Poll: Leukste studentenstad
Ik heb de volgorde qua inwoners ongeveer toegepast. Heerlen staat er ondanks de universiteit aldaar niet bij, maar ik denk dat niemand graag in Heerlen studeert. En Ede, Deventer en Vlissingen staan er ook niet bij. Mijn excuses hiervoor.
quote:Dat is ook mijn motivatie. Utrecht, en dan Groningen ,Maastricht of Nijmegen.
Op maandag 5 mei 2003 12:44 schreef Cybersailor het volgende:
Ik studeer zelf in Tilburg, maar ik moet toch zeggen dat ik groningen leuker vind om te stappen
Een voordeel van Utrecht boven Groningen vind ik de ligging in de randstad. Je kunt makkelijk een avondje naar A'dam gaan. A'dam vind ik voor studenten overigens niks. Te druk, te duur, te hip en te weinig studentikoos.
quote:Apeldoorn dan wel? Dit zijn de grootste steden met een minimaal een HBO.
Op maandag 5 mei 2003 12:47 schreef ThE_ED het volgende:
Breda is toch geen studentenstad
quote:Heeft Apeldoorn wel eigenlijk een hogeschool?
Op maandag 5 mei 2003 12:49 schreef Peewee het volgende:
Apeldoorn is geen stad,.. het is een dorp.
quote:Mja, ik had geen zin ze allemaal te noemen.Voor mij is een studentenstad een stad met minstens een universiteit, en liefst een uni en een hbo. Ik bedoel, waar ligt de grens? Straks telt mbo ook mee.. ok andere discussie, maar toch... Een stad als Breda heeft toch helemaal geen studentenuitstraling, dat komt denk ik door de andere tijds/vakindeling die universiteiten erop na houden. (Dus meer tijd om te ranzen in de stad, terwijl je eigenlijk college hebt.)
Op maandag 5 mei 2003 12:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Apeldoorn dan wel? Dit zijn de grootste steden met een minimaal een HBO.
quote:Ik woon er niet, dus dát weet ik niet. Maar ik heb eens gehoord dat ze geen stadsrechten hadden ivm belastingen voor het koningshuis of zoietsdergelijks.
Op maandag 5 mei 2003 12:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Heeft Apeldoorn wel eigenlijk een hogeschool?
quote:Ik weet niet. Ik hoor dat Breda toch wel nog redelijk is. Qua uitgaan misschien nog wel leuker dan Tilburg. En ja, waar ligt de grens.
Op maandag 5 mei 2003 12:51 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Mja, ik had geen zin ze allemaal te noemen.Voor mij is een studentenstad een stad met minstens een universiteit, en liefst een uni en een hbo. Ik bedoel, waar ligt de grens? Straks telt mbo ook mee.. ok andere discussie, maar toch... Een stad als Breda heeft toch helemaal geen studentenuitstraling, dat komt denk ik door de andere tijds/vakindeling die universiteiten erop na houden. (Dus meer tijd om te ranzen in de stad, terwijl je eigenlijk college hebt.)
quote:Nog maar eens dan, is lezen zo moeilijk?
Op maandag 5 mei 2003 12:50 schreef efd het volgende:
In Apeldoorn heb je niet eens een Hogeschool.
Deventer heeft er twee, en die staat er niet eens tussen.....
Geen goede poll
Een studentenstad is een stad met minimaal één HBO-opleiding.
quote:Den Haag had toch ook geen stadsrechten?
Op maandag 5 mei 2003 12:52 schreef Peewee het volgende:[..]
Ik woon er niet, dus dát weet ik niet. Maar ik heb eens gehoord dat ze geen stadsrechten hadden ivm belastingen voor het koningshuis of zoietsdergelijks.
Venlo heeft overigens wél een hogeschool, studentenhuizen en staat niet in het lijstje![]()
Niet dat mij dat iets boeit,..
Overigens heeft Apeldoorn wel hogeronderwijs als onderdeel van Hogeschool IJsselland.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 05-05-2003 12:58]
quote:Breda is wel leuk hoor, maar geen studentenstad.
Op maandag 5 mei 2003 12:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ik weet niet. Ik hoor dat Breda toch wel nog redelijk is. Qua uitgaan misschien nog wel leuker dan Tilburg. En ja, waar ligt de grens.
Een poll met 24 opties is toch veel leuker dan een met 10
quote:Een dependance van de Saxion Hogeschool, naast het station. Zit de hotelschool ofzo.
Op maandag 5 mei 2003 12:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Heeft Apeldoorn wel eigenlijk een hogeschool?
Zo kan Breda dus al nooit een studentenstad zijn, terwijl het wel een leuke stad is.
quote:Tja, dat geldt voor Enschede ook, maar dat is toch wel een hele gezellige studentenstad vind ik.
Op maandag 5 mei 2003 12:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Iets anders: Eindhoven.. wie stemt daar op!? Als er een stad is waar je NIET leuk kunt uitgaan, is het Eindhoven wel. Als vrouw misschien wel omdat er 5000% meer mannen dan vrouwen in Eindhoven leven.
quote:Maar ja, is Heerlen dan ook een studentenstad?
Op maandag 5 mei 2003 12:57 schreef ChrisJX het volgende:
Uhm... wil iets een studentenstad kunnen zijn, moet er dan geen universiteit staan???Zo kan Breda dus al nooit een studentenstad zijn, terwijl het wel een leuke stad is.
quote:Waarom niet bij journalistiek?
Op maandag 5 mei 2003 12:57 schreef Plompzak het volgende:
Tilburg natuurlijk.
Daar hebben ze de leukste/lekkerste/heetste studentes...
quote:
Op maandag 5 mei 2003 12:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heerlen staat er ondanks de universiteit aldaar niet bij, maar ik denk dat niemand graag in Heerlen studeert.
quote:De Open Universiteit en de Universiteit voor Theologie en Pastoraat
Op maandag 5 mei 2003 13:05 schreef Phaedrus het volgende:[..]
Universitet Heerlen?
Een Open Universiteit is geen echte universiteit hoor.
En juist daarom zijn sommige universiteitsteden geen studentensteden...
quote:
Op maandag 5 mei 2003 13:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:De Open Universiteit en de Universiteit voor Theologie en Pastoraat
En juist daarom zijn sommige universiteitsteden geen studentensteden...
Hebben ze daar serieus een TheologieUni?
Ik wist alleen van de OU.
quote:Yep, ik las het ook nog niet zolang geleden in het Limburgs Dagblad. In een artikel over Heerlen: de onaantrekkelijkste stad van Nederland.
Op maandag 5 mei 2003 13:19 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Hebben ze daar serieus een TheologieUni?
Ik wist alleen van de OU.
btw; misschien en polletje erbij; wat is absoluut niet de studentenstad van NL?
btw; ik zit in rdam, maar verkies ehoven, mn oude studentenstad, veel meer sfeer...
quote:Maar die tellen niet. Want de gemiddelde student studeert niet aan de OU.
Op maandag 5 mei 2003 19:23 schreef Maf het volgende:
Breda heeft trouwens ook een open uni...
quote:Als je met een enorme boog om de AOR heen loopt valt het nerd gehalte reuze mee...
Op maandag 5 mei 2003 13:08 schreef P-Style het volgende:
Eindhoven heeft inderdaad een ongekend hoog mannen/nerd-gehalte... Best triest... Maarja... je kunt het nog wel gezellig maken daar, als je met de juiste mensen gaat!
En van het vrouwentekort heb ik hier nog nix van gemerkt.
Kwestie van de juiste tenten in lopen tijdens uitgaan, en de juiste personen kennen. Tis natuurlijk minder vrouw dan in bijv. Tilburg maar daar ligt de verhouding andersom weer straal scheef, heel veel vrouw en iets minder man.
En ondanks het alltime high gezever over Stratumseind is het wel de ultieme stapstraat van Nederland ... (imho dan
)
quote:Acathla
Op maandag 5 mei 2003 12:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Waarom niet bij journalistiek?
mis karoltje, maar dies nu aan t bevrijdingspoppen...
quote:Ik.
Op maandag 5 mei 2003 20:45 schreef Jerommeke.nl het volgende:
wie kan verklaren waarom apeldoorn bijna helemaal onderaan staat met 2 stemmen, onder steden met slechts 1 stem
quote:De AOR is inderdaad het hol van de nerds... wat daar rondloopt is (letterlijk!) nog extremer dan wat je ziet in films als "Revenge Of The Nerds", echt waar... Maar de afgelopen weken ben ik er wel een paar keer geweest
Op maandag 5 mei 2003 19:29 schreef blieblie het volgende:[..]
Als je met een enorme boog om de AOR heen loopt valt het nerd gehalte reuze mee...
En van het vrouwentekort heb ik hier nog nix van gemerkt.
Kwestie van de juiste tenten in lopen tijdens uitgaan, en de juiste personen kennen. Tis natuurlijk minder vrouw dan in bijv. Tilburg maar daar ligt de verhouding andersom weer straal scheef, heel veel vrouw en iets minder man.En ondanks het alltime high gezever over Stratumseind is het wel de ultieme stapstraat van Nederland
... (imho dan
)
En wat Stratumseind betreft... het is eigenlijk inderdaad wel een relaxte straat! Zeker voor mij, want het is op loopafstand!
quote:enschede is ook heel leuk
Op maandag 5 mei 2003 20:48 schreef QyRoZ het volgende:
Enschede doet het nog heel aardig in deze poll.
en ik vind het mannenoverschot heeeeeelemaaaaaal geen probleem hoor
Ik studeer in Maastricht, dat is ook een leuke stad, maar het is zo uhm bijna Belgie ( zelfs de mensen versta ik soms niet )
quote:Ligt aan wat je leuk vind om uit te gaan...
Op maandag 5 mei 2003 12:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Iets anders: Eindhoven.. wie stemt daar op!? Als er een stad is waar je NIET leuk kunt uitgaan, is het Eindhoven wel. Als vrouw misschien wel omdat er 5000% meer mannen dan vrouwen in Eindhoven leven.Overigens heeft Apeldoorn wel hogeronderwijs als onderdeel van Hogeschool IJsselland.
maargoed ik ga uiteraard voor Groningen, zonder enige twijfel, voor iedereen wel een gelegenheid en ruime openingstijden, veel studenten en verenigingen (in tegenstelling tot die 1,5 vereniging die eindhoven telt) en uiteraard een mooie stad.
quote:dan zou je toch zeggen dat die bovenaan zou staan in deze fok-poll
Op maandag 5 mei 2003 13:08 schreef P-Style het volgende:
Eindhoven heeft inderdaad een ongekend hoog mannen/nerd-gehalte...
quote:Aangezien ik er al m'n hele leven woon en er een beetje op uitgekeken ben stem ik toch maar op Groningen. Laatst weer wezen stappen daar en het was weer erg geslaagd.
Op maandag 5 mei 2003 21:15 schreef Jerommeke.nl het volgende:[..]
enschede is ook heel leuk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |