quote:leuk idee dat zeker !
Op vrijdag 2 mei 2003 12:07 schreef nyphai het volgende:Ik vind eigenlijk dat we gewoon een fok D&D groepje moeten beginnen
quote:Ja third edition. Het grootste verschil met 2nd vinden wij dat je daar met Thaco werkt (Een negatieve armor class) en met 3th gewoon met AC (Een positieve armor class). Maar het gaat erom dat je uiteindelijk zelf de regels min of meer bepaald. Bij bepaalde spreuken ofzo, ontkom je er soms niet aan om een boek te raadplegen, maar meestal laten we die zoveel mogelijk links liggen.
Op vrijdag 2 mei 2003 12:04 schreef Abbadon het volgende:
desnoods kun je met vragen over D&D ook wel bij mij terecht hoor, Nyphai.....aangenomen dat Werik gewoon de 3rd edition standaard regels gebruikt....de regels zijn niet erg ingewikkeld (vrij logisch en samenhangend, in tegenstelling tot de regels van eerdere edities.) en het meeste zal tijdens het spelen snel genoeg duidelijk worden denk ik.....
Laat maar even weten wat jullie ervan vinden.
En ik zat me eigenlijk net te bedenken dat ik morgen in principe ook de hele dag tijd heb Nyphai, dus dan kunnen we ook even babbelen over MSN. (Voor het eerst in weken weer eens een weekend thuis)
[Dit bericht is gewijzigd door Werik op 02-05-2003 12:24]
quote:vooral de samenhang is prettig vind ik...je dobbelt gewoon overal een d20 voor en telt er een score bij op (AC, skills, Saving throws)...uiteraard moet je soepel omgaan met de regels (vooral als DM heb ik meestal niet al te veel boodschap aan de regels)..
Op vrijdag 2 mei 2003 12:14 schreef Werik het volgende:[..]
Ja third edition. Het grootste verschil met 2nd vinden wij dat je daar met Thaco werkt (Een negatieve armor class) en met 3th gewoon met AC (Een positieve armor class). Maar het gaat erom dat je uiteindelijk zelf de regels min of meer bepaald. Bij bepaalde spreuken ofzo, ontkom je er soms niet aan om een boek te raadplegen, maar meestal laten we die zoveel mogelijk links liggen.
overigens heb ik het hele 'player's handbook' (en een hele horde andere 3rd ed. shit) ook als PDF....is zo'n 5 mb...ik zal wel ff kijken of ik het ergens heen kan uploaden ofzo, misschien wel handig voor Nyphai
quote:overleg dat eerst even met de moderatoren .. anders wordt het topic gemoved naar UVT
Op vrijdag 2 mei 2003 12:18 schreef Werik het volgende:
Ik heb overigens al een topic lopen in UVT over D&D. Maar als er genoeg interesse voor is, wil ik hier ook wel een topic openen. Misschien is het een leuk idee om een D&D vragentopic aan te maken op het eiland.Laat maar even weten wat jullie ervan vinden.
Ik heb gister de film Mists of Avalon gekeken en de film is dus net zo zwaar te verteren als het boek...
Vond het wel een mooie film, ondanks dat het natuurlijk niet helemaal klopte met het boek
quote:stuk... hij zegt, We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
Op vrijdag 2 mei 2003 13:23 schreef Abbadon het volgende:
Nyphai...het 3rd edition players handbook staat hier geupload als zip-file van 2,5 MB
quote:kans dat ik met die upload de datalimiet overschreden heb...probeer het anders later nog maar een keer....geocities zuigt, maar ik kon ff nix beters verzinnen......
Op vrijdag 2 mei 2003 13:24 schreef nyphai het volgende:[..]
stuk... hij zegt, We're sorry, but this page is currently unavailable for viewing.
If this site belongs to you, please read this help page for more information and assistance
quote:Ik denk niet dat de andere mensen er moeite mee hebben als er iemand bij komt, maar ja ook ik weet dat niet zeker.
Op vrijdag 2 mei 2003 10:44 schreef Werik het volgende:[..]
Ja weet ik. Jij staat overdag meestal op afwezig en ik ben s'avonds eigenlijk weinig online. Hmmm, misschien dat het vananvond lukt, als het van Amethist mag tenminste.
![]()
![]()
(O ja voor wie het nog niet begrepen heeft. Amethist is idd de sorcerer in mijn verhaal in de storyteller)
p.s. Ik had al gezegd dat ik het eerst moest overleggen en dat we zo en zo nog een andere campagne moesten afmaken. Maar praten kan altijd natuurlijk
quote:Ik wacht eerst wel even tot Pluisje weer beter is
Op vrijdag 2 mei 2003 12:27 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
overleg dat eerst even met de moderatoren .. anders wordt het topic gemoved naar UVT
quote:You're welcome. Ik barstte gisteravond inene van de Inspiratie (Nadat ik tijdens het lezen van Robert Jordan in slaap was gevallen
Op vrijdag 2 mei 2003 13:08 schreef nyphai het volgende:
Sooow... wat een drukte bij m'n huis, dank voor kadootje werikIk heb gister de film Mists of Avalon gekeken en de film is dus net zo zwaar te verteren als het boek...
Vond het wel een mooie film, ondanks dat het natuurlijk niet helemaal klopte met het boek
Ik had eigenlijk nog meer willen schrijven, maar het was een beetje laat
quote:Binnenkort hebben we zo een 2 gig alleen al aan D&D troep. Allemaal digitaal. Hoewel we de core-boeken allemaal wel gekocht hebben. (Alleen ABC is wel niet zo schrikbarend duur geworden vorig jaar, en dan koop ik liever een goed leesboek dan zo een rule-boek)
Op vrijdag 2 mei 2003 12:24 schreef Abbadon het volgende:[..]
vooral de samenhang is prettig vind ik...je dobbelt gewoon overal een d20 voor en telt er een score bij op (AC, skills, Saving throws)...uiteraard moet je soepel omgaan met de regels (vooral als DM heb ik meestal niet al te veel boodschap aan de regels)..
overigens heb ik het hele 'player's handbook' (en een hele horde andere 3rd ed. shit) ook als PDF....is zo'n 5 mb...ik zal wel ff kijken of ik het ergens heen kan uploaden ofzo, misschien wel handig voor Nyphai
quote:ach, het enige echt bruikbare aan al die andere boeken zijn de nieuwe spells en, vooral, de prestige-classes....die prestige classes maken het past echt leuk vind ik....
Op vrijdag 2 mei 2003 13:49 schreef Werik het volgende:[..]
Binnenkort hebben we zo een 2 gig alleen al aan D&D troep. Allemaal digitaal. Hoewel we de core-boeken allemaal wel gekocht hebben. (Alleen ABC is wel niet zo schrikbarend duur geworden vorig jaar, en dan koop ik liever een goed leesboek dan zo een rule-boek)
ik speel persoonlijk liever een lvl5 Wizard/lvl 10 elemental savant/lvl 3 Arch-mage (overigens met afstand mijn bruutste character to dusver) dan een 'simpele' lvl 18 wizard....
quote:Ben ik het wel mee eens. Maar ja zo lang spelen we nog niet, dus we hebben ook (nog) geen prestigeklasses. Ik wil ooit nog wel eens een Blood Bane spelen.
Op vrijdag 2 mei 2003 13:55 schreef Abbadon het volgende:[..]
ach, het enige echt bruikbare aan al die andere boeken zijn de nieuwe spells en, vooral, de prestige-classes....die prestige classes maken het past echt leuk vind ik....
ik speel persoonlijk liever een lvl5 Wizard/lvl 10 elemental savant/lvl 3 Arch-mage (overigens met afstand mijn bruutste character to dusver) dan een 'simpele' lvl 18 wizard....
quote:vind ik ook wel een vooruitgang : ze schuwen er niet voor weg om volstrekt ranzige, evil prestige classes te maken...echt heel ziek soms!
Op vrijdag 2 mei 2003 14:01 schreef Werik het volgende:[..]
Ben ik het wel mee eens. Maar ja zo lang spelen we nog niet, dus we hebben ook (nog) geen prestigeklasses. Ik wil ooit nog wel eens een Blood Bane spelen.
hoe lang spelen jullie 3rd? (hoe hoog leven inmiddels?)
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 14:08 schreef Abbadon het volgende:[..]
vind ik ook wel een vooruitgang : ze schuwen er niet voor weg om volstrekt ranzige, evil prestige classes te maken...echt heel ziek soms!
hoe lang spelen jullie 3rd? (hoe hoog leven inmiddels?)
We spelen nu zo een anderhalf jaar denk ik. In eerste instantie met 5 partyleden per sessie, maar 1 persoon is er mee gestopt. We hebben eerst gewoon een aantal oefensessies gespeeld met tijdelijke karakters. We zijn nu met een grote campagne bezig in het land Ehrlitan. Onze karakters zijn op het moment level 4 (Eigenlijk bijna level 6, maar wij doen de karakterupdate pas als we in een stad of een veilige plek zitten.)
quote:da's wel een vrij klein groepje, komt daar de DM dan nog bij ?...Wij speelden (het ligt op het moment een tijdje stil) altijd met 5-7 mensen, inclusief DM...
Op vrijdag 2 mei 2003 14:26 schreef Werik het volgende:We spelen nu zo een anderhalf jaar denk ik. In eerste instantie met 5 partyleden per sessie, maar 1 persoon is er mee gestopt. We hebben eerst gewoon een aantal oefensessies gespeeld met tijdelijke karakters. We zijn nu met een grote campagne bezig in het land Ehrlitan. Onze karakters zijn op het moment level 4 (Eigenlijk bijna level 6, maar wij doen de karakterupdate pas als we in een stad of een veilige plek zitten.)
waarom pas levellen in een stad eigenlijk? levellen is toch puur gebaseerd op experience, als je genoeg hebt wordt je beter, los van rust of extra training....althans, zo spelen wij het altijd...
vanaf dat je karakters lvl 4 zijn wordt het imho een stuk leuker..ze blijven iig wat langer leven, en je specialiteiten komen wat meer naar voren.op lager level zijn het vooral je stats die er toe doen...
quote:Nee, is exclusief dungeon master. Wij wisselen om de zoveel tijd van DM. Dat updaten in een stad hebben we eigenlijk zo ingevoerd omdat we vonden dat er tijdens het spelen te veel tijd in het updaten ging zitten. (Sommige spelers blijven rotzooien met karaktertrekken) Zo kan iedereen rustig zijn update compleet maken en rustig nakijken welke feats e.d. hij bij zijn karakter vind passen. En wat maakt het trouwens uit. Je moet alleen rekening houden dat je de challenge rating van tegenstanders gewoon ongeveer op dat niveau houdt.
Op vrijdag 2 mei 2003 14:36 schreef Abbadon het volgende:[..]
da's wel een vrij klein groepje, komt daar de DM dan nog bij ?...Wij speelden (het ligt op het moment een tijdje stil) altijd met 5-7 mensen, inclusief DM...
waarom pas levellen in een stad eigenlijk? levellen is toch puur gebaseerd op experience, als je genoeg hebt wordt je beter, los van rust of extra training....althans, zo spelen wij het altijd...
vanaf dat je karakters lvl 4 zijn wordt het imho een stuk leuker..ze blijven iig wat langer leven, en je specialiteiten komen wat meer naar voren.op lager level zijn het vooral je stats die er toe doen...
De afgelopen sessie had de DM een hill giant erin verwerkt. Dat was niet realistisch. De hoogste AC was bij ons 17 (van mijzelf) en hij kreeg een bonus op zijn attack van +16. Nou minimaal gelijk is een hit, dus elke slag die hij deed was raak. Met wat aanpassingen net gered om hem te verslaan. Een karakter kan altijd een keer doodgaan, maar het moet wel reeel gebeuren.
quote:Je weet aan wie je dat min of meer te danken hebt he Amethistje
Op vrijdag 2 mei 2003 15:06 schreef Amethist het volgende:
Ik vind het alleen jammer dat we nog moeten wachten met een level hoger te worden, ik wil er namelijk graag weer spreuken bij, ik heb er nog niet zo veel en nu moet ik dus wachten tot we klaar zijn met de tempel, of ik moet natuurlijk zelf beslissen om naar de stad te gaan, maar ja ik ben ook niet zo iemand die d'r party achterlaat.
quote:natuurlijk kan dat ook, maar ik vind altijd dat het levellen ook wel iets is waar je naar toeleeft...overigens, wij geven altijd pas exp aan het eind van een speelsessie...dus het updaten van een character gebeurd nooit tijdens het spelen zelf...dat zou idd storend zijn
Op vrijdag 2 mei 2003 15:02 schreef Werik het volgende:[..]
Nee, is exclusief dungeon master. Wij wisselen om de zoveel tijd van DM. Dat updaten in een stad hebben we eigenlijk zo ingevoerd omdat we vonden dat er tijdens het spelen te veel tijd in het updaten ging zitten. (Sommige spelers blijven rotzooien met karaktertrekken) Zo kan iedereen rustig zijn update compleet maken en rustig nakijken welke feats e.d. hij bij zijn karakter vind passen. En wat maakt het trouwens uit. Je moet alleen rekening houden dat je de challenge rating van tegenstanders gewoon ongeveer op dat niveau houdt.
quote:tja..da's gewoon slecht voorbereid van je DM...dan moet je teveel gaan rommelen om het voor de party nog enigzins haalbaar te maken....toch moet je ook de spanning erin houden dat characters wel dood kunnen gaan....da's soms lastig.
De afgelopen sessie had de DM een hill giant erin verwerkt. Dat was niet realistisch. De hoogste AC was bij ons 17 (van mijzelf) en hij kreeg een bonus op zijn attack van +16. Nou minimaal gelijk is een hit, dus elke slag die hij deed was raak. Met wat aanpassingen net gered om hem te verslaan. Een karakter kan altijd een keer doodgaan, maar het moet wel reeel gebeuren.
Ik kan me een situatie herinneren waarbij zo ongeveer de hele party (6 man) uitgeroeid werd omdat onze lvl 16 barbarian (met 1 of andere berserker-prestige-class) niet uit z'n rage kwam en 4 anderen af maakte in 2 ronden (zo'n 170 damage per ronde! best veel) en uiteindelijk door de overgebleven mage (ikzelf!) afgemaakt werd met een disintegrate-spell...dag, party!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |