abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10135694
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 16:28 schreef Hadrian het volgende:
http://www.hadrian.net is de oude en
http://www.hadrian.net/nwesite is de nieuwe.

Ik vind hem nog niet mooi, maar weet niet goed wat er nu nog moet veranderen.

De oude is niet echt mooi, en de nieuwe eigenlijk ook niet echt.

Wat voor site is het ten eerste? Net zoals bij mijn vorige sitechecks valt het me op dat weinig sites echt duidelijk uitstralen/vermelden wat het is. Ik zie ook geen menu bij je site dus op zich kan ik weinig erover zeggen.

Maar ik kan er wel over zeggen dat je niet de datum zo groot moet plaatsen, want dat was het eerste dat ik zag, terwijl ik al de datum wist Daarvoor kom ik niet op je site

Kom ook met een echt kleurenschema. Ik kan deze link (een kleurenschema) ook niet vaak genoeg geven. Nu is het een mix van felle kleurtjes (oranje, rood, paars) en bovenin wat saaiere en donkerdere kleuren (zwart met donkerblauw)

Het idee van je logo is leuk, alleen werk het nog iets beter uit waardoor het meer opvalt en beter leesbaar is. Die standaard-bevels (randjes) rond je trackers staat ook niet echt mooi. Laat de pagina ook de hele lengte innemen. Mensen hebben nooit problemen met naar beneden scrollen, hooguit naar de zijkant scrollen. Zet bijv. die trackers los van elkaar met een gestippeld randje (die weer terugkomt in het midden) eromheen. Ik noem maar iets hoor

pi_10136988
El Tino, zou je ook nog even naar mijn reactie willen kijken?

Wel leuk dat je al die feedback geeft Je zou er een site van moeten maken

pi_10137278
Wat vinden jullie reeds van deze layout?

is me nieuwe layout! voor the Hash Search Engine die vanaf volgende maand up on air is

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_10137395
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 17:39 schreef yootje het volgende:
El Tino, zou je ook nog even naar mijn reactie willen kijken?

Wel leuk dat je al die feedback geeft Je zou er een site van moeten maken

Lange leve SiteChecks.nl. Net toen ik het idee had om zo'n site te beginnen, was sitechecks.nl net een maand online. Te laat dus
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:15 schreef yootje het volgende:
Reactie uit deel 11:
[..]
Het zou best kunnen dat ik dat logo daarvan ken. Ik dacht eerst dat het leek op Speedtest.nl maar bij nader inzien toch niet.

Goed idee van die banner weghalen, want het vloekt nogal met de rest van de pagina.

Maak de titel van stelling duidelijker. Noem het bijv. discussie, want wat moet iemand zich voorstellen bij 'stelling'? Discussie is veel duidelijker. Of noem het Poll ofzo, maar Stelling is zo vaag.

Deel de site op in delen. Nu heb je Compumania met 1 laag eronder, die allemaal in het menu onder elkaar staan. Maak er een 2e laag bij. Deel de site bijv. op in Film/Muziek, Nieuws, Discussie etc. (ik noem maar wat) Bij Film/Muziek kan dan in de 2e laag Nieuws, Nieuws-Archief en Artiesten. Zo schep je een beetje duidelijkheid.

Maak een welkoms-tekstje ofzo die heel kort zegt wat CompuMania is. Is het een Community, kennis-database, nieuws-site of wat dan ook.

Tussen die moppen zitten trouwens wel grappige hoor

donderdag 1 mei 2003 @ 18:29:39 #30
43679 timostanovic
Planet Gameboy
pi_10138016
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:49 schreef nietzman het volgende:

[..]

De uitlijning deugt niet. De tekst staat meteen tegen de linkerkant aangeperst. Niet echt netjes.
[..]

Uit de colofon: "Voor de licensie op PHP, zie Licensie op PHP"

Je gebruikt geen PHP! Typisch gevalletje van je belangrijker voordoen dan je bent. (Ohja, je forum. Maar die telt natuurlijk niet.)

En de achtergrond van je main-frame herhaald zich. Ook niet echt netjes.

Nietzman, jij domme doos zijn??

Kijk eens naar nieuws... Is dat PHP? Goed zo!
Kijk een naar home. Is dat PHP? Goed zo!

en in de toekomst ook andere pagina's PHP. Jij snappen? Ik niet 2x uitleggen? Nee? Goed hoor! Nu krijg jij van meester een stikkertje.

Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
  donderdag 1 mei 2003 @ 18:44:41 #31
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_10138288
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 18:29 schreef timostanovic het volgende:

[..]

en in de toekomst ook andere pagina's PHP. Jij snappen? Ik niet 2x uitleggen? Nee? Goed hoor! Nu krijg jij van meester een stikkertje.

doe rustig man, is bijna weekend
- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_10138545
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 17:51 schreef Chandler het volgende:

[afbeelding]

is me nieuwe layout! voor the Hash Search Engine die vanaf volgende maand up on air is

code:
©
Staat mooier dan (c) .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_10139303
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 13:26 schreef timostanovic het volgende:
www.planetgameboy.cjb.net > De site met alles over de gameboy!
Ach, dan vereer ik jou ook nog even met mijn sitecheck.

Behalve dat je site compleet faalt als ik hem nu opstart en ik 3x moet refreshen voordat ik home krijg heb ik het volgende:

Technisch is ie niet OK. Je gebruikt wel een stylesheet alleen die heb je ergens tussen allemaal tekst in de body gepropt. Je gebruikt ook font-tags ipv classes. Je hebt de scrollbalken op een rare manier gekleurd, terwijl je het heel makkelijk kan dan met een stylesheet. Het nadeel van de manier waarop je het nu doet is dat hij bij het laden van de pagina grijs is en na een tijdje springt ie op de nieuwe kleur. Wat wel goed is, is dat je de menu-buttons preload waardoor je bij mouse-over je ze gelijk te zien krijgt.

De indeling van de pagina's is wel redelijk goed. Je home is rustig en begrijpbaar. Je weet gelijk dat je op een gameboy-site bent. Alleen je menu is een beetje warrig. Je hebt daar 14 ( ! ) buttons zitten waar je als bezoeker uit moet kiezen. Probeer het een beetje te ordenen op catogorieën. Waar slaan trouwens die ovaale rondjes op achter titels bij bijv. reviews? Een legenda zou wel handig zijn. Volgens mij zou het ook iets duidelijker zijn als je het 'logo' links plaatst ipv rechts, want links kijkt iemand als eerste.

De vormgeving is wel OK. Mooie rustige kleur oranje en werkt goed afwisselend met het wit. Ook yoshi bovenaan staat wel cool. Alles ziet er netjes en verzorgd uit.

Over de functionaliteit valt te twisten. Je foto-pagina laadt bagger en liet mijn computer bijna crashen. Ook laden sommige pagina's met verschrikkelijk vertraging en vastlopers. Doe de links-pagina niet met een of andere free-service linksite, maar doe het zelf even met php (hotscripts.com)

Just my 2 cents

donderdag 1 mei 2003 @ 19:29:11 #34
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_10139345
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 18:29 schreef timostanovic het volgende:

Wat leuk dat je tegen kritiek kan. Kruip nu maar weer terug onder je grote, kille zwerfkei. Zak hooi.

Suc6 met je siteje, je hoeft vooral niet blij te zijn dat ik uberhaupt de moeite heb genomen om het onder ogen te nemen.

Ik ga naar huis.
  donderdag 1 mei 2003 @ 20:33:00 #35
43679 timostanovic
Planet Gameboy
pi_10141005
ELTino, thanks! Ik heb er veel aan!

En jij weer nietzman. Ik heb niets tegen negatief commentaar, maar niet als het onterecht is.

Planet Gameboy: www.planetgameboy.cjb.net
  donderdag 1 mei 2003 @ 20:49:16 #36
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_10141434
quote:
ww.stichtingdoelloos.com
vind het wel lekker rustig er nu uitzien.. alleen een beetje grijzig.. iets meer kleur erin?? Als je het aan mij vraagd vind ik het heel veel weg hebben van nuke. Dat website, cms programma... Maar verder niets mis mee hoor..

Wat vinden jullie van de volgende 2 sites??
http://www-dev.all4internet.nl/soekwa/test.html
http://www-dev.all4internet.nl/a4i/test.html
alvast bedankt....

Where's my fear???
pi_10141586
quote:
Op woensdag 30 april 2003 23:38 schreef haaahaha het volgende:
Klein professioneel amateuristisch hobbysitetje
http://www.ll0ll.com/tenten/

Iets andere kleurstelling / indeling
http://www.ll0ll.com/tentzz/
pi_10141695
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 20:54 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Iets andere kleurstelling / indeling
http://www.ll0ll.com/tentzz/

Ziet er beter uit als de vorige. Misschien een tip om er een formulier (voor vragen/opmerkingen/reacties/bestellen..) bij te zetten. Mijn rvaring is dat ik dat soort dingen net wat eerder gebruik dan een normaal e-mailadres. Tenzij je geen PHP of cgi kan gebruiken
Het was iets met groen.
pi_10142276
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 20:58 schreef bosmeneer het volgende:

[..]

Ziet er beter uit als de vorige. Misschien een tip om er een formulier (voor vragen/opmerkingen/reacties/bestellen..) bij te zetten. Mijn rvaring is dat ik dat soort dingen net wat eerder gebruik dan een normaal e-mailadres. Tenzij je geen PHP of cgi kan gebruiken

Zit niet in het budget
  donderdag 1 mei 2003 @ 21:56:28 #40
54405 BlueEyez82
http://bimeiden.net
pi_10143107
Check mijn sig.
[url=http://bimeiden.net]http://bimeiden.net[/url]
pi_10144036
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 21:25 schreef haaahaha het volgende:
Zit niet in het budget

Mischien zou je het wel als suggestie te kunnen gebruiken om meer met de gebruikers interactief bezig te kunnen zijn en zo omzet en werk gebied te vergoten .... $$
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_10144102
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:26 schreef Chandler het volgende:

[..]

Mischien zou je het wel als suggestie te kunnen gebruiken om meer met de gebruikers interactief bezig te kunnen zijn en zo omzet en werk gebied te vergoten .... $$

Neen
Dit is meer een gunst voor iemand, normaliter doe ik geen beunwerk, want klanten zijn *homo's*
  donderdag 1 mei 2003 @ 23:29:01 #43
51804 Roa
Pizza Taco!
pi_10145831
uit het vorige topic
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 11:55 schreef ELTino het volgende:

[..]

Dan zal ik als niet-christine zijnde maar even sitechecken

Ik ben dus de webmaster, en heb de gehele site geschreven. Daarom reageer ik graag eventjes op je post
quote:
Breng iets meer duidelijkheid en verschil erin.

Het ziet er nu een beetje uit als een evil warez site. Komt denk ik vooral door de kleuren en het ontbreken van ook maar één lichtere kleur. Probeer bijv. eens grijze scanlines als pagina-achtergrond ipv het zwarte. Experimenteer ook eens met bijv. grijs ipv blauw, want grijs-oranje werkt altijd en heeft open uitstraling.

Maak het iets frisser door wat meer lichtere kleuren te gebruiken en iets meer afwisseling erin. Maak bijv. de frontpage iets minder druk
en zorg dat de kopjes over de hele pagina eruit springen.

De kleuren zijn een onderwerp van lange discusies...In ieder geval blijven ze nu voorlopig zo. Ik heb vorig jaar september de layout van de site gemaakt (dus ook de kleuren) en was hier toen vreselijk enthousiast over. Nu weet ik echter wel weer wat beter, maar gaat veel tijd kosten een nieuwe layout te maken, en dan doe ik het liever goed, door meteen de 'engine' na te lopen en te verbeteren, aangezien dit mijn eerste php site was na wat tuts (kheb der dan ook van sep. tot maart over gedaan..) Die tijd heb ik nu niet...
quote:
Over de inhoud trouwens niet te klagen, hij is ruim gevuld met goede shit. Het is allemaal netjes afgewerkt en ik heb geen fouten kunnen vinden in bijv. niet-uniforme typografie.
Thanx, ik geloof dat 90% van de orginele staff ontslagen is, en et aantal is sowieso teruggebracht. Helaas missen we nog steeds wat reviewers, vooral X-Box is moeilijk te vinden (goh? )
quote:
Maar hola, klik ik op forum, krijg ik een standaard phpBB forum met alleen een veranderde header. Sowieso is het mooier als het niet als een los geheel wordt, maar meer als een deel van de site. Zorg dat alles er hetzelfde uitziet en houdt aub niet het forum zo, staat beetje knullig voor een site met crew-leden die naar de PU-redactie gaan
Het forum is indertijd phpBB geworden omdat de site open moest. We wilde niet langer developpen, we wilde gaan. Natuurlijk kwam er in het begin geen hond, maar daarom is toendertijd gekozen voor phpBB.

