time
pi_10282567
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 21:06 schreef BobRooney het volgende:

[..]

zijn nu toch bezig met slopen?

Ja, idd. Komen koop eensgezinswoningen voor in de plaats geloof ik. (Nu stonden er vooral flats) In ieder geval het stuk langs de Den Uyl brug
pi_10282930
Ik woon al mijn hele leven in Het Kalf... leuke wijk hoor.. gaat iets achteruit laatste tijd.. maar je zit wel aan een Leuk recreatiegebied! Niet al te groot , maar ik heb er mooi uitzicht op.. Het jagersveld In het centrum zou ik ook niet al te snel gaan wonen... vooral op de zaterdag is het er geen pretje volgens mij...
Ladies and Gentlemen, please stand back. The Doors will open in your direction.
  woensdag 7 mei 2003 @ 21:44:25 #26
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_10283108
Ik vind het ook wel een beetje apart volk daar in de zaanstad, beetje traag.....
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_10284235
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 21:44 schreef Qarinx het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje apart volk daar in de zaanstad, beetje traag.....
Tja dat krijg je met UPC als kabelmaatschappij
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:20:46 #28
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_10286057
quote:
Traag
pi_10287101
quote:
een beetje?

(Zegt een oud-zaanstadter )

donderdag 8 mei 2003 @ 10:04:25 #30
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_10290498
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 00:10 schreef _mystikal_ het volgende:

[..]

een beetje?

Ik wilde het zachtjes uitdrukken
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_10297037
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 10:04 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik wilde het zachtjes uitdrukken

Thnx!
pi_10297291
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:15 schreef Brennie het volgende:
In Oud-Koog en Oud Zaandijk heerst de palenpest
Kom zelf uit Westerkoog..leuke wijk..het begon een beetje te verpauperen maar ze zijn bezig alles weer mooi en netjes te maken...Saendelft is ook wel leuk..veel verschillende typen huizen..het nadeel is alleen dat je precies onder de nieuwe aanvliegroute voor Schiphol zit
Sunday bloody Sunday - Woensdag gehaktdag
pi_10297323
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:42 schreef Miracle_Man het volgende:

[..]

In Oud-Koog en Oud Zaandijk heerst de palenpest
Kom zelf uit Westerkoog..leuke wijk..het begon een beetje te verpauperen maar ze zijn bezig alles weer mooi en netjes te maken...Saendelft is ook wel leuk..veel verschillende typen huizen..het nadeel is alleen dat je precies onder de nieuwe aanvliegroute voor Schiphol zit

Helaas is Saendelft te duur voor de TS...
pi_10297433
Oh ja, Ik zou als ik jou was niet te dicht bij staion Zaandam gaan wonen...want dat hele gebied gaat binnen een jaar of 2 helemaal vlak en wordt opnieuw gebouwd..Inverdan noemen ze het..nieuw centrum..nieuw gemeentehuis
pi_10297515
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:43 schreef _mystikal_ het volgende:

[..]

Helaas is Saendelft te duur voor de TS...

Ja het begint geloof ik bij iets van 225000 Euro en dan woon je in een doos boven je carport..maar d´r staan zeker hele mooie huisjes bij
pi_10298669
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:50 schreef Miracle_Man het volgende:

[..]

Ja het begint geloof ik bij iets van 225000 Euro en dan woon je in een doos boven je carport..maar d´r staan zeker hele mooie huisjes bij

inderdaad
maar der is daar nog geen hol te doen
  donderdag 8 mei 2003 @ 17:01:40 #37
19242 yavanna
Results may vary.
pi_10301259
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:21 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Tja dat krijg je met UPC als kabelmaatschappij

Mee eens is ( Wat betreft UPC dan

pi_10301316
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 17:01 schreef yavanna het volgende:

[..]

