abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2003 @ 15:26:41 #101
50087 Werik
So what
pi_10159089
Wij doen het dus zo dat je na elk gevecht gewoon je experience krijgt. Wordt bij ons netjes onderverdeeld en moet de speler verder zelf bijhouden. Iets reeeler zou het zijn om degene die een prestatie heeft verricht de experience te geven. Maar daar spelen we nog te kort voor vind ik. In de toekomst gaan we dit er zeker in brengen.

Hij had dat met die Hill Giant getest op een Half-orc Barbarian (ikzelf) Human fighter (Speelt al een tijdje niet meer mee) en zijn eigen karakter (Half-elf Paladin) Hij was dus alleen even vergeten dit ik met een party daar binnen kwam die bestond uit een Halfling (roque), een elf (Sorceres), een dwerg (Cleric) en een Half-Orc (ikzelf)

Dus hij had het met die 3 karakters geprobeerd die eigenlijk niet meer samenspeelden. Maar ja aldoende leert men. Zo leer ik dingen van hem en hij weer van mij. En als dungeon master heb je in zo een situatie dus het recht om wat dingetjes aan te passen.

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  vrijdag 2 mei 2003 @ 15:33:19 #102
50087 Werik
So what
pi_10159270
Zo heb ik zelf in de allereerste sessie de roque net aan het leven gegund. Die viel in een spiked pit trap. Dan kun je dit op 2 manieren lezen. Of je dobbelt en doet dit x3 (Gooi was een 8) Of je dobbelt 3x (Kwam ik op 19 of zoiets) Bij de eerste manier was hij dood geweest, bij de tweede manier was hij nog te stabiliseren en kon hij na healing gewoon nog verder spelen.

Dus het is net hoe je dit soort dingen bekijkt als dungeon master. Ikzelf heb zoiets dat doodgaan er wel bij hoort, maar als ik het op een nette manier iets kan manipuleren ik dat ook zal doen. Voor de speler is het ook een teleurstelling als zijn karakter na middagen spelen doodgaat. En ook wel demotiverend vind ik zelf.

I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
  vrijdag 2 mei 2003 @ 16:15:06 #103
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_10160244
wij hebben uberhaupt nooit aan exp na gevechten gedaan.....vooral omdat het vaak oneerlijk is...laag level wizards verdienen dan veel minder dan fighters, en de kracht van bijv rogues ligt weer in dingen die vooral buiten gevechten plaatsvinden (traps, locks etc.) uiteindelijk zijn we gewoon iedereen na afloop van een speelsessie gelijke hoeveelheden exp gaan geven.op die manier blijft iedereen gelijk qua level en qua kracht....een fighter die al wat uitloopt op laag level, zal daarna alleen nog maar een groter stempel op een gevecht drukken en daardoor nog meer uitlopen.....zeker omdat een wizard pas met een lvl of 7 op zak echt goed wordt...

Als DM ben ik gewend alles (maar dan ook echt alles) te manipuleren...alle damage rolls, en alle DC's, of het nou van saves of van skill checks is...op die manier hou je de volle controle...de truuk is natuurlijk om het zo te doen dat de spelers niet doorhebben dat je aan het manipuleren bent...op een gegeven moment kun je dan bijna zonder voorbereiding een hele sessie improviseren...hooguit een paar plotwendingen en 1 of 2 encounters voorbereiden en voorderest alles aan de spelers over laten...

zo heb ik bijvoorbeeld een keer de hele party een uur of drie door een gebouw laten lopen dat geen enkele functie in het avontuur had....ze wilden het per se onderzoeken dus vooruit dan maar...hele plattegrond geimproviseerd.monsters erbij....dichte deuren, kistjes met sleutels etc.
pas na 3 uur zei 1 v/d spelers:"Je bent dit volledig uit je duim aan het zuigen, he!"....dat zijn leuke dingen als DM vind ik....

[Dit bericht is gewijzigd door Abbadon op 02-05-2003 16:53]

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 17:00:23 #104
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_10161435
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 12:10 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

lol Ik heb je in iedergeval niet in je onderbroek gezet

dat klopt morgenvroeg zie je mijn vervolg post
Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
  vrijdag 2 mei 2003 @ 17:04:10 #105
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_10161548
Bar ervaren DM stelt zich beschikbaar voor masteren voor een avontuur met fokkers. Leukste is groep van 4 tot 5 personen als spelers.
Maar ik moet nu gaan heb visite, mijn vriendin laat me niet achter de pc
Morgen weer aanwezig met uitgebreider commentaar
Onrecht doen is een groter schande dan het te lijden. [br] Ook een wijze vergist zich wel eens, [br] maar alleen een dwaas volhardt in zijn vergissing. [br] (joodse wijsheden)
  vrijdag 2 mei 2003 @ 17:48:35 #106
50087 Werik
So what
pi_10162757
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 16:15 schreef Abbadon het volgende: Als DM ben ik gewend alles (maar dan ook echt alles) te manipuleren...alle damage rolls, en alle DC's, of het nou van saves of van skill checks is...op die manier hou je de volle controle...de truuk is natuurlijk om het zo te doen dat de spelers niet doorhebben dat je aan het manipuleren bent...op een gegeven moment kun je dan bijna zonder voorbereiding een hele sessie improviseren...hooguit een paar plotwendingen en 1 of 2 encounters voorbereiden en voorderest alles aan de spelers over laten...
En zover zijn wij dus nog niet. Ik kom zelf al wel een heel eind al zeg ik het zelf. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om de party gewoon ergens in een stad neer te planten en te zeggen zoek het maar uit. Wat ik ook min of meer van plan de volgende keer dat ik DM ben.

Heb jij overigens van te voren bepaald wat voor monsters er ongeveer voor kunnen komen in een bepaalde campagne?

vrijdag 2 mei 2003 @ 17:51:45 #107
50087 Werik
So what
pi_10162827
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 13:08 schreef nyphai het volgende:
Sooow... wat een drukte bij m'n huis, dank voor kadootje werik

Ik heb gister de film Mists of Avalon gekeken en de film is dus net zo zwaar te verteren als het boek...
Vond het wel een mooie film, ondanks dat het natuurlijk niet helemaal klopte met het boek

Wel een beetje late reactie, maar je bent nog niet eens thuis geweest. Hoe weet je dan dat er een kadootje ligt?
  vrijdag 2 mei 2003 @ 18:52:28 #108
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_10163901
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 17:48 schreef Werik het volgende:

[..]

En zover zijn wij dus nog niet. Ik kom zelf al wel een heel eind al zeg ik het zelf. Het uiteindelijke doel is natuurlijk om de party gewoon ergens in een stad neer te planten en te zeggen zoek het maar uit. Wat ik ook min of meer van plan de volgende keer dat ik DM ben.

Heb jij overigens van te voren bepaald wat voor monsters er ongeveer voor kunnen komen in een bepaalde campagne?

Ik geef toe, ik heb waarschijnlijk wat meer ervaring en dat scheelt een hoop..wat ik vooral merk is dat je, naarmate je langer speelt, de regels minder gebruikt....regels zijn in het begin een prettig houvast, maar worden op een gegeven moment ook een beperking...

wat betreft je vraag: welke monsters ik gebruik komt meestal voort uit de campagne/het avontuur dat gespeeld wordt. een beetje samenhang qua monsters vind ik vaak wel prettig...een aanval op een Orc-fort vraagt om andere monsters dan een aanval op een cultus van demon-aanbidders...van de andere kant is het ook wel leuk om er af en toe iets onverwachts tussen te gooien om de spelers scherp te houden...

voordat ik echt 'aparte' monsters (draken, demonen etc.) inzet bouw ik meestal wel een goede reden, of een speciale plek in het avontuur in....zeker als die monsters intelligent zijn....

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  vrijdag 2 mei 2003 @ 23:49:47 #109
50087 Werik
So what
pi_10170755
Leuk verhaal Loth (of is het sitethief )
  vrijdag 2 mei 2003 @ 23:59:49 #110
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_10171004
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 23:49 schreef Werik het volgende:
Leuk verhaal Loth (of is het sitethief )
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
  zaterdag 3 mei 2003 @ 11:00:58 #111
44785 Bar_the_Grey
Questor & Servant
pi_10174918
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 17:48 schreef Werik het volgende:

[..]

Ik ben zelf DM en speler in 2 verschillende groepen. De groep waar ik speler ben daar heeft het DM schap gecirkuleerd onder diverse spelers alleen was het dan wel zo dat we een queste speelden die meer dan een jaar duurde. De groep is al met al ruim 12 jaar bij elkaar. In de loop der tijden zijn een paar spelers erbij gekomen en anderen hebben de groep verlaten, maar we zijn met 3 spelers over van de originele groep. Als DM heb ik een groepje onder mijn hoede waar de huidige DM van de andere groep bij zit als speler. Een oud speler van een van mijn vorige speelgroepen samen met zijn vriendin en mijn neef die me ooit geintroduceerd heeft met D&D. Een erg leuke speelgroep. Als DM werk ik een groot geheel uit wat speelt in het avontuur. Zeg maar de hoofdlijnen, daaronder vallen zogenaamde hulplijnen. Maar de spelers bepalen het verhaal. soms is dat balen, als ze bij wijze van spreken besluiten om niet de grot in te gaan, maar het bospad te vervolgen. Maar die onberekenbaarheid is ook hetgene wat DM scap leuk maakt en de spelvreugde die je de spelers geeft. Een goede Dm zo zeg ik dan ook altijd, haalt voldoening uit de spelvreugde van zijn spelers. er voor zorgend dat de adrenaline ook werkelijk aanwezig is als de spelers dan eindelijk na een aantal speelavonden de locatie hebben gevonden waar de vampier schuilt die het gebied onveilig maak. Het binnengaan van de grot waar de vampier zijn nest heeft, doet de harten sneller kloppen als het ware. Het spelen van midlevel characters vind ik persoonlijk het leukst omdat je dan niet alles zomaar kunt doen en niet het gevoel hebt onsterfelijk te zijn. Een level 20 wizard heeft toch helemaal geen groep meer nodig om te gaan avonturieren? Die gaat allang rentenieren.

Wat ook leuk is als ik terugkijk naar die 13 jaar dat ik speel en master, hoeveel spelers er met het spel in contact zijn geraakt en bv eerst als speler en later zelf als DM een eigen groep zijn begonnen. dan spreek ik over meer dan 25 personen.

vreemd dat op mijn vorige post hiero 0 reacties volgden

zaterdag 3 mei 2003 @ 14:07:26 #112
50087 Werik
So what
pi_10177971
Heb ik ook willen doen Bar. Ik wilde eigenlijk vragen hoe je dat logistiek wilt oplossen? Maar ik wilde dus eerst eens de reacties van de anderen bekijken, vandaar dat ik (nog) niet reageerde.
Want ik kom bv uit zaanstad, Nyphai uit Flevoland, LD uit Rotterdam, Abbadon uit Alkmaar en jijzelf uit Den bosch (Toch?) En hoewel het me een heel leuk plan lijkt en een groot D&D fan ben. Heb ik het er toch niet voor over om een groot gedeelte van een dag in de auto door te brengen.
Als het een eind van te voren gepland wordt, zouden we bijvoorbeeld wel een huisje in de buurt kunnen huren ofzo, dat zou ik geen probleem vinden.
Verder de reacties van de anderen maar afwachten denk ik?

p.s. Het was gisteren zo en zo rustig in de taveerne

zaterdag 3 mei 2003 @ 14:27:14 #113
50087 Werik
So what
pi_10178432
O en leuk stukje trouwens Bar_the_grey
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:51:26 #114
54155 Nocens_Veneficus
Broer van Tarran
pi_10179821
Zo.... even een verhaal gepost.... Hoop dat mensen nu nieuwsgierig raken en de Sandman gaan lezen

Toch een van de meest briljante series die ik heb gelezen

Do not stand at my grave and weep. I am not there, I do not sleep[br]I am a thousand winds that blow. I am the diamond glints on snow[br]Do not stand at my grave and cry. I am not there, I did not die
  zaterdag 3 mei 2003 @ 16:00:11 #115
53296 nyphai
Fish go m00
pi_10179927
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 14:07 schreef Werik het volgende:
Heb ik ook willen doen Bar. Ik wilde eigenlijk vragen hoe je dat logistiek wilt oplossen? Maar ik wilde dus eerst eens de reacties van de anderen bekijken, vandaar dat ik (nog) niet reageerde.
Want ik kom bv uit zaanstad, Nyphai uit Flevoland, LD uit Rotterdam, Abbadon uit Alkmaar en jijzelf uit Den bosch (Toch?) En hoewel het me een heel leuk plan lijkt en een groot D&D fan ben. Heb ik het er toch niet voor over om een groot gedeelte van een dag in de auto door te brengen.
Als het een eind van te voren gepland wordt, zouden we bijvoorbeeld wel een huisje in de buurt kunnen huren ofzo, dat zou ik geen probleem vinden.
Verder de reacties van de anderen maar afwachten denk ik?

p.s. Het was gisteren zo en zo rustig in de taveerne

Met z'n allen bij mij thuis verzamelen, ik woon centraal
Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
pi_10183166
Zo .. het is tijd om die valheru eens aan te gaan pakken. Hij heeft nu lang genoeg op zijn luie reet gezeten.

Ik wil dan ook het reisgenootschap in de bossen vriendelijk bedanken voor het veilig opbergen van mijn krachten

Optimist, een slecht geïnformeerde pessimist
pi_10183619
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 18:56 schreef Arutha het volgende:
Zo .. het is tijd om die valheru eens aan te gaan pakken. Hij heeft nu lang genoeg op zijn luie reet gezeten.

Ik wil dan ook het reisgenootschap in de bossen vriendelijk bedanken voor het veilig opbergen van mijn krachten

niks te danken

we krijgen je nog wel

pi_10183875
Dat is niet aan te raden Jan-Jaap.
Ik denk dat je dit beter aan Asschen over kan laten , al heeft die natuurlijk ook geen kans
  zaterdag 3 mei 2003 @ 19:41:07 #119
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_10183985
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:35 schreef Arutha het volgende:
Ik denk dat je dit beter aan Asschen over kan laten , al heeft die natuurlijk ook geen kans

waarom ben ik totaal niet onder de indruk?

zaterdag 3 mei 2003 @ 19:43:58 #120
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_10184052
* Lord Dreamer kan wel zien dat sommigen misbruik pogen te wagen van de absentie van 2 machtige strijders
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_10184244
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:41 schreef Abbadon het volgende:

waarom ben ik totaal niet onder de indruk?

Sommige mensen hebben gewoon te weinig hersen inhoud om te zien in welk gevaar ze verkeren.
Ik kan je dan ook alleen maar aanraden gewoon door te gaan met het weglopen van de plek waar ik vertoef.

En ld . het is inderdaad wel makkelijk dat jullie er even niet zijn. Scheelt mij weer energie

pi_10184256
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 19:35 schreef Arutha het volgende:
ik zei ook WE

samen ben je sterke

zaterdag 3 mei 2003 @ 23:24:49 #123
50087 Werik
So what
pi_10188279
Ik snap het einde van je verhaal niet Nyphai? Waar komen die 2 vrouwen inene vandaan? Voor de rest wel leuk geschreven.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 23:33:20 #124
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_10188451
* Lord Dreamer wacht rustig op Bar

en dan eerst bijkomen van het gevecht

It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  zaterdag 3 mei 2003 @ 23:57:40 #125
53296 nyphai
Fish go m00
pi_10188960
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 23:24 schreef Werik het volgende:
Ik snap het einde van je verhaal niet Nyphai? Waar komen die 2 vrouwen inene vandaan? Voor de rest wel leuk geschreven.
Dan moet je The Sandman maar gaan lezen... dat is de gedachte achter deze samenvatting

Maar 1 hint, de eerste man in de processie is de broer van de overledene en de 2 vrouwen zijn ook familie... klik hier voor meer sandman info

[Dit bericht is gewijzigd door nyphai op 04-05-2003 00:01]

Too soon, too late I could not see[br]Perhaps in time you will return to me[br]And if you wont, I still won't be alone[br]Your touch lingers, giving me a small sense of being home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')