abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10131723
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:23 schreef Atreidez het volgende:
Moet je trouwens een apart vaarbewijs hebben voor zee Ik woon in scheveningen en vind het ook wel leuk plan om eens te gaan kijken naar een bootje om af en toe eens mee te gaan vissen of gewoon naar het vuurwerk te kijken.
Nee geldt niet voor zee (geloof ik) Maar omdat je als je op zee wilt varen toch wel snel harder dan 20 km/u kan en je bootje vaak ook langer dan 20 m is=vaarbewijs.

Maar je hoeft niet een vaarbewijs als jij in je tobje met 3,5 pk de zee opgaat. Of het verstandig is, das een 2e

pi_10131744
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:23 schreef dagizmo het volgende:
Ik zou beginnen met een bootje wat jij hierboven poste. Dus zon type. Doe er een 2e hands motor tussen 10 en max 15 pk achter.

Kwa bootje:
-dubbelwandig
-polyester

kwa motor:
-lang-kort staart hangt van et bootje af, maar denk bijna wel langstaart bij deze types. (gewoon vragen aan de dealer/verkoper of beter nog als je in 1 koop doet).
-Kies voor een Yamaha, Suzuki, Mercury aanhangmotor van een jaar of 8 max. (hangt van je budget af). Maar zorg ervoor dat je een goede motor koopt, want dat kan je veel ellende besparen. De motor is et belangrijkste en koop die dus in 1 keer goed.

Dus geen Johnson of evinrude van 10 jaar oud, maar merkspul van max 8 jaar oud en goed onderhouden.

Wederom goede tips Dank u dank u!!
Een van de grote hoofden
pi_10131756
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:24 schreef Virus het volgende:
Wat ik er precies mee wil doen. Beetje rondvaren met mijn vrienden en/ of mijn vriendin. Paar nachten per jaar erin overnachten. Eventueel 1x per jaar ermee een weekje op vakantie gaan. Enz enz. Het is niet voor de snelheid om te racen ore someting. Hij moet natuurlijk wel met een fatsoenlijke vaart kunnen varen.
Slapen in je bootje?? Met die bootjes die jij poste wordt dat primitief slapen en die zijn daar nie voorbedoeld. Maar oke, het zou kunnen.
Maar dan zou ik toch voor dat gele bootje gaan. En neem een tentje mee
pi_10131872
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:28 schreef dagizmo het volgende:

[..]

Slapen in je bootje?? Met die bootjes die jij poste wordt dat primitief slapen en die zijn daar nie voorbedoeld. Maar oke, het zou kunnen.
Maar dan zou ik toch voor dat gele bootje gaan. En neem een tentje mee

Het zijn maar voorbeelden, het hoeft ook niet luxe te zijn het is maar voor een paar nachtjes per jaar he!! Dat is nog altijd luxer dan op een 2 persoonsbank met hoge leuningen (lijkt mij) waar ik ook een aantal nachtjes per jaar op doorbreng
Een van de grote hoofden
pi_10132058
Hoe kun je eigenlijk zien hoe oud een boot is? Zijn daar papieren voor?
Een van de grote hoofden
pi_10132244
ook een nette lijkt mij slapen lijkt me in deze boot ook minder confotabel!!
Een van de grote hoofden
  donderdag 1 mei 2003 @ 14:51:35 #32
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_10132358
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:13 schreef dagizmo het volgende:

Je vaarbewijs is nodig als je bootje sneller gaat dan 20 km per uur of langer dan 20 m is.

Bijna goed tis 15 meter...

Ben 2 weken geleden gezakt voor mijn vaarbewijs
MNaar achjah, volgende maand nog een kans..

Mercedes 250D, automaat
pi_10132450
Hoe hard mag je varen met rijbewijs dan? en is zo'n vaarbewijs hard om te halen?
Een van de grote hoofden
pi_10132486
OOk een nette boot weer niet slaapwaardig helaas
Een van de grote hoofden
pi_10132506
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:51 schreef Darknezz het volgende:

[..]

Bijna goed tis 15 meter...

Ben 2 weken geleden gezakt voor mijn vaarbewijs
MNaar achjah, volgende maand nog een kans..

En waar doe je die Toch niet bij het cbr?
Where facts are few, experts are many.
pi_10132592
Heel eerlijk gezegt had ik niet verwacht dat je voor zo'n bewijs zou kunnen zakken en hem kreeg bij aankoop van een zak aardappels of iets dergelijks.
Een van de grote hoofden
pi_10132650
Ik heb nog wel een leuk speedbootje te koop om mee te beginnen

het gaat om een speedboot van 4.20 meter met een 90 pk inboord jet aandrijving (net zoals bij een jetski) hij is redelijk zuinig omdat er een 4 takt motor in ligt. En je kan er goed achter waterskieen en degelijke.

Het voordeel van een jet is dat je in heel ondiep water kan varen er steekt namelijk niets onder je boot uit.

Als je interesse hebt moet je maar effe mailen naar menmulder@hotmail.com dan kan ik je wat meer informatie + foto's geven

The best way to life is to life your live
pi_10132810
Prijs?
Een van de grote hoofden
pi_10132936
Ook mooi voor 1600 euro inc alles
Een van de grote hoofden
  donderdag 1 mei 2003 @ 15:24:13 #40
40689 Millstone
!! confused 4 life !!
pi_10133180
Je moet eerst weten op watvoor water je wilt varen. Dat is het allerbelangrijkste...

-Meer
-Snelstromende rivier (Waal/Maas)
-Zee

Wat wil je ermee doen:
-Beetje relaxed dobberen
-Vissen
-Waterskien

Waar laat je je boot:
-op een trailer @home
-op een trailer aan de kant
-op een trailer @stalplaats
-aan een steiger

Pas als je een antwoord weet op deze vragen, dan pas kan je op pad voor een boot. En kan je kijken wat voor boot er bij jou past. Als je het andersom doet, dan is een miskoop zo gebeurt, en een boot kost al snel een pleuro'tje of 5000... duzzz

Suc6

...Don't piss me off. I'm running out of places to hide the bodies...
pi_10133289
Dat is simpel te beantwoorden maar ik weet dus niet wat voor boot erbij hoort. Meestal zal ik gaan varen in een meer, en soms in de Maas. De boot zal gestald worden aan een steiger. De bootjes die ik heb geplaatst zijn allen tussen de 1500 en de 2000 euro waar gaan die andere 3000 a 3500 euro dan heen??????? En wat voor bootje adviseer je mij met deze gegevens?
Een van de grote hoofden
pi_10133336
Dit lijkt me ook wel wat voor maar 1000euro
Een van de grote hoofden
pi_10133968
Wie kan mij een link geven naar een forum over boten? motorboten?
Alvast bedankt!!
Een van de grote hoofden
pi_10134102
Je post heel erg veel bootjes. En ze zijn allemaal wat verschillend. Ik merk dat je ineens meer speedbootje gaat zoeken, maar houd je dan wel rekening met je vaarbewijs?? en ja dat is niet erg gemakkelijk, erg veel mensen zakken daarvoor.

Dus bepaal eerst wat je wilt en ga dan kijken. En met een euro of 2000 kun je best aardige bootjes vinden. Maar kijk nogmaals goed naar je motor, want roeien heb je zeker geen zin in

Dus ga eerst rustig kijken WAT voor type boot ( vis-toer-speed bootje). Met kajuit, zonder kajuit etc etc.
Als je weet wat je wilt is het ook veel makkelijker en je kan toch niet zomaar op fotos afgaan. Je moet eerst weten wat je zoekt en dan proefvaren, beurzen langsgaan en dan kan je ook veel makkelijker zoeken en gericht kijken.

enne:

Koop een boot en werk je dood

Heb je daar wel van gehoord? bekend gezegde op de scheepvaart
Vergis je niet in de tijd die je er in steekt voor onderhoud, reparatie en het geld wat in de benzine tank gaat is ook niet verkeerd.

pi_10134439
Onderhoud was toch maar 2 keer per jaar? Ik moet er idd nog goed over nadenken of ik wel de tijd en het geld ervoor heb. Zeker als er continu iets aan is!!
Een van de grote hoofden
pi_10134649
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 16:04 schreef Virus het volgende:
Onderhoud was toch maar 2 keer per jaar? Ik moet er idd nog goed over nadenken of ik wel de tijd en het geld ervoor heb. Zeker als er continu iets aan is!!
Met 2ehands blijf je bezig soms.
Het onderhoud is 2 keer per jaar volgens het boekje ja. Maar och soms motorproblemen en je blijft er in investeren en globaal omschreven is 40% van de tijd afstellen, onderhoud,reparatie en 60% van de tijd is vaartijd.

Boten vergen veel onderhoud en 2ehands motoren willen soms ook nogal eens niet lief zijn, helaas.

pi_10138311
Ik zat te denken aan zo'n 3000 euro maar dan heb je wel een boot die geheel opgeknapt is en waar een inboord motor in zit. Hij is helemaal geverft, de bekleding van de stoelen is vervangen, er zitten nieuwe meters in en er is een lager in de aandrijving vervangen.

als je intresse hebt kan ik je wel een foto mailen weet niet hoe je die hier moet plaatsen

quote:
Op donderdag 1 mei 2003 15:08 schreef Virus het volgende:
Prijs?
The best way to life is to life your live
  donderdag 1 mei 2003 @ 20:56:22 #48
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_10141621
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:55 schreef Virus het volgende:
Hoe hard mag je varen met rijbewijs dan? en is zo'n vaarbewijs hard om te halen?
Je mag zo hard als je kan... (Op de DAAR aangewezen plaatsen (doormiddel van een bord)
Mijn broer heeft 2 weken geleden een speedboat gekocht en dat ding lopp 90km/u.. (is echt een aanrader om een keer mee te maken moet ik zeggen ) maar wat ik wilde zeggen, dat als je 90 kan, mag je 90 op die stuken, mits je de andere varende mensen NIET hinderd..

Echt moeilijk is het niet, ik had het erg onderschat ..
Ik las/hoorde vaak van die verhalen van: Achjoh dat is een eitje, en dat je niet eens hoeft te leren... maar dat vind ik bullshit... Tis wel degelijk rot (moeilijk) om alles uit elkaar te houden (vooral de kleuren en verlichting)...

quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:57 schreef Atreidez het volgende:

[..]

En waar doe je die Toch niet bij het cbr?

http://www.vaarbewijs.info/klein_vaarbewijs/Default.asp

Hier staat wat info...
Ik ga over anderhalve maand waarschijnlijk weer in nijmegen...

Mercedes 250D, automaat
  donderdag 1 mei 2003 @ 21:13:00 #49
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_10141993
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:39 schreef Virus het volgende:
Hoe kun je eigenlijk zien hoe oud een boot is? Zijn daar papieren voor?
Bij een houten boot kan je de jaarringen tellen.
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:55 schreef Virus het volgende:
Hoe hard mag je varen met rijbewijs dan?
ligt eraan of je met aanhanger vaart of niet. je mag iig niet op de carpoolstrook varen.
quote:
en is zo'n vaarbewijs hard om te halen?
Voor jou wel schat ik in.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  donderdag 1 mei 2003 @ 21:16:14 #50
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_10142094
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 14:23 schreef Atreidez het volgende:
Moet je trouwens een apart vaarbewijs hebben voor zee
Vanaf www.vaarbewijs.info :
quote:
NB: voor het bevaren van de Noordzee is geen vaarbewijs vereist, wel echter voor het bevaren van de zeehavens.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')