stormlooptopic
quote:ik heb er laatst EEN cd van gehoord, weet niet meer welke.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:42 schreef slettehoea het volgende:
Mij lijkt dat je gewoon die Cd die je gehoord hebt moet kopen???
Als je die goed vond, moet je dat natuurlijk doen heh...
quote:ik bedoel dus eigenlijk te zeggen/vragen of er mensen zijn die de muziek kennen.... dus ook geluisterd hebben en die mij dan vervolgens een tip kunnen geven over een goed album..........dat kan toch nooit moeilijk zijn of stel ik hier nou een hele domme vraag
Op dinsdag 6 mei 2003 14:45 schreef Suicide_is_painless het volgende:
Probeer hier eens:
Er zijn ook nog wat cds van artiesten die bij het project betrokken waren verschenen, en ik geloof dat een deel 2 elk moment kan uitkomen. Maar aangezien bovenstaande cd een van de bestverkochte platen van 1998 was, zul je die ook wel gehoord hebben. Lekkere zomerse schijf, ik mag 'm nog steeds wel graag luisteren.
Dit is de bewuste CD:
Heeft geen aparte titel, heet hetzelfde als de groep.
Daarna is er volgens mij nog een CD verschenen (zonder Ry Cooder). Je kunt ook zoeken op de namen van de muzikanten, bijvoorbeeld Ibrahim Ferrer of Compay Segundo.
quote:offtopic: en van die grote oude amerikaanse sleeën.... Zucht....
Op dinsdag 6 mei 2003 14:49 schreef Orakelaar het volgende:
Ik heb de cd van BVSC met de gelijknamige naam. Zeer goed, staat al jaren in mijn top 5 van beste cd's
Schijnt dat er binnenkort een dvd van uitkomt, ga ik maar aanschaffen denk ik!
Daarna is er nog in ieder geval één cd uitgekomen, weet niet hoe die heet maar is ook erg goed.
Ik denk alleen niet dat er nog veel nieuwe gemaakt gaan worden want een van die ouwe baasjes is vorig jaar overleden. Te veel Cubaanse sigaren en rum denk ik (aaaah, het goede leven!)
quote:kijk, met deze informatie kan ik wat. Er bedankt, en ook wel enorm snugger van mij..... maar ja....
Op dinsdag 6 mei 2003 14:50 schreef Kozzmic het volgende:
Buena Vista Social Club is eigenlijk geen echte band, maar een project van de Amerikaanse gitarist Ry Cooder die een jaar of 5 geleden een aantal oude Cubaanse muzikanten bij elkaar zocht om samen een CD te maken. Naar aanleiding van het succes van die CD is een paar jaar later een film/docu over deze groep gemaakt. Deze docu is op DVD verkrijgbaar...Dit is de bewuste CD:
Heeft geen aparte titel, heet hetzelfde als de groep.
Daarna is er volgens mij nog een CD verschenen (zonder Ry Cooder). Je kunt ook zoeken op de namen van de muzikanten, bijvoorbeeld Ibrahim Ferrer of Compay Segundo.
quote:Ibrahim Ferrer (zanger) heeft net een soloplaat uitgebracht. Ik las er zaterdag een revieuw van in het Financieel Dagblad, en het kwam eropneer dat het in zijn genre een harstikke goeie zonnige vrolijke feestplaat was.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:04 schreef Man_Made_God het volgende:[..]
kijk, met deze informatie kan ik wat. Er bedankt, en ook wel enorm snugger van mij..... maar ja....
Zijn er dan nog bands die soortgelijke muziek maken ofzo, want ik ken redelijk wat soorten muziek, maar dit is een compleet nieuwe wereld voor mij....wel een mooie wereld
Ik ga mijn vader maar eens indringend aankijken denk ik. .
zijn ook de moeite waard
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 06-05-2003 15:16]
quote:Ik denk dat dat de soloplaat van Ferrer was die ik bedoelde.
Op dinsdag 6 mei 2003 15:11 schreef sjun het volgende:
Deze
zijn ook de moeite waard
quote:is dat dan: Buena Vista Social Club presents Ibrahim Ferrer???
Op dinsdag 6 mei 2003 15:07 schreef AudreyHepburn het volgende:[..]
Ibrahim Ferrer (zanger) heeft net een soloplaat uitgebracht. Ik las er zaterdag een revieuw van in het Financieel Dagblad, en het kwam eropneer dat het in zijn genre een harstikke goeie zonnige vrolijke feestplaat was.
Ik ga mijn vader maar eens indringend aankijken denk ik.
.
edit- ook niet een beeeeeeeeetje traag
[Dit bericht is gewijzigd door Man_Made_God op 06-05-2003 15:14]
Jaja, er is meer dan Jim, Jamai en Britney Spears op deze wereld! gelukkig....
Meteen even naar de website van Plato surfen of de DVD al uit is. Was niet zo duur geloof ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Orakelaar op 06-05-2003 15:15]
quote:ik ga eerst even BVSC proberen, en als dat echt bevalt kijk ik wel verder. Moet niet te hard vans stapel lopen, moet straks ook nog de cd trigger van In Flames bestellen...... moioe combo van verschillende stijlen in 1 verhaal
Op dinsdag 6 mei 2003 15:13 schreef Orakelaar het volgende:
Als je van dit soort muziek houdt, kan je vast ook wel latin en latino jazz waarderen. Zo ja, zoek eens op www.emusic.com naar "L.A. salsa society", "tito Puente" en "The Industrial Jazz Group" zoeken.Jaja, er is meer dan Jim, Jamai en Britney Spears op deze wereld! gelukkig....
quote:Je hoeft daar niet te kopen. Je kan previews beluisteren van die muziek, en downloaden als je $10 per maand doneert
Op dinsdag 6 mei 2003 15:15 schreef Man_Made_God het volgende:[..]
ik ga eerst even BVSC proberen, en als dat echt bevalt kijk ik wel verder. Moet niet te hard vans stapel lopen, moet straks ook nog de cd trigger van In Flames bestellen...... moioe combo van verschillende stijlen in 1 verhaal
quote:Oh, ok dan, ik zal eens luisteren dan....
Op dinsdag 6 mei 2003 15:17 schreef Orakelaar het volgende:[..]
Je hoeft daar niet te kopen. Je kan previews beluisteren van die muziek, en downloaden als je $10 per maand doneert
In Flames? Ken ik niet. Welke stijl is dat?
offtopic: in flames is metal (harde metal) dus weer iets compleet anders, maar dat is dus mijn cd-collectie...heb voor iedereen wat zeg maar: lenny kravitz, frank sinatra, aerosmith, in flames dream theater.....and so on und so weiter
quote:En uiteraard Cal Tjader, meester van de
Op dinsdag 6 mei 2003 15:13 schreef Orakelaar het volgende:
Als je van dit soort muziek houdt, kan je vast ook wel latin en latino jazz waarderen. Zo ja, zoek eens op Emusic.com naar "L.A. salsa society", "tito Puente" en "The Industrial Jazz Group" .
*denkt terug aan bandje + terrasje in Havana...*
Hup, stoelen naar buiten, drankje mee en Buena Vista op max
Helemaal top !! .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |