abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 april 2003 @ 16:54:28 #1
44906 merino
World of Sleepers
pi_10114555
Veel van jullie hebben wel eens drugs gebruikt of gebruiken het nog steeds. Meesten weten ook dat drugs allerlei dingen kunnen versterken (vooral ook emoties).

Wat ik tegenwoordig vooral vaak heb is dat ik bij lange rock nummers ga trippen (rook alleen wiet en hasj overigens ).
De allereerste keer met Dire Straits - Sultans of Swing (Alchemy Live) waarbij ik sirieus dacht dat ik soort van dood ging en ik vervolgens in een of ander gaar gitaar duel met 'god' kwam.
Nu moet je dit niet al te sirieus voor je zien hoor want ik geloof verder niet in god. Het was eerder gewoon een projectie van mijn gedachten waarbij wat ik zie als 'god' weergegeven in 1 persoon.

Daarna met Pink Floyd - Comfertably Numb (Pulse Live) waarvan ik me niet veel meer kan herinneren

en gister met The Doors - The End waarbij ik sirieus bijna de verlichting bereikte (boeddhisme)

Hebben meer mensen dit?? En op welke nummers (vooral trip tips op rock nummers zijn welkom )??

I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_10114600
Third Eye van Tool

Think for yourself, question authority.

Begint toevallig ook nog met een leuk stukje conference/stand-up van Bill Hicks tadaaa over drugs natuurlijk .

pi_10114863
Ik heb geen specifieke nummers, maar de combinatie Weed en spacen op goeie, meestal gitaar, muziek is zeker wel bekend. Of je gehoor nou verscherpt wordt of dat je gewoon op andere dingen let maakt me niet uit, tis gewoon lekker
Where facts are few, experts are many.
pi_10115026
Miles Davis - Bitches Brew (cd)

Snapte nooit wat van die plaat, totdat ik 'm een keer zwaar onder invloed heb zitten luisteren. Toen viel het kwartje pas, en sindsdien is 't een van mijn favoriete platen. Ik gebruik overigens tegenwoordig geen drugs meer.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 30 april 2003 @ 17:55:14 #5
44906 merino
World of Sleepers
pi_10115547
quote:
Op woensdag 30 april 2003 17:22 schreef Zander het volgende:

Snapte nooit wat van die plaat, totdat ik 'm een keer zwaar onder invloed heb zitten luisteren. Toen viel het kwartje pas, en sindsdien is 't een van mijn favoriete platen. Ik gebruik overigens tegenwoordig geen drugs meer.

Dat had ik ook met The End. Pa is dikke Doors fan en ik hou toch iets meer van Pink Floyd, Dire Straits, U2, Rolling Stones etc. Dus nummer aantal keer gehoord. Kon het niet eens uit horen omdat het zo lang was
Maar toen een keer stoned gehoord en sindsdien begrijp ik de Lyrics, muziek, snelheid, stem, gitaar, alles
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_10116511
Ik luister meestal house, maar vroeger ook veel rock.
Een nummer waar ik heel erg hard bij ging, met een stevige joint, was Ratamahata en Roots van het gelijknamige Roots album van Sepultura.
Ook de bonus-track (staat niet vermeld op de kaft) is mega space.

Een van de albums waar ik nog de sterkste trip herinnering bij heb is Daft Punk - Homework; toen zat ik vol op de paddo's.
Er was een nummer dat voor ons gevoel al heeeeeel erg lang aan het draaien was en waar maar geen eind aan bleek te komen... het was ook de perfecte sound voor op de 'shrooms... heerlijk!

Voor de rest heb ik nog duizend-en-een titel voor je, maar da's bijna allemaal house.
House is IMO ook het meest geschikte als je aan de drugs gaat.
Iedere vorm van house heeft wel een drug die er goed bij past.
Zo past b.v. speed heel goed bij Gabber.
Schlager heeft ook een drug dat er goed bij past: Alcohol!
Dat vind ik nou echt bier muziek.
Zo heeft ieder soort muziek wel zijn drug....
Zelfs religieuze muziek, die mensen verkeren in ecstase van 'god'.

We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
pi_10116678
quote:
Op woensdag 30 april 2003 16:54 schreef merino het volgende:
Veel van jullie hebben wel eens drugs gebruikt of gebruiken het nog steeds.
Can you PROVE it?

Nouja, echt trippen op muziek.. Natuurlijk live-concerten wel, maar daar gaat ook (veel) alcohol mee gepaard..

(en het is SERIEUS!! Niet sirieus... Taalbarbaar )

[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 30-04-2003 19:18]

pi_10116733
quote:
Op woensdag 30 april 2003 19:10 schreef webfreak het volgende:

[..]

Can you proof it?

(en het is SERIEUS!! Niet sirieus... Taalbarbaar )

En het is PROVE!! niet proof.... Taalbarbaar
pi_10116830
Cypress Hill met III (The Temples of Boom)

Daar ging ik zo in de muziek op

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_10116831
quote:
Op woensdag 30 april 2003 19:13 schreef Pushit het volgende:

[..]

En het is PROVE!! niet proof.... Taalbarbaar

stomstomstom
  woensdag 30 april 2003 @ 19:30:34 #11
44906 merino
World of Sleepers
pi_10117067
quote:
Op woensdag 30 april 2003 19:10 schreef webfreak het volgende:

Taalbarbaar

beschouw ik als een compliment
pi_10122214
Voor pillen,pep etc. Tekno,Drum & Bass
Paddo's,Lsd ensow.. Industrial
My pupils are not students,they dilate but do not learn.
pi_10122240
In principe kan je dat met alle nummers hebben toch?
pi_10147400
Let there be Rock, AC/DC Een aanzwengelende adrenalinekick, als je stoned bent, hmmmmm

Of iets heel anders: Roads, Portishead...

vrijdag 2 mei 2003 @ 00:45:22 #15
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10147708
Hmmm, erg lang geleden dat ik geblowd heb (nooit andere dingen gebruikt overigens), maar ik kan me herinneren dat ik A Day In The Life van de Beatles wel een keer heel intens beleefd heb onder invloed van een jointje. Maar kan ook aan het gezelschap gelegen hebben.

Trouwens nog een mooie quote opgezocht:

quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:38 schreef Thelonious het volgende:
als ik naar The Beatles luister ben ik meteen stoned.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_11133440
Ook maar even reageren dan. Afgelopen weekend redelijk lopen trippen op Animals van Pink Floyd. Lekker onderuitgezakt bij iemand in de kamer. Nog nooit eerder zo meegemaakt. Paar pijpjes gerookt (hash) en die cd werd gewoon zo ontzettend mooi. Je hoort muziek veel duidelijker dan normaal. De teksten, alle woorden zijn aan jouw gericht als het ware. En gewoon lekker zweven. Klinkt misschien ontzettend stom als je dat nog nooit hebt meegemaakt. En ik weet dat het verkeerd is om reclame te maken voor drugsgebruik, maar dit is toch wel een aanradertje hoor.
  maandag 16 juni 2003 @ 00:22:59 #17
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_11133672
Ommadawn van Mike Oldfield in een paddotrip , ik weet zeker dat die muziek mij beinloed heeft want die trip ging echt ritmisch mee op de muziek
  maandag 16 juni 2003 @ 00:24:52 #18
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_11133708
maar op wiet en hash luister ik eilk alles wel , zowlang het maar niet te rumoerig word
pi_14039135
Pink Floyd en in het bijzonder Time opgevolgd door The Great gig in the Sky. The Doors doen het ook wel goed.
Superfly.
pi_14039575
"Dark Side Of The Moon" van Pink Floyd is ook...
Daar zou je toch ook op moeten kunnen "trippen" toch?
pi_14039661
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
"Dark Side Of The Moon" van Pink Floyd is ook...
Daar zou je toch ook op moeten kunnen "trippen" toch?
Als je dat maar weet. DSOTM is 1 van mijn lievelingsalbums. Dat is nog de tijd van Pink Floyd dat ze nog écht psychedellic rock maakten!
Superfly.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:18:07 #22
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_14039738
Pink Floyd is idd goeie tripmuziek, ook Sphongle is coole tripmuziek, net zoals The Orb en Future Sound of London.
pi_14039796
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:18 schreef Darklight het volgende:
Pink Floyd is idd goeie tripmuziek, ook Sphongle is coole tripmuziek, net zoals The Orb en Future Sound of London.
Ah, een kenner! .
Superfly.
pi_14039860
Vroeger ook vaak zitten spacen op die "Live at Pompeii"-video van de Floyd. Toen waren ze nog echt trippy.
pi_14039922
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:22 schreef Zander het volgende:
Vroeger ook vaak zitten spacen op die "Live at Pompeii"-video van de Floyd. Toen waren ze nog echt trippy.
Die is nu op DVD uit. Het wordt HOOG tijd dat ik mijn loon binnen krijg. Dan is het linea recta vanaf kantoor naar de muziekboer en het koffiehuis! .
Superfly.
pi_14039987
quote:
en gister met The Doors - The End waarbij ik sirieus bijna de verlichting bereikte (boeddhisme)
daar trip ik ook zonder drugs van
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_14040022
quote:
Op woensdag 30 april 2003 19:00 schreef Dr_Gonzo het volgende:
House is IMO ook het meest geschikte als je aan de drugs gaat.
Iedere vorm van house heeft wel een drug die er goed bij past.
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 21:37:17 #28
44906 merino
World of Sleepers
pi_14040186
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:28 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

daar trip ik ook zonder drugs van

het is zeker ook tof zonder drugs maar het was echt bijna een orgasme met
pi_14043008
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:37 schreef merino het volgende:

[..]

het is zeker ook tof zonder drugs maar het was echt bijna een orgasme met

ik kan het me helemaal voorstellen....maar dan niet met wiet
pi_14043493
Vroeger vaak getript op

Pink Floyd - Dark side of the moon, Echoes, Animals, Wish you were here
Massive Attack - Mezzanine (die nieuwe 100th window voldoet ook prima, ik gebruik alleen nauwelijks drugs meer tegenwoordig)
Fila Brazillia - Power Clown, Brazillification, A touch of cloth (lekker wazig)
Morcheeba - Big Chill
Santana - Abraxas en Caravanserai
Doors , Hendrix en Janis Joplin
Bob Marley, Burning Spear, Black Uhuru en meer van dat reggae spul

[Dit bericht is gewijzigd door Dukhlovi op 22-10-2003 00:14]

100% Funk
  woensdag 22 oktober 2003 @ 16:34:10 #31
67663 fractalis
we (all) search
pi_14056083
Sommige albums ga ik zelfs pas echt waarderen als ik ze een keer stoned beluisterd heb. Heb niet al m'n cd's onder invloed kunnen luisteren, want tegenwoordig besteed ik nauwelijks geld aan wiet en des te meer aan cd's! Hier een klein aantal cd'tjes die ik onder invloed van een blowtje zeer kon waarderen:

-Brian Eno & David Byrne - My Life In The Bush Of The Ghosts
-Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
-Miles Davis - Kind Of Blue
-Mike Oldfield - Tubular Bells
-Masada Live In Sevillia
-Klaus Schulze - Moondawn
-Tangerine Dream - Stratosfear
-Future Sound of London - Lifeforms
-Autechre - Incunabula
-Radiohead - Kid A
-Underworld - Dubnobasswithmyheadman

Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 00:01:48 #32
51748 H4ze
wait...what?
pi_14068699
Ik heb een keer heerlijk "getript" op Buddha Bar IV - Karma....had overigens hasj gerookt. Het was koud op mn kamer, ik lag lekker onder de dekens en dat nummer erbij. Heel vaag gewoon, maar ik heb me onder invloed nog nooit zo gelukkig gevoeld als toen. Voor de mensen die aan paddo's doen, ik weet zeker dat dit nummer ook perfect is voor een paddotrip! Ik moet er ff bijzeggen dat ik zelf geen paddo's doe

Naar hiphop met wat diepe teksten luisteren is ook goed te doen, vaak zie ik dan de inhoud van de lyrics die ze rappen voor me (normaal ook, maar als je stoned/high bent ist toch anders). Verder is dansen op drum n bass als je high bent ook super!

*BURP*
  donderdag 23 oktober 2003 @ 00:06:09 #33
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_14068831
Er gaat weinig boven stoned worden terwijl je naar stoner rock luistert.
pi_14080767
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 00:06 schreef Summoner het volgende:
Er gaat weinig boven stoned worden terwijl je naar stoner rock luistert.
Absoluut helemaal mee eens.
Ook erg lekker als je stoned bent: Motorpsycho - A K9 Suite. 30 minuten lang.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  donderdag 23 oktober 2003 @ 15:30:10 #35
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14081055
In mijn blowperiode chillde ik altijd erg relaxed op cypress hill... vooral 'temples of boom'!

[Dit bericht is gewijzigd door DaisyDuke op 23-10-2003 15:49]

1,000,000 demons can't be wrong...
pi_14081517
quote:

wat gebeurde er toen?
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:01:17 #37
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_14081907
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:34 schreef fractalis het volgende:
-Brian Eno & David Byrne - My Life In The Bush Of The Ghosts
Die is goed ja
Dat was zelfs het allereerste album waarbij ik werkelijk ervaarde dat stonend luisteren heel anders is dan nuchter. Een openbaring!
Ik kan me met name het nummer The Jezebel Spirit nog herinneren. Wat was dat intens zeg!

Verder Kid A, Underworld, de oude Tangerine Dream, Kraftwerk, Neu!, Aphex Twin, Future Sound of London, Autechre. Eigenlijk nauwelijks echte liedjes met een coupletten en een refrein dus.

Het leuke is dat het niet altijd gebeurt. Soms gaan er tien blowsessies voorbij waarbij de muziek alleen maar 'wel leuk' is. En dan plotseling gaat het weer van Beng! Het komt altijd onverwacht.

Ik heb wel eens een tijdje een map 'Trip' op mijn harde schijf gehad, maar dat werkte dus voor geen meter.

pi_14085097
Yep als je tript moet je je frequency even vinden maar meestal krijg ik dat al door tijdens het roken, of als de trip begint te werken.

Feit bij mij is dat ik altijd andere mensen wil laten horen wat ik dan beluister. In mn eentje trippend luisteren haalt een beetje het effekt weg.
Trippen doe je samen!

Goeie tripmuziek vind ik
"Insides" van Orbital
"A huge ... that rules from the centre of the ultraworld" en "U.F.Orb" van The Orb
"It's tomorrow already" van The Irresistable Force
Alles van Amon Tobin

Lekkere blow-muziek
"Drum ' n Bass for papa" van Plug (krijg je een glimp hoe DnB en Jungle zal klinken in de toekomst, dus geen rare shit zoals Aphex of Squarepusher, Plug is echt anders)
"Earth Vol 1" van LTJ Bukem (DnB en Downtempo)
"Adventures in Foam" van Cujo (experimentele DnB en downtempo)
"Temples of Boom" van Cypress Hill

Lounge raad ik je alleen aan als je zo snel als mogelijk in slaap wilt vallen.

Turntablism doet het ook goed met paddo's en met XTC raad ik je het eerste album van The Prodigy aan lekker old-skool en zonder fratsen

Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
  donderdag 23 oktober 2003 @ 18:20:49 #39
67663 fractalis
we (all) search
pi_14085262
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:01 schreef Frollo het volgende:

[..]

Die is goed ja
Dat was zelfs het allereerste album waarbij ik werkelijk ervaarde dat stonend luisteren heel anders is dan nuchter. Een openbaring!
Ik kan me met name het nummer The Jezebel Spirit nog herinneren. Wat was dat intens zeg!

Had precies hetzelfde met dat album! Zag allemaal dansende kleurpatronen die bewogen op de "vreemde" ritmes van die plaat! Begreep daarvoor nooit zo goed wat iedereen nou zo geniaal vind aan die plaat, maar sindsdien behoort deze plaat tot mijn favorieten.

Leuk lijstje trouwens Frollo, zie aardig wat overeenkomsten!

pi_14085875
klinkt allemaal erg gaaf, maar ik weet niet of ik wel met blowen moet beginnen.. heb eigenlijk ook nog nooit gerookt
  donderdag 23 oktober 2003 @ 19:03:19 #41
67663 fractalis
we (all) search
pi_14086084
Had ook nog nooit gerookt toen ik voor het eerst blowde.
pi_14086097
quote:
Veel van jullie hebben wel eens drugs gebruikt of gebruiken het nog steeds. Meesten weten ook dat drugs allerlei dingen kunnen versterken (vooral ook emoties).

Wat ik tegenwoordig vooral vaak heb is dat ik bij lange rock nummers ga trippen (rook alleen wiet en hasj overigens ).
De allereerste keer met Dire Straits - Sultans of Swing (Alchemy Live) waarbij ik sirieus dacht dat ik soort van dood ging en ik vervolgens in een of ander gaar gitaar duel met 'god' kwam.
Nu moet je dit niet al te sirieus voor je zien hoor want ik geloof verder niet in god. Het was eerder gewoon een projectie van mijn gedachten waarbij wat ik zie als 'god' weergegeven in 1 persoon.

Daarna met Pink Floyd - Comfertably Numb (Pulse Live) waarvan ik me niet veel meer kan herinneren

Hebben meer mensen dit?? En op welke nummers (vooral trip tips op rock nummers zijn welkom )??

Jij hebt smaak....!!!
Bij die nummers kan ik uit mijn dak gaan. Bij Where The Streets Have No Name van U2 ook, vooral Live versie natuurlijk. In Arnhem 2001 ging echt het dak eraf bij dit nummer.

PS. Gebruik trouwens geen drugs, kan ook zonder middelen totaal uit mijn dak gaan.

'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
pi_14087598
Vergat nog even te melden

Supergrass : Live on other planets
en weer een oudje : Sly and The Family Stone : There is a riot going on

100% Funk
  donderdag 23 oktober 2003 @ 21:31:17 #44
44906 merino
World of Sleepers
pi_14090174
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 19:04 schreef ChiPMaN het volgende:

[..]

Jij hebt smaak....!!!
Bij die nummers kan ik uit mijn dak gaan. Bij Where The Streets Have No Name van U2 ook, vooral Live versie natuurlijk. In Arnhem 2001 ging echt het dak eraf bij dit nummer.

PS. Gebruik trouwens geen drugs, kan ook zonder middelen totaal uit mijn dak gaan.

das zelfs mijn oude smaak
Ben nu eigenlijk meer into CCR, Led Zeppelin en Lynyrd Skynyrd.
Overigens is U2 natuurlijk geweldig. Vind daarvan overigens de Rattle & Hum film het meest relax (live versie van Exit is gaaf )...
pi_14090433
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:47 schreef Beathoven het volgende:
wat gebeurde er toen?
Ha, het is moeilijk om in woorden te vatten hoe dat precies ging, maar de muziek op "Bitches Brew" is nogal vormloos: het heeft geen 'kop' of 'staart', geen standaard 'chorus'-'bridge' structuur en geen standaard accoordenschema's. In nuchtere staat kon ik er daarom weinig mee want er waren geen 'pakkende deuntjes' in te herkennen.

Pas toen ik er een keer flink stoned naar zat te luisteren kon ik echt opgaan in de muziek, omdat ik geen pogingen meer deed om het te analyseren, maar me gewoon liet meevoeren door de eindeloze grooves.

Sowieso denk ik dat druggebruik de manier waarop ik naar muziek luister enorm heeft beinvloed. MAAR: uiteraard moet deze post niet als aansporing om te gaan blowen worden opgevat.

Drugs are bad, m'kay..

pi_14092703
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 21:31 schreef merino het volgende:

[..]

das zelfs mijn oude smaak
Ben nu eigenlijk meer into CCR, Led Zeppelin en Lynyrd Skynyrd.
Overigens is U2 natuurlijk geweldig. Vind daarvan overigens de Rattle & Hum film het meest relax (live versie van Exit is gaaf )...

Over Led Zeppelin beschik ik ook en natuurlijk Peep Purple en de CD en DVD van Rattle & Hum. Ook die van Live in Boston trouwens, moet nog wel die nieuwe kopen. Ik vind Bullet in the blue sky live ook zo goed, ach U2 is gewoon live erg goed
'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
pi_14108694
zo'n beetje alles van:
-Tool
-King Crimson
-Porcupine Tree (vooral Live, freaky lichtshow )
-Deep Purple
-Clan of Xymox
-Melys
tsja, wat moet ik dan.....
Fotoboek
pi_14109156
Hmm toch veel rock hè?
Is 't zo dat de meeste een afkeer hebben gekregen van elektronica door Lounge? Ik merk ook steeds vaker dat mensen dit de strot uit gaat komen. Kan ik me best wat bij voorstellen.
Alleen jammer dat zoveel bands op die grote hoop worden gegooid. K&D, LTJ Bukem. Lounge is meer een geval apart.. stoere beat met wat los samenhangende melodietjes doorheen. Kan best relaxend zijn, maar tis niet boeiend om naar te luisteren, zit geen diepgang in, met als gevolg dat ik in slaap val.
Peace comes from within. Do not seek it without. (Buddha)
Deep Dish, Ninja Tune, Chromwear
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 17:04:47 #50
36466 Lothian
The fool escaped from paradise
pi_14110153
Als je leuke trippy nummers wil horen van Pink Floyd moet je eens Ummagumma of The piper at the gates of dawn draaien..

Ummagumma is echt freaky als compleet album (zitten echt hele vage stukken tussen) en bij The Piper zitten een aantal lekkere zweverige nummertjes!

Ingewikkelde problemen bestaan niet; ingewikkelde oplossingen wel.
pi_14110900
Aphex Twin - Stone In Focus

Zet je even aan het denken.

vrijdag 24 oktober 2003 @ 19:32:06 #52
67663 fractalis
we (all) search
pi_14113097
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:21 schreef YoG het volgende:
Hmm toch veel rock hè?
Is 't zo dat de meeste een afkeer hebben gekregen van elektronica door Lounge? Ik merk ook steeds vaker dat mensen dit de strot uit gaat komen. Kan ik me best wat bij voorstellen.
Wat mij betreft onzin! Luister zowel veel rock als elektronische muziek, en de opkomst van lounge is trouwens redelijk aan mij voorbij gegaan, mede wegens gebrek aan interesse in dat genre. Zet liever een goede ambient cd op
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 19:36:10 #53
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14113192
quote:

Hehe, ik dacht altijd dat Zander zo'n nette jongen was
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 16:13:01 #54
44906 merino
World of Sleepers
pi_14127653
Owh nog even toevoegen, is dus ook nog 1 trance nummertje die mij heeft weten te raken op trip gebied te laatste tijd. Zeer zeldzaam want ik kan de meestet trance niet uitstaan.
Sensation Theme 2003
Echt zo brilliant hoe ze Mozart's Lacrimosa tot een trippend trance nummertje hebben omgevormt
pi_14128079
Pink Floyd-----Umma Gumma
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_14130567
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 21:39 schreef Zander het volgende:

[..]

Ha, het is moeilijk om in woorden te vatten hoe dat precies ging, maar de muziek op "Bitches Brew" is nogal vormloos: het heeft geen 'kop' of 'staart', geen standaard 'chorus'-'bridge' structuur en geen standaard accoordenschema's. In nuchtere staat kon ik er daarom weinig mee want er waren geen 'pakkende deuntjes' in te herkennen.

Pas toen ik er een keer flink stoned naar zat te luisteren kon ik echt opgaan in de muziek, omdat ik geen pogingen meer deed om het te analyseren, maar me gewoon liet meevoeren door de eindeloze grooves.

Sowieso denk ik dat druggebruik de manier waarop ik naar muziek luister enorm heeft beinvloed. MAAR: uiteraard moet deze post niet als aansporing om te gaan blowen worden opgevat.

Drugs are bad, m'kay..

als je dan bedenkt hoe die muziek van davis analoog in elkaar is geplakt en geknipt krijg je ook erg veel respect voor de mensen die de techniek voor die platen hebben gedaan. letterlijk meersporentape met de schaar te lijft gaan. heftig hoor.
pi_14151695
zonde...!
(dat je dat zonder drugs niet kunt..)
Good morning! And in case I don't see you anymore: good afternoon, good evening and good night!
pi_14152072
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 17:43 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
zonde...!
(dat je dat zonder drugs niet kunt..)
het voegt echt iets toe hoor.
zonder drugs kun je ook wel in muziek opgaan, maar echt trippen...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')