Tjabbo | donderdag 1 mei 2003 @ 13:47 |
quote: Bron: www.autoexpress.co.ukCould this be the vehicle to take Jaguar back to the top of the supercar league? Unveiled at the Barcelona Motor Show last week, the XF10 concept is a vision of a new Jag which could take on the likes of Ferrari's Enzo and the Porsche Carrera GT. Fuore Design's Erwin Himmel, who penned the model, said: "The XF10 is basically an Enzo for Jaguar. Although it's primarily a racer, it also has a fair degree of driver comfort. You could say its styling and refinement make it more of a gentleman's car than the Ferrari." 
Jaguar did not commission the project, but gave Barcelona-based Fuore Design its blessing to use its famous Cat badges. Himmel is hoping that the Coventry marque will take it up if the public response is good. And he says the company needs a premier sports car such as the XF10 to capitalise on its Formula One profile. 
Although fresh, the concept's grille is similar to that of the S-Type, while the deep nose is a nod to the F1 racer. The sloping C-pillar and rear lights are reminiscent of the E-Type Coupé. The XF10 is designed to be powered by a mid-mounted 640bhp naturally aspirated 7.0-litre V10. Thanks to an intended kerbweight of only 1,200kg, the carbon fibre-bodied car should cover the 0-60mph dash in 3.8 seconds and reach a maximum speed of 210mph. With six-cylinder Brembo brakes behind 21-inch alloy wheels, the stopping power should be equally impressive.

Inside, the comfortable cabin features a panoramic glass roof, while climate control and telematics are operated through a dial on the centre console. However, the XF10's racing intentions are clear. Driver and passenger sit in Momo bucket seats with four-point safety harnesses, while the F1-style six-speed sequential gearbox is operated by steering wheel-mounted buttons. In the centre of the dashboard, there is a large TV screen - but it's not for DVDs. Instead, it displays on-board recordings of track exploits captured by the car's roof-mounted camera so the driver can appraise performance on the circuit 
En wat vinden we hier van? Persoonlijk vindt ik hem gaaf. Volgens het artikel moet deze auto worden voor Jaguar, wat de Enzo voor Ferrari is, en dat lijkt me zo wel te gaan lukken  Hij mag van mij in productie. Mooie lijnen en een VET interieur. een V10 met een inhoud van 7L is trouwens mooi meegenomen. |
slashyou | donderdag 1 mei 2003 @ 13:49 |
quote: Op donderdag 1 mei 2003 13:47 schreef Tjabbo het volgende: Mooie lijnen en een VET interieur.
Mooie lijnen en mooie auto. Maar dat stuur liever een mooi rond stuur. |
Strolie75 | donderdag 1 mei 2003 @ 13:50 |
Ik vind het 3x niks, en het stuur hangt ondersteboven. |
vosss | donderdag 1 mei 2003 @ 13:51 |
specs al bekend??? 7 liter!  |
Kreator | donderdag 1 mei 2003 @ 13:53 |
Geweldig mooi! . Lekker pooier aan de binnenkant... . Verder is die camera op het dak een zeer coole gadget, waar je natuurlijk geen ruk aan hebt. Van mij had die neus en rond de uitlaat wel iets minder mogen doorlopen, maar voor de rest:Jaguar is okay. |
Likkebeesie | donderdag 1 mei 2003 @ 13:57 |
Ziet er goed uit! Wil wel eens zien wat hij met de Enzo doet  Beter komt ie dan wel in productie  |
Aarschbaard | donderdag 1 mei 2003 @ 14:01 |
Leuk ontwerp, maar dit is totaal niet in de lijn van de overige Jaguar modellen  En die uitvergrote alfa-grille voorop mocht ook wel wat origineler  |
Tjabbo | donderdag 1 mei 2003 @ 14:03 |
quote: Op donderdag 1 mei 2003 13:49 schreef slashyou het volgende:[..] Mooie lijnen en mooie auto. Maar dat stuur liever een mooi rond stuur.
Stuur is Pimpin'  |
bas-beest | donderdag 1 mei 2003 @ 14:05 |
quote: Op donderdag 1 mei 2003 13:49 schreef slashyou het volgende:[..] Mooie lijnen en mooie auto. Maar dat stuur liever een mooi rond stuur.
Stuur is gebaseerd op F1-stuurtjes. Deze vorm is gewoon om meer beenruimte te hebben! (voor alle mensen die wel het geld, maar eigenlijk niet het postuur hebben om zo'n auto te kopen) |
slashyou | donderdag 1 mei 2003 @ 14:12 |
quote: Op donderdag 1 mei 2003 14:05 schreef bas-beest het volgende:[..] Stuur is gebaseerd op F1-stuurtjes. Deze vorm is gewoon om meer beenruimte te hebben! (voor alle mensen die wel het geld, maar eigenlijk niet het postuur hebben om zo'n auto te kopen)
Daaar heeft Kay anders geen last van. |
StefanP | donderdag 1 mei 2003 @ 14:14 |
Best aardig... maar alle aerodynamica die er op zit wordt volledig teniet gedaan door de extra externe benzinetanks die je ongetwijfeld nodig hebt. Je weet wel, van die barrels die je op tanks ook ziet  |
Tjabbo | donderdag 1 mei 2003 @ 14:16 |
quote: Op donderdag 1 mei 2003 13:51 schreef vosss het volgende: specs al bekend??? 7 liter! 
Voss jongen, lees jij ook wel wat of kijk je alleen plaatjes  quote: The XF10 is designed to be powered by a mid-mounted 640bhp naturally aspirated 7.0-litre V10. Thanks to an intended kerbweight of only 1,200kg, the carbon fibre-bodied car should cover the 0-60mph dash in 3.8 seconds and reach a maximum speed of 210mph.
|
slashyou | donderdag 1 mei 2003 @ 14:17 |
offtopic: wat zijn die plaatsen vies bijgewerkt door autopress zeg. |
Tjabbo | donderdag 1 mei 2003 @ 14:25 |
quote: Op donderdag 1 mei 2003 14:17 schreef slashyou het volgende: offtopic: wat zijn die plaatsen vies bijgewerkt door autoexpress zeg.
 |
slashyou | donderdag 1 mei 2003 @ 14:26 |
quote: Op donderdag 1 mei 2003 14:25 schreef Tjabbo het volgende:[..] 
 |
mvt | donderdag 1 mei 2003 @ 14:40 |
Ik verwacht trouwens, volledig in XJ220 stijl, een V6 twin turbo (of de daarvoor bedoelde V12). Als ik trouwens naar dat ding kijk, ik vind het niet echt typisch Jag. |
Quitter | donderdag 1 mei 2003 @ 15:31 |
Ook beetje zonde van die uitlaten, had liever 2 aan iederen kant gehad. Stuur lijkt idd alsof het ondersteboven hangt Verder wel echt mooie bak  |
Tjabbo | donderdag 1 mei 2003 @ 15:38 |
quote: Op donderdag 1 mei 2003 15:31 schreef Quitter het volgende: Ook beetje zonde van die uitlaten, had liever 2 aan iederen kant gehad. Stuur lijkt idd alsof het ondersteboven hangt Verder wel echt mooie bak 
'k vindt die uitlaten juist MEGAbruut zo naast elkaar... ieder zijn ding he  |
slashyou | donderdag 1 mei 2003 @ 15:40 |
quote: Op donderdag 1 mei 2003 15:38 schreef Tjabbo het volgende:[..] 'k vindt die uitlaten juist MEGAbruut zo naast elkaar... ieder zijn ding he 
Is wel een beetje namaak van de Zonda. |