abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 mei 2003 @ 14:29:00 #1
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10220123
Wat vinden jullie van dierproeven? Is dat geoorloofd ja of nee? Ik denk dat er vele zullen zijn die meteen 'Nee' roepen omdat er gelijk wordt gedacht aan zielige aapjes etc....

Ikzelf ben van mening dat dierproeven uitgevoerd mogen worden zolang de dieren een waardige behandeling krijgen, dus verzorgd worden en niet alleen in een hokje worden gepropt. Dierproeven zijn nog altijd de nummer 1 testmethode, vooral voor medicijnen. Alternatieven staan vaak nog in de kinderschoenen, maar als die verbeteren is dat natuurlijk prima.

Dierproeven worden voor bijna elk product uitgevoerd, van tandpasta tot luiers. Vrijwel iedereen heeft minstens 1 product in huis dat op dieren getest is...

maandag 5 mei 2003 @ 14:29:44 #2
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10220153
-edit- wegwezen hier pikkebaas

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 05-05-2003 14:30]

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 5 mei 2003 @ 14:30:56 #3
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10220192
Ontopic: Ik ben het wel met je eens. Dierproeven zijn helaas soms nodig als het om het welzijn van mensen gaat. Wel vind ik het onzin om ieder lippenstiftje enzo op konijnen te gaan testen. En natuurlijk moet een dier een dierwaardig bestaan hebben. En na afloop indien nodig een genadige dood.
pi_10220194
=edit=

verkeerd gelezen D voor B aangezien in topictitel

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 5 mei 2003 @ 14:31:26 #5
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10220210
Ik ben er helemaal tegen. Ookal zouden de dieren perfect behandeld worden (wat echt een droom is, dat gebeurt nog LANG niet), er blijft altijd een groot risico dat er iets met ze gebeurt. Waarom denk je dat het proeven zijn? . Of ze nou een luxueze 3 kamerwoning hebben, de proeven blijven gevaarlijk.
pi_10220244
Er is hier ook al eens een topic over geweest:
Lees:
Shampoo in de ogen van een aapje?
  maandag 5 mei 2003 @ 14:32:53 #7
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10220262
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:31 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik ben er helemaal tegen. Ookal zouden de dieren perfect behandeld worden (wat echt een droom is, dat gebeurt nog LANG niet), er blijft altijd een groot risico dat er iets met ze gebeurt. Waarom denk je dat het proeven zijn? . Of ze nou een luxueze 3 kamerwoning hebben, de proeven blijven gevaarlijk.
Ok aangezien je tegen bent, dan neem je vast geen medicijn aan dat op dieren getest is? Ook niet als het je laatste redding is van bijv. kanker?
  maandag 5 mei 2003 @ 14:33:35 #8
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10220279
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:31 schreef BlaatschaaP het volgende:
Prima, dan heb je dus het risico dat je van een medicijn o.i.d. alleen maar zieker wordt of dat je uitslag krijgt...

Deze discussie zal alleen maar heviger worden als we straks de mogelijkheid hebben van Xenotransplantatie.

Oftewel: Mogen er speciale dieren gefokt worden als orgaandonoren voor mensen.

Makkelijk om daar nee op te zeggen, tot je zieke kind doodgaat zonder donornier.

[Dit bericht is gewijzigd door Pikkebaas op 05-05-2003 14:34]

pi_10220280
NIET toegestaan!!!

Moet je nagaan dat ze bijvoorbeeld morgen je hond moet afgeven voor een paar lijpe testen van die homos

maandag 5 mei 2003 @ 14:34:46 #10
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10220325
Lekker hypocriet van me, maar ik gebruik wel spullen die op dieren getest zijn. Ik hoop alleen dat ze snel iets gaan gebruiken waardoor die zielige diertjes niet meer de dupe van onze levenswijze zijn.

Nouja, mijn mening dus.

maandag 5 mei 2003 @ 14:35:51 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10220355
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:34 schreef BlaatschaaP het volgende:
Lekker hypocriet van me, maar ik gebruik wel spullen die op dieren getest zijn. Ik hoop alleen dat ze snel iets gaan gebruiken waardoor die zielige diertjes niet meer de dupe van onze levenswijze zijn.

