quote:Naar 67 jaar dus, wordt gesuggereerd.
Ook worden de vut en de regelingen voor vervroegd pensioen aangepakt. Overwogen wordt verder de pensioengerechtigde leeftijd, nu 65 jaar, te verhogen.
Ik wil liever zien dat speciale regelingen worden afgeschaft om eerder met pensioen te gaan.
quote:Dat niet, maar als je kijkt naar de verzorgingsstaat in het algemeen, is dat wel een zorgwekkende ontwikkeling die door een rechts kabinet in gevaar komt. Ik blijf het allemaal kritisch volgen, en er kan een tijd komen voor de spreekwoordelijke druppel...
Het wordt gewoon tijd voor een volksopstand als je het mij vraagt.
67 jaar is een goede leeftijd die past binnen de arbeidsverhoudingen in Nederland. De grens van 65 jaar is ooit door Bismarck vastgesteld aangezien een arbeider dan wel "op" is. In de huidige industrie die vooral gericht is op dienstverlening komt zwaar werk bijna niet meer voor. Arbeiders kunnen dus langer mee.
[Dit bericht is gewijzigd door Wile_E_Coyote op 02-05-2003 10:40]
Rechts in beeld onder het kopje "De stemming".
Voor diegene die de publieke opinie willen beinvloeden.
Maar aan de andere kant. Mensen worden ouder en blijven langer gezond. Dus ik denk dat het wel moet kunnen. En wie toch eerder wil stoppen, moet daar dan zelf maar voor zorgen. Die Vut-regelingen kunnen toch gewoon blijven bestaan! Het gaat er gewoon om dat je pas op je 67ste AOW krijgt.
Denk echter wel dat ze dan die wetgeving ook aan moeten passen. Nu is het namelijk zo dat je voor elk jaar tussen je 15de en 65ste, dat je in Nederland woont, 2% AOW-recht opbouwt. Dat moet dan veranderd worden naar de periode tussen je 17de en 67ste. Anders heb je recht op 104%.
Een a-socialer voorstel kan ik me niet voorstellen..
[img]http//www.photo-shirt.be/images/orders/aow.JPG[/img]
quote:Daar maak je een denkfout. Je betaalt namelijk niet om op je 65ste AOW te ontvangen. Mensen die nu werken betalen voor de mensen die nu AOW ontvangen. Je bouwt recht op AOW op alleen al door in Nederland te wonen. Werken is geen voorwaarde.
Op vrijdag 2 mei 2003 12:52 schreef Boosoog het volgende:
Verd.... vanaf mijn vijftiende betaald om op mijn 65e op mijn lauweren te kunnen rusten.
Ook mensen die in die 50 jaar nog nooit gewerkt hebben, hebben recht op AOW.
De hele staatspot is toch door ons allen gevuld.
Nu die pot dreigt leeg te raken door miljarden-uitgaven aan o.a. asielzoekers en wao en bijstandsprofiteurs en niet te vergeten : mislukte prestigeobjecten, behoren de ouderen die voor de welvaart hebben gezorgd die we nu kennen, als laatste de dupe te worden van het wanbeleid.
De overheid is onbetrouwbaar en ga er nooit blind vanuit dat je uberhaupt ooit een pensioen krijgt! De meeste Fok!-ers gaan pas over meer dan 40 jaar met pensioen. Hoe ziet de wereld er dan uit? Zorg dat je jezelf financieel kunt redden. Mocht je ooit toch nog een (klein) pensioen ontvangen dan is dat mooi meegenoemen.
Verder:
There is absolutely NO WAY dat ik tot m'n 67 ga werken !
Ik vind 40-45jr eigenlijk wel een mooie leeftijd om te stoppen. Misschien ga ik nog iets langer door, maar de gedachte dat ik met 50-55jr nog zou werken is voor mij gewoon surrealistisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |