abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 7 april 2005 @ 12:46:04 #76
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_26045356
Deadwing bevalt goed. Hij is weer net een tikkeltje steviger dan In Absentia, maar dat mag de pret niet drukken. Integendeel zelfs, 'Shallow' bijvoorbeeld rockt als een zwerende teen. Gelukkig ontbreekt het ook niet aan de meer dromerige stukken en het betere instrumentale werk.

Ik ben er bij maandag.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  donderdag 7 april 2005 @ 12:47:01 #77
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26045370
Tot maandag dan
pi_26045518
Zou iemand voor mij de setlist na afloop hier kunnen posten? alvast bedankt...!
pi_26124642
Ik ga ook vanavond
pi_26145237
Was een vette show zeg! Jeebus Goede nummers gespeeld, nieuw, maar gelukkig ook veel oud. Hulde
pi_26151163
Jaaaa
Zeer relaxed concert [14.gif]
  maandag 11 april 2005 @ 18:31:45 #82
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_26152747
quote:
Op donderdag 7 april 2005 12:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zou iemand voor mij de setlist na afloop hier kunnen posten? alvast bedankt...!
In Paradiso speelden ze deze tot zover ik me kan herinneren (niet op volgorde getypt):
quote:
- Deadwing (Deadwing)
- The sound of Muzak (In Absentia)
- Lazarus (Deadwing)
- Smart Kid (Stupid Dream)
- Arriving somewhere but not here (Deadwing)
- Halo (Deadwing)
- 2 nummers die ik niet ken van het allereerste album "Up the downstair". Vanwege het feit dat ze toen (11 jaar terug ofzo) voor het eerst in Nederland stonden wilden ze het nog een keer spelen. Prachtige nummers overigens.
- The start of something beautiful (Deadwing)
- Even less (Stupid Dream)
- Blackest Eyes (In absentia)
- Shezmovedon (Lightbulb sun)
- Trains (In Absentia)
- Hatesong (Lightbulb sun)
Geniaal concert overigens. Zit nu nog na te genieten. Geweldige sfeer
  dinsdag 12 april 2005 @ 00:55:19 #83
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26161842
Het was goed!!
Truste!!
pi_26161896
*kuch* Hoe was Anathema? *kuch*

Kon er niet bijzijn, maar vraag het me wel af. Vind hun persoonlijk beter dan PT, hoewel die er ook mogen wezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2005 01:00:29 ]
pi_26162518
Anathema was ehh tsja

Ze waren absoluut goed, het geluid was echter bagger (veel te veel bas, de eindmix was slecht, gitaarsolo's kwamen of te hard of te zacht door..jammer van deze waanzinnig goede band!

Toen ze net lekker op gang kwamen (laatste nummer, een meer dan verdienstelijke cover van comfortably numb van pink floyd) was de pret al weer voorbij..Verder vond ik het HEEL jammer dat Lee ( zusje van de drummer en leadzangeres van het ontzettend mooie 'A natural disaster') er niet bij was..Desondanks ga ik zeer zeker weer kijken als ik de kans krijg!

Porcupine Tree was strak, het geluid was loepzuiver vanaf het begin, ze speelden een goede mix tussen oude en nieuwe nummers (persoonlijk hoogtepunt : Fadeaway en Up the Downstair) en als afsluiter was Trains een perfecte keuze. Opvallend was dat toen er een snaar sprong tijdens het laatste stuk de band stopte, Steven van gitaar wisselde, even stemde en uit het niets perfect het nummer afspeelde..hulde

setlist zover ik me kan herinneren :

Deadwing
Sound of Muzak
Smart Kid
Hatesong
Arriving somewhere but not here
Halo
Lazerus
Mellotron Scratch
Fadeaway
Up the Downstair
Even Less
Blackest eyes

shesmovedon
Trains
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_26165704
Was de show uitverkocht?
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:52:15 #87
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26166153
Ja, volgens mij was het uitverkocht.

Persoonlijk vond ik Anathema nogal tegenvallen. Ik vond ze weinig inspirerend overkomen, en er was totaal geen 'chemie'.
Ze stonden allemaal 3 meter bij elkaar vandaan, Les stond met één hand te pingelen en Jamie stond zelfs aan de andere kant van het podium in zijn uppetje te bassen. Ik heb ze echt zo vaak veel en veel beter gezien... (niet dat ze slecht waren, maar ze kunnen gewoon meer!)
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ze voorprogramma waren...

Maarreh, het blijft toch mijn favoriete band
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:58:57 #88
13783 Anthraxx
pi_26166289
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja, volgens mij was het uitverkocht.

Persoonlijk vond ik Anathema nogal tegenvallen. Ik vond ze weinig inspirerend overkomen, en er was totaal geen 'chemie'.
Ze stonden allemaal 3 meter bij elkaar vandaan, Les stond met één hand te pingelen en Jamie stond zelfs aan de andere kant van het podium in zijn uppetje te bassen. Ik heb ze echt zo vaak veel en veel beter gezien... (niet dat ze slecht waren, maar ze kunnen gewoon meer!)
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ze voorprogramma waren...

Maarreh, het blijft toch mijn favoriete band
Op Graspop 2004 speelden ze inderdaad beter
pi_26166764
Opvallend dat ze Shallow niet speelde...

Verder vond ik Anathema vooral in het begin tegenvallen. Dat zal ongetwijfeld iets met het geluid te maken hebben gehad. De zang was ook niet vanouds. Voor dat uurtje dat ze mochten spelen hadden ze een best aardige setlist met helaas maar 2 nummers van A Natural Disaster (wel het fantastische Closer).

Porcupine Tree speelde zoooo foutloos... dat is positief.

Nadeel van dit soort bands is dat ze hoorde 'muzikanten' aantrekken die alles beter weten, niet voor de muziek komen maar gewoon te kijken naar hoe de 'gear' eruit ziet. Blijf ik echt vreselijk vinden.
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:44:43 #90
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_26167250
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 11:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Opvallend dat ze Shallow niet speelde...

Verder vond ik Anathema vooral in het begin tegenvallen. Dat zal ongetwijfeld iets met het geluid te maken hebben gehad. De zang was ook niet vanouds. Voor dat uurtje dat ze mochten spelen hadden ze een best aardige setlist met helaas maar 2 nummers van A Natural Disaster (wel het fantastische Closer).

Porcupine Tree speelde zoooo foutloos... dat is positief.

Nadeel van dit soort bands is dat ze hoorde 'muzikanten' aantrekken die alles beter weten, niet voor de muziek komen maar gewoon te kijken naar hoe de 'gear' eruit ziet. Blijf ik echt vreselijk vinden.
En door blijven ouwehoeren over het feit dat ze de ene amp toch beter vinden dan de ander en ondertussen om de 10 seconden van plaats veranderen?

De show in Paradiso was geweldig! Vond Anathema een positieve verrassing, al was het geluid soms slecht. Closer was voor mij het hoogtepunt van hun optreden.

Op het optreden van PT viel weer niets aan te merken. Voor de verandering was Richard Barbieri ook volop te horen in de mix... is wel eens anders geweest!
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_26167286
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:31 schreef kriele het volgende:
Was de show uitverkocht?
Ik denk dat er nog een man of honderd bij had gekund. Vooral vooraan in de hoeken was plek zat.
  dinsdag 12 april 2005 @ 11:52:05 #92
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_26167393
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 11:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
verschrikkelijk is dat ja.. ben 1 keer in een vlaag van verstandsverbijstering naar Yngwee Malmsteen geweest.. was precies hetzelfde probleem.. al die gasten met zo'n doodse blik naar het gitaarspel van Malmsteen staan gapen.. vreselijk saai is dat (even buiten beschouwing gelaten dan dat het ook k*tmuziek was)

ps. anathema vond ik wel okee.. geluid was wel slecht inderdaad.. PT heb ik niet afgekeken want ik kwam voor het voorprogramma en PT wist me niet echt te boeien ook al was het geluid erg goed en speelden ze heel strak.. (dat ik er geeneen nummer van kon helpt ook wel mee)
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_26174270
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 02:04 schreef Mauzerus het volgende:

setlist zover ik me kan herinneren :

Deadwing
Sound of Muzak
Smart Kid
Hatesong
Arriving somewhere but not here
Halo
Lazerus
Mellotron Scratch
Fadeaway
Up the Downstair
Even Less
Blackest eyes

shesmovedon
Trains
Euhm... na Trains zijn ze toch niet meer teruggekomen he?
pi_26174434
nee ze doen nooit meer dan 1 toegift
I still wave at the dots on the shore
I still beat my head against the wall
I still rage and wage my little war
I'm a shade...and easy to ignore
pi_26174483
Op Metalfan.nl is er namelijk iemand die zegt dat er na Trains nog twee nummers kwamen. Maar als jij het zegt, geloof ik je meteen. Zag er toch uit dat er niemand nog wat ging doen op dat podium.
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:13:20 #96
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26176069
Is die persoon op metalfan.nl niet zondag geweest dan? Ik heb begrepen dat ze toen na Trains nog wel een nummer hebben gedaan.
  dinsdag 12 april 2005 @ 18:17:07 #97
13783 Anthraxx
pi_26176160
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is die persoon op metalfan.nl niet zondag geweest dan? Ik heb begrepen dat ze toen na Trains nog wel een nummer hebben gedaan.
Nope. Na Trains hebben ze ook alles afgeruimd (Ik was Zondag in Paradiso dus).
pi_26176698
quote:
Arawn schreef:
De laatste twee nummers zijn inderdaad niet gespeeld.
Anathema heeft wat meer tijd gekregen om te spelen....Vinnie zei dat hun set klaar was en na hun laatste nummer hadden ze ineens toch nog weer 5 minuten.
PT begon ook zeker een 20 minuten te laat en dat krijg je dan.
Dan laten ze gewoon wat vallen of ze kiezen er 2 van de 4 voor de toegift.
Foto's van Anathema en PT komen straks online.....
Eerst even eten enzo....
Dit is dus de reden..
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:11:07 #99
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_26177438
Erg goed optreden. Ze speelden het nieuwe werk met veel overtuiging, zo kwam Halo erg goed uit de verf terwijl ik dat op plaat juist één van de mindere nummers vind.

En twee oude Up the Downstair-nummers.
Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  dinsdag 12 april 2005 @ 19:23:53 #100
103031 Kroketter
Gedachtendialoog
pi_26177762
Heb ook genoten in de 013, het geluid van anathema viel inderdaad een beetje tegen. Maar wel vet dat ze op het einde pink floyd nog even gecoverd hadden.
Purcupine tree had wel stoer licht, en de animaties op het scherm waren ook betoverend. Vond het alleen jammer dat ze het publiek niet zo meekregen. Maar da's mijn mening.
Nuchter zijn is relatief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')