quote:Toen wist ik eigenlijk niet waarom ik dat vond maar dat verwoord GellarBoy hier precies denk ik, thnx GB
En toch denk ik dat ie zeker niet zo goed is als Silence of the Lambs maar we zullen zien
quote:
Op 12 februari 2001 10:13 schreef Gellarboy mijn gedachten:
Silence Of The Lambs was een kalme film. Ontzettend disturbing en spannend, maar wel rustig neergezet. Ik heb het idee dat deze film een soort halve actiefilm wordt. En daar zit ik niet echt op te wachten.
quote:En dat weet jij zeker?:
Op 12 februari 2001 18:11 schreef SunChaser het volgende:
Is geen spoiler want dit einde zit niet in de film.
Okee dan...
Ik twijfel ook of het einde er als nog niet inzit, op screenshots zien we Clarice in een mooie jurk aan een luxe tafel zitten te dineren.... Ben benieuwd
quote:Ik ben op pakweg een derde van het boek, en daar zitten al een aantal vrij ranzige dingen in, die ze niet zomaar eruit kunnen laten. En over het einde, van wat ik gehoord heb is dat nog vrij ranzig.
Op 13 februari 2001 13:29 schreef Machiel het volgende:
Ik hoop dat dat er niet inzit!Als er meer van dat soort ranzige dingen inzitten wil ik m dus duidelijk niet zien
http://www.aint-it-cool-news.com
Amerikaanse reviewers zijn altijd zulke zeikerds. The Way of the Gun werd ook afgekraakt, en die film is echt te gek! (nog niet in bioscoop in Nederland, thuis op dvd gezien).
quote:Ik heb ook gehoord dat de laatste 10 minuten van de film ONTZETTEND smerig zijn... Ben benieuwd.
Op 13 februari 2001 14:43 schreef Tokus het volgende:
En over het einde, van wat ik gehoord heb is dat nog vrij ranzig.
Verder nog een grappige anekdote uit dat bericht: in Italie is de film de beoordeling Alle leeftijden(!!!!!) toegekend omdat hij volgens de beoordeling zó ranzig is dat het allemaal wel erg ongeloofwaardig en lachwekkend wordt.
Wat een redenering zeg
[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 16-02-2001 19:21]
quote:Haha.. verklaard misschien waarom ik op m'n tiende na het zien van de Excorsist niet meer die enge beelden van dat bezeten grietje uit m'n hoofd kreeg... FUCK ME SATAN!
Op 16 februari 2001 19:15 schreef Robino het volgende:
Verder nog een grappige anekdote uit dat bericht: in Italie is de film de beoordeling Alle leeftijden(!!!!!) toegekend omdat hij volgens de beoordeling zó ranzig is dat het allemaal wel erg ongeloofwaardig en lachwekkend wordt.
Wat een redenering zeg
quote:Heel tof hoor , een neutraal onderzoek (
HAMBURG (ANP) - De Duitse professor in de psychiatrie Andreas Marneros van de universiteit Halle-Wittenberg vreest dat de Amerikaanse thriller Hannibal tot reële imitaties kan leiden. Marneros heeft als directeur van de kliniek psychiatrie en psychologie geregeld kannibalen onderzocht.
De film geeft ons de boodschap mee: ,,Ja, je kan doden en mensenvlees eten. Bij mensen die werkelijk kannibalistische neigingen hebben, kan dat de drempelvrees wegnemen'', zei de professor in een gesprek met de krant Der Spiegel. Onder zijn patiënten waren er die tongen afbeten of genitaliën opaten. ,,Een van mijn patiënten braadde de hoofden van zijn slachtoffers.''Vooral de slotscene van de film is zorgwekkend. Anthony Hopkins als dr. Lecter opent daarin de schedel van een gedrogeerde FBI-agent, haalt er de hersenen uit en serveert ze.
Waarom denkt men altijd dat door het zien van films mensen aangezet worden tot misdaden?
Is dit bewezen?
Een film kan bepaalde gevoelens opwekken (vreugde, verdriet, emoties van verschillende aard, verwarring, lust e.d.) maar er is toch wel verschil tussen het mijmeren/fantaseren na het zien van een film dan een drempel overschrijden en iets doen wat je tot op heden nog niet hebt gedaan?
Misschien moet er maar een registratie-systeem worden ingesteld, zodat iedereen die deze film meer dan 5 keer ziet als potentieel kannibaal kan worden aangemerkt ofzo.
Verplicht DNA afstaan lijkt me dan vanzelfsprekend...
quote:
LEGNANO (DPA) - Vier bezoekers van een bioscoop in het Noord-Italiaanse Legnano zijn zo misselijk geworden van de film Hannibal dat ze eerste hulp nodig hadden. Drie van hen moesten zelfs na het ziekenhuis omdat ze flauw waren gevallen, meldt de Corriere della Sera maandag. In de film, opvolger van de thriller Silence of the Lambs, is onder meer te zien hoe seriemoordenaar Hannibal Lecter delen van menselijke hersenen opeet.
In Hannibal komt CLarice en Hannibal vs Mason Verger niet echt heel goed uit de verf.
Spoiler?
.
.
.
.
.
.
Het meest schokkende uit het boek vond ik de scene waarin beschreven werd hoe Mason zijn eigen gezicht opat.
Volgens mij leunt de film erg zwaar op de 'legende' rond Lecter. Lecters aanwezigheid is al voldoende om mensen te laten huiveren, lijken ze gedacht te hebben.
Plaatjes van Ridley waren inderdaad wel weer erg mooi.
V
"I think I'm gonna eat your wife now"
Aan de telefoon tegen Clarice: "I can't talk to you now, sorry I've got something else to do"
quote:Fout, Sunchaser.
Op 12 februari 2001 18:11 schreef SunChaser het volgende:
Ikzelf vond het einde van Hannibal wel goed en intrigerend. Het is duidelijk een open eind. Ik vond de (boek)scene waarin de hersens van een levende Paul Krendler (Ray Liotta) worden gebakken erg sterk. Is geen spoiler want dit einde zit niet in de film.
Een zeer intrigerende film, allen kijken als je houdt van subtiele horror en humor. Zeer verfijnd, zeer het kijken waard. Briljant gespeeld door Anthony Hopkins, wederom. Natuurlijk is iedereen bang dat het slechter zal zijn dan Silence of the lambs, want zijn we niet allemaal bang dat het hier om een hype gaat, een deel 2 is toch altijd minder...
Ben ik het hier niet mee eens. Ik heb oprecht genoten, gelachen en zelfs af en toe met afgrijzen naar scenes gekeken.
Perfecte vertolking van het kwaad (Hannibal) versus het goede (Clarise).
Ik raad je wel aan Silence of the Lambs nog een keer te kijken voor je naar Hannibal gaat. Subtiele stukjes uit die film komen terug in Hannibal en je mist de hints als je de details van Silence of the Lambs niet meer weet.
Nu lekker naar bed, en maar hopen dat ik geen nare dromen krijg. Morgen cursus prepareren van menselijke lijken. Wat een heerlijke overgang na deze film
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |