Wat ik tegenwoordig vooral vaak heb is dat ik bij lange rock nummers ga trippen (rook alleen wiet en hasj overigens ).
De allereerste keer met Dire Straits - Sultans of Swing (Alchemy Live) waarbij ik sirieus dacht dat ik soort van dood ging en ik vervolgens in een of ander gaar gitaar duel met 'god' kwam.
Nu moet je dit niet al te sirieus voor je zien hoor want ik geloof verder niet in god. Het was eerder gewoon een projectie van mijn gedachten waarbij wat ik zie als 'god' weergegeven in 1 persoon.
Daarna met Pink Floyd - Comfertably Numb (Pulse Live) waarvan ik me niet veel meer kan herinneren
en gister met The Doors - The End waarbij ik sirieus bijna de verlichting bereikte (boeddhisme)
Hebben meer mensen dit?? En op welke nummers (vooral trip tips op rock nummers zijn welkom )??
Think for yourself, question authority.
Begint toevallig ook nog met een leuk stukje conference/stand-up van Bill Hicks tadaaa over drugs natuurlijk .
Snapte nooit wat van die plaat, totdat ik 'm een keer zwaar onder invloed heb zitten luisteren. Toen viel het kwartje pas, en sindsdien is 't een van mijn favoriete platen. Ik gebruik overigens tegenwoordig geen drugs meer.
quote:Dat had ik ook met The End. Pa is dikke Doors fan en ik hou toch iets meer van Pink Floyd, Dire Straits, U2, Rolling Stones etc. Dus nummer aantal keer gehoord. Kon het niet eens uit horen omdat het zo lang was
Op woensdag 30 april 2003 17:22 schreef Zander het volgende:
Miles Davis - Bitches Brew (cd)Snapte nooit wat van die plaat, totdat ik 'm een keer zwaar onder invloed heb zitten luisteren. Toen viel het kwartje pas, en sindsdien is 't een van mijn favoriete platen. Ik gebruik overigens tegenwoordig geen drugs meer.
Een van de albums waar ik nog de sterkste trip herinnering bij heb is Daft Punk - Homework; toen zat ik vol op de paddo's.
Er was een nummer dat voor ons gevoel al heeeeeel erg lang aan het draaien was en waar maar geen eind aan bleek te komen... het was ook de perfecte sound voor op de 'shrooms... heerlijk!
Voor de rest heb ik nog duizend-en-een titel voor je, maar da's bijna allemaal house.
House is IMO ook het meest geschikte als je aan de drugs gaat.
Iedere vorm van house heeft wel een drug die er goed bij past.
Zo past b.v. speed heel goed bij Gabber.
Schlager heeft ook een drug dat er goed bij past: Alcohol!
Dat vind ik nou echt bier muziek.
Zo heeft ieder soort muziek wel zijn drug....
Zelfs religieuze muziek, die mensen verkeren in ecstase van 'god'.
quote:Can you PROVE it?
Op woensdag 30 april 2003 16:54 schreef merino het volgende:
Veel van jullie hebben wel eens drugs gebruikt of gebruiken het nog steeds.
Nouja, echt trippen op muziek.. Natuurlijk live-concerten wel, maar daar gaat ook (veel) alcohol mee gepaard..
(en het is SERIEUS!! Niet sirieus... Taalbarbaar
)
[Dit bericht is gewijzigd door webfreak op 30-04-2003 19:18]
quote:En het is PROVE!! niet proof....
Op woensdag 30 april 2003 19:10 schreef webfreak het volgende:[..]
Can you proof it?
(en het is SERIEUS!! Niet sirieus...
Taalbarbaar
)
Daar ging ik zo in de muziek op
quote:
Op woensdag 30 april 2003 19:13 schreef Pushit het volgende:[..]
En het is PROVE!! niet proof....
Taalbarbaar
quote:beschouw ik als een compliment
Op woensdag 30 april 2003 19:10 schreef webfreak het volgende:
Taalbarbaar
Of iets heel anders: Roads, Portishead...
Trouwens nog een mooie quote opgezocht:
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 21:38 schreef Thelonious het volgende:
als ik naar The Beatles luister ben ik meteen stoned.
quote:Als je dat maar weet. DSOTM is 1 van mijn lievelingsalbums. Dat is nog de tijd van Pink Floyd dat ze nog écht psychedellic rock maakten!
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:11 schreef ilona-scuderia het volgende:
"Dark Side Of The Moon" van Pink Floyd is ook...![]()
Daar zou je toch ook op moeten kunnen "trippen" toch?
quote:Ah, een kenner!
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:18 schreef Darklight het volgende:
Pink Floyd is idd goeie tripmuziek, ook Sphongle is coole tripmuziek, net zoals The Orb en Future Sound of London.
quote:Die is nu op DVD uit. Het wordt HOOG tijd dat ik mijn loon binnen krijg. Dan is het linea recta vanaf kantoor naar de muziekboer en het koffiehuis!
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:22 schreef Zander het volgende:
Vroeger ook vaak zitten spacen op die "Live at Pompeii"-video van de Floyd. Toen waren ze nog echt trippy.
quote:daar trip ik ook zonder drugs van
en gister met The Doors - The End waarbij ik sirieus bijna de verlichting bereikte (boeddhisme)
quote:
Op woensdag 30 april 2003 19:00 schreef Dr_Gonzo het volgende:
House is IMO ook het meest geschikte als je aan de drugs gaat.
Iedere vorm van house heeft wel een drug die er goed bij past.
quote:het is zeker ook tof zonder drugs maar het was echt bijna een orgasme met
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:28 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
daar trip ik ook zonder drugs van
quote:ik kan het me helemaal voorstellen....maar dan niet met wiet
Op dinsdag 21 oktober 2003 21:37 schreef merino het volgende:[..]
het is zeker ook tof zonder drugs maar het was echt bijna een orgasme met
Pink Floyd - Dark side of the moon, Echoes, Animals, Wish you were here
Massive Attack - Mezzanine (die nieuwe 100th window voldoet ook prima, ik gebruik alleen nauwelijks drugs meer tegenwoordig)
Fila Brazillia - Power Clown, Brazillification, A touch of cloth (lekker wazig)
Morcheeba - Big Chill
Santana - Abraxas en Caravanserai
Doors , Hendrix en Janis Joplin
Bob Marley, Burning Spear, Black Uhuru en meer van dat reggae spul
[Dit bericht is gewijzigd door Dukhlovi op 22-10-2003 00:14]
-Brian Eno & David Byrne - My Life In The Bush Of The Ghosts
-Pink Floyd - Dark Side Of The Moon
-Miles Davis - Kind Of Blue
-Mike Oldfield - Tubular Bells
-Masada Live In Sevillia
-Klaus Schulze - Moondawn
-Tangerine Dream - Stratosfear
-Future Sound of London - Lifeforms
-Autechre - Incunabula
-Radiohead - Kid A
-Underworld - Dubnobasswithmyheadman
Naar hiphop met wat diepe teksten luisteren is ook goed te doen, vaak zie ik dan de inhoud van de lyrics die ze rappen voor me (normaal ook, maar als je stoned/high bent ist toch anders). Verder is dansen op drum n bass als je high bent ook super!
quote:Absoluut helemaal mee eens.
Op donderdag 23 oktober 2003 00:06 schreef Summoner het volgende:
Er gaat weinig boven stoned worden terwijl je naar stoner rock luistert.
[Dit bericht is gewijzigd door DaisyDuke op 23-10-2003 15:49]
quote:wat gebeurde er toen?
Miles Davis - Bitches Brew (cd)Snapte nooit wat van die plaat, totdat ik 'm een keer zwaar onder invloed heb zitten luisteren. Toen viel het kwartje pas, en sindsdien is 't een van mijn favoriete platen. Ik gebruik overigens tegenwoordig geen drugs meer.
quote:Die is goed ja
Op woensdag 22 oktober 2003 16:34 schreef fractalis het volgende:
-Brian Eno & David Byrne - My Life In The Bush Of The Ghosts
Verder Kid A, Underworld, de oude Tangerine Dream, Kraftwerk, Neu!, Aphex Twin, Future Sound of London, Autechre. Eigenlijk nauwelijks echte liedjes met een coupletten en een refrein dus.
Het leuke is dat het niet altijd gebeurt. Soms gaan er tien blowsessies voorbij waarbij de muziek alleen maar 'wel leuk' is. En dan plotseling gaat het weer van Beng! Het komt altijd onverwacht.
Ik heb wel eens een tijdje een map 'Trip' op mijn harde schijf gehad, maar dat werkte dus voor geen meter.
Feit bij mij is dat ik altijd andere mensen wil laten horen wat ik dan beluister. In mn eentje trippend luisteren haalt een beetje het effekt weg.
Trippen doe je samen!
Goeie tripmuziek vind ik
"Insides" van Orbital
"A huge ... that rules from the centre of the ultraworld" en "U.F.Orb" van The Orb
"It's tomorrow already" van The Irresistable Force
Alles van Amon Tobin
Lekkere blow-muziek
"Drum ' n Bass for papa" van Plug (krijg je een glimp hoe DnB en Jungle zal klinken in de toekomst, dus geen rare shit zoals Aphex of Squarepusher, Plug is echt anders)
"Earth Vol 1" van LTJ Bukem (DnB en Downtempo)
"Adventures in Foam" van Cujo (experimentele DnB en downtempo)
"Temples of Boom" van Cypress Hill
Lounge raad ik je alleen aan als je zo snel als mogelijk in slaap wilt vallen.
Turntablism doet het ook goed met paddo's en met XTC raad ik je het eerste album van The Prodigy aan
lekker old-skool en zonder fratsen
quote:Had precies hetzelfde met dat album!
Op donderdag 23 oktober 2003 16:01 schreef Frollo het volgende:[..]
Die is goed ja
Dat was zelfs het allereerste album waarbij ik werkelijk ervaarde dat stonend luisteren heel anders is dan nuchter. Een openbaring!
Ik kan me met name het nummer The Jezebel Spirit nog herinneren. Wat was dat intens zeg!
Leuk lijstje trouwens Frollo, zie aardig wat overeenkomsten!
quote:Jij hebt smaak....!!!
Veel van jullie hebben wel eens drugs gebruikt of gebruiken het nog steeds. Meesten weten ook dat drugs allerlei dingen kunnen versterken (vooral ook emoties).Wat ik tegenwoordig vooral vaak heb is dat ik bij lange rock nummers ga trippen (rook alleen wiet en hasj overigens
).
De allereerste keer met Dire Straits - Sultans of Swing (Alchemy Live) waarbij ik sirieus dacht dat ik soort van dood ging en ik vervolgens in een of ander gaar gitaar duel met 'god' kwam.
Nu moet je dit niet al te sirieus voor je zien hoor want ik geloof verder niet in god. Het was eerder gewoon een projectie van mijn gedachten waarbij wat ik zie als 'god' weergegeven in 1 persoon.Daarna met Pink Floyd - Comfertably Numb (Pulse Live) waarvan ik me niet veel meer kan herinneren
Hebben meer mensen dit?? En op welke nummers (vooral trip tips op rock nummers zijn welkom)??
PS. Gebruik trouwens geen drugs, kan ook zonder middelen totaal uit mijn dak gaan.
Supergrass : Live on other planets
en weer een oudje : Sly and The Family Stone : There is a riot going on
quote:das zelfs mijn oude smaak
Op donderdag 23 oktober 2003 19:04 schreef ChiPMaN het volgende:[..]
Jij hebt smaak....!!!
Bij die nummers kan ik uit mijn dak gaan. Bij Where The Streets Have No Name van U2 ook, vooral Live versie natuurlijk. In Arnhem 2001 ging echt het dak eraf bij dit nummer.PS. Gebruik trouwens geen drugs, kan ook zonder middelen totaal uit mijn dak gaan.
quote:Ha, het is moeilijk om in woorden te vatten hoe dat precies ging, maar de muziek op "Bitches Brew" is nogal vormloos: het heeft geen 'kop' of 'staart', geen standaard 'chorus'-'bridge' structuur en geen standaard accoordenschema's. In nuchtere staat kon ik er daarom weinig mee want er waren geen 'pakkende deuntjes' in te herkennen.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:47 schreef Beathoven het volgende:
wat gebeurde er toen?
Pas toen ik er een keer flink stoned naar zat te luisteren kon ik echt opgaan in de muziek, omdat ik geen pogingen meer deed om het te analyseren, maar me gewoon liet meevoeren door de eindeloze grooves.
Sowieso denk ik dat druggebruik de manier waarop ik naar muziek luister enorm heeft beinvloed. MAAR: uiteraard moet deze post niet als aansporing om te gaan blowen worden opgevat.
Drugs are bad, m'kay..
quote:Over Led Zeppelin beschik ik ook
Op donderdag 23 oktober 2003 21:31 schreef merino het volgende:[..]
das zelfs mijn oude smaak
Ben nu eigenlijk meer into CCR, Led Zeppelin en Lynyrd Skynyrd.
Overigens is U2 natuurlijk geweldig. Vind daarvan overigens de Rattle & Hum film het meest relax (live versie van Exit is gaaf)...
Ummagumma is echt freaky als compleet album (zitten echt hele vage stukken tussen) en bij The Piper zitten een aantal lekkere zweverige nummertjes!
quote:Wat mij betreft onzin!
Op vrijdag 24 oktober 2003 16:21 schreef YoG het volgende:
Hmm toch veel rock hè?
Is 't zo dat de meeste een afkeer hebben gekregen van elektronica door Lounge? Ik merk ook steeds vaker dat mensen dit de strot uit gaat komen. Kan ik me best wat bij voorstellen.
quote:Hehe, ik dacht altijd dat Zander zo'n nette jongen was
quote:als je dan bedenkt hoe die muziek van davis analoog in elkaar is geplakt en geknipt krijg je ook erg veel respect voor de mensen die de techniek voor die platen hebben gedaan. letterlijk meersporentape met de schaar te lijft gaan. heftig hoor.
Op donderdag 23 oktober 2003 21:39 schreef Zander het volgende:[..]
Ha, het is moeilijk om in woorden te vatten hoe dat precies ging, maar de muziek op "Bitches Brew" is nogal vormloos: het heeft geen 'kop' of 'staart', geen standaard 'chorus'-'bridge' structuur en geen standaard accoordenschema's. In nuchtere staat kon ik er daarom weinig mee want er waren geen 'pakkende deuntjes' in te herkennen.
Pas toen ik er een keer flink stoned naar zat te luisteren kon ik echt opgaan in de muziek, omdat ik geen pogingen meer deed om het te analyseren, maar me gewoon liet meevoeren door de eindeloze grooves.
Sowieso denk ik dat druggebruik de manier waarop ik naar muziek luister enorm heeft beinvloed. MAAR: uiteraard moet deze post niet als aansporing om te gaan blowen worden opgevat.
Drugs are bad, m'kay..
quote:het voegt echt iets toe hoor.
Op zondag 26 oktober 2003 17:43 schreef T_r_u_m_a_n het volgende:
zonde...!
(dat je dat zonder drugs niet kunt..)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |