quote:Ja dat zag ik later ook (gat is 6 punten ik dacht dat het groter was vandaar). Maar als PSV wint zijn ze eigenlijk wel kampioen natuurlijk. Maar PSV zal zeker gemotiveerd zijn om te winnen om zodoende thuis de titel te kunnen pakken.
Op maandag 12 mei 2003 16:03 schreef keeper het volgende:[..]
Dat kan alleen als Ajax niet wint van De Graafschap thuis en dat zie ik toch niet gebeuren eigenlijk
.
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 12-05-2003 20:15]
quote:
Op maandag 12 mei 2003 17:19 schreef fotoloog het volgende:
[afbeelding]
![]()
quote:
Op maandag 12 mei 2003 17:19 schreef fotoloog het volgende:
[afbeelding]
Hahahaha prachtig
quote:Ja tuurlijk, maar officieel zijn ze nog niet kampioen dus een huldiging in de kuip zit er naar alle waarschijnlijkheid niet in dit jaar
Op maandag 12 mei 2003 20:09 schreef Speed1971 het volgende:
Ja dat zag ik later ook (gat is 6 punten ik dacht dat het groter was vandaar). Maar als PSV wint zijn ze eigenlijk wel kampioen natuurlijk. Maar PSV zal zeker gemotiveerd zijn om te winnen om zodoende thuis de titel te kunnen pakken.
quote:Wanneer hebben ze in rotterdam voor het laatst een huildiging meegemaakt? 1999 dat was in de vorige eeuw
Op maandag 12 mei 2003 20:16 schreef keeper het volgende:[..]
Ja tuurlijk, maar officieel zijn ze nog niet kampioen dus een huldiging in de kuip zit er naar alle waarschijnlijkheid niet in dit jaar
.
quote:Vorig jaar
Op maandag 12 mei 2003 20:27 schreef Speed1971 het volgende:
Wanneer hebben ze in rotterdam voor het laatst een huildiging meegemaakt? 1999 dat was in de vorige eeuw
quote:Ja de UEFA Cup.............maar de landstitel
Op maandag 12 mei 2003 20:31 schreef keeper het volgende:[..]
Vorig jaar
.
quote:En als Ajax dan 'gewoon' de Graafschap met dik dubbele cijfers opzij zet wordt het nog even zweet in de bilnaad voor onze Eindhovense 'vrienden'.
Op maandag 12 mei 2003 13:08 schreef HeatWave het volgende:
al zie ik psv er nog we voor aan om f'noord te laten winnen om Ajax een hak te zetten..
quote:
Ook Ajax nog geen A-merk
Gepubliceerd op maandag 12 mei 2003
Na mijn analyse vorige week van de Rotterdamse inborst met als conclusie dat gebrek aan eigenwaarde de club te snel aan zichzelf doet twijfelen, verkrampen en punten verliezen, vragen de wetten der objectiviteit deze week om een analyse van erfvijand Ajax.
Ajax heeft in het verleden tot twee keer toe goud in handen gehad. Toen 's werelds beste voetballer ooit er liep, Johan Cruijff en midden jaren negentig toen de chemie tussen meester Van Gaal en zijn talentvolle klas optimaal rendeerde. In beide gevallen bleek de organisatie verre van ontwikkeld genoeg om Ajax als A-merk in de mondiale voetbalmarkt neer te
zetten.Sterker nog: de uitgelezen kans ten tijde van Louis van Gaal werd vooral door penningmeester Van Os middels arrogant en onkundig beleid meer dan verkwanseld. Zo'n kleine drie- vierhonderd miljoen gulden werd misgelopen dan wel opgesoupeerd. Nog steeds is de club herstellende van de ravage die de laatste zes jaar was aangericht.
In drie opzichten is Ajax op de goede weg. Er wordt weer jeugd opgeleid en ingepast, in de organisatie lopen Ajacieden en de onrealistische te aanvallende huisstijl is van zijn sokkel gehaald.
Minder zicht heb ik op de commerciële uitbating van de club. Worden de duels van Ajax al her en der ter wereld uitgezonden? Worden er al Ajax-shirtjes in Finland, Roemenië, Zweden en andere landen verkocht? Oftewel, loopt de
merchandising al parallel met de uitstraling? Ajax is de enige Nederlandse club met internationale naam en faam. Simpel gesteld: de inkomsten die daaraan gekoppeld zijn, horen per definitie die van PSV en Feyenoord te ontstijgen.
Daarvan is geen sprake. Ajax is als bedrijf nog lang niet het A-merk dat het kan zijn.Leo Beenhakker heeft bij zijn aanstelling iets goeds gezegd en daaraan onlangs een zin van belang toegevoegd. Vlak na zijn start schilderde Beenhakker als toekomstbeeld een Ajax dat als voorportaal dient voor talenten. Dat komt binnen bereik. De doorbraak van Van der Vaart, Sneijder, Pienaar, De Jong en anderen zorgt ervoor dat je als Nederlandse vader jouw begenadigde zoon weer naar Amsterdam brengt, terwijl de club een aantal jaren besmet was. En ook voor de buitenlands topper in spé dient Ajax zich opnieuw als ideaal tussenstation aan.
Maar Beenhakker merkte een paar weken terug ook op dat het herstelproces nog lang niet is afgerond. Dat snijdt hout. Ik stelde al dat de vertaling van het grote imago in harde pegels nog onvolkomen is. En in het verlengde daarvan is ook de volgroeiing van de hoofdmacht niet voltooid.
Lobont heerst niet zijn strafschopgebied (zie uit AC Milan), Trabelsi is opbouwend beter dan verdedigend (zie AC Milan), Passanen te vaak zijn man kwijt (zie AC Milan), Chivu te vaak onbesuisd (zie uit Feyenoord voor de beker), Maxwell noch O'Brien een echte linksback, Van der Meyde nog steeds te beperkt en wisselvallig en Ibrahimovic te langzaam, niet oelbloedig genoeg en gek in zijn kop. Bovendien schort er ook nog wel wat aan de mentale hardheid gezien de onbegrijpelijk slappe start zondag bij NEC. Ik neem aan dat Ronald Koeman het daarover in zijn nabespreking toch minstens een uur heeft gehad.
Ajax zat in een diep dal en is bezig daaruit te klauteren. De mooie reeks die op basis van geluk en eigen kracht werd afgeleverd in de Champions League zou de Amsterdamse borst al te zeer kunnen doen zwellen. Maar organisatie en team zijn nog niet top.
Ajax is op de ladder naar het eigen plafond pas halfweg en zeker niet het A-merk dat het kan zijn.
quote:En van wie is deze doorwrochte amateuristische marketing-analyse? Kan je even een bron en de naam van deze "wetenschappelijke" auteur verstrekken Cart_man?
Op maandag 12 mei 2003 22:10 schreef Cart_man het volgende:[..]
Maar ik vind het uiterst sneu dat een erfvijand met deze kritiek komt. Ik zou natuurlijk met een hoop modder kunnen gaan gooien maar dat laat ik over aan die feyenoorders.
En oja toch weer even die mazzel noemen die AJAX zou hebben gehad in het voorbij CL seizoen. Zulke sukkels ook. feyenoord had geen mazzel in UEFA Cup? Niet in de laatste plaats vanwege het feit dat de finale in rotterdam gespeeld werd of dat van hooijdonk 3x een vrije trap mag over nemen tegen Juve en dan de 3de x score of enz enz.
Zielig volk blijven die rotterdammers.
toch een beetje met modder gegooid
quote:
Bondscoach Zuid-Afrika laat Pienaar bij Ajax
JOHANNESBURG - De Zuid-Afrikaanse bondscoach Ephraim Mashaba roept Ajacied Steven Pienaar niet op voor de oefeninterland tegen Engeland, 22 mei in Durban. De trainer zou de middenvelder normaal gesproken wel selecteren, maar houdt nu rekening met de belangen van Ajax.De Amsterdammers strijden nog met Feyenoord om de tweede plaats in de eredivisie. Die klassering geeft recht op deelname aan de voorronde van de Champions League. Drie dagen na de oefeninterland in Zuid-Afrika speelt Ajax in de competitie de uitwedstrijd bij FC Twente.
quote:
Ajax.nl bereikt bijna een half miljoen bezoekersAjax.nl heeft een bereik van bijna een half miljoen unieke bezoekers, althans volgens de bereikcijfers van onderzoeksbureau Multiscope. In april schatte het bereiksinstrument van Multiscope Visiscan op basis van haar panel een bereik van maar liefst 490.000 unieke bezoekers voor Ajax.nl. Daarmee zou de officiële website van Ajax 6% van de totale Nederlandse internetpopulatie bereiken. Feyenoord.nl en PSV.nl volgen met een aantal van resp 230.000 en 210.000 unieke bezoekers op gepaste afstand. Voetbal International (770.000) is de grootste voetbalsite voor de site van de KNVB.
quote:Theo Bakker
Op maandag 12 mei 2003 22:16 schreef golfer het volgende:[..]
En van wie is deze doorwrochte amateuristische marketing-analyse? Kan je even een bron en de naam van deze "wetenschappelijke" auteur verstrekken Cart_man?
quote:Hohoho, dit is door een objectieve bron geschreven niet door een Rotterdammer. Vorige week was er namelijk een analyse van Feyenoord, daarin stond ook aardig wat kritiek.
Op maandag 12 mei 2003 22:29 schreef Speed1971 het volgende:
Opzich staan er een hoop waarheden in. Zij het niet dat elke club of persoon nooit jaren lang kan presteren op een hoog niveau. Je hebt altijd pieken en dalen.Maar ik vind het uiterst sneu dat een erfvijand met deze kritiek komt. Ik zou natuurlijk met een hoop modder kunnen gaan gooien maar dat laat ik over aan die feyenoorders.
En oja toch weer even die mazzel noemen die AJAX zou hebben gehad in het voorbij CL seizoen. Zulke sukkels ook. feyenoord had geen mazzel in UEFA Cup? Niet in de laatste plaats vanwege het feit dat de finale in rotterdam gespeeld werd of dat van hooijdonk 3x een vrije trap mag over nemen tegen Juve en dan de 3de x score of enz enz.
Zielig volk blijven die rotterdammers.
toch een beetje met modder gegooid
Niet te snel oordelen dus. Staat op www.planet.nl
quote:Nou de supporters die meestal los naar uitwedstrijden gaan zijn over het algemeen fanatics en hools. Dus toch wel diegene die net dat stapje verder zullen gaan dan de normale supporter die normaal in een combibus stapt.
Op maandag 12 mei 2003 16:31 schreef NOORD-414 het volgende:
Die hoer die de baas is in Nijmegen had het toch ook erover dat het toch niet normale supporters waren die naar nec - Ajax gingen ( dus hooligans, tuig van de richel, uitschot .... ). Ach ja, als je een seizoenskaart hebt ben jetegenwoordig al fout bezig, laat staan dat je naar een uitwedstrijd gaat, nee dan ben je ongetwijfeld een hooligan.
quote:Had die link plus bron dan meteen erbij gezet zodat ik, of waarschijnlijk meerdere mensen, het beter in een bepaalde context hadden kunnen zetten.
Op maandag 12 mei 2003 22:51 schreef Cart_man het volgende:[..]
Hohoho, dit is door een objectieve bron geschreven niet door een Rotterdammer. Vorige week was er namelijk een analyse van Feyenoord, daarin stond ook aardig wat kritiek.
Niet te snel oordelen dus. Staat op www.planet.nl
Ik heb inmiddels het stuk dat over feyenoord gaat ook gelezen.
quote:sorry
Op dinsdag 13 mei 2003 08:49 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Had die link plus bron dan meteen erbij gezet zodat ik, of waarschijnlijk meerdere mensen, het beter in een bepaalde context hadden kunnen zetten.
Ik heb inmiddels het stuk dat over feyenoord gaat ook gelezen.
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 09:14 schreef Cart_man het volgende:[..]
sorry
![]()
Beter dan dit is er voorlopig niet
quote:Zo te zien is ie niet bijster mooi...
Op dinsdag 13 mei 2003 11:08 schreef NOORD-414 het volgende:
Tja Ajax heeft de presentatie nou eenmaal zo gemaakt (in stukjes).Beter dan dit is er voorlopig niet
quote:Mij lijkt ie wel mooi.
Op dinsdag 13 mei 2003 11:17 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Zo te zien is ie niet bijster mooi...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |