quote:Dat kan nooit vanwege 'enge scenes' zijn. Die zijn er pas bijna aan het eind.
Op 22 februari 2001 21:26 schreef Xamira het volgende:
Vier bioscoopbezoekers uit het Italiaanse Legnalo konden vorige week al halverwege de film Hannibal wegens flauwte naar het ziekenhuis worden vervoerd.
Heb me gisteravond mateloos zitten ergeren voor 16,50 in Rembrand Theater Arnhem. Na de laatste scene zaten veel mensen te kijken met een blik van "Het zal toch niet nu afgelopen zijn...". Nee, de meningen waren wel verdeeld, maar over het algemeen was 'teleurstelling' het idee na het zien van de film. De slechtste film ooit in een bioscoop gezien was bij mij altijd "Return to the Blue Lagoon", maar is nu met stip overtroffen door "Hannibal". Ik denk eroveer om het boek ook maar eens te gaan lezen, want in de film kon ik geen verhaal ontdekken. 3 licht-gore scenes (ophanging-varkens-hersenen) bijeen kletsen is geen verhaal. Agent Starling is ook al een zware teleurstelling. De bandopnames uit SOTL zijn (natuurlijk) vervangen door haar stem, en verre van origineel.
Wat een k*tfilm zeg!
P.s. Een van de redenen dat de film bij mij op 1 staat in de slechtste film ooit gezien in de bioscoop is dat Minerva Theaters het een "absolute aanrader" noemt, en net als de medio een totaal vals beeld wekt. Daardoor is mijn teleurstelling groter.
quote:Nou ja, het is natuurlijk niet volledig los te zien aangezien het toch als vervolg gemaakt is en aangezien de verwijzingen naar SOTL ook talrijk zijn. Met andere woorden: de hele tijd als je naar die film zit te kijken, geeft de film je aanleiding om te vergelijken.
Op 26 februari 2001 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Wat een gezeur "silence of th elambs was beter" Jezus! Die film had VIJF (5) oscars!!! Bijna elke film die er ooit is gemaakt is dan dus slechter. Je moet Hannibal ook als een aparte film zien, geef het de waardering die het los van SOTL verdient. Daarom heet het ook niet SOTL 2.
Maar zelfs als ik Hannibal niet vergelijk met SOTL (en da's ook niet echt een van mijn favo films allertijden) dan blijft er nog bedroevend weinig over, m.i.
Tja, en die Italiaanse vrouwen zullen zich wel zo verschrikkelijk hebben ingesteld op een enge film dat ze hun eigen verwachtingspatroon invulden.
quote:Oh? Gaat niet de hele eerste helft eigenlijk over SOTL? Dit is gewoon meeliften op een meesterwerk! Als je Hanibal ziet als een aparte film blijft er niets over. Sterker nog, als SOTL nooit verfilmd was, was dit script nergens te slijten geweest.
Op 26 februari 2001 20:02 schreef Isabeau het volgende:
Wat een gezeur "silence of th elambs was beter" Jezus! Die film had VIJF (5) oscars!!! Bijna elke film die er ooit is gemaakt is dan dus slechter. Je moet Hannibal ook als een aparte film zien, geef het de waardering die het los van SOTL verdient. Daarom heet het ook niet SOTL 2.
quote:"don't believe the hype! huauauhh"
Op 28 februari 2001 12:18 schreef Joz het volgende:
ik heb m gisteren gekeken (ondanks een hoop moeite omdat ie bijna uitverkocht bleek) en ik vind t wel een leuke film
alleen slaat t echt nergens op dat t zo'n hype is, zo goed wassie nou ook weer nie.
greetz
anne
quote:Florence is de aller, allermooiste stad ter wereld. De film iapart, maar aangezien ik veel van dante heb gelezen en ook Florence aardig ken, was het zeker de moeite waard.
Op 24 februari 2001 17:29 schreef Elegantly Wasted het volgende:Verder is de film wel een reclame voor Florence, prachtige stad lijkt me dat.
Maar goed, ik ben enigszins 'biased'.
just FYI
quote:omhoog dus
Op 02 maart 2001 11:23 schreef Breuls het volgende:
Overigens komt The Silence Of The Lambs morgen om 22.00 uur op Net 5...just FYI
Die scene met die varkentjes was wel grappig.
"I'm giving very serious thought... to eating this kaassoufle"
quote:Ja, dat hadden ze echt in 1 shot moeten doen, dán was het goor geweest....
Op 05 maart 2001 12:22 schreef Cyphax het volgende:
hou je die ophanging over die eigenlijk redelijk smerig was, hoewel het aan de andere kant ook weer niet echt overtuigend was.
[spoiler]
.
.
.
.
.
Het hersenen eten etc. viel erg goed mee... ik had erger verwacht.
Eigenlijk zou er met dit einde nog wel een film aan vastgehangen kunnen worden...
[/spoiler]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |