abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 mei 2003 @ 03:04:01 #1
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_10124553
* KING KONG *

Ik heb hem zojuist voor het eerst gezien en wat een geweldige film is het zeg. De special effects waren voor die tijd revolutionair. Nu zien ze er wat gedateerd uit, maar dat mag de pret niet drukken. De film is non-stop actie en avontuur. De stegosaurus is nog maar net dood en je zit al weer naar een gevecht tussen King Kong en een T-Rex te kijken Het is duidelijk dat films als Jurassic Park en Godzilla dingen uit deze film overgenomen hebben.

De remakes heb ik niet gezien, maar ik weet al bijna zeker dat die niet kunnen tippen aan dit meesterwerkje. Als het aan Peter Jackson ligt komt er over een paar jaar weer een remake van deze klassieker (zie: Peter Jackson's "King Kong" ). Ik vraag me af of iemand daar op zit te wachten

Ik weet dat er al een topic over is, maar die heeft geen fatsoenlijke openingspost en is nogal offtopic gegaan ( King Kong... ) en dat verdient deze klassieker niet

pi_10124753
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 03:04 schreef Gorro het volgende:
* KING KONG *

[afbeelding]

Ik heb hem zojuist voor het eerst gezien en wat een geweldige film is het zeg. De special effects waren voor die tijd revolutionair. Nu zien ze er wat gedateerd uit, maar dat mag de pret niet drukken. De film is non-stop actie en avontuur. De stegosaurus is nog maar net dood en je zit al weer naar een gevecht tussen King Kong en een T-Rex te kijken Het is duidelijk dat films als Jurassic Park en Godzilla dingen uit deze film overgenomen hebben.

De remakes heb ik niet gezien, maar ik weet al bijna zeker dat die niet kunnen tippen aan dit meesterwerkje. Als het aan Peter Jackson ligt komt er over een paar jaar weer een remake van deze klassieker (zie: Peter Jackson's "King Kong" ). Ik vraag me af of iemand daar op zit te wachten

Ik weet dat er al een topic over is, maar die heeft geen fatsoenlijke openingspost en is nogal offtopic gegaan ( King Kong... ) en dat verdient deze klassieker niet

Ik dacht eerst dat LOTR een "mislukking" zou worden...dat is dus niet zo gebleken understatement

Ik neig nu te denken King Kong ook zal mislukken (omdat ik de klassieker ook waaay back heb gezien) maar ik zou maar eerst wachten totdat ie uit is, het zou me eigenlijk niet eens verbazen als Peter Jackson hier ook een knaller van maakt...
ik hoop dat die film niet bij voorbaat als een succes wordt bestempeld wordt omdat het Peter Jackson is...

quote:
Op donderdag 1 mei 2003 03:19 schreef NightH4wk het volgende:
[afbeelding]
pi_10124755
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 03:04 schreef Gorro het volgende:

Als je ziet hoe erg PJ Lord of the Rings verkracht en -neukt heeft, hou je inderdaad je hart vast!
Leven is perziksgewijs
pi_10124757
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 04:21 schreef Dragonetti het volgende:
[..]
Maar dan ook helemaal off topic: speel jij contrabas?
Leven is perziksgewijs
  donderdag 1 mei 2003 @ 04:31:24 #5
53099 Pacstah
Gek op dolfijnen
pi_10124759
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 04:24 schreef vincent20166 het volgende:

[..]

Maar dan ook helemaal off topic: speel jij contrabas?

Ow dus...

Inderdaad off-topic..
Ik moet de originele King-Kong ook nog steeds zien..

As 't net kin sa't moat, dan moat it mar sa it kin | www.pacstah.nl
pi_10124760
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 04:23 schreef vincent20166 het volgende:

[..]

Als je ziet hoe erg PJ Lord of the Rings verkracht en -neukt heeft, hou je inderdaad je hart vast!

Ik heb het boek LOTR niet gelezen, maar wel gehoord en gelezen dat PJ een aantal belangrijke elementen uit het boek niet heeft meegenomen in de film (of anders gefilmd) ...

Dus als hij hetzelfde zou doen met King Kong wil het nog niet gelijk zeggen dat het een slechte film zal worden.
(maar je kan inderdaad King Kong en LOTR niet met elkaar vergelijken...)

Waarom is LOTR een succes geworden, hij heeft ingewikkelde materie om kunnen zetten in een film (LOTR was niet 123 te verfilmen...)
King Kong is vergeleken met King Kong makkelijker te verfilmen (denk ik) maar geen garantie dat het een succes wordt... ach we zien wel...

mijn mening

pi_10124767
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 04:32 schreef Dragonetti het volgende:

[..]

Ik heb het boek LOTR niet gelezen, maar wel gehoord en gelezen dat PJ een aantal belangrijke elementen uit het boek niet heeft meegenomen in de film (of anders gefilmd) ...

Dus als hij hetzelfde zou doen met King Kong wil het nog niet gelijk zeggen dat het een slechte film zal worden.
(maar je kan inderdaad King Kong en LOTR niet met elkaar vergelijken...)

Waarom is LOTR een succes geworden, hij heeft ingewikkelde materie om kunnen zetten in een film (LOTR was niet 123 te verfilmen...)
King Kong is vergeleken met King Kong makkelijker te verfilmen (denk ik) maar geen garantie dat het een succes wordt... ach we zien wel...

mijn mening

Ik heb LOTR zo tussen de veertig en vijftig keer gelezen. Mijn mening is dat de film complete geschiedsvervalsing is die ik eerlijk gezegd, afgaand op PJ's productie van vóór LOTR niet van hem verwacht had. Deel I ging nog wel, maar Deel II heb ik met gekromde tenen uitgezeten, en alleen maar omdat op het moment dat het me té erg werd en ik weg wilde lopen, de film gelukkig afgelopen was. Dat het gelikte films zijn (LOTR) ben ik zonder meer met iedereen die dat vindt eens. Maar de herschreven stukken zijn wat mij betreft dermate afwijkend op een slechte manier dat ik voor KK mijn hart toch moet vasthouden.
Leven is perziksgewijs
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 13:35:32 #8
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_21443463
Hij komt vanmiddag om 15:05 op BBC2.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 14:57:37 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_21444809
Reminder: Nog 10 minuten en ipv OS ga ik voor de verandering King Kong kijken .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_21449659
Hij was best leuk om te zien, maar ik vind hem nou niet echt veel beter, op het einde na dan, dan de meeste films in dit genre van deze tijd...
Maar wel leuk om die "special effects" te zien. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_21450091
heb 'm getaped Morgen maar is kijken.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 20:33:53 #12
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_21451438
Wat kan die Fay Wray gillen zeg.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 20:45:20 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21451794
Ook leuk is King Kong Lives, waarin blijkt dat KK nog leeft door middel van een zeer grote pacemaker.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 22 augustus 2004 @ 10:56:40 #14
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21460781
quote:

Kan het niet beter zeggen. Vind het echt een superfantastische film!!!
Kan dan ook niet wachten op de SE dvd die volgend jaar uit gaat komen!
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')