Mee eens is ( Wat betreft UPC dan

Ik heb nooit problemen met UPC
  donderdag 8 mei 2003 @ 17:30:47 #39
19242 yavanna
Results may vary.
pi_10301953
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 17:04 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Ik heb nooit problemen met UPC

Dat klopt niet

pi_10312746
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 15:36 schreef Steve-O het volgende:

[..]

inderdaad
maar der is daar nog geen hol te doen

Dat komt nog wel...maar als je daar in een beetje leuk huis wilt wonen moet je bijna een vrachtwagentje vol met geld meenemen
  maandag 12 mei 2003 @ 18:12:37 #41
55314 Onkel_N
Ouwe zemelaar
pi_10380507
Kijk uit voor voor de eerdergenoemde Palenrot. Kom je tegen in Oud-Zaandijk, Oud-koog maar ook in Zaandam zelf (Burgemeestersbuurt). Westerkoog is goed wonen, heb daar gewoond en heb spijt dat ik weer naar Zaandam terug ben gegaan. Let bij Assendelft, Krommenie, Wormerveer en Zaandijk op voor de uitvliegroute van Schiphol (Polderbaan) en in Zaandam voor de Zwanenburgbaan. Je staat lang in de file naar je werk (als je in Amsterdam etc. werkt) en als je met de trein reist dan moeten ze je daar met een schoenlepel inproppen. Verder heeft Zaanstad een incapabel bestuur wat niet weet wat er onder de mensen leeft.
Als je met deze ongemakjes kan leven zal ik er zeker op huizenjacht gaan. Succes!!
pi_14887213
Ik ben ook aan het rondkijken in die buurt, en nu zie ik dat ze een nieuwbouwcomplex genaamd "Armada", aan het bouwen zijn. Mooie appartementen aan het water! Iemand hiermee bekend? Is dit een beetje goede buurt?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_14900944
Ik woon al 13 jaar in Koog a/d Zaan, in de Pinkstraat om precies te zijn. Toppie buurt, ALLEEN HEBBEN WIJ DIE PALENROT EN WORDT IN FEBRUARI ONZE VLOER GESLOOPT

Vanaf februari leef ik dus 3 maanden boven

pi_14901147
In Wormer heb je fantastische huisjes en mooie appartementen aan het water.
Zaandijk en Wormerveer zijn ook leuk...allemaal nog bij Zaanstad, goed OV en toch rustig wonen.
pi_14901512
Wormer is inderdaad ook best OK!
pi_14904730
quote:
Op maandag 12 mei 2003 18:12 schreef Onkel_N het volgende:
Kijk uit voor voor de eerdergenoemde Palenrot. Kom je tegen in Oud-Zaandijk, Oud-koog maar ook in Zaandam zelf (Burgemeestersbuurt). Westerkoog is goed wonen, heb daar gewoond en heb spijt dat ik weer naar Zaandam terug ben gegaan. Let bij Assendelft, Krommenie, Wormerveer en Zaandijk op voor de uitvliegroute van Schiphol (Polderbaan) en in Zaandam voor de Zwanenburgbaan. Je staat lang in de file naar je werk (als je in Amsterdam etc. werkt) en als je met de trein reist dan moeten ze je daar met een schoenlepel inproppen. Verder heeft Zaanstad een incapabel bestuur wat niet weet wat er onder de mensen leeft.
Als je met deze ongemakjes kan leven zal ik er zeker op huizenjacht gaan. Succes!!
En let in het centrum van Zaandam op het Inverdan gebeuren. Veel huizen hebben voorkeursrecht en als de gemeente doorzet wat ze wil dan wordt het straks 1 grote bouwput
pi_14905089
*Oud-koog bloemenbuurt meld zich

Inderdaad palenrot hier.. Verder fijne wijk hoor, niet echt overlast van wat dan ook. Dicht bij het spoor winkels om de hoek. Wel sinds een jaar meer overlast van vliegtuigen. Dicht bij het spoor, met voor en nadelen (tis goed te lopen, maar je kan hem wel horen) en in de spits is het absoluut proppen (paste er vanochtend niet eens in, maar er zijn dan ook werkzaamheden)
Verder weet ik zo snel even niets meer te vertellen. Vragen staat vrij

JA, IK BEN EEN POEMA MENEER!
pi_14905140
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 00:10 schreef _mystikal_ het volgende:

[..]

een beetje?

Zaankanter
JA, IK BEN EEN POEMA MENEER!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties