Nu heeft mijn vriendin al best wat ( donkere ) oorsmeer weggehaald uit het oortje..
het schudden wordt al wat minder , maar wat kan ik er nog meer tegen doen ?.
Of hoe komt dit ? Oorontsteking ?
het kan best vuil zijn, of zand, of oormijt
quote:hoe krijgt een kat dit ( om in de toekomst te voorkomen )
Op woensdag 30 april 2003 19:53 schreef FROSTBITE het volgende:
Zwart is oormijt -> dierenarts middeltje halen (anders kan ze oa gehoorbeschadiging oplopen)
quote:hij schud echt met zn hoofdje . .niet met zn oor !
Op woensdag 30 april 2003 19:58 schreef druide10 het volgende:
mijn kat heeft het ook gehad, ondanks medicijnen bleef hij klappen met zijn oortje met als gevolg een klapoor ( een klapoor is dat er bloedvaatjes springen waardoor er bloed komt tussen 2 laagjes in zijn or ) .. Een aantal malen terug geweest naar de dierenarts maar zijn oortje is nu gekrompen door opgedroogd bloed...
quote:Meestal krijgen ze dat al van de moeder mee als kitten en dan wordt het na een tijd(je) steeds of plotseling erger. En het is redelijk besmettelijk, bijvoorbeeld als ze op plekken gaan liggen waar een andere kat met oormijt heeft gezeten, het kan dus best terugkomen. Onze katten hebben het regelmatig gehad.
Op woensdag 30 april 2003 19:55 schreef realbase het volgende:[..]
hoe krijgt een kat dit ( om in de toekomst te voorkomen )
Maar zo'n tubetje kost maar 6 euro ofzo, als je de dierenarts ff belt en het uitlegt kun je het waarschijnlijk zo krijgen (hoef je geen consultkosten te betalen).
En je kunt beter niet zelf gaan schoonmaken met wattestaafjes en dergelijke. Zoals Zapper al zei, het is erg kwetsbaar.
quote:Dat bedoelde ik eigenlijk ook. ( sorry )
Op woensdag 30 april 2003 19:58 schreef realbase het volgende:[..]
hij schud echt met zn hoofdje . .niet met zn oor !
Tip: Doe dit buiten want zodra je de kat loslaat gaat ie met z'n kop schudden en dan vliegt je de zalf (met viezigheid) om je oren...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |