abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10252535
dan overdag?
Overdag kan ik het boek haast niet open houden, maar 's nachts/'s avonds wel (dat kan ik zelfs goed combineren met fok.nl ). Overdag kan ik me gewoon niet goed concentreren op het leerwerk? Heeft er iemand tips voor mij om weer een 'dagmens' te worden, want steeds 's avonds/'s nachts (tot wel 3 uur) leren wordt een beetje saai/irritant.

Alvast bedankt.

P.S. Ik ben een stomme gymnasiast die in de 4e klas zit...

[Dit bericht is gewijzigd door sylvesterrr op 06-05-2003 18:29]

pi_10252659
Misschien omdat je overdag allerlei geluiden hoort van dingen die je liever zou doen dan huiswerk
Anders zou ik het ook niet weten
pi_10252726
Ff beetje offtopic: waarom vind je jezelf een stomme gymnasiast
pi_10252745
omdat ie een streepje onder zijn naam heeft!
  dinsdag 6 mei 2003 @ 18:18:34 #5
44872 eMAeRCe
De onuitspreekbare... Gr.
pi_10252779
He dat heb ik ook Ik ben er pas dit jaar achter gekomen, op de mavo maakte ik nooit huiswerk
Baaaaaaaaaaaaayyyz
pi_10252824
Kwestie van leren focussen. Ik had vroeger hetzelfde probleem. Hou je bij 1 iets en corrigeer jezelf telkens opnieuw als je aandacht wordt afgeleid. Op den duur hoef je jezelf niet meer te corrigeren.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_10252832
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:17 schreef PsychoDude_666 het volgende:
omdat ie een streepje onder zijn naam heeft!
Logisch
pi_10252869
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:16 schreef UncleFunk het volgende:
Ff beetje offtopic: waarom vind je jezelf een stomme gymnasiast
gewoon, ik ben gewoon stom.
en nu weer ontopic graag.
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:13 schreef ploderus het volgende:
Misschien omdat je overdag allerlei geluiden hoort van dingen die je liever zou doen dan huiswerk
Anders zou ik het ook niet weten
Daar zit wat in. Volgens mij moet ik in een geluidsarme kamer studeren...
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:18 schreef eMAeRCe het volgende:
He dat heb ik ook Ik ben er pas dit jaar achter gekomen, op de mavo maakte ik nooit huiswerk
Goed om te weten dat er nog lotgenoten zijn.
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 18:20 schreef seriewoordenaar het volgende:
Kwestie van leren focussen. Ik had vroeger hetzelfde probleem. Hou je bij 1 iets en corrigeer jezelf telkens opnieuw als je aandacht wordt afgeleid. Op den duur hoef je jezelf niet meer te corrigeren.
Hmm...dat kan nog eens moeilijk worden...
pi_10280581
Omdat ik overdag te lui ben en liever andere dingen doe. En dan kom ik er om 10 uur achter dat dat ene proefwerk toch wat moeilijker is dan ik dacht, en lig ik tot 12 uur te leren. Maar heb er nog nooit een onvoldoende mee gehaald

Een 2e klassertje

pi_10280636
Ik kan alleen 's avonds leren. En dan heb ik zelfs nog moeite mee.
*zucht* Ik kan me zo slecht concentreren en zeker overdag.

Ik denk dat het ook is omdat je overdag altijd wel iets te doen hebt en je hoort allerlei geluiden om je heen. 's Avonds is het toch een stuk rustiger

woensdag 7 mei 2003 @ 20:24:27 #11
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_10280652
Komt omdat je zo'n laatste moment persoon bent (zoals velen).

Verandert wel als er een toets komt die belangrijk genoeg is om eerder te beginnen of als je een keer flink op je bek gaat omdat je niet genoeg tijd meer had.

pi_10283651
dat heb ik ook

ik ben nou 's middags redelijk vroeg thuis, dus ik wilde eerst me huiswerk 's middags gaan leren ipv 's avonds, maar 's middags kan ik me echt niet concentreren

overdag heb ik toch snel de neiging om achter de computer/ voor de tv te gaan zitten, en 's avonds laat is daar minder aan

dus ik leer nou gewoon weer 's avonds laat en dat gaat prima

pi_10286517
Ik heb nu een proefwerkweek, waardoor ik iedere dag rond 11 uur weer thuis ben.
Ik neem me voor om rond 2 uur te gaan beginnen met het leren voor de proefwerken van de volgende dag, maar dat lukt niet...
dus moet ik soms tot 2 uur 's nachts 'overwerken'.
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:26:04 #14
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_10288177
Ik leer al mijn hele schoolcarriere snachts. Ik kan me gewoon veel beter concentreren als het stil is, en ik ben gewoon op mn scherpst tussen 10 uur savonds en 5 uur sochtends. Dit doe ik niet alleen op de laatste dag voor mn tentamen, maar ook in de weken ervoor dat ik ervoor studeer.
Sommige mensen hebben datgewoon, denk ik?
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_10288239
S'nachts heb ik geen gillende zussen om me heen, of ouders die weer eens niet weten hoe ze een mailtje sturen..of broertjes die geld willen lenen enzz

Ik heb 's nachts nergens last van...alleen de kat

donderdag 8 mei 2003 @ 01:34:21 #16
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10288244
Ik ben rond deze tijd ook op m'n best. Maar waarom, geen idee..
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:36:14 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_10288255
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 01:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben rond deze tijd ook op m'n best.
Vind je?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:41:09 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10288286
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 01:36 schreef static het volgende:

[..]

Vind je?

Jij wilt me 's ochtends niet meemaken.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  FOK!fossiel donderdag 8 mei 2003 @ 02:04:19 #19
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_10288448
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 20:24 schreef Kang-He het volgende:
Komt omdat je zo'n laatste moment persoon bent (zoals velen).
Inderdaad. 's Nachts moet je (van jezelf) wel leren en als je eenmaal bezig bent en lekker de druk voelt gaat 't wel. 's Middags heb je zoiets van "ach komt wel vanzelf" en word je ook veel sneller afgeleid door andere dingen (fok, mensen buiten, telefoon etc..).

Verandert wel met de tijd...

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_10289285
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 01:26 schreef Aarti het volgende:
Ik leer al mijn hele schoolcarriere snachts. Ik kan me gewoon veel beter concentreren als het stil is, en ik ben gewoon op mn scherpst tussen 10 uur savonds en 5 uur sochtends. Dit doe ik niet alleen op de laatste dag voor mn tentamen, maar ook in de weken ervoor dat ik ervoor studeer.
Sommige mensen hebben datgewoon, denk ik?
Mee eens. Ik zou er verder ook niet mee zitten: wees blij dat er momenten zijn waarop je je kunt concentreren. Persoonlijk ben ik 's avonds en 's nachts helemaal niet helder van geest, en leer/schrijf ik het beste als ik net wakker ben. Ochtendmens, dus. Het komt regelmatig voor dat ik om een uur of 5 opsta om nog wat te doen. Moet kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')