quote:Probeer het voor de bijgelovigen nog even spannend te houden...
Op donderdag 15 mei 2003 17:00 schreef Manke het volgende:
lol
dit heldert idd wel veel op
http://www.xs4all.nl/~mke/Planet-X.htm
quote:kon niet tellen hehe
Op donderdag 15 mei 2003 16:56 schreef Blaze85 het volgende:[..]
nog 3 min
quote:Grappig geschreven, dat wel. Maar de goede man kwakt een verhaal neer zonder enige bronvermelding en moeten we hem maar geloven op zijn woord net zoals we eigenlijk bij Sitchin moeten doen.
Op donderdag 15 mei 2003 17:00 schreef Manke het volgende:
lol
dit heldert idd wel veel op
http://www.xs4all.nl/~mke/Planet-X.htm
Maar zijn stelling dat de Sumeriėrs "alleen" maar simpele boeren waren en totaal niet geļnteresseerd waren in astronomie, raakt kant noch wal. In het 3e millennium v. Chr. waren de Sumeriėrs het toonaangevende volk. Het gebied ontwikkelde zich tot een belangrijk politiek, religieus economisch centrum. De Sumeriėrs staarden voortdurend naar de hemel, naar de elementen (natuurverschijnselen) en naar het gedrag van dieren om zo aanwijzingen te vinden. Dat zij deze aanwijzingen zagen als verwijzingen naar gebeurtenissen in de toekomst en boodschappen van Goden įla! Sumer was een van de eerste literale beschaving die in hun geschriften beschreven hoe zij handel dreven. Zij waren degene die het wiel, de wijn én het bier uitvonden. Ze waren uitstekende landbouwers. Hadden ook toen al wetten, scholen en een groot leger. Zij vonden het zestigdelig stelsel uit. In de moderne hoek- en tijdsmeting wordt nog uitvoerig gebruik gemaakt van een zestigdelig stelsel. Voorzover een weerwoord ten opzichte van zijn stelling dat de Sumeriėrs maar simpele boeren waren.
Overigens is nergens in de tekst is te lezen dat Sitchin niet 2003 als catastrofaal jaar interpreteerde maar 2012 en wel in december en dan wordt het nog grappiger dat de schrijver van de site zegt dat de Maya's veel meer wisten over de kosmos dan de Sumeriėrs terwijl hun kalender eveneens eindigd op 2012. Toeval? Wie zal het weten of Sitchin de waarheid verteld of simpelweg een slechte vertaler is van de kleitabletten, wat overigens een groot deel van zijn leven heeft ingenomen? Is het voor een "modern" persoon wel mogelijk om een eeuwenoud manuscript in de juiste context te vertalen, zowel woordenlijk als inhoudelijk? Het enige wat wij nu weten is dat over een zo'n 6,5 uur 15 mei voorbij is, wij er nog steeds zullen zijn en dus verder jakkeren naar een eventuele volgende datum van totale vernietiging van deze aardkloot. Ach, laat ik nog een wijntje opentrekken. Als we dan toch niet worden vernietigd, dan zuip ik me wel te pletter!
quote:15 mei duurt nog wel eventjes... aan de andere kant van de wereld
Op donderdag 15 mei 2003 20:54 schreef Disorder het volgende:
Weer niks gebeurd. Ik had zo gehoopt op een kosmische botsing met kaartjes voor de eerste rij
Kabinet gaat bezuinigen op de zorg
Weer 10 SARS gevallen
Opnieuw spanningen in het Midden-Oosten?
.....
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 22:26 schreef satRday het volgende:
O mijn god, check het nieuws!!!!!!!
quote:Ontvangt jouw tv kanalen van Nibiru?
Op donderdag 15 mei 2003 22:26 schreef satRday het volgende:
O mijn god, check het nieuws!!!!!!!
Maar niet getreurd, het kan nog gebeuren :-D
btw, little offtopic, ga wel kijken om 5 uur ja kweet het ben nie wijs moet morgen werken maar toch
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 00:01 schreef EggsTC het volgende:
TE LAAAAAAAT JAAAAAAAA
quote:“t was ook heel serieus bedoelt..... en dit is gelukkig ook niet sarcastisch bedoelt hint hint
Op vrijdag 16 mei 2003 00:08 schreef Refragmental het volgende:[..]
Jij hebt blijkbaar geen inzicht in onze wereld.
Op meer dan de helft van de wereld is het nu nog steeds Donderdag. Nog 13 uurtjes te gaan.
quote:woeps *gemist* nouja over 3 jaar? weer..
Op vrijdag 16 mei 2003 05:06 schreef M4stermind het volgende:
Ziet er mooi uit hoor die maansverduistering... Maar ik ga zo maar 's weer in bed stappen!
quote:Zoveel was er hier niet van te zien
Op vrijdag 16 mei 2003 05:06 schreef M4stermind het volgende:
Ziet er mooi uit hoor die maansverduistering... Maar ik ga zo maar 's weer in bed stappen!
quote:Yeh suckers
Op vrijdag 16 mei 2003 07:40 schreef dapluiz het volgende:
Nu wil ik wel de reactie horen van die sekte
"Foutje! Bedankt!"
quote:De Japanse Klu-Klux-Klan... ofjah daar lijkt het op met al dat wit
Op vrijdag 16 mei 2003 10:07 schreef Dezz het volgende:
Waar is dat tuig, want dat is het, die dit heeft verkondigd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |