Op www.ajax.nl kun je al delen van het shirt bewonderen.
quote:dan ga je in dat topic koekeloeren he dombo!
Op dinsdag 13 mei 2003 12:27 schreef snowbutterfly82 het volgende:
ja sorry ben voor Feyenoord !!!!
quote:Nee
Op dinsdag 13 mei 2003 12:31 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
dan ga je in dat topic koekeloeren he dombo!
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 13:17 schreef Cart_man het volgende:[..]
Nee
quote:Eerst wil hij niet terug, nu weer wel.
Ahmed 'Mido' Hossam keert na dit seizoen het liefst terug bij Ajax. Dat verklaart hij in een interview met Sportweek. De aan Celta de Vigo verhuurde spits acht een terugkeer wel moeilijk gezien zijn vertroebelde verhouding met Ronald Koeman. "Onze relatie heeft aanzienlijke schade opgelopen en om dat te repareren zal er heel wat moeten gebeuren."Mido zet nog altijd vraagtekens bij de beslissing van zijn trainer om hem uit de selectie te verwijderen. "Wat Koeman heeft gedaan, klopt gewoon niet", aldus de Egyptenaar. Het is niet goed geweest voor mij, niet goed voor hem en niet goed voor Ajax." Om een eventuele terugkeer mogelijk te maken, moet er volgens Mido nogal wat lucht geklaard worden. "Iedereen kent mijn problemen met Koeman. Ik ben echter helemaal geen ruziemaker. Er is een volkomen verkeerd beeld van mij gecreëerd. En wie is daarvoor verantwoordelijk? Precies, Ronald Koeman. Dus als hij zegt dat ik mijn gedrag moet veranderen, mag ik dan misschien hetzelfde van hem verwachten? Ik wil spelen voor de club die me respecteert als voetballer en mijn talenten respecteert. Ik speel liever in de Belgische Tweede Divisie, onder een trainer die mij respecteert als voetballer en als mens, dan voor Ajax waar een trainer zit die mij niet respecteert. Als Koeman zegt dat hij me anders zal behandelen, anders dan dit seizoen, dat hij me zal behandelen zoals hij willekeurig welke andere speler behandelt, dan kom ik meteen terug naar Amsterdam. Hollend."
Straks als ik thuis kom dat interview maar eens lezen.
Bron:www.voetbal.nl
quote:heb dat interview net gelezen, het is het zelfde liedje...
Op dinsdag 13 mei 2003 14:24 schreef zjroentje het volgende:[..]
Eerst wil hij niet terug, nu weer wel.
Straks als ik thuis kom dat interview maar eens lezen.
Bron:www.voetbal.nl
Tja...
quote:Zal me benieuwen wat ik dadelijk te lezen krijg.
Op dinsdag 13 mei 2003 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
heb dat interview net gelezen, het is het zelfde liedje...
Mido doet niets fout, Koeman is een goede trainer maar een slecht mens...Tja...
13/5/2003 12:32
Dear coach Koeman,
Ik hoorde van mijn zaakwaarnemer Roger Henrotay dat ik komende zomer weer mag terugkomen bij Ajax. Meneer Beenhakker komt zelfs binnenkort langs om naar me te kijken. Jammer dat ik afgelopen weekeinde geblesseerd was, anders had ik hem zondag al laten zien hoe goed het met mij gaat bij Celta de Vigo.
Hier in Spanje voel ik me oké. Ik speel goed in een prima elftal en ook buiten het veld gaat het uitstekend. Sinds ik hier ben gaat het ook beter met Celta. We zijn geklommen naar de vierde plaats, mede door de drie fantastische doelpunten van mij. Als we vierde blijven kwalificeren we ons voor de Champions League, wat Celta nog nooit is gelukt. We staan zelfs boven Valencia, U weet wel, die sterke ploeg waar Ajax in de Champions League tegen heeft gespeeld.
Een oude Egyptische wijsheid zegt, dat moeilijke situaties een man alleen maar sterker maken. Ik geloof in die wijsheid en voel me dan ook heel erg sterk. Zo sterk zelfs dat ik een beetje om U moet lachen, meneer Koeman. U zegt namelijk dat ik weer terug mag komen bij Ajax, áls ik mijn excuses maak en áls ik beloof mij beter te gedragen. Haha, die meneer Koeman.
Volgens mij is er een Nederlands gezegde over een ezel en die steen (ik ken het niet precies, want juist tijdens die les heb ik gespijbeld). Blijkbaar geldt dat gezegde niet voor U. Ik heb u namelijk al eens eerder gezegd dat ik geen excuses ga maken. Dat doe je alleen als je iets fout hebt gedaan en dat heb ik niet. Nee, ik vind juist dat U excuses moet aanbieden. U heeft om een kinderachtige reden mij buiten de selectie gelaten en vervolgens nog gelogen ook door te zeggen dat ik openlijk spijt had betuigd. De spelers wilden zelfs dat ik weer terugkwam en ook de fans van Ajax vonden dat U fout zat. Ze juichten en zongen mij zelfs toe, vlak voordat U mij dit seizoen voor een derde keer wegstuurde. Iedereen weet dat ik helemaal geen lastige jongen ben.
Ik zal eerlijk tegen U zijn: ik vind u maar een draaikont. De ene keer wilt U mij nooit meer zien en vindt U dat ik te ver ben gegaan, en enkele dagen later mag ik weer terugkomen. En na een paar dagen moet ik weer weg, alleen omdat ik de waarheid heb gezegd, die volgens U niet de waarheid was. Als U heel eerlijk bent, zegt U dat U helemaal niets meer met mij te maken wilt hebben. U vindt het niet leuk dat ik af en toe te laat kom voor de training, een Nederlandse les oversla of een sponsorbezoekje afzeg. U vindt het niet leuk dat ik een eigen mening heb en die ook laat horen. En U stoort er zich ook al aan dat ik mij als negentienjarige jongen als een vedette gedraag. U wilt mij alleen maar omdat Ajax een groot spitsenprobleem heeft en ik een heel goede voetballer ben.
Daarom denk ik dat het verstandiger is, dat ik komend seizoen niet terugkeer bij Ajax. Liever blijf ik hier in Spanje. Het weer is nog niet zo mooi als in Egypte, maar in ieder geval een stuk beter dan in Nederland. Ik speel in een sterkere competitie dan de Eredivisie en waarschijnlijk kan ik met Celta ook in de Champions League spelen. Bovendien heb ik hier wél een basisplaats. Ten slotte mag ik mij hier wel gedragen naar mijn sterrenstatus. Ik heb hier nog niemand horen klagen over mijn rode Ferrari. Terecht, want zoals U weet bén ik ook een vedette.
Met vriendelijke groet,
Ahmed Mido Hossam
ps. Tot volgend jaar in de voorronde van de Champions League ;-)
quote:Beter dan Feyenooit die zelfs jeugdteams afschaft.
Ajax start met twee nieuwe jeugdteams
Amsterdam, 13 mei 2003
Het komende seizoen bestaat de Ajax-jeugdopleiding uit twee teams meer dan het afgelopen jaar. Er komt een D- en een E-pupillenteam bij. De verbreding onderin gaat niet ten koste van de kwaliteit. ,,We blijven de Ajax-norm hanteren", stelt hoofd jeugdopleidingen Danny Blind nadrukkelijk. ,,Mocht het zo zijn dat voor een bepaald seizoen niet genoeg jongetjes aan de kwaliteitsnorm voldoen voor een derde team, dan hebben we die D3 of E3 niet."
Waar Feyenoord zijn jeugdopleiding inkrimpt, breidt Ajax deze juist uit. De redenen zijn tweeërlei. Danny Blind: ,,We discussiëren de laatste jaren steeds over verbreding in de opleiding bij de jongste jeugd. De opleiding loopt dan in een piramidevorm, waarin het steeds smaller wordt naar boven toe. Daardoor is er onderin meer plek voor extra jongetjes. Het tweede punt is dat het aanbod groot was. Intern vloeiden weinig jongens af, terwijl we extern genoeg jongetjes bij de Talentendagen en door de scouting hebben gevonden die we willen plaatsen.
Waarom kan Ajax wel uitbreiden, terwijl Feyenoord moet inkrimpen? Blind: ,,Ik denk dat er bij Feyenoord vooral naar de financiële kant is gekeken. Ons kost het weinig extra. Omdat Heini Otto terugkeert in de staf op De Toekomst, komt er maar een trainer bij en bij ons komen alle pupillen op eigen gelegenheid naar de trainingen. Wij halen en brengen de spelers pas wanneer ze op de middelbare school zitten. Daar zitten de kosten dus ook niet in.De noodzaak van een D3 of een E3 wordt, zo zei Blind, derhalve per jaar bekeken. Is er geen kwaliteit dan komt dat team er niet, want de Ajax-norm staat voorop. ,,Het gaat op zich om niet zo heel veel jongens meer. In plaats dat we volgend jaar trainen met twee groepen van zestien, doen we dat met drie groepen van twaalf. De groepen hoeven niet zo groot te zijn, want je kan schuiven. Een jongetje van de D2 kan s middags ook best spelen in de D3 of de D1. Maar als blijkt dat er niet genoeg nieuwe jongens zijn die aan de kwaliteitsnorm voldoen, dan komt dat derde team er niet.
Bij Ajax zit er een leeftijdsopbouw in de juniorenteams. Zo zijn de D2-spelers over het algemeen jonger dan de D1-talentjes. Hoe gaat zich dat volgend jaar met een D3 verhouden? Blind: ,,Logisch is het dat de D3 helemaal bestaat uit twaalf of dertien eerstejaars D-tjes, de D2 uit zes eerstejaars en zes tweedejaars en de D1 uit twaalf of dertien tweedejaars Ds. Het invoeren van een derde team heeft voor spelers van de D2, die geboren zijn in december soms ook een voordeel dat ze een jaar langer kunnen blijven. Nu komt het voor dat ze als onvoldoende betiteld worden bij de overgang van de D2 naar de D1 vooral doordat ze fysiek te kort komen. Dat komt dan vooral omdat ze bijna een jaar jonger zijn dan de anderen. Dat extra jaar kunnen ze dan net nodig hebben om het wel te redden.
De nieuwe elftallen krijgen gerenommeerde Ajacieden als trainers. Bryan Roy wordt trainer van de jongste jeugd, E3 en Sonny Silooy neemt de D3 voor zijn rekening.
quote:
'Zlatan' nu een beschermd handelsmerkZlatan Ibrahimovic heeft zijn eigen voornaam als handelsmerk gedeponeerd, zo meldt de Zweedse krant Aftonbladet. Dit maakt het voor hem makkelijker zijn naam te beschermen tegen allerlei producenten die zijn voornaam gebruiken om winst mee te maken. Voortaan zullen deze dus eerst toestemming moeten vragen om zijn naam te mogen gebruiken, bijvoorbeeld bij computerspelletjes, tassen, (sport)schoenen, (sport)kleding en allerlei al dan niet alcoholische drankjes.
In 1987 wonnen we vandaag de Europa Cup 2 door in Athene met 1-0 van Lokomotiv Leipzig te winnen. Daarmee werd Ajax de eerste en enige Nederlandse winnaar de deze Europacup voor Bekerwinnaars
.
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum1/1264.php
In 1992 wonnen we vandaag de UEFA-Cup door Torino in het Olympisch Stadion in een bloedstollende wedstrijd op 0-0 te houden. Doordat Ajax in Turijn 2-2 had gespeeld, was de beker voor Ajax. Hierdoor werd Ajax samen met Juventus de enige club die alle drie de Europese bekers had gewonnen.
Historische prijzen, Mido die terug wil ![]()
Wat een top dag voor ons Ajacieden ![]()
Mido is wel een beetje een windvaan hoor, ik denk dat een deal ergens is afgeketst en dat ie eieren voor zijn geld kiest...
Ach als ie zich gedraagt en scoort vind ik het best hoor...
quote:Bewezen heeft ie zich al...
Op dinsdag 13 mei 2003 21:47 schreef Speed1971 het volgende:
Prima dat Mido terug komt maar hij zal zich zeker moeten gedragen en bewijzen!
quote:Ik heb net stukjes gezien via credits. Nu zijn me credits op
Vrijdag 16 mei a.s. presenteert Ajax officieel het nieuwe Ajax-uitshirtOp www.ajax.nl kun je al delen van het shirt bewonderen.
Volgens mij is het een super mooi shirt.
Van het nieuwe uitshirt zijn via Ajax.nl tegen bekendmaking van een e-mailadres al een aantal minuscule deeltjes te bewonderen. Vanaf 26 mei zal het nieuwe uit-tenue landelijk in de verkoop gaan. Een dag eerder speelt Ajax in de laatste uitwedstrijd tegen FC Twente in het nieuwe shirt en is het in de Ajax Fanshop al verkrijgbaar
quote:kijk ff een pagina terug en bespaar je die moeite
Op woensdag 14 mei 2003 15:40 schreef Nyk het volgende:[..]
Ik heb net stukjes gezien via credits. Nu zijn me credits op
. Dus ff wachten tot morgen en vrijdag
.
quote:
Van Basten: 'Zlatan denkt dat hij er al is'Marco van Basten was woensdagavond te gast bij Barend en Van Dorp. De kersverse gediplomeerde coach liet weten dat Ajax-spits Zlatan Ibrahimovic absoluut nog niet klaar is om naar Italië te vertrekken.
'Zlatan denkt dat hij er al is, maar een Ajax-spits moet elk jaar 25 goals maken', vertelde oud-spits Van Basten. 'Hij moet veel meer brengen. Ik heb hem gezegd dat hij eerst maar eens twee jaar bij Ajax moet uitblinken voor hij aan Italië moet gaan denken.'
Van Basten uitte net als Johan Cruijff kritiek op het spel van de lange Zweed. 'Net als Johan vind ik dat hij de makkelijke dingen slecht doet en de moeilijke dingen wel aardig. Hij heeft veertien doelpunten gemaakt van de 84 die Ajax er maakte, een beetje weinig voor een spits. En meeverdedigen doet hij al helemaal niet.'
Van Basten leerde Ibrahimovic kennen tijdens zijn stage bij Ajax en krijgt als lid van de technische staf mogelijk ook volgend seizoen te doen met de talentvolle aanvaller, naar wiens diensten vooral AS Roma regelmatig hengelt. 'Het is een erg leuke jongen, maar hij moet serieuzer gaan trainen. Hij speelt veel te veel voor zichzelf.'
quote:Lekker dat van Basten zo nauw betrokken is bij AJAX. Prima kerel en ik hoop dan ook dat hij nog lang blijft in Amstredam.
Op donderdag 15 mei 2003 12:43 schreef GerardVanAs het volgende:[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |