bedrijf biedt hosting met een web interface. daardoor kan je zelf je domeinen en email adressen beheren.
En je databases, en ftp accounts, en ...
quote:Tip : niet aan beginnen dan!
Op vrijdag 2 mei 2003 11:24 schreef BereNDD het volgende:
Hallo, ik werk voor een internet bedrijf als webdesigner.
Maar nu wil hij dat ik binnenkort ook wat technisch werk overneem.
Het aanleggen van domeinen, het aanleggen van e-mail accounts.
Ik heb hier nog niet echt veel ervaring mee.
Misschien weet iemand goeie tutorials erover?
Of wat over uitleggen?
Je moet écht wel de nodige ervaring met NS e.d. hebben. Is het een Linux omgeving? Leer dan eerst maar eens wat Linux bijvoorbeeld...
quote:ken al een beetje linux,
Op vrijdag 2 mei 2003 11:29 schreef Neilza het volgende:[..]
Tip : niet aan beginnen dan!
Je moet écht wel de nodige ervaring met NS e.d. hebben. Is het een Linux omgeving? Leer dan eerst maar eens wat Linux bijvoorbeeld...
alvast bedankt
quote:hoe kom je dan aan ervaring ( das altijd de vraag )
Op vrijdag 2 mei 2003 11:29 schreef Neilza het volgende:[..]
Tip : niet aan beginnen dan!
quote:Als je vanaf een Windows bak connectie wilt maken met de linux servers kán dat met Putty inderdaad... Is alleen maar een secure SSH verbinding tool, wat je verder op de Linux commandline gaat doen is weer wat anders; laat staan de webserver configureren en beheren (das geen kattepis)...
Op vrijdag 2 mei 2003 11:31 schreef BereNDD het volgende:[..]
ken al een beetje linux,
Op school gehad en zo.
Maar dat doe je in putty ofzo?
Weet je daar meer info over?
Tutorials ofzo?alvast bedankt
Hebben jullie een eigen DNS server of registreren jullie direct bij de verschillende organisaties (zoals SIDN voor .nl domeinen) of wordt dit uitbesteed aan een provider? Of een combinatie van beide.
Ik zou zeggen laat iemand het eens voordoen hoe het daar gebeurt en kijk of je snapt wat ie doet.
Ook de software die gebruikt wordt maakt nogal verschil.
Een website en een mail afdres aanmaken met IIS en Kerio Mail Server is een stuk makelijker dan het zelfde bij Apache en QMail....
//Edit: Waarom gaat iedereen ervanuit dat het allemaal op Linux gebeurt? En met de juiste tools en een goede systeem-beheerder hoef je niet eens Linux kennis te hebben om iets in te stellen en te beheren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |