Mijn partner en ik zijn op zoek naar een koopwoning.. en hebben op het internet zeer leuke,betaalbare eensgezinswoningen gezien in Zaandam.
Nou valt mij op, dat er een enorm verschil is tussen de prijs en type woningen in Zaandam en elders nml: Amsterdam, Amstelveen en Uithoorn.
De eensgezinswoningen in Amsterdam,Uithoorn,Amstelveen zijn vrijwel onbetaalbaar. ( boven 200.000 euro)
Waarom in Zaandam dan niet?
Heeft dat te maken met de ligging van Zaandam ( veel files van en naar Amsterdam) ?
Is er veel criminaliteit in Zaandam, of valt dat mee?
En kan iemand mij vertellen hoe het wonen is in Zaandam?
Alvast bedankt
quote:me 2 me 2
Op woensdag 7 mei 2003 13:38 schreef Biobakker het volgende:
zaandam is goedwoon er zelf al 19 jaar.
ahold city
- edit - De meeste goedkope woningen op het internet staan namelijk in deze gebieden!
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 07-05-2003 13:59]
quote:In Zaandam is het goed wonen, woon er zelf al 25 jaar. Criminaliteit valt mee. Welke wijk heb je op het oog?
Op woensdag 7 mei 2003 13:33 schreef Brennie het volgende:
Serieuze vraag eigenlijk.Mijn partner en ik zijn op zoek naar een koopwoning.. en hebben op het internet zeer leuke,betaalbare eensgezinswoningen gezien in Zaandam.
Nou valt mij op, dat er een enorm verschil is tussen de prijs en type woningen in Zaandam en elders nml: Amsterdam, Amstelveen en Uithoorn.
De eensgezinswoningen in Amsterdam,Uithoorn,Amstelveen zijn vrijwel onbetaalbaar. ( boven 200.000 euro)
Waarom in Zaandam dan niet?
Heeft dat te maken met de ligging van Zaandam ( veel files van en naar Amsterdam) ?
Is er veel criminaliteit in Zaandam, of valt dat mee?En kan iemand mij vertellen hoe het wonen is in Zaandam?
Alvast bedankt
woon nu in koog aan de zaan
quote:Behalve poelenburg
Op woensdag 7 mei 2003 13:55 schreef mouzzer het volgende:[..]
In Zaandam is het goed wonen, woon er zelf al 25 jaar. Criminaliteit valt mee. Welke wijk heb je op het oog?
quote:Woon nu in westerkoog is nu stukken beter als westerwatering
Op woensdag 7 mei 2003 14:15 schreef Brennie het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar het centrum van Zaandam.
Ik heb wel wat info over de verschillende buurten gelezen.
Oud Koog,Westerkoog en Noord leken me wel leuke buurten/wijken.
Alvast bedankt voor de info allen
Evt andere reacties lees ik later wel.. want ik ga zo naar m'n werk
Veel rustiger
Zaandam centrum, sja ik zou dr niet willen wonen voor mij teveel criminaliteit, te veel overlast en vechtpartijen op de stapavonden (vooral in het winkelgebied (Westzijde, Gedempte Gracht, Peperstraat, Dam), en veel te druk... maar ja, zaandam centrum is wel erg groot, dus ga er vanuit dat je met centrum bedoelt het stuk tussen Hogedijk/Gerhardtstraat (tot rotonde bij de Heel, Station (Provinciale weg) en Vincent van Goghweg (tot rotonde bij de Heel). Hoe verder je naar die grensstraten gaat, hoe beter het wonen is. Hoornseveld en Kogerveld (net buiten het centrum) zijn bv mooie wijken, vlakbij centrum (als in een minuut of 5-10 fietsen maximaal).
Mij zie je er iig niet meer terug, af en toe nog eens naar mn ouders, maar de gemoedelijkheid van Enschede bevalt me veel beter
quote:Poelenburg heeft ook onterecht een slechte naam, althans bij het eerste stuk van Poelenburg ( iig tot de moskee) woon je erg prettig en in schone straten, waar wijk beheer en groenvoorziening erg aktief zijn
Op woensdag 7 mei 2003 14:28 schreef Steve-O het volgende:[..]
Behalve poelenburg
De Vijfhoek is een vervelender buurt vaak om in te wonen
quote:Maar onbetaalbaar
Op woensdag 7 mei 2003 13:51 schreef Strolie75 het volgende:
Haarlem schijnt ook wel leuk te zijn.
quote:Dat is Turkije - West.
Op woensdag 7 mei 2003 18:43 schreef yavanna het volgende:[..]
quote:Ik weet niet hoe rijk jij bent, maar voor een leuk huisje in Krommenie of Assendelft betaal je toch al snel zo een 180000 euro. Voor de rest wel met je eens. Huizen onder die prijs hebben vaak een flinke opknapbeurt nodig
Op woensdag 7 mei 2003 17:40 schreef _mystikal_ het volgende:
Oud Koog en Westerkoog zijn beiden Koog a/d ZaanWat je ook kunt doen is in bv dorpen als Assendelft of Krommenie kijken, daar zijn eensgezinswoningen vaak niet zo duur... en met het OV kom je goed in Zaandam Centrum.
Zaandam centrum, sja ik zou dr niet willen wonen
voor mij teveel criminaliteit, te veel overlast en vechtpartijen op de stapavonden (vooral in het winkelgebied (Westzijde, Gedempte Gracht, Peperstraat, Dam), en veel te druk... maar ja, zaandam centrum is wel erg groot, dus ga er vanuit dat je met centrum bedoelt het stuk tussen Hogedijk/Gerhardtstraat (tot rotonde bij de Heel, Station (Provinciale weg) en Vincent van Goghweg (tot rotonde bij de Heel). Hoe verder je naar die grensstraten gaat, hoe beter het wonen is. Hoornseveld en Kogerveld (net buiten het centrum) zijn bv mooie wijken, vlakbij centrum (als in een minuut of 5-10 fietsen maximaal).
Mij zie je er iig niet meer terug, af en toe nog eens naar mn ouders, maar de gemoedelijkheid van Enschede bevalt me veel beter
Al benadruk ik het nogmaals, kijk heel goed met uit met die palenrot en het Inverdan plan. Palenrot is in de bloemenbuurt in Oud Koog en Inverdan heeft betrekking op het centrum.
Westerwatering is op zich leuk wonen. En in principe genoeg buurten waar je geen last hebt van die school
quote:zijn nu toch bezig met slopen?
Op woensdag 7 mei 2003 18:43 schreef yavanna het volgende:[..]
Poelenburg heeft ook onterecht een slechte naam, althans bij het eerste stuk van Poelenburg ( iig tot de moskee) woon je erg prettig en in schone straten, waar wijk beheer en groenvoorziening erg aktief zijn
quote:Ja, idd. Komen koop eensgezinswoningen voor in de plaats geloof ik. (Nu stonden er vooral flats) In ieder geval het stuk langs de Den Uyl brug
Op woensdag 7 mei 2003 21:06 schreef BobRooney het volgende:[..]
zijn nu toch bezig met slopen?
quote:Tja dat krijg je met UPC als kabelmaatschappij
Op woensdag 7 mei 2003 21:44 schreef Qarinx het volgende:
Ik vind het ook wel een beetje apart volk daar in de zaanstad, beetje traag.....
quote:Traag
Ik vind het ook wel een beetje apart volk daar in de zaanstad, beetje traag.....
quote:een beetje?
(Zegt een oud-zaanstadter )
quote:Ik wilde het zachtjes uitdrukken
Op donderdag 8 mei 2003 00:10 schreef _mystikal_ het volgende:[..]
een beetje?
(Zegt een oud-zaanstadter
)
quote:Thnx!
Op donderdag 8 mei 2003 10:04 schreef Qarinx het volgende:[..]
Ik wilde het zachtjes uitdrukken
quote:In Oud-Koog en Oud Zaandijk heerst de palenpest
Op woensdag 7 mei 2003 14:15 schreef Brennie het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar het centrum van Zaandam.
Ik heb wel wat info over de verschillende buurten gelezen.
Oud Koog,Westerkoog en Noord leken me wel leuke buurten/wijken.
Alvast bedankt voor de info allen
Evt andere reacties lees ik later wel.. want ik ga zo naar m'n werk
quote:Helaas is Saendelft te duur voor de TS...
Op donderdag 8 mei 2003 14:42 schreef Miracle_Man het volgende:[..]
In Oud-Koog en Oud Zaandijk heerst de palenpest
Kom zelf uit Westerkoog..leuke wijk..het begon een beetje te verpauperen maar ze zijn bezig alles weer mooi en netjes te maken...Saendelft is ook wel leuk..veel verschillende typen huizen..het nadeel is alleen dat je precies onder de nieuwe aanvliegroute voor Schiphol zit
quote:Ja het begint geloof ik bij iets van 225000 Euro en dan woon je in een doos boven je carport..maar d´r staan zeker hele mooie huisjes bij
Op donderdag 8 mei 2003 14:43 schreef _mystikal_ het volgende:[..]
Helaas is Saendelft te duur voor de TS...
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 14:50 schreef Miracle_Man het volgende:[..]
Ja het begint geloof ik bij iets van 225000 Euro en dan woon je in een doos boven je carport..maar d´r staan zeker hele mooie huisjes bij
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:21 schreef mouzzer het volgende:[..]
Tja dat krijg je met UPC als kabelmaatschappij
Mee eens is ( Wat betreft UPC dan
quote:Ik heb nooit problemen met UPC
Op donderdag 8 mei 2003 17:01 schreef yavanna het volgende:[..]
Mee eens is ( Wat betreft UPC dan
quote:Dat klopt niet
Op donderdag 8 mei 2003 17:04 schreef Steve-O het volgende:[..]
Ik heb nooit problemen met UPC
quote:Dat komt nog wel...maar als je daar in een beetje leuk huis wilt wonen moet je bijna een vrachtwagentje vol met geld meenemen
Op donderdag 8 mei 2003 15:36 schreef Steve-O het volgende:[..]
inderdaad
maar der is daar nog geen hol te doen
Vanaf februari leef ik dus 3 maanden boven
quote:En let in het centrum van Zaandam op het Inverdan gebeuren. Veel huizen hebben voorkeursrecht en als de gemeente doorzet wat ze wil dan wordt het straks 1 grote bouwput
Op maandag 12 mei 2003 18:12 schreef Onkel_N het volgende:
Kijk uit voor voor de eerdergenoemde Palenrot. Kom je tegen in Oud-Zaandijk, Oud-koog maar ook in Zaandam zelf (Burgemeestersbuurt). Westerkoog is goed wonen, heb daar gewoond en heb spijt dat ik weer naar Zaandam terug ben gegaan. Let bij Assendelft, Krommenie, Wormerveer en Zaandijk op voor de uitvliegroute van Schiphol (Polderbaan) en in Zaandam voor de Zwanenburgbaan. Je staat lang in de file naar je werk (als je in Amsterdam etc. werkt) en als je met de trein reist dan moeten ze je daar met een schoenlepel inproppen. Verder heeft Zaanstad een incapabel bestuur wat niet weet wat er onder de mensen leeft.
Als je met deze ongemakjes kan leven zal ik er zeker op huizenjacht gaan. Succes!!
Inderdaad palenrot hier.. Verder fijne wijk hoor, niet echt overlast van wat dan ook. Dicht bij het spoor winkels om de hoek. Wel sinds een jaar meer overlast van vliegtuigen. Dicht bij het spoor, met voor en nadelen (tis goed te lopen, maar je kan hem wel horen) en in de spits is het absoluut proppen (paste er vanochtend niet eens in, maar er zijn dan ook werkzaamheden)
Verder weet ik zo snel even niets meer te vertellen. Vragen staat vrij
quote:Zaankanter
Op donderdag 8 mei 2003 00:10 schreef _mystikal_ het volgende:[..]
een beetje?
(Zegt een oud-zaanstadter
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |