abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 september 2003 @ 15:56:58 #151
25153 MrLunk
a journey thru cyberspace
pi_12917156
-edit... mag waarscijnlijk niet. dus laat maar -
  vrijdag 5 september 2003 @ 13:30:28 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_12959343
Zo, ik heb hem nu een paar weken en heb er al vrij veel op staan:

Een file explorer
Mp3 speler
Gameboy emulator met spellen
FTP client
Webbrowser, ook met fok! forum .
MSN/ICQ client
Diverse java spellen.

En wat ik persoonlijk wel cool vind, fmsx een MSX emulator .

Erg leuk speeltje, tijd voor een 128MB MMC!

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_12961755
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 13:30 schreef HeatWave het volgende:
Zo, ik heb hem nu een paar weken en heb er al vrij veel op staan:

Een file explorer
Mp3 speler
Gameboy emulator met spellen
FTP client
Webbrowser, ook met fok! forum .
MSN/ICQ client
Diverse java spellen.

En wat ik persoonlijk wel cool vind, fmsx een MSX emulator .

Erg leuk speeltje, tijd voor een 128MB MMC!

deze raad ik je ook aan:

system tools
extended profiles
task manager

zeker als je een grotere MMC gaat halen...

vrijdag 5 september 2003 @ 15:15:31 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_12961876
Tnx .

System tools heb ik idd ook al, al is die niet HEEL functioneel vind ik, alleen het ram compressen en de reset functie is wel ok.

Extended profiles zal ik eens naar kijken, wel wat van gelezen maar niet echt in verdiept nog, waar gebruik je dat het meest voor?

Task manager is toch redelijk overbodig of biedt dat meer dan dat ik er van verwacht?

Get woke, go broke!
  vrijdag 12 september 2003 @ 09:15:38 #155
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_13111932
Sinds kort ben ik ook in het bezit van dit wonderschone toestel, maar nu heb ik wel een vraagje voor de kenners:

In de handleiding staat dat het mogelijk is om de foto's die je gemaakt het per email (of bluetooth, MMS en infrarood) te verzenden. Alleen staat deze mogelijkheid er bij mij niet tussen.

Email op zich is helemaal ingevuld en werkt ook, maar ik krijg 'm niet als mogelijkheid te zien wanneer ik een foto wil verzenden.

Iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

vrijdag 12 september 2003 @ 09:18:42 #156
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_13111968
Is mij ook nog niet gelukt zo 123.

Al zou je wel een plaatje moeten kunnen mailen als attachment opzich. Heb me er nog niet mee bezig gehouden zal eens stoeien in de loop van de dag..

Get woke, go broke!
pi_13129361
quote:
Op vrijdag 5 september 2003 15:15 schreef HeatWave het volgende:
Tnx .

Extended profiles zal ik eens naar kijken, wel wat van gelezen maar niet echt in verdiept nog, waar gebruik je dat het meest voor?
hiermee kan je je profielen aanzetten op bepaalde tijden, dus tril tussen 09:00 en 16:00 en hardste geluid een paar minuten voordat je weer uit bed moet of zo...dan weet je zeker dat je alarm daadwerkelijk af gaat ook al heb je een "stille" profiel...

Task manager is toch redelijk overbodig of biedt dat meer dan dat ik er van verwacht?
Dit gebruikte ik om processen die zich in het geheugen afspelen af te sluiten en daarna geheugen te "comprimeren", om zo geheugen vrij te maken. Als je met zo min mogelijk geheugen toch snel je programma's wilt opstarten dan kon je hiermee elke programma toevoegen aan je favorieten zonder dat het teveel geheugen in neemt. Andere programma's zoals active desk e.d. vreten teveel geheugen!!

quote:
Op vrijdag 12 september 2003 09:15 schreef Maerycke het volgende:
Sinds kort ben ik ook in het bezit van dit wonderschone toestel, maar nu heb ik wel een vraagje voor de kenners:

In de handleiding staat dat het mogelijk is om de foto's die je gemaakt het per email (of bluetooth, MMS en infrarood) te verzenden. Alleen staat deze mogelijkheid er bij mij niet tussen.

Dus als ik het goed begrepen heb dan kan je geen foto's versturen omdat die opties er niet bij staan!?!?! ...best wel bizar...
- je kan nieuwe een software update doen (flashen)
- formatteren en alles opnieuw installeren (misschien heb je teveel geinstalleerd en zijn er conflicten tussen bepaalde programma's...)
- een filemanager installeren, bij alle filemanagers kan je verzenden (BT , infrarood..etc). Dus na installatie van een filemanager kan je hoogstwaarschijnlijk weer bestanden zenden dus ook foto's via die filemanager...dan heb je in iedere geval met een beetje geluk iets...

pi_13129707
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 09:15 schreef Maerycke het volgende:

Email op zich is helemaal ingevuld en werkt ook, maar ik krijg 'm niet als mogelijkheid te zien wanneer ik een foto wil verzenden.

Je kiest dan verzenden > multimedia
Bij "Naar:" kan je dan gewoon een e-mail adres invoeren. Alleen gebruikt die dan je nummer en dus niet je e-mail adres als afzender.
pi_13157293
Hoi,
Na heel wat sparen heb ik gisteren ook de nokia 3650 gekocht. Ik heb een vraagje: als ik een berichtje krijg, staat de naam van de afzender er niet bij, enkel het telefoonnummer. Toch zijn het nummers die opgeslagen zijn in mijn telefoonboek, zowel op mijn phone alsook op mijn MMC. Weet iemand hoe ik dit oplos?
Groetjes
pi_13157941
quote:
Op zondag 14 september 2003 13:14 schreef knollo het volgende:
Hoi,
Na heel wat sparen heb ik gisteren ook de nokia 3650 gekocht. Ik heb een vraagje: als ik een berichtje krijg, staat de naam van de afzender er niet bij, enkel het telefoonnummer. Toch zijn het nummers die opgeslagen zijn in mijn telefoonboek, zowel op mijn phone alsook op mijn MMC. Weet iemand hoe ik dit oplos?
Groetjes
Zou het niet weten, volgens mij staat de naam erbij mij wel bij...
No matter how No matter why We're gonna play that hardcore music till we die!
Lego de ga euh korfbal kampioen.
pi_13157989
Trouwens, ik vraag me toch af..

Hoe lang gaat het duren voordat de virus scanner voor dit soort telefoons uitkomt...

En een ander vraagje, je kan de telefoon recoveren.. Nu staat het hele OS + applicaties op een chip in de telefoon (correct me if I'm wrong). Is deze chip nu ook te bereiken door applicaties die kwaad zouden kunnen, want dan wordt het wel erg makkelijk om virussen te schrijven..

pi_13159020
quote:
Op zondag 14 september 2003 13:54 schreef Ajaxno1 het volgende:
Trouwens, ik vraag me toch af..

Hoe lang gaat het duren voordat de virus scanner voor dit soort telefoons uitkomt...

En een ander vraagje, je kan de telefoon recoveren.. Nu staat het hele OS + applicaties op een chip in de telefoon (correct me if I'm wrong). Is deze chip nu ook te bereiken door applicaties die kwaad zouden kunnen, want dan wordt het wel erg makkelijk om virussen te schrijven..

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrepen maar tijdens het formatteren bijvoorbeeld verwijder je alleen alle applicaties, contacten in het telefoongeheugen, games...etc en wordt alles weer in default terug gezet, dit doet me dus denken dat het OS gedeelte "geheel afgeschermd" is... dit weet ik dus niet 100% zeker en of het je vraag je wel beantwoord...
pi_13159341
Please,
weet niemand hoe ik de naam kan zien als ik een berichtje krijg? Het is zo vervelend als ik niet weet van wie een bericht komt. Ik heb echt al vanalles geprobeerd maar vind de oplossing niet.
pi_13159734
quote:
Op zondag 14 september 2003 14:48 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik je helemaal goed begrepen maar tijdens het formatteren bijvoorbeeld verwijder je alleen alle applicaties, contacten in het telefoongeheugen, games...etc en wordt alles weer in default terug gezet, dit doet me dus denken dat het OS gedeelte "geheel afgeschermd" is... dit weet ik dus niet 100% zeker en of het je vraag je wel beantwoord...

Idd, dat bedoel ik.

Want stel ze maken een virus die de recovery chip molt, dan heb je imo een groot probleem

pi_13159848
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:00 schreef knollo het volgende:
Please,
weet niemand hoe ik de naam kan zien als ik een berichtje krijg? Het is zo vervelend als ik niet weet van wie een bericht komt. Ik heb echt al vanalles geprobeerd maar vind de oplossing niet.
Lees deze topic: Caller ID problems even door, het sluit niet precies aan op je probleem maar het leek er wel op...
pi_13160034
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:18 schreef Ajaxno1 het volgende:

Idd, dat bedoel ik.

Want stel ze maken een virus die de recovery chip molt, dan heb je imo een groot probleem

Ik denk dat het niet zo makkelijk gaat, ik probeer me chip in 2 lagen voor te stellen:

laag 1 = OS (kaal) + default instellingen.

laag 2= alles wat je erop kan installeren.

Die 2 lagen moeten haast wel gescheiden zijn omdat anders elke pippo m.b.v nokia SDK heel erg simpel je OS kan verneuken.
Laag 1 kan je alleen "verneuken" dmv het flashen en daar moest je volgens mij speciale apparatuur voor hebben.
Laag 2 kan alleen lezen wat laag 1 heeft zoeits als een soort JAVA beveiliging? (het niet zomaar kunenn schrijven)

Of mijn bovenstaande beredenering klopt weet ik dus niet , maar als er geen "scheiding" was dan hadden we alleen soort "blaster" voor de nokia gehad lijkt mij...

edit: nu schiet me ineens te binnen dat je niet eens in het OS hoeft te zitten voor een "blaster"- achtig idee...maar je als je de OS wilt deleten of disabelen...dan wel lijkt mij...

Ik heb wel van situaties gelezen dat je m.b.v het programma wildskinz je OS flink in de war kon schoppen, op het All About Symbian Forum , maar m.b.v. (format) krijg je je OS gewoon terug (wel kaal)...

[Dit bericht is gewijzigd door Dragonetti op 14-09-2003 15:41]

pi_13161436
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:34 schreef Dragonetti het volgende:

Groot verhaal

Het lijkt me idd dat ze bij Nokia/Symbian er idd wel over na gedacht hebben. Anders kan het zomaar zijn dat ze ineens heeeel veel telefoons terug gaan krijgen voor reparatie omdat een of andere nerd of Nokia hater leuk dacht te zijn.

Om deze reden pas ik ook op met wat ik download, je weet immers maar nooit

maandag 15 september 2003 @ 00:12:34 #168
43728 jwstoop
Usericon....?
pi_13172011
Mensen, op 7 november loopt mijn (t-mobile) abonnement af. Nu wil ik die verlengen en dan met wat bijbetalen de 3650 nemen.

Mijn vraag is: komt er niet binnenkort een nieuwe versie of een nieuw toestel uit, zodat ik na een maand alweer achterloop, wat dus niet de bedoeling is?

De 3300 en Ngage weet ik trouwens.... Whats up with those?

tnx

pi_13172551
quote:
Op maandag 15 september 2003 00:12 schreef jwstoop het volgende:
Mensen, op 7 november loopt mijn (t-mobile) abonnement af. Nu wil ik die verlengen en dan met wat bijbetalen de 3650 nemen.

Mijn vraag is: komt er niet binnenkort een nieuwe versie of een nieuw toestel uit, zodat ik na een maand alweer achterloop, wat dus niet de bedoeling is?

tnx

Ja, dan kan je voor de Nokia 6600 gaan:
http://www.nokia.com/nokia/0,,33210,00.html
pi_13172561
quote:
Op maandag 15 september 2003 00:12 schreef jwstoop het volgende:

tnx

Beschikbaar:
Gepland in het 4de
kwartaal van 2003

Als je wacht heb je dus hoogstwaarschijnlijk:
- betere camera
- veel betere scherm
- misschien stereo playback
- normale toetsen
- meer intern geheugen
- nieuwere OS - versie & Java versie

Maar als je niet wilt wachten is de 3650 ook het enige wat me "irriteerde" aan de 3650:
- geen stereo playback =>
- slechte toetsen lay out =>
- MMC onder batterij =>

Die laatste 2 dingen kom je wel overheen...maar geen stereo...foei !!

pi_13180971
quote:
Op zondag 14 september 2003 15:34 schreef Dragonetti het volgende:

Groot verhaal.

Klopt in grote lijnen. Het OS kun je zelf niets aan doen, ook niet met een data-kabel. Dat moet een Nokia Service Punt voor je doen (en daar werk ik ). Ik heb een speciale dongle die ik achter op het toestel klik, en daarmee en speciale software op een PC flash ik het toestel.

Maar een 'format' (terug naar fabrieksinstellingen) doet inderdaad niet meer dan wat de naam aangeeft; de software wordt niet gewijzigd, de telefoon wordt weer zoals hij uit de fabriek rolde.

pi_13209535
Vaag probleem...

M'n batterij zat los ofzo, dus elke keer als ik hem neerlegde ging ie uit. Dus wou ik de batterij vast zetten. Maar terwijl ik een SMS'je aan het verzenden ben (dus de telefoon is hem al aan het verzenden). Zet ik hem uit

Nu blijft er in het hoofdscherm de hele tijd het "Ik ben een SMS" aan het versturen icoon staat, ook nadat ik een nieuwe SMS heb verzonden....

pi_13211569
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 15:21 schreef Ajaxno1 het volgende:
Vaag probleem...

M'n batterij zat los ofzo, dus elke keer als ik hem neerlegde ging ie uit. Dus wou ik de batterij vast zetten. Maar terwijl ik een SMS'je aan het verzenden ben (dus de telefoon is hem al aan het verzenden). Zet ik hem uit

Nu blijft er in het hoofdscherm de hele tijd het "Ik ben een SMS" aan het versturen icoon staat, ook nadat ik een nieuwe SMS heb verzonden....

Verwijderen uit Outbox?
pi_13212738
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 16:26 schreef KwebeMark het volgende:

[..]

Verwijderen uit Outbox?

Thnx, nog ff en ik wou de boel reseten!
  dinsdag 16 september 2003 @ 17:05:41 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_13212847
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 17:02 schreef Ajaxno1 het volgende:

[..]

Thnx, nog ff en ik wou de boel reseten!

Kan ook .

Blijft een cool toestel .