abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10255593
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:01 schreef Fillipe het volgende:
Ach de kerk heeft sowieso iets tegen homo's en dat zegt al genoeg over de kerk zelf. Ze "respecteren" toch iedereen?
Slechts een paar kerkstromingen hebben iets tegen homoseksualiteit.

'ds'_polleke is daar blijkbaar een bekrompen voorbeeld van.

pi_10255611
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:04 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Slechts een paar kerkstromingen hebben iets tegen homoseksualiteit.

'ds'_polleke is daar blijkbaar een bekrompen voorbeeld van.

Ik vond het overigens erg jammer om te zien dat jij ook meedeed aan die scheldkannonade..
pi_10255623
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:03 schreef Mariel het volgende:

[..]

Alleen zoals je het weergeeft wel een klein beetje uit context gerukt

poep.

Topicstarter heeft geen poot om op te staan (over woordspelingen gesproken), en sowieso nog geen enkel behoorlijk argument gebruikt.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 06-05-2003 20:05]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:05:36 #54
18231 Mr_Rammstein
..Traumhaft..
pi_10255624
quote:
ligt er maar net aan hoe bekrompen ze in die kerk zijn.
Ligt er eerder aan over welke kerkelijke gemeenschap je het hebt naar mijn mening.
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:05:37 #55
34949 MacMeester
MacMini schopt kont!
pi_10255626
polleke laat zich niet meer zien hier?

hij heeft wel iets gestart hier........

De gene die probeert te bewijzen dat zijn geloof beter is dan dat van een ander, begrijpt de betekenis van religie niet.
meer esotherisch
pi_10255645
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:05 schreef Mr_Rammstein het volgende:

[..]

Ligt er eerder aan over welke kerkelijke gemeenschap je het hebt naar mijn mening.

mierenjeweetwellen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_10255664
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

poep.

Topicstarter heeft geen poot om op te staan (over woordspelingen gesproken), en sowieso nog geen enkel behoorlijk argument gebruikt.

Wat heeft dat ign te maken met het feit dat je vorige quote van mij enigszins buiten context geplaatst is?
pi_10255687
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

mierenjeweetwellen.

Iedereen die Jordy heet heeft moeite met begrijpend lezen
pi_10255698
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:07 schreef Mariel het volgende:

[..]

Wat heeft dat ign te maken met het feit dat je vorige quote van mij enigszins buiten context geplaatst is?

Dat het wel mooi geweest is wat dit topic aangaat... De wat uit z'n context geplaatste quote (wat trouwens wel meevalt, want het was een aparte neergezette zin in jouw post) was daar zéér geschikt voor.
pi_10255733
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:08 schreef Mariel het volgende:

[..]

Iedereen die Jordy heet heeft moeite met begrijpend lezen

neuh... Maar als ik het heb over een/die kerk, dan bedoel ik uiteraard een/de kerkelijke gemeenschap, en niet zozeer "de kerk" in het algemeen.
pi_10255751
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:05 schreef Mariel het volgende:

Ik vond het overigens erg jammer om te zien dat jij ook meedeed aan die scheldkannonade..

Als jij 'sukkel' al een scheldkannonade vindt? .

'k Ben keurig ingegaan op zijn post.

dinsdag 6 mei 2003 @ 20:10:38 #62
18231 Mr_Rammstein
..Traumhaft..
pi_10255756
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:06 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

mierenjeweetwellen.

Nee niet echt.. er is een groot verschil tussen de kerk en de gemeenschap die erin samenkomt. Kerk is huis van god en volgens mij is iedereen daar welkom of je nou zwart/wit, arm/rijk bent, hetero/homo..
De mensen die een gemeenschap vormen in zo'n kerk maken er vervolgens achterlijke verbasteringen omheen.
Rammstein: Dortmund 2001, HMH 2001, Pinkpop 2002, Arnhem 2002, Dortmund 2004, Berlijn 2005
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:11:51 #63
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_10255781
Polleke vindt blijkbaar dat zoiets niet kan, ben ik het niet mee eens. Ik vind het zoiezo extremistische opvattingen, en die zijn *nooit* verstandig. Maar ik denk dat ze het ook in de kerk hebben gehouden omdat dat gewoon DE plek daarvoor is, veel ruimte e.d. Ze hebben hem heus niet afgeschilderd als een of andere heilige. En daarnaast was de kerk toch altijd open voor iedereen ? Om homo's en atheisten niet toe te laten komt wel erg in de buurt van discriminatie ..

Dus ik zou dr nog maar eens over nadenken Polleke, beetje kort de bocht he.

"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_10255785
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:09 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

neuh... Maar als ik het heb over een/die kerk, dan bedoel ik uiteraard een/de kerkelijke gemeenschap, en niet zozeer "de kerk" in het algemeen.

Je hebt het over "de" kerkelijke gemeenschap, maar weer niet in het algemeen? Sorry, ik ben je even kwijt

pi_10255790
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:10 schreef Mr_Rammstein het volgende:

[..]

Nee niet echt.. er is een groot verschil tussen de kerk en de gemeenschap die erin samenkomt. Kerk is huis van god en volgens mij is iedereen daar welkom of je nou zwart/wit, arm/rijk bent, hetero/homo..
De mensen die een gemeenschap vormen in zo'n kerk maken er vervolgens achterlijke verbasteringen omheen.

uitleg staat hierboven ergens. Ik heb het als ik spreek over "ze in die/een kerk" over de gemeenschap.
pi_10255809
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:10 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als jij 'sukkel' al een scheldkannonade vindt? .

'k Ben keurig ingegaan op zijn post.

Wat is de toegevoegde waarde van dat 'sukkel' in je post?
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:13:22 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_10255818
Hij heeft gelijk, wat moet zo'n kale darmbewoner in een heilige plaats. Alleen mededogen voor naasten die niet zondigen volgens jouw paradigma.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:13:53 #68
18231 Mr_Rammstein
..Traumhaft..
pi_10255841
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

uitleg staat hierboven ergens. Ik heb het als ik spreek over "ze in die/een kerk" over de gemeenschap.

ok, dan was ik je even kwijt
pi_10255870
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:12 schreef Mariel het volgende:

[..]

Je hebt het over "de" kerkelijke gemeenschap, maar weer niet in het algemeen? Sorry, ik ben je even kwijt

fijn voor je.

begrijpend lezen enzo.

Ik heb het wel gehad met het verdedingen van mezelf tegenover een mierenneuker van de bovenste plank die meer bezig is met het janken om postgedrag van anderen, dan dat ze inhoudelijke posts plaatst. Topic is afgelopen, no way dat de topicstarter nog een argument heeft, en alle ontopic reacties zijn gemaakt.

klaar, uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 06-05-2003 20:19]

pi_10255894
K vind ook dat ons aller polleke hier nogal genadeloos tegen de grond geschoffeld wordt voor een vrij redelijke vraag.

Het boeit niet wat zijn persoonlijke mening inhoudt, zijn vraag is legitiem, namelijk:
Waarom laat de kerk dit toe?
Het gaat immers tegen de principes van de kerk in (Lees Leviticus er maar op na, zo vanaf hoofdtstuk 20 wordt het leuk) iemand die een zondaar is en nog een ongelovige ook te eren in de ruimte die zij als woonplaats voor hun goddelijke puppet-pal gedacht hebben.

-edit typo-

[Dit bericht is gewijzigd door Mirion op 06-05-2003 20:17]

I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
pi_10255902
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:13 schreef Mr_Rammstein het volgende:

[..]

ok, dan was ik je even kwijt

'kee
pi_10255921
Ik heb een hoop tegenargumenten gezien, maar die hadden toch ook gewoon ge-uit kunnen worden???
pi_10255925
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:15 schreef Mirion het volgende:
K vind ook dat ons aller polleke hier nogal genadeloos tegen de grond geschoffeld wordt voor een vrij redelijke vraag.

Het boeit niet wat zijn persoonlijke mening inhoudt, zijn vraag is legitiem, namelijk:
Het gaat immers tegen de principes van de kerk in (Less Leviticus er maar op na, zo vanaf hoofdtstuk 20 wordt het leuk) iemand die een zondaar is en nog een ongelovige ook te eren in de ruimte die zij als woonplaats voor hun goddelijke puppet-pal gedacht hebben.

omdat homoseksualiteit in die kerkgemeenschap blijkbaar geaccepteerd is. En z'n "atheïst"-argument is een leugen.
pi_10255954
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:16 schreef ChrisJX het volgende:
Ik heb een hoop tegenargumenten gezien, maar die hadden toch ook gewoon ge-uit kunnen worden???
had gekund, is niet gebeurd, pech gehad... Als je op een dag als vandaag zo'n stelling plaatst, moet je niet raar opkijken als men daar wat oververhit op reageert.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:18:47 #75
18231 Mr_Rammstein
..Traumhaft..
pi_10255964
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:15 schreef Mirion het volgende:

Het gaat immers tegen de principes van de kerk in (Lees Leviticus er maar op na, zo vanaf hoofdtstuk 20 wordt het leuk) iemand die een zondaar is en nog een ongelovige ook te eren in de ruimte die zij als woonplaats voor hun goddelijke puppet-pal gedacht hebben.

-edit typo-

ja maar Fortuyn was geen ongelovige toch (correct me if I'm wrong)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')