Ik had me voorgenomen een style te maken in kleuren van de site, maar mijn ideaal was eigenlijk 1 registratie voor de hele site (dus OOK forum), en inloggen op de site is automatisch ook op het forum ingelogd. Daarom ben ik begonnen aan een eigen forum, maar ook dit kost zeer veel tijd, tijd die ik nog steeds niet heb, dit heeft trouwens wel voorang, het herzien van design en code komt in de vakantie wel ergens (zomer dus).

Zo, dit was mijn eerste post hier, en mijn langste iig...

BTW, als er nog iemand kritiek heeft, graag, daar leer ik weer van (zolang het onderbouwd is ) www.gamelimits.nl

Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.
  donderdag 1 mei 2003 @ 23:32:30 #44
38360 masuyo
Where will you go
pi_10145914
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 17:51 schreef Chandler het volgende:

[afbeelding]

mag ik de url alvast? mooie layout btw
I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
pi_10146195
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:32 schreef masuyo het volgende:
mag ik de url alvast? mooie layout btw
Nee want het heeft nog geen vaste .com url en dit is alleen maar de beta screen alles zit alleen nog maar in .gif en ik ben niet de ontwerper want anders was ie lange niet zo mooi geweest en nog lange lange lange niet af...
Like trump...
pi_10166077
Ik ben niet zo genie als het op het ontwerpen van logo's aankomt, en ik wil een gave logo voor me site hebben!

Tot nu toe heb ik deze twee gemaakt:

Maar toch missen ze iets! Staat niet echt cool op me website...
Iemand wat tips voor me?

pi_10167010
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 20:24 schreef UltraBrain het volgende:
Ik ben niet zo genie als het op het ontwerpen van logo's aankomt, en ik wil een gave logo voor me site hebben!

Tot nu toe heb ik deze twee gemaakt:

[afbeelding]
[afbeelding]

Maar toch missen ze iets! Staat niet echt cool op me website...
Iemand wat tips voor me?

Wat ik minder vindt is dat het lijkt alsof ze met een slechte kwaliteit zijn opgeslagen, waardoor het een beetje vaag lijkt. Weet niet of dat met opzet is, maar scherp zijn ze volgens mij mooier.

Wat is je site? Wat heeft het als thema? Is dat linker monster/dier/mens een buitenaards wezen? Laat hem dan opspringen uit het logo en zet hem niet apart.

Die letters van die 2e vind ik trouwens wel cool, met dat steen op de achtergrond.

vrijdag 2 mei 2003 @ 21:18:35 #48
49756 The_Gunman
PSV Eindhoven
pi_10167227
wat vinden jullie van deze site

http://home.hetnet.nl/~hov-voetbal/

pi_10167389
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 21:08 schreef ELTino het volgende:

[..]

Wat ik minder vindt is dat het lijkt alsof ze met een slechte kwaliteit zijn opgeslagen, waardoor het een beetje vaag lijkt. Weet niet of dat met opzet is, maar scherp zijn ze volgens mij mooier.

Wat is je site? Wat heeft het als thema? Is dat linker monster/dier/mens een buitenaards wezen? Laat hem dan opspringen uit het logo en zet hem niet apart.

Die letters van die 2e vind ik trouwens wel cool, met dat steen op de achtergrond.

Bedankt voor je reactie. Me site staat onder me post. Het heeft verder geen thema of iets dergelijks. Is gewoon een homepage waar ik een beetje mee aan het expirimenteren ben
Ze zijn inderdaad beetje vaag he? Komt omdat ik de kwaliteit wel wat minder moet maken willen het geen bestanden van 50Kb worden ofzo.
En dat poppetje is geen alien... vond hem gewoon cool
pi_10167553
Zouden jullie allemaal ff op www.gamelimits.nl die poll in kunnen vullen? Is wel zo handig, hebben we richtpunt..
Epiphone SG Deluxe | Roland Cube 30 | EHX Small Stone | EHX Big Muff
Coming up: EHX Metal Muff
Mijn gitaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')