quote:Ja. Ships of magic speelt zich af op dezelfde wereld en verwijst met kleine hints terug naar de farseeer trilogie. Dit zijn dus verder losstaande boeken, hoewel Amber in The ships of Magic in the farseeer trilogie de nar is en in the tawny man trilogie speelt hij de opgedofte edelman.
Op maandag 5 mei 2003 12:10 schreef nyphai het volgende:
Oh ja farseers, dat was toch voor ships of magic en niet na
En als't goed is zijn van die fool's gebeuren alle 3 al uitLD, dat was geen leuk idee van de dames, dat was het noodlot
The tawny man is dus de directe opvolger van het laatste deel van de farseeer trilogie.
- edit - Kleine toevoeging
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 05-05-2003 13:06]
quote:zozo...een heuse mini-meet?
Op maandag 5 mei 2003 12:12 schreef Werik het volgende:[..]
Ik had al het vermoeden dat je een Human Fighter wilt spelen. (Of zit ik er falikant naast) Zal het aan de rest laten weten. Kunnen die met hun karakter er een beetje rekening mee houden. Enne overleg is goed hoor!
quote:Blame it on the lady's ... ohw nee dat is niet ridderlijk ..
Op maandag 5 mei 2003 12:34 schreef Abbadon het volgende:[..]
zozo...een heuse mini-meet?
.
quote:ahem....
Op maandag 5 mei 2003 12:55 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
Blame it on the lady's ... ohw nee dat is niet ridderlijk ..
Yeah .. * LD trekt z'n zwaard Something against it .
.
* nyphai is zich van geen kwaad bewust
euhm in ships of magic komt helemaal geen nar voor...... nou ja maakt niet uit, leuke boeken en hele aardige schrijfster
quote:Ik heb ook nooit gezegd dat hij in ships of magic een nar speelt!!!!
Op maandag 5 mei 2003 13:29 schreef nyphai het volgende:[..]
ahem....
* nyphai is zich van geen kwaad bewust
euhm in ships of magic komt helemaal geen nar voor...... nou ja maakt niet uit, leuke boeken en hele aardige schrijfster
Ik vind het overigens meesterlijk geschreven, dat heel veel mensen die link niet weten te leggen. Robin Hobb (Alias Megan Lindholm, wisten jullie dit?)
quote:Oh, ik las je zin helemaal verkeerd LoL, nee nu klinkt het allemaal wat logischer
Op maandag 5 mei 2003 13:36 schreef Werik het volgende:
Gaat het lichtje nu branden Nyphai? Of wil je nog meer voorbeelden van de rode draad tussen deze boeken?
quote:Een vriend van mij is nog gekker van Fantasy dan ik en die heb ik het ook uit moeten leggen. Het probleem is een beetje dat ik de hele serie in het Nederland heb en jij in het Engels. Ik weet dus niet precies welke namen ze in het Engels gerbuiken. Anders had ik het wel wat sneller uit kunnen leggen.
Op maandag 5 mei 2003 13:38 schreef nyphai het volgende:[..]
Oh, ik las je zin helemaal verkeerd LoL, nee nu klinkt het allemaal wat logischer
Beetje verrot geslapen enzow, niet helemaal wakker zeg maar
Krijg je ervan met nieuwe boeken heh
quote:Maar had je de link tussen al die boeken zelf al gelegd of heb ik je er attent op gemaakt.
Op maandag 5 mei 2003 13:45 schreef nyphai het volgende:
Neuh hoor, hoef geen tekst en uitleg erbij, las gewoon je zin verkeerd dat amber in farseer en ships een nar speelt.Beetje verrot geslapen enzow, niet helemaal wakker zeg maar
Krijg je ervan met nieuwe boeken heh
p.s. Het einde van het eerste deel in de Tawny Man eindigt behoorlijk emotioneel. Heb er een aantal traantjes bij weg moeten pinken. Zo sterk geschreven.
quote:Joh ik heb pas alleen ships of magic trilogie gelezen en tawny man staat nog op de plank naast de 5 andere boeken die ik nog moet lezen
Op maandag 5 mei 2003 13:52 schreef Werik het volgende:[..]
Maar had je de link tussen al die boeken zelf al gelegd of heb ik je er attent op gemaakt.
p.s. Het einde van het eerste deel in de Tawny Man eindigt behoorlijk emotioneel. Heb er een aantal traantjes bij weg moeten pinken. Zo sterk geschreven.
quote:shannara kun je ook wel even laten liggen hoor...zijn niet echt top-boeken imho...
Op maandag 5 mei 2003 14:05 schreef nyphai het volgende:[..]
Joh ik heb pas alleen ships of magic trilogie gelezen en tawny man staat nog op de plank naast de 5 andere boeken die ik nog moet lezen
Ben uiteraard eerst in deel 4 van wit'ch serie begonnen... dat zijn nou echt supergeweldige boeken!
Daarna weer verder met deel 1 van shannara
quote:Ik zat alweer op bladzijde 200 ofzow van deel 1 van shannara en was er idd niet kapot van... Had je me dat niet eerder kunnen vertellen?
Op maandag 5 mei 2003 14:09 schreef Abbadon het volgende:[..]
shannara kun je ook wel even laten liggen hoor...zijn niet echt top-boeken imho...
quote:helaas kan ik je gedachten (nog) niet lezen
Op maandag 5 mei 2003 14:13 schreef nyphai het volgende:[..]
Ik zat alweer op bladzijde 200 ofzow van deel 1 van shannara en was er idd niet kapot van... Had je me dat niet eerder kunnen vertellen?
maar goed, beter laat dan nooit zullen we maar zeggen
quote:Zo heb ik de hele serie van Robert Jordan nog staan. Nog een boek van Gemmell. De serie van Sean Russell. The Annotated chronicles van Weis & Hickman. Oh en Magey Furey ook nog. En vergeet Steven Erikson niet
Op maandag 5 mei 2003 14:05 schreef nyphai het volgende:[..]
Joh ik heb pas alleen ships of magic trilogie gelezen en tawny man staat nog op de plank naast de 5 andere boeken die ik nog moet lezen
Ben uiteraard eerst in deel 4 van wit'ch serie begonnen... dat zijn nou echt supergeweldige boeken!
Daarna weer verder met deel 1 van shannara
Hmmm, als ik dat zo zie heb ik niet genoeg aan 1 leven.
quote:zal ik dan mijn lijstje met titels die je absoluut ook moet lezen voorlopig maar voor me houden?
Op maandag 5 mei 2003 14:40 schreef Werik het volgende:[..]
Zo heb ik de hele serie van Robert Jordan nog staan. Nog een boek van Gemmell. De serie van Sean Russell. The Annotated chronicles van Weis & Hickman. Oh en Magey Furey ook nog. En vergeet Steven Erikson niet
Hmmm, als ik dat zo zie heb ik niet genoeg aan 1 leven.
quote:Geef het lijstje maar
Op maandag 5 mei 2003 14:46 schreef Abbadon het volgende:[..]
zal ik dan mijn lijstje met titels die je absoluut ook moet lezen voorlopig maar voor me houden?
rad des tijds - Robert Jordan
alle kronieken op en rondom midkemia - Feist
poort des doods - weissman & hicks
dan ben je al wat maande bezig
quote:kom maar op! ik ben weer op 1 boek na (China Mieville - The Scar) door m'n voorraad heen....
Op maandag 5 mei 2003 14:54 schreef Werik het volgende:
Heb zelf nog een lijstje in mijn hoofd waar je niet goed van wordt
quote:1 boek per week.... en als het me erg aanspreekt heb ik het binnen een paar dagen uit..... of het moet zo zwaar zijn als mists of avalon, daar heb ik 2 weken over gedaan
Op maandag 5 mei 2003 14:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik vergat nog
Heugenis , smart en het sterren zwaard van tad Williams .. weer 4 boeken vanzón 600 pagina;s
quote:de nieuwste Tad williams is ook erg goed : The War of the Roses...en het is een 'los' verhaal..dus geen onderdeel van een serie waar je weer jaren op moet wachten...
Op maandag 5 mei 2003 14:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik vergat nog
Heugenis , smart en het sterren zwaard van tad Williams .. weer 4 boeken vanzón 600 pagina;s
ik lees momenteel een boek of 3 per week....veeeeel te veel vrije tijd....toch maar eens wat meer sollicitatiebrieven gaans schrijven denk ik
quote:ik begin net aan het laatste boek
Op maandag 5 mei 2003 15:03 schreef nyphai het volgende:[..]
1 boek per week.... en als het me erg aanspreekt heb ik het binnen een paar dagen uit..... of het moet zo zwaar zijn als mists of avalon, daar heb ik 2 weken over gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |