quote:je bent niet verkeerd. Fortuyn was gelovig.
Op dinsdag 6 mei 2003 20:18 schreef Mr_Rammstein het volgende:[..]
ja maar Fortuyn was geen ongelovige toch (correct me if I'm wrong)
quote:Eens. Ik denk dat het toch vooral een zaak van populisme is. Volgens mij was Fortuyn Katholiek en zodoende is een begrafenis of herdenkingsdienst niet eens zo heel raar, zeker niet als het een hele hoop mensen (en Rotterdam staat niet bekend als een Christelijke stad) die er normaal niet komen, naar je kerk toelokt.
Op dinsdag 6 mei 2003 20:15 schreef Mirion het volgende:
K vind ook dat ons aller polleke hier nogal genadeloos tegen de grond geschoffeld wordt voor een vrij redelijke vraag.Het boeit niet wat zijn persoonlijke mening inhoudt, zijn vraag is legitiem, namelijk:
Waarom laat de kerk dit toe?
Het gaat immers tegen de principes van de kerk in (Less Leviticus er maar op na, zo vanaf hoofdtstuk 20 wordt het leuk) iemand die een zondaar is en nog een ongelovige ook te eren in de ruimte die zij als woonplaats voor hun goddelijke puppet-pal gedacht hebben.
quote:Daarmee uit ik mijn 'waardering' voor zijn 'nadenken' voordat hij zoiets doms post. Dat nadenken deed hij namelijk niet.
Op dinsdag 6 mei 2003 20:12 schreef Mariel het volgende:Wat is de toegevoegde waarde van dat 'sukkel' in je post?
Ga jij nog inhoudelijk in op zijn post?
quote:Hmm ik denk niet dat ie gebiecht heeft vlak voordat hij doodging.
Op dinsdag 6 mei 2003 20:20 schreef Mr_Rammstein het volgende:
en zonden die je gemaakt hebt zijn vergeefbaar door god..
Ik mag toch hopen dat dit niet serieus bedoeld was...
quote:Het is toch geen probleem dat je bij zo'n speciaal iets ook mensen van buiten de kerk binnenlaat?
Op dinsdag 6 mei 2003 20:19 schreef speknek het volgende:[..]
Eens. Ik denk dat het toch vooral een zaak van populisme is. Volgens mij was Fortuyn Katholiek en zodoende is een begrafenis of herdenkingsdienst niet eens zo heel raar, zeker niet als het een hele hoop mensen (en Rotterdam staat niet bekend als een Christelijke stad) die er normaal niet komen, naar je kerk toelokt.
Bij een begravenis of trouwerij hou je toch ook niet de deur dicht voor atheïsten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |