quote:even voor mijn eigen educatie (en perhaps ook die van anderen?)
Op donderdag 15 mei 2003 10:09 schreef ELTino het volgende:[..]
Je gebruikt ook <font> tags ipv stylesheets.
wat is de reden dat je volgens jou beter stylesheets dan <font> tags kunt gebruiken? komt dat de verwerking van je site door de browser ten goede, is het gemakkelijker voor de bouwer of ... ?
Check www.fcmoshiem.info en laat even weten wat je ervan vindt
Dat Balans is ook een beetje een probleem waar ik tegenaan gelopen ben.
Even kort en krachtig wat de bedoeling ermee is.
Ik wil graag een duidelijke, makkelijk te navigeren site. Omdat het hier over mijn filmprojecten gaat is het ook belangrijk dat hij compleet neutraal is. Vanaf de eerste pagina moet niet te zien zijn welk genre er gemaakt wordt. Dit omdat dat enorm uiteenlopen is.
Verder moet er niet teveel "gekakketak" e.d. zijn. Je moet binnen maximaal 5 muisklikken kunnen vinden wat je zoekt. Er moet wel voldoende ruitme zijn voor tekst en plaatjes. O ja, wat ik ook nog ERG belangrijk vind: GEEN FRAMES!!!
Op die manier ben ik een beetje op dit ontwerp gekomen. Het is eigenlijk nodig aan renovatie toe... Heb alleen nog een tijd en "inspiratie" kunnen vinden. Vandaar dat ik hier rondhang.
Iemand nog surgesties???
quote:Het is de bedoeling dat je sites laat beoordelen die je zelf hebt gemaakt he...
Op donderdag 15 mei 2003 11:07 schreef brotherlouie98 het volgende:
Er is een nieuwe voetbalclub met een eegen website (die er zeer professioneel uitziet).Check www.fcmoshiem.info en laat even weten wat je ervan vindt
Maar ik vind deze site niet echt bij een voetbalclub passen , ook mis ik de eenheid in de site...
quote:stel: je wil het lettertype veranderen... hoe dan ook je zult AL je pagina's moeten aanpassen!
Op donderdag 15 mei 2003 10:54 schreef iemoe het volgende:[..]
even voor mijn eigen educatie (en perhaps ook die van anderen?)
wat is de reden dat je volgens jou beter stylesheets dan <font> tags kunt gebruiken? komt dat de verwerking van je site door de browser ten goede, is het gemakkelijker voor de bouwer of ... ?
Zet in elke pagina een link naar een externe stylesheet en je kunt alles in 1x aanpassen, het scheelt echt enorm veel werk!!!
stel dat je 10 htmls moet doorspitten op FONT tags, of je opent je style.css en past in 1x je hele site aan... ga zelf maar na
wel even opletten: nog niet alle pagina's werken!
nog niet alle pagina's pakken de juiste stylesheet
fotoalbum werkt alleen de flash versie (slideshow met muziek staat er op de pagina)
en de menukaart is een oude scan, komt ook een nieuwe voor...
en ... het is een site gemaakt voor een strandpaviljoen: dus alles simpel, maar wel weer een beetje speels...
dus niet persoonlijk afkatten s.v.p. maar wat vinden jullie van de layout en de werking van de site als strandpaviljoen site?
let op: 800x600 based (werkt wel op alle resoluties...maar misschien wat minder mooi boven 1024x768)
Ik ga er nog heel veel aan sleutelen, maar tot zover ben ik
Agenda werkt nog niet, route nog niet, activiteiten nog niet aangepast, dus dat buiten beschouwing laten s.v.p.
ohjah de URL http://www.de-stern.nl/nieuw
Willen jullie je design-mening geven over een nieuwe site die ik aan het bouwen ben. De ontwikkel-versie staat op http://www.kimballohara.nl/ontwikkel
Mochten er mensen zijn die leuke idee-en of tips hebben m.b.t. het design/kleurgebruik dan hoor ik dat ook graag. Ik ben wat betreft het kleurgebruik wel gebonden aan de kleuren lichtgeel(achtergrond), zwart, donkerrood en donkergroen. De achtergrond moet lichtgeel blijven maar voor de rest maakt het niet uit...
quote:Om te beginnen zou ik een paar enters doen op de eerste pagina. Verder doen de kleuren pijn aan mijn ogen en vind ik de site niet echt een vooruitgang op de oude
Op donderdag 15 mei 2003 11:32 schreef djkoelkast het volgende:
ohjah de URLhttp://www.de-stern.nl/nieuw
Maarja, das mijn mening
quote:haha jah das strand he
Op donderdag 15 mei 2003 12:19 schreef Da_Koen het volgende:[..]
Om te beginnen zou ik een paar enters doen op de eerste pagina. Verder doen de kleuren pijn aan mijn ogen en vind ik de site niet echt een vooruitgang op de oude
Maarja, das mijn mening
ok top margin wordt wat groter
nog meer mensen??
Wat vinden jullie van deze lay-out ?
tips, suggesties allen zijn welkom..
quote:sorry maar verschrikkelijk (achterhaald)
Op donderdag 15 mei 2003 14:32 schreef Sitethief het volgende:
http://members.home.nl/fameverts/index.htmWat vinden jullie van deze lay-out ?
gebruik nooit frameborders en haal die foute achtergronden weg!!! verschrikkelijk!!!!!!!!
quote:hihi frontpage... The Webdesigners nightmare!!
Op donderdag 15 mei 2003 15:00 schreef djkoelkast het volgende:sorry maar verschrikkelijk (achterhaald)
gebruik nooit frameborders en haal die foute achtergronden weg!!! verschrikkelijk!!!!!!!!
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 15:00 schreef djkoelkast het volgende:[..]
sorry maar verschrikkelijk (achterhaald)
quote:Eens met [betreffende gebruiker]
Op donderdag 15 mei 2003 15:00 schreef djkoelkast het volgende:[..]
sorry maar verschrikkelijk (achterhaald)
quote:bang dat iemand z'n lay-out pikt?
© Sitethief 2003
neuj, kijk eens goed rond op het www naar andere sites en probeer eens wat inspiratie op te doen. met frames kun je op zich best leuke dingen doen, maar frameborders zijn inderdaad heel erg 1983 (bij wijze van spreken..) en de backgrounds die je gekozen hebt...
maar goed, het begin is er en nu gewoon lekker verder wat aanklooien tot je weet wat je wilt en dat ook kunt maken.
ik heb er wel veel aangehad om zoveel mogelijk (mbv een WYSIWYG editor) in html zelf te klooien: erg leerzaam.
succes en laat ons vooral je vorderingen zien!
quote:En daarbij komt dan nog dat ik niet vind dat je iets moet aanbieden om te tsjekken dat in 10 klikjes in Frontpage gemaakt is.
Op donderdag 15 mei 2003 15:45 schreef iemoe het volgende:[..]
bang dat iemand z'n lay-out pikt?
neuj, kijk eens goed rond op het www naar andere sites en probeer eens wat inspiratie op te doen. met frames kun je op zich best leuke dingen doen, maar frameborders zijn inderdaad heel erg 1983 (bij wijze van spreken..) en de backgrounds die je gekozen hebt...
maar goed, het begin is er en nu gewoon lekker verder wat aanklooien tot je weet wat je wilt en dat ook kunt maken.
ik heb er wel veel aangehad om zoveel mogelijk (mbv een WYSIWYG editor) in html zelf te klooien: erg leerzaam.
succes en laat ons vooral je vorderingen zien!
PSSSST: In frontpage heb je ook een knopje zitten om je tekst te centreren. (zie Welkom in my world en dan vooral de spaties ervoor)
quote:de jeugd van tegenwoordig.....
Op donderdag 15 mei 2003 16:14 schreef sop het volgende:[..]
En daarbij komt dan nog dat ik niet vind dat je iets moet aanbieden om te tsjekken dat in 10 klikjes in Frontpage gemaakt is.
PSSSST: In frontpage heb je ook een knopje zitten om je tekst te centreren. (zie Welkom in my world en dan vooral de spaties ervoor)
code:deze?
dreamweaver...maar o-zo-fout!!
<<kijk vooral eens naar de source van het formuliertje, de pagina daarna en hoe je nix kunt invullen en tog kunt versturen (maar hij verstuurt dus nix >>
quote:Heel erg
Op donderdag 15 mei 2003 16:42 schreef djkoelkast het volgende:
naja het KAN nog erger, kennis van me heeft dit gemaakt en was er trots opdreamweaver...maar o-zo-fout!!
<<kijk vooral eens naar de source van het formuliertje, de pagina daarna en hoe je nix kunt invullen en tog kunt versturen (maar hij verstuurt dus nix
>>
quote:dat kan ík nog beter
Op donderdag 15 mei 2003 16:42 schreef djkoelkast het volgende:
naja het KAN nog erger, kennis van me heeft dit gemaakt en was er trots opdreamweaver...maar o-zo-fout!!
<<kijk vooral eens naar de source van het formuliertje, de pagina daarna en hoe je nix kunt invullen en tog kunt versturen (maar hij verstuurt dus nix
>>
Via het menu kunt u meteen een keuze maken in de navigatie op deze site.
welk menu? (Opera 6.12)
quote:Of alleen zeikers die niets aan te bieden hebben
Op donderdag 15 mei 2003 19:09 schreef ELTino het volgende:
Misschien moeten we maar het systeem invoeren dat je zelf ook je mening geeft over een website en niet alleen je eigen site-check post. Nu wordt het meer een spam-paleis....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |