abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10202416
Hier het vervolg dus : )

Het gaat over deze consoles nu:

PS2:

Specificaties

CPU (Centrale Rekeneenheid) 128 bit custom multimedia chip

Systeem klok frequentie: 294MHz
Cache geheugen: Instructies 16KB, Data 8KB + 16KB (ScrP)
Geheugen: 32MB RDRAM
Geheugenbus: 128bit DMA
Numerieke co-processor:2 Parallelle Vector eenheden
Floating Point rekenvermogen: 6.2 GFLOPS
3D CG Geometrische Transformatie: 66 Miljoen Polygonen per seconde
Gecomprimeerde beeld decoder: MPEG2

Graphics synthesizer

Systeem klok frequentie: def - 147MHz
Chip geheugen:def - 4MB DRAM
Bandbreedte frame buffer: 38,4Gbytes/sec
Schrijfsnelheid pixels: 2,4Gpixels/sec

I/O processor

CPU kern: PlayStation (huidige) CPU
Klok frequentie: 33,8688MHz (+3% beschikbaar)
IOP geheugen: 2MB
Sub Bus: 32-bit

Geluid

Aantal stemmen: ADPCM: 48 kanalen, met 3D surround sound
Geluidsgeheugen: 2MB
Output frequentie: Maximaal 48 KHz (DAT kwaliteit)

DVD

Maximale grootte: dubbelzijdig 9GB

Apparaat snelheidDVD-ROM - 4x speed, CD-ROM - 24x speed

Interface typen

IEEE1394 i.LINK®
Universele Seriële Bus (USB) x 2
Controller aansluiting x 2, MEMORY CARD (geheugenkaart)-aansluiting x 2
Optische Digitale Output
Netwerk adapter

X-BOX:

Specificaties

CPU: 733 MHz chip crafted by Intel

Graphics Processor: 250MHz custom chip named XGPU, developed by Microsoft and nVIDIA

Total Memory: The RAM in the Xbox will be supplied by Micron, it will be 64 MB running at 200MHz DDR (Double-Data-Rate)

Memory Bandwidth: 6.4 GB/sec

Polygon Performance: 125 M/sec

Sustained Polygon Performance: 100+ M/sec (transformed and lit polygons per second)

Micropolygons/particles per second: 125 M/sec

Particle Performance: 125 M/sec

Simultaneous Textures: 4

Pixel Fill Rate - No Texture: 4.0 G/Sec (anti-aliased)

Pixel Fill Rate - 1 Texture: 4.0 G/Sec (anti-aliased)

Compressed Textures: Yes (6:1)

Full Scene Anti-Alias: Yes

Micro Polygon Support: Yes

Storage Medium: 2-5x DVD, 10GB hard disk, 8MB memory card

I/0: 2-5x DVD, 10GB hard disk, 8MB memory card

Audio Channels:64 (up to 256 stereo voices)

3D Audio Support: Yes

MIDI DLS2 Support: Yes

AC3 Encoded Game Audio: Yes

Broadband Enabled: Yes

Modem Enabled: No

DVD Movie Playback: Remote control package required

Maximum Resolution: 1920x1080

Maximum Resolution (2x32bpp frame buffers +Z): 1920x1080

HDTV Support: Yes

Controller Ports: 4 USB Ports

The Controller

The Xbox controller is designed from thousands of hours of comfort and usability testing. It is home to:

- Two analog pressure point triggers

- 6 analog buttons (red, blue, green, yellow, black, and white) with 256 degrees of accuracy and control

- 1 eight way directional pad

- 2 menu navigational buttons (back, start)

- 2 peripheral expansion slots,

- 9 feet of cable

- 2 vibration feedback motors for that extra buzz of reality.

Connection Devices & Add-Ons

High Definition AV Pack: This pack connects users that have high-definition ready TVs that support 480p 720p and 1080f component video signals, analog inputs and / or digital receivers.

Memory Unit: Serving as a solution for needed extra storage space.

Advanced AV Pack: Works with S-Video and AV input TVs

RF Adapter: Connects the Xbox to TVs without audio and video connections

Standard AV Cable: Connects the Xbox to TVs equipped with audio and video input terminals. Included with the Xbox.

System Link Cable: A cable for connecting two consoles for 8 player gameplay

DVD Kit: A Kit is required for DVD Movie playback, the kit includes an infa red receiver and a remote.

en de NGC

Specificaties

MPU ("Microprocessor Unit")*
Custom IBM Power PC "Gekko"
Manufacturing process
0.18 micron IBM copper wire technology
Clock frequency
485 MHz
CPU capacity
1125 Dmips (Dhrystone 2.1)
Internal data precision
32-bit Integer & 64-bit floating-point
External bus
1.3GB/second peak bandwidth (32-bit address space, 64-bit data bus 162 MHz clock)
Internal cache
L1: instruction 32KB, data 32KB (8 way) L2: 256KB (2 way)
System LSI
Custom ATI/Nintendo "Flipper"
Embedded frame buffer
Approx. 2MB sustainable latency : 6.2ns (1T-SRAM)
Embedded texture cache
Approx. 1MB sustainable latency : 6.2ns (1T-SRAM)
Texture read bandwidth
10.4GB/second (Peak)
Main memory bandwidth
2.6GB/second (Peak)
Pixel depth
24-bit color, 24-bit Z buffer
Image processing functions
Fog, subpixel anti-aliasing, 8 hardware lights, alpha blending, virtual texture design, multi-texturing, bump mapping, environment mapping, MIP mapping, bilinear filtering, trilinear filtering, anisotropic filtering, real-time hardware texture decompression (S3TC), real-time decompression of display list, HW 3-line deflickering filter.

Sound Processor
custom Macronix 16-bit DSP
Instruction Memory
8KB RAM + 8KB ROM
Data Memory
8KB RAM + 4KB ROM
Clock Frequency
81 MHz
Performance
64 simultaneous channels, ADPCM encoding
Sampling Frequency
48KHz
System Floating-point Arithmetic Capability
10.5 GFLOPS (Peak) (MPU, Geometry Engine, HW Lighting Total)
Real-world polygon
6 million to 12 million polygons/second (Peak) (Assuming actual game conditions with complex models, fully textured, fully lit, etc.)
System Memory
40MB
Main Memory
24 MB MoSys 1T-SRAM, Approximately 10ns Sustainable Latency
A-Memory
16MB (81MHz DRAM)
Disc Drive
CAV (Constant Angular Velocity) System
Average Access Time
128ms
Data Transfer Speed
16Mbps to 25Mbps
Media
3 inch NINTENDO GAMECUBE Disc based on Matsushita's Optical Disc Technology, Approx. 1.5GB Capacity
Input/Output
Controller Port x4
Memory Card Slot x2
Analog AV Output x1
Digital AV Output x1
High-Speed Serial Port x2
High-speed Parallel Port x1
Power Supply
AC Adapter DC12V x 3.25A
Main Unit Dimensions
4.3"(H) x 5.9"(W) x 6.3"(D)

Have fun met het discussieren over deze 3 consoles!!!

[Dit bericht is gewijzigd door gieling.com op 04-05-2003 20:57]

pi_10202447
Zie laatse post van het vorige topic

[Dit bericht is gewijzigd door FluxC5 op 04-05-2003 21:01]

pi_10202542
Mooie opening
Lambo of Rekt
pi_10202624
tnx

En FluxC5 goed dat je me erop wees
nu veranderd

pi_10202736
Ik wou dus effe tegen al die Cube en PS2 mensen zeggen dat wij XboXers dus toch wel mooi even dit hebben:

Nu jullie weer!

pi_10202794
De cubers: 'wij' (gadvere damme, wij, dat klinkt zo als een groep, lijkt wel amerikaans, bah) hebben zelda
pi_10202817
hm, volgens mij is t meer een moddergooi topic
pi_10202840
was het niet zo dat de bussnelheid bij de X-box niet
3 GB/sec was maar 4x 0.7 GB en dan serieel ipv parallel???
het snelweg effect oftewel waitngoprincipe
pi_10202843
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:03 schreef G33rt het volgende:
hm, volgens mij is t meer een moddergooi topic
neehoor, wij houden het hier lekker netjes (hoop ik )
pi_10202870
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:00 schreef FluxC5 het volgende:
Ik wou dus effe tegen al die Cube en PS2 mensen zeggen dat wij XboXers dus toch wel mooi even dit hebben:

Nu jullie weer!

wij hebben zelda

en metroid prime

pi_10202945
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:04 schreef Dark-D het volgende:
was het niet zo dat de bussnelheid bij de X-box niet
3 GB/sec was maar 4x 0.7 GB en dan serieel ipv parallel???
het snelweg effect oftewel waitngoprincipe
Nou je het zegt
pi_10203704
xbox, ps2 en gamecube specs netjes naast elkaar(als de pagina het doet):
http://www.jesseworld.com/stuff/news/xBoxSpecsMSPressRel.asp
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 4 mei 2003 @ 21:36:30 #14
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_10203765
*zucht* niet dat verhaal weer he? Is al tig keer bestreden op Fok!

Ik heb zelf overigens een PS2. Bewust voor gekozen omdat Sony de meeste & beste contracten heeft met spelontwikkelaars.
Ik ga geen console kopen omdat er 1 goed spel voor te krijgen is, of omdat ie van een bepaald merk is.

Qua power zou ik liever een X-Box willen, en qua uiterlijk en feeling een Cube: leuk die mini-schijfjes

pi_10204223
minischijfjes zijn wel lollig jah
pi_10204357
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:36 schreef Robino het volgende:
Ik ga geen console kopen omdat er 1 goed spel voor te krijgen is, of omdat ie van een bepaald merk is.
hmm, ik dus wel , heb ze alle drie ....
PS2 voor Final Fantasy X ....
Gamecube voor Zelda ....
En een X-box omdat er vast wel eens een goed spel op zal komen
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_10204380
haha, nee, is nog niet gebeurt hoor
halo/unreal2003/etc.
pi_10204479
Wat dacht je van XboX-live?
pi_10204495

Panasonic DVD speler met gamecube , of is het nou omgekeerd
is ie toch wel erg mooi , wel beetje duur .... (rond de 500 )
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_10204529
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:55 schreef gieling.com het volgende:
haha, nee, is nog niet gebeurt hoor
halo/unreal2003/etc.
voor shooters heb ik een pc
  zondag 4 mei 2003 @ 23:44:16 #21
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_10207417
flauw topic...

Had eigenlijk gehoopt op flamers en console bashers.

Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_10207434
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:59 schreef dontcare het volgende:
[afbeelding]
Cube Q
pi_10207527
quote:
Op zondag 4 mei 2003 21:59 schreef dontcare het volgende:
[afbeelding]
Hij is wel supergaaf
  dinsdag 20 mei 2003 @ 10:14:46 #24
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_10554335
B1tchwax , waar haal ik die GameCube met Zelda + Contrl. dan voor 200 euro?
[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
  dinsdag 20 mei 2003 @ 10:32:18 #25
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_10554683
Het aanbod games op de XBox en NGC samen is nog niet eens de helft van het totaalaanbod van de PS2.

En daar baal ik van....

(gelukkig komt er nog genoeg leuks aan...)

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 10:41:51 #26
32958 Splackavellie
Binka is a bad motherfucker!
pi_10554893
Kan iemand me gewoon zeggen bij WELKE winkel ik een PS2 + Controller + Spel voor 200 euro kan kopen ? want ik vind ze nergens

bij bart smit kun je ps2 kopen voor 200 euro zonder spel zonder controller, das dus kut.

l

[url=http://home.wanadoo.nl/ezzebleef/n64/nintendo64.htm][[b]NINTENDO64 inc. spellen en meer TE KOOP, 70 EURO [/b][/url]][i] ! ! Where would I be without my Unnekupke ! ! [/i]
  dinsdag 20 mei 2003 @ 12:56:52 #27
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_10558491
quote:
Op zondag 4 mei 2003 22:00 schreef dontcare het volgende:

[..]

voor shooters heb ik een pc

Ja maar Halo is er niet voor de PC
  dinsdag 20 mei 2003 @ 12:57:50 #28
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_10558507
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:56 schreef poehej het volgende:

[..]

Dat is ook maar een kwestie van tijd
pi_10558772
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:56 schreef poehej het volgende:

[..]

pc sux vergeleken met consoles
  dinsdag 20 mei 2003 @ 13:29:53 #30
30349 droedel
That's cute.. but its WRO
pi_10559452
Bij mediamarkt heb je de PS2 met controller voor 188 euro. Zonder game. Maar van het geld dat je overhoud ben je al opweg naar een budget titel.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:13:33 #31
54197 coolnhl
Where The Ice Is Hot!
pi_10560717
Ik zelf heb 2 weken geleden me PS2 verkocht en een Xbox gekocht.

De PS2 heeft 1 voordeel ten opzichten van de Xbox en dat is dat je geen DVD remote moet kopen om DVD's af te spelen

Verder vind ik de xbox echt super stoer, wel groot maar da geeft niks kwa games zijn er zat goede titels maar die zijn er ook op de PS2 zijn er zat goeie titels.

Maar als ik geen console had en ik mocht er nu 1tje kiezen zou ik toch ook voor de Xbox gaan, simpel weg voor 1 rede LIVE!

dinsdag 20 mei 2003 @ 15:17:17 #32
55476 Dinalfos
www.achterklap.nl
pi_10562504
Ik ben de trotse bezitter van een Xbox en Gamecube. De ps2? Die heeft helemaal geen bestaansrecht met z'n oppervlakkige, bloedeloze gamepjes. Deze games onstijgen nog niet eens het niveau van een jaren 80 arcade game. Maar ja, wat wil je ook met een door hype grootgebrachte machine die niet alleen in de steek wordt gelaten door z'n eigen achterhaalde technologie maar ook afhankelijk is van een stel talentloze ontwikkelaars. Zielig hoor.

De xbox is een technisch wonder, zeker voor een spelcomputer. Helaas wordt er vooralsnog weinig gebruik gemaakt van z'n capaciteiten, waardoor de spellen overwegend matig tot slecht genoemd kunnen worden. Alleen halo en Splintercell zijn goede games en DOA 3 ziet er prachtig uit. De rest is garbage. Aan de box heb je echter verreweg de beste keus waar het aankomt op multi-format spellen. Met z'n technische voordelen komen deze games het beste op dit platform tot hun recht.

De cube is welliswaar minder krachtig maar heeft nu al betere en grotere games, die er door efficient gebruik van de technologie een stukje beter uitzien dan die van de box. In ieder geval naar verhouding. Daar komt bij dat Nintendo een ongekende vaste cast van characters heeft weten op te bouwen in de loop der jaren en deze iedere keer opnieuw weet te herontdekken in allerlei vormen. Games als prime, sunshine, zelda, eternal darkness etc zijn typisch nintendo en dit soort genialiteit zullen we op ander systemen niet zo snel aantreffen, denk ik.

De cube met stip op 1.

dinsdag 20 mei 2003 @ 21:08:32 #33
5590 Robino
pi_10571802
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:17 schreef Dinalfos het volgende:
Die heeft helemaal geen bestaansrecht met z'n oppervlakkige, bloedeloze gamepjes. Deze games onstijgen nog niet eens het niveau van een jaren 80 arcade game. Maar ja, wat wil je ook met een door hype grootgebrachte machine die niet alleen in de steek wordt gelaten door z'n eigen achterhaalde technologie maar ook afhankelijk is van een stel talentloze ontwikkelaars. Zielig hoor.
Dit gaat dus helemaal nergens over. De PS2 heeft nog steeds het grootste aantal developers, er is bijna geen spel voor de Cube of Box dat niet op de PS2 uitkomt en je spreekt jezelf ook nog eens hypocriet tegen door te zeggen dat de gameplay van Nintendo geniaal is, maar de techniek van de PS2 achterhaald. Wat vind je nu het belangrijkste?

Vind je het op zijn minst niet bewonderenswaardig dat een 'achterhaalde' machine nog altijd veelvoudig meer verkoopt dan de andere machines? En zou dat echt alleen maar door de 'hype' komen? Of misschien door geniale games als GTA, GT en FF?

[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 20-05-2003 21:10]

pi_10571868
Heb zelf Ps2 & Cube (en een aantal andere consoles) X-box vind ik duidelijk het minste.(online interesseert me geen flikker)
Ps2 vind ik nog het leukst maar Cube heeft ook hele leuke titels, MP , Zelda RE etc.
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  dinsdag 20 mei 2003 @ 21:12:50 #35
5590 Robino
pi_10571920
Online gamen lijkt me echt heel leuk
Alleen de bandbreedte die het in beslag neemt wat minder
pi_10572250
Heb zelf een Gamecube, xbox en misschien binnenkort een ps2, moet daar nog een paar nachtjes over slapen. Vrienden hebben wel een ps2, dus daar al opgespeeld.

Xbox vind ik persoonlijk het leukst, maar dat is hoofdzakelijk omdat het mijn 1e next gen console was, die ik kocht. Vanwege xbox live, moet je hem nog niet kopen, is eigenlijk nog maar 1 leuk spel voor(moto gp 1 en binnenkort hier 2). En de xbox heeft als enige een beetje normale controller voor mensen met wat grotere handen

Gamecube heeft tot nu toe eigenlijk maar 2 hele leuke spellen, Metroid Prime en Zelda en vind ik toch heel jammer als je alle toptitels van nintendo gaat bekijken per console van ze. Grootste nadeel vind ik dat de besturing van de meeste spellen raar aanvoelt, metroid prime dat je eerst een knop in moet drukken voor dat je kan rondkijken, etc.

PS2, lijkt me alleen al leuk vanwege de Final Fantasy serie en Kingdom Hearts en nog wat andere aankomende spellen(OA GT4). Tis alleen jammer dat de ps2 nog steeds de duurste console is, voordat je eindelijk een spelletje kan spelen.

Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_10572294
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:17 schreef Dinalfos het volgende:
De xbox is een technisch wonder, zeker voor een spelcomputer. Helaas wordt er vooralsnog weinig gebruik gemaakt van z'n capaciteiten, waardoor de spellen overwegend matig tot slecht genoemd kunnen worden. Alleen halo en Splintercell zijn goede games en DOA 3 ziet er prachtig uit. De rest is garbage. Aan de box heb je echter verreweg de beste keus waar het aankomt op multi-format spellen. Met z'n technische voordelen komen deze games het beste op dit platform tot hun recht.
Dat je niet van racespellen houdt, wil nog niet zeggen dat alle racespellen op de XbopX garbage zijn..
  dinsdag 20 mei 2003 @ 21:32:57 #38
5590 Robino
pi_10572448
Hoe is Ghost Recon i.c.m. Live? Op de PC vind ik dat wel een stoer spel.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 22:20:10 #39
55476 Dinalfos
www.achterklap.nl
pi_10573787
"Dit gaat dus helemaal nergens over. De PS2 heeft nog steeds het grootste aantal developers, er is bijna geen spel voor de Cube of Box dat niet op de PS2 uitkomt en je spreekt jezelf ook nog eens hypocriet tegen door te zeggen dat de gameplay van Nintendo geniaal is, maar de techniek van de PS2 achterhaald. Wat vind je nu het belangrijkste?"

De ps2 heeft het grootste aantal developpers, inderdaad. Alsof dat iets zegt. De ps2 heeft een achterban die voornamelijk bestaat uit casual gamers en de developpers spelen daar handig op in.
Veel spellen die op de cube en box uitkomen verschijnen ook op de ps2. En dat is te merken aan de kwaliteit van die spellen: vaak zeer beroerd want ontworpen met de ps2 in gedachte. En hoezo ben ik hypocriet? Ik vind innovatieve gameplay belangrijk, maar technologie valt ook wat voor te zeggen.

"Vind je het op zijn minst niet bewonderenswaardig dat een 'achterhaalde' machine nog altijd veelvoudig meer verkoopt dan de andere machines? En zou dat echt alleen maar door de 'hype' komen? Of misschien door geniale games als GTA, GT en FF?:"

Dat vind ik niet bewonderenswaardig, gezien het type achterban dat de ps2 heeft. En ja, dat komt UITSLUITEND door de hype. De games zijn verre van geniaal, in mijn opinie.

dinsdag 20 mei 2003 @ 22:28:20 #40
5590 Robino
pi_10574001
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 22:20 schreef Dinalfos het volgende:De ps2 heeft het grootste aantal developpers, inderdaad. Alsof dat iets zegt.
Dat er veel goede spellen uitkomen bijvoorbeeld? Je gaat mij niet wijsmaken dat 120 ontwikkelaars niet in staat zijn op zijn minst een paar goede spellen af te leveren.
quote:
En hoezo ben ik hypocriet? Ik vind innovatieve gameplay belangrijk, maar technologie valt ook wat voor te zeggen.
Je bent hypocriet omdat je deze criteria gebruikt wanneer het je uitkomt. De PS2 heeft ook spelen met geniale gameplay, en prachtige graphics.
quote:
Dat vind ik niet bewonderenswaardig, gezien het type achterban dat de ps2 heeft. En ja, dat komt UITSLUITEND door de hype. De games zijn verre van geniaal, in mijn opinie.
Noem eens meer dan 5 'geniale' games voor de Cube? Je kan het wel doen, maar grote kans dat anderen daar niks aan vinden. Smaken verschillen gelukkig, maar jouw argumenten om de PS2 de grond in te boren zijn naar mijn idee gewoon niet sterk. Casual gamers? Eerder fanatieke gamers lijkt me. Playstation is sinds 1995 zelfs een sterker merk dan Nintendo als het om gamen gaat. Dat is wel een feit, want de PS werd binnen no time de nummer 1. Allemaal te wijten aan marketing? Of vindt de gamer de PS gewoon de beste console?

*edit* Wat hypen betreft kan Nintendo er ook wat van. Spelers 1,5 jaar lekker maken voor 1 spel bijvoorbeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Robino op 20-05-2003 22:40]

pi_10574263
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 22:28 schreef Robino het volgende:

[..]

Je bent hypocriet omdat je deze criteria gebruikt wanneer het je uitkomt. De PS2 heeft ook spelen met geniale gameplay, en prachtige graphics.
[..]

Noem eens meer dan 5 'geniale' games voor de Cube? Je kan het wel doen, maar grote kans dat anderen daar niks aan vinden. Smaken verschillen gelukkig, maar jouw argumenten om de PS2 de grond in te boren zijn naar mijn idee gewoon niet sterk. Casual gamers? Eerder fanatieke gamers lijkt me. Playstation is sinds 1995 zelfs een sterker merk dan Nintendo als het om gamen gaat.

*edit* Wat hypen betreft kan Nintendo er ook wat van. Spelers 1,5 jaar lekker maken voor 1 spel bijvoorbeeld.

Voordeel wat de playstation 2 heeft meegekregen van sony is dat ie ook de playstation 1 spellen kon spelen. Maakt de keuse om over te stappen niet zo groot, omdat je dan ook je oude spellen kan spelen.

Nintendo heeft als nadeel dat het tot de N64 cartridge's gebruikte en nu mini-dvdtjes.

Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 22:43:46 #42
55476 Dinalfos
www.achterklap.nl
pi_10574484
[quote]Op dinsdag 20 mei 2003 22:28 schreef Robino het volgende:

[..]

[..]

Hoe kom je daar nu weer bij? Ik vind ze allebei belangrijk. De achterhaalde techniek zorgt er echter voor dat de ps2 op het gebied van multi-format games bijna altijd naast de pot zal pissen, vooral op grafisch gebied. Gameplay is het belangrijkste, maar als je moest kiezen tussen 3 of vier versies van dezelfde game met dezelfde gameplay, dan kiest 9/10 voor de mooiste versie. Tenzij de controlls erg beroerd zijn, natuurlijk.

Noem eens meer dan 5 'geniale' games voor de Cube? Je kan het wel doen, maar grote kans dat anderen daar niks aan vinden. Smaken verschillen gelukkig, maar jouw argumenten om de PS2 de grond in te boren zijn naar mijn idee gewoon niet sterk. Casual gamers? Eerder fanatieke gamers lijkt me. Playstation is sinds 1995 zelfs een sterker merk dan Nintendo als het om gamen gaat.

Sterker merk? Marketings-technisch beschouwd wel, ja....

dinsdag 20 mei 2003 @ 23:28:32 #43
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10575579
Goeienavond kleuters, dit topic is niet bedoeld om te flamen of om elkaars consoles af te zeiken. Het is de bedoeling dat mensen die twijfelen welke console ze moeten kopen goed en constructief advies krijgen.

Als dat zielige fanboy-gedrag doorgaat dan gaat deze gewoon weer op slot.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_10585112
Online gamen met een console is NOG geen pluspunt voor die console, eenvoudigweg omdat er nog niet genoeg leuke games zijn die je online kunt spelen.
Verder is de kracht van de Xbox dat ze de grootste potentie hebben, de kracht van de PS2 dat ze de meeste spellen hebben, en de kracht van Nintendo is de enorme cast van vaste characters die vaak topgames opleveren.
Ik ben zelf niet helemaal objectief, omdat ik al sinds het uitkomen van de NES halverwege de jaren '80 fan ben van Nintendo, en ook bijna al hun consoles heb.
Voor mij persoonlijk zijn enkel titels als Zelda, Mario, Mario Kart, Metroid, etc. al genoeg redenen om voor Nintendo te gaan, simpel omdat deze spellen alleen op de cube uitkomen.
Veel van de spellen van Xbox en PS2 zijn ook voor de pc te verkrijgen of komen binnenkort uit voor de pc, waarbij de pc dan als meerwaarde heeft dat je die spellen dan veelal wel online kunt spelen.
Maar nogmaals, helemaal objectief ben ik niet
Comfortably numb
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:54:14 #45
5590 Robino
pi_10593990
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 23:28 schreef Strolie75 het volgende:
Goeienavond kleuters, dit topic is niet bedoeld om te flamen of om elkaars consoles af te zeiken. Het is de bedoeling dat mensen die twijfelen welke console ze moeten kopen goed en constructief advies krijgen.

Als dat zielige fanboy-gedrag doorgaat dan gaat deze gewoon weer op slot.

Ik geef je wel gelijk, maar topics met 'vs' in de naam lokken dat gewoon uit

Mij is het trouwens om het even, ik vind ze alle drie leuk. Dus ik houd me verder buiten de discussie

[on topic]
Weet er iemand of er nog meer spellen voor de cube komen waarmee je online kan?

woensdag 21 mei 2003 @ 21:43:34 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10595370
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:54 schreef Robino het volgende:

[
[on topic]
Weet er iemand of er nog meer spellen voor de cube komen waarmee je online kan?

Ja, die komen er, maar dat duurt nog ff. Kijk daarvoor op de in het GC topic vermelde info sites (Cubezone.nl, nintendo.nl, insidegamer.nl, etc)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 30 mei 2003 @ 19:01:02 #47
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_10777217
Gamecube ligt voor op de X-box

Nintendo's GameCube bestijgt volgens Nintendo zelf de tweede plek in de console wars. Dat zegt men in een gepubliceerd verslag. Véél meer info lees je hier!

Uit een rapport dat Nintendo of Japan gisteren vrijgaf, blijkt dat Nintendo wereldwijd 9,55 miljoen GameCubes heeft verkocht tot nu toe. Daarmee ligt het bedrijf nog fors achter op Sony, die al in de tientallen miljoenen aan het tellen is. Daarentegen ligt de GameCube nu wél voor op Microsoft's Xbox,

In een grafiek heeft het onderzoeksbureau Sales-Age deze cijfers neergezet.

Hieruit wordt dus wel duidelijk dat Sony door Nintendo met deze generatie consoles niet meer in te halen is, maar of Microsoft inderdaad achter ligt volgens dit onafhankelijke onderzoeksbureau is nog maar de vraag. De nieuwste cijfers van Microsoft zijn in deze grafiek namelijk niet opgenomen.

"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  vrijdag 30 mei 2003 @ 19:58:28 #48
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_10778240
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 19:01 schreef HomerJ het volgende:
Nintendo's GameCube bestijgt volgens Nintendo zelf de tweede plek in de console wars. Dat zegt men in een gepubliceerd verslag. Véél meer info lees je hier!
En volgens mij kunnen olifanten vliegen
pi_10780044
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 19:01 schreef HomerJ het volgende:

Uit een rapport dat Nintendo of Japan gisteren vrijgaf, blijkt dat Nintendo wereldwijd 9,55 miljoen GameCubes heeft verkocht tot nu toe. Daarmee ligt het bedrijf nog fors achter op Sony, die al in de tientallen miljoenen aan het tellen is. Daarentegen ligt de GameCube nu wél voor op Microsoft's Xbox,

In een grafiek heeft het onderzoeksbureau Sales-Age deze cijfers neergezet.
[afbeelding]

Hieruit wordt dus wel duidelijk dat Sony door Nintendo met deze generatie consoles niet meer in te halen is, maar of Microsoft inderdaad achter ligt volgens dit onafhankelijke onderzoeksbureau is nog maar de vraag. De nieuwste cijfers van Microsoft zijn in deze grafiek namelijk niet opgenomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Christian op 30-05-2003 21:45]

ik ben een controversiele filosofische spirituele muziekfriek rara wie ben ik 4)9=/86*@!123456789/ 19/ sep/19/////////0000000000000000000000000000////////
pi_10780065
[quote]Op vrijdag 30 mei 2003 21:42 schreef Christian het volgende:

[..]

ik ben een controversiele filosofische spirituele muziekfriek rara wie ben ik 4)9=/86*@!123456789/ 19/ sep/19/////////0000000000000000000000000000////////
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')