Nouja, mijn mening dus.

'tuurlijk, dat hoop ik ook. Het testen van alle lipstickjes e.d. op konijntjes is onzin. Volgens mij doen ze dat ook helemaal niet meer. In rijswijk doen ze op apen ook alleen nog maar echt nuttige proeven die eerst door een ethische commisie worden beoordeeld.
  maandag 5 mei 2003 @ 14:38:38 #12
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10220455
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:35 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

'tuurlijk, dat hoop ik ook. Het testen van alle lipstickjes e.d. op konijntjes is onzin. Volgens mij doen ze dat ook helemaal niet meer. In rijswijk doen ze op apen ook alleen nog maar echt nuttige proeven die eerst door een ethische commisie worden beoordeeld.

Mjah proeven op konijntjes zijn onnodig. Ze porren overal die lipstick in net alsof je zo dom bent om een lippenstift in je eigen oog te steken.
  maandag 5 mei 2003 @ 14:39:17 #13
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10220478
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:38 schreef BadGirly het volgende:

[..]

Mjah proeven op konijntjes zijn onnodig. Ze porren overal die lipstick in }: net alsof je zo dom bent om een lippenstift in je eigen oog te steken.

Mascara daarentegen.....

Of contactlenzenvloeistof....

pi_10220711
-edit-offtopic, dit mag ergens anders.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 05-05-2003 14:49]

maandag 5 mei 2003 @ 14:46:33 #15
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10220744
-edit-offtopic
Ergens anders gezellig doen, niet in een serieus topic als dit svp.

[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 05-05-2003 14:48]

pi_10220825
[sarcasme-mode]
gewoon proeven doen op mensen, op gevangenen ofzo (in ruil voor strafvermindering)
[/sarcasme-mode]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 5 mei 2003 @ 14:49:20 #17
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10220839
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:48 schreef bas-beest het volgende:
[sarcasme-mode]
gewoon proeven doen op mensen, op gevangenen ofzo (in ruil voor strafvermindering)
[/sarcasme-mode]
Ik zou het nog wel aanvaardbaar vinden om ter dood veroordeelden als orgaan donor te gebruiken.

Maar we hadden het hier over dieren.

maandag 5 mei 2003 @ 14:51:03 #18
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10220886
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:46 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ik heb een fan...

Je bent bijna de enige die het met me eens is...heb dit in een poll op m'n eigen forum lopen...zijn er die heel hard 'NEE' roepen ...maar dan zonder onderbouwing
  maandag 5 mei 2003 @ 14:54:03 #19
54624 _dazzling
nee jij trekt volle zalen
pi_10221002
ik ben er voor!

Wat is er anders als alternatief? gevangene? nee kanniet owkee mensen klonen zonder wil en testen? nee.

Dieren zijn daar prima voor geschikt!

Ik denk dat deze beesten het niet veel slechter zullen hebben dan een kip koe of varken wat geconsumeerd wordt en lekkere hormoonkuren mag ondergaan.

Dus..

liever voor achter dan hoog nietwaar?
  maandag 5 mei 2003 @ 14:54:11 #20
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10221004
'k heb trouwens nog een interessant filmpje,

http://www.peta.org/feat/iams

klik links: "view the video" ...leuk van Eukanuba/Iams... dat dure dierenvreten.

[Dit bericht is gewijzigd door BadGirly op 05-05-2003 14:55]

pi_10221012
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:45 schreef Blaze85 het volgende:
-edit-offtopic, dit mag ergens anders.
Pikkebaas fantopic

haha hier dan

maandag 5 mei 2003 @ 14:54:28 #22
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10221020
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:51 schreef BadGirly het volgende:

[..]

Je bent bijna de enige die het met me eens is...heb dit in een poll op m'n eigen forum lopen...zijn er die heel hard 'NEE' roepen ...maar dan zonder onderbouwing

Het blijft moeilijk als je moet kiezen tussen het welzijn van een mens en het welzijn van een dier. Het dier kan er immers niks aan doen.
Ik zou dan ook kiezen voor "Ja, mits..." , mits er geen alternatieven zijn, het ethisch wordt uitgevoerd, het een duidelijk belang dient, er geen onnodig lijden wordt veroorzaakt etc...

Mensen zijn heel hypocriet in deze. Want als een aantal mensen over 10 jaar blind wordt omdat een lenzenvloeistof niet is getest dan is het ook niet goed.

maandag 5 mei 2003 @ 15:00:02 #23
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10221219
quote:
Op maandag 5 mei 2003 14:54 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Het blijft moeilijk als je moet kiezen tussen het welzijn van een mens en het welzijn van een dier. Het dier kan er immers niks aan doen.
Ik zou dan ook kiezen voor "Ja, mits..." , mits er geen alternatieven zijn, het ethisch wordt uitgevoerd, het een duidelijk belang dient, er geen onnodig lijden wordt veroorzaakt etc...

Mensen zijn heel hypocriet in deze. Want als een aantal mensen over 10 jaar blind wordt omdat een lenzenvloeistof niet is getest dan is het ook niet goed.

Ja precies...dat is hetgene waar ik me aan erger. "Nee" en daarna terugkrabbelen. Eigenlijk is al het bovenstaande (waardige behandeling etc) een groot droombeeld, ze kunnen niet anders dan gepijnigd worden voor ons welzijn. Maar geef die beesten dan tenminste goede verzorging en gooi ze niet op de hoop *hoppa weer een dood* Laat ze niet wegkwijnen alleen in een hokje.

Alleen is er weinig motivatie wat dat betreft in die industrie denk ik...

pi_10221526
Wat mij betreft prima. Maar dan niet op z'n Mengele's (zoek maar eens uit wie Joseph Mengele was), maar netjes via een ethische comissie van mensen met een verschillende achtergrond die bekijken of het onderzoek ueberhaupt wel 'nodig' is en of de voorgestelde onderzoeksmethode niet meer op martelen lijkt dan onderzoek.

Ik eet ook dieren. Maar ik gooi niet zomaar een lap vlees in een hete pan. Ik bereid het vlees zodat het lekker is en het beest niet gestorven is om tot een korst gebrand te worden waarna het weggegooid moet worden.

Eigenlijk vind ik de respectloze manier waarop de gemiddelde Nederlander het voor hem geslachtte dier bereidt veel erger. Het beest heeft het leven gelaten voor jou, behandel zijn biefstuk dan met respect en bak/kook het zodat het lekker smaakt! Dit klinkt als een geintje, maar ik maak eigenlijk geen grap...

Zelfde geld dus voor dierproeven. Als het dier sterft voor een goede zaak (en dat kan heel subjectief zijn, maar het moet wel gesteund worden door zo veel mogelijk mensen), dan vind ik dat het mag. Maar er zijn grenzen, en die moeten per proef bekeken worden.

Tenslotte zouden die dieren het ook met ons gedaan hebben als wij stomme prooidieren (zoals konijnen) waren geweest en zij de intelligentie hadden gehad .

maandag 5 mei 2003 @ 15:14:23 #25
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_10221639
quote:
Op maandag 5 mei 2003 15:10 schreef RetepV het volgende:
Eigenlijk vind ik de respectloze manier waarop de gemiddelde Nederlander het voor hem geslachtte dier bereidt veel erger. Het beest heeft het leven gelaten voor jou, behandel zijn biefstuk dan met respect en bak/kook het zodat het lekker smaakt! Dit klinkt als een geintje, maar ik maak eigenlijk geen grap...
Inderdaad, geniet ervan. En wees bereid om iets meer te betalen (dan maar iets minder) zodat het dier ook echt fatsoenlijk heeft geleefd. Ik haal wel eens een kip bij een boer. Misschien zielig maar dat beestje heeft tenminste wel lekker buiten gelopen z'n hele leven. Het is alleen wel duurder...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')