quote:Ja dan doe je er wat langer over, maar echt veel tijd om te lezen heb ik ook niet... Ik lees ook niet, ik verslind die boeken (alsof het kerels zijn
Op maandag 5 mei 2003 15:06 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
ik begin net aan het laatste boek
en heb het een week of 3 gekocht de hele serie en ik lees alleen in de trein eigenlijk die serie
quote:Ik lees ook niet echt letterlijk, ik zit als het ware in het boek , beleef de verhalen zie het voor me .. en dan gaat het snel ...
Op maandag 5 mei 2003 15:08 schreef nyphai het volgende:[..]
Ja dan doe je er wat langer over, maar echt veel tijd om te lezen heb ik ook niet... Ik lees ook niet, ik verslind die boeken (alsof het kerels zijn
)
quote:o0o0o0o ja dan gaat het rap
Op maandag 5 mei 2003 15:11 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Ik lees ook niet echt letterlijk, ik zit als het ware in het boek , beleef de verhalen zie het voor me .. en dan gaat het snel ...
Abbadon, wat vond je van wit'ch fire??
quote:het begin vond ik erg sterk....lekker 'duister' enzo...het stuk daarna vond ik wat minder.....er waren wel heel wat kunstgrepen en toevalligheden voor nodig om de hele groep bij elkaar te krijgen, en dat viel me dus wat tegen......wel goed geschreven imo, het leest lekker weg...
Op maandag 5 mei 2003 15:13 schreef nyphai het volgende:[..]
o0o0o0o ja dan gaat het rap
Abbadon, wat vond je van wit'ch fire??
quote:uhm dat zijn geen toevalligheden, maar dan moet je verder lezen.... het wordt alleen maar beter en beter... en ook nog duisterder
Op maandag 5 mei 2003 15:18 schreef Abbadon het volgende:[..]
het begin vond ik erg sterk....lekker 'duister' enzo...het stuk daarna vond ik wat minder.....er waren wel heel wat kunstgrepen en toevalligheden voor nodig om de hele groep bij elkaar te krijgen, en dat viel me dus wat tegen......wel goed geschreven imo, het leest lekker weg...
quote:als de schrijver in volgende boeken die toevalligheden ineens gaat uitleggen is de kans vrij groot dat dat is omdat ie kritiek heeft gehad op die 'toevalligheden'
Op maandag 5 mei 2003 15:27 schreef nyphai het volgende:[..]
uhm dat zijn geen toevalligheden, maar dan moet je verder lezen.... het wordt alleen maar beter en beter... en ook nog duisterder
maar goed, prima leesbaar boekje, dus ik koop de rest iig ook wel...
quote:Hrm zou kunnen, maar het is meer dat iedereen naar elena wordt getrokken zeg maar, noodlot en dat soort dingen blablabla
Op maandag 5 mei 2003 15:41 schreef Abbadon het volgende:[..]
als de schrijver in volgende boeken die toevalligheden ineens gaat uitleggen is de kans vrij groot dat dat is omdat ie kritiek heeft gehad op die 'toevalligheden'
maar goed, prima leesbaar boekje, dus ik koop de rest iig ook wel...
quote:Dat ze naar Elena worden toegetrokken is nog tot daar aantoe, maar daarvoor lopen ze ook elkaar de hele tijd tegen het lijf....
Op maandag 5 mei 2003 15:55 schreef nyphai het volgende:[..]
Hrm zou kunnen, maar het is meer dat iedereen naar elena wordt getrokken zeg maar, noodlot en dat soort dingen blablabla
Maar in de vervolg delen hoop bloederige toestanden weer
maar 'blood 'n gore' maakt een hoop goed
quote:huh? volg je ff niet...
Op maandag 5 mei 2003 15:58 schreef Abbadon het volgende:[..]
Dat ze naar Elena worden toegetrokken is nog tot daar aantoe, maar daarvoor lopen ze ook elkaar de hele tijd tegen het lijf....
quote:nou, eerst gaan die 2 shapeshifters dat bos uit het Ogre-land in, waar ze spontaan binnen, pak em beet, 10 minuten die Ogre tegen het lijf lopen...anderhalf hoofdstuk verder lopen ze ineens in het bos en lopen ze die elf tegen het lijf...enzovoorts...
Op maandag 5 mei 2003 16:03 schreef nyphai het volgende:[..]
huh? volg je ff niet...
quote:Straks als ik terug kom zal ik ze wel neerzetten!
Op maandag 5 mei 2003 14:56 schreef Abbadon het volgende:[..]
kom maar op! ik ben weer op 1 boek na (China Mieville - The Scar) door m'n voorraad heen....
quote:Nah uh, dat is het noodlot, al die questes beginnen op hetzelfde tijdstip en die zijn allemaal verbonden met elkaar en het is heel logisch dat tol'chuk bij de tweeling belandt, het is ook heel logisch dat de elf hun vindt, maar dat lees je allemaal later en dit is een goed doordacht iets niet iets wat de schrijver achter af dacht, hmm dat kon beter. Tenminste zo komt het niet op mij over
Op maandag 5 mei 2003 16:06 schreef Abbadon het volgende:[..]
nou, eerst gaan die 2 shapeshifters dat bos uit het Ogre-land in, waar ze spontaan binnen, pak em beet, 10 minuten die Ogre tegen het lijf lopen...anderhalf hoofdstuk verder lopen ze ineens in het bos en lopen ze die elf tegen het lijf...enzovoorts...
quote:wie zal het zeggen!...persoonlijk ruikt het al te vrijelijk gebruiken van 'het noodlot' voor mij toch vooral naar 'handig voor de schrijver' en 'gemakzuchtig'
Op maandag 5 mei 2003 16:13 schreef nyphai het volgende:[..]
Nah uh, dat is het noodlot, al die questes beginnen op hetzelfde tijdstip en die zijn allemaal verbonden met elkaar en het is heel logisch dat tol'chuk bij de tweeling belandt, het is ook heel logisch dat de elf hun vindt, maar dat lees je allemaal later en dit is een goed doordacht iets niet iets wat de schrijver achter af dacht, hmm dat kon beter. Tenminste zo komt het niet op mij over
maar goed, vraag het me nog maar een keer als ik de andere boeken gelezen heb...
quote:
Op maandag 5 mei 2003 16:17 schreef Abbadon het volgende:[..]
wie zal het zeggen!...persoonlijk ruikt het al te vrijelijk gebruiken van 'het noodlot' voor mij toch vooral naar 'handig voor de schrijver' en 'gemakzuchtig'
maar goed, vraag het me nog maar een keer als ik de andere boeken gelezen heb...
idd, gewoon de rest lezen
Ik had persoonlijk elke keer weer het '"plot thickens" gevoel
quote:trouwens, over 'duistere' boeken gesproken:
Op maandag 5 mei 2003 16:19 schreef nyphai het volgende:[..]
idd, gewoon de rest lezen
Ik had persoonlijk elke keer weer het '"plot thickens" gevoel
George R.R. Martin's 'A song of Ice and Fire' boeken gelezen?
1 van de weinige schrijvers die er schijnbaar totaal geen moeite mee heeft om na een paar boeken gewoon de nobele prins en tot-dan-toe-schijnbare-hoofdpersoon bruut af te maken!
quote:* nyphai zucht en voegt die ook maar weer toe aan het verlanglijstje
Op maandag 5 mei 2003 16:22 schreef Abbadon het volgende:[..]
trouwens, over 'duistere' boeken gesproken:
George R.R. Martin's 'A song of Ice and Fire' boeken gelezen?
1 van de weinige schrijvers die er schijnbaar totaal geen moeite mee heeft om na een paar boeken gewoon de nobele prins en tot-dan-toe-schijnbare-hoofdpersoon bruut af te maken!
quote:Is het niet zo een science fiction achtig verhaal. Maar meer in de richting van heugenis smart en het sterrenzwaard?
Op maandag 5 mei 2003 15:05 schreef Abbadon het volgende:[..]
de nieuwste Tad williams is ook erg goed : The War of the Roses...en het is een 'los' verhaal..dus geen onderdeel van een serie waar je weer jaren op moet wachten...
ik lees momenteel een boek of 3 per week....veeeeel te veel vrije tijd....toch maar eens wat meer sollicitatiebrieven gaans schrijven denk ik
Robert E. Howard - Conan De cimmeriër
quote:yes yes die dus.
Op maandag 5 mei 2003 18:00 schreef Lord Dreamer het volgende:
conan ........ de Conan .. de barbaar
ow trouwens dit voor onze D&D fanatics. Ik heb zojuist aan LD beloofd een cd met D&D stuff te sturen. Volkomen legaal allemaal
hierop staan alle officieele boeken die TSR- wizards of the coast heeft uitgebracht in PDF formaat. Dus Weric, Nyphai vraag maar vriendelijk aan LD een copietje.
Weric: ik vind zaanstad idd net iets te ver, ik ga wel op de uitnodiging van nyphai in, om bij haar te spelen een andere keer.
En deel 3 van de Tawny man komt in October uit en is dus nog niet uit.
Deel 3 van J.V. Jones gaat een sword from red ice heten en komt in Oktober.
Dus: Raymond E. Feist met Jimmy the Hand en King of Foxes.
Robin Hobb met Deel 3 van de Tawny man
Deel 3 van de Sword of shadows van J.V. Jones
Verder wil ik nog van J.V. Jones The book of words trilogie.
David Gemmell's: Vergeten helden en (winterkrijgers maar die moet nog uitkomen.
Van Maryson het 2e deel in de onmagier serie.
Van R.A. Salvatore zijn er ondertussen ook alweer 5 delen uit die ik wil hebben. (Ik heb de Dark-elf, icewinddale en legacy of the drow trilogie)
Weis & hickman wacht ik nog op deel 3 van de verheven steen en wil eigenlijk de serie van de oorlog der zielen.
En voor maar 2004 staat deel 3 in de boeken van de Swan's war van sean Russel gepland.
Genoeg zo? of willen jullie nog meer?
O en de Smillarillion (Of hoe je die ook schrijft) wil ook ooit nog eens.
quote:silmarillion
Op maandag 5 mei 2003 19:49 schreef Werik het volgende:
O en de Smillarillion (Of hoe je die ook schrijft) wil ook ooit nog eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |