Wat ik tegenwoordig vooral vaak heb is dat ik bij lange rock nummers ga trippen (rook alleen wiet en hasj overigens ).
De allereerste keer met Dire Straits - Sultans of Swing (Alchemy Live) waarbij ik sirieus dacht dat ik soort van dood ging en ik vervolgens in een of ander gaar gitaar duel met 'god' kwam.
Nu moet je dit niet al te sirieus voor je zien hoor want ik geloof verder niet in god. Het was eerder gewoon een projectie van mijn gedachten waarbij wat ik zie als 'god' weergegeven in 1 persoon.
Daarna met Pink Floyd - Comfertably Numb (Pulse Live) waarvan ik me niet veel meer kan herinneren
en gister met The Doors - The End waarbij ik sirieus bijna de verlichting bereikte (boeddhisme)
Hebben meer mensen dit?? En op welke nummers (vooral trip tips op rock nummers zijn welkom )??
Think for yourself, question authority.
Begint toevallig ook nog met een leuk stukje conference/stand-up van Bill Hicks tadaaa over drugs natuurlijk .
Snapte nooit wat van die plaat, totdat ik 'm een keer zwaar onder invloed heb zitten luisteren. Toen viel het kwartje pas, en sindsdien is 't een van mijn favoriete platen. Ik gebruik overigens tegenwoordig geen drugs meer.
quote:Dat had ik ook met The End. Pa is dikke Doors fan en ik hou toch iets meer van Pink Floyd, Dire Straits, U2, Rolling Stones etc. Dus nummer aantal keer gehoord. Kon het niet eens uit horen omdat het zo lang was
Op woensdag 30 april 2003 17:22 schreef Zander het volgende:
Miles Davis - Bitches Brew (cd)Snapte nooit wat van die plaat, totdat ik 'm een keer zwaar onder invloed heb zitten luisteren. Toen viel het kwartje pas, en sindsdien is 't een van mijn favoriete platen. Ik gebruik overigens tegenwoordig geen drugs meer.
Een van de albums waar ik nog de sterkste trip herinnering bij heb is Daft Punk - Homework; toen zat ik vol op de paddo's.
Er was een nummer dat voor ons gevoel al heeeeeel erg lang aan het draaien was en waar maar geen eind aan bleek te komen... het was ook de perfecte sound voor op de 'shrooms... heerlijk!
Voor de rest heb ik nog duizend-en-een titel voor je, maar da's bijna allemaal house.
House is IMO ook het meest geschikte als je aan de drugs gaat.
Iedere vorm van house heeft wel een drug die er goed bij past.
Zo past b.v. speed heel goed bij Gabber.
Schlager heeft ook een drug dat er goed bij past: Alcohol!
Dat vind ik nou echt bier muziek.
Zo heeft ieder soort muziek wel zijn drug....
Zelfs religieuze muziek, die mensen verkeren in ecstase van 'god'.
quote:Can you PROVE it?
Op woensdag 30 april 2003 16:54 schreef merino het volgende:
Veel van jullie hebben wel eens drugs gebruikt of gebruiken het nog steeds.
Nouja, echt trippen op muziek.. Natuurlijk live-concerten wel, maar daar gaat ook (veel) alcohol mee gepaard..
(en het is SERIEUS!! Niet sirieus... Taalbarbaar
)
[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 30-04-2003 19:18]
quote:En het is PROVE!! niet proof....
Op woensdag 30 april 2003 19:10 schreef webfreak het volgende:[..]
Can you proof it?
(en het is SERIEUS!! Niet sirieus...
Taalbarbaar
)
Daar ging ik zo in de muziek op
quote:
Op woensdag 30 april 2003 19:13 schreef Pushit het volgende:[..]
En het is PROVE!! niet proof....
Taalbarbaar
quote:beschouw ik als een compliment
Op woensdag 30 april 2003 19:10 schreef webfreak het volgende:
Taalbarbaar
Of iets heel anders: Roads, Portishead...
Trouwens nog een mooie quote opgezocht:
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:38 schreef Thelonious het volgende:
als ik naar The Beatles luister ben ik meteen stoned.
quote:Als je dat maar weet. DSOTM is 1 van mijn lievelingsalbums. Dat is nog de tijd van Pink Floyd dat ze nog écht psychedellic rock maakten!
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
"Dark Side Of The Moon" van Pink Floyd is ook...![]()
Daar zou je toch ook op moeten kunnen "trippen" toch?
quote:Ah, een kenner!
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:18 schreef Darklight het volgende:
Pink Floyd is idd goeie tripmuziek, ook Sphongle is coole tripmuziek, net zoals The Orb en Future Sound of London.
quote:Die is nu op DVD uit. Het wordt HOOG tijd dat ik mijn loon binnen krijg. Dan is het linea recta vanaf kantoor naar de muziekboer en het koffiehuis!
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:22 schreef Zander het volgende:
Vroeger ook vaak zitten spacen op die "Live at Pompeii"-video van de Floyd. Toen waren ze nog echt trippy.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |