In Paradiso speelden ze deze tot zover ik me kan herinneren (niet op volgorde getypt):quote:Op donderdag 7 april 2005 12:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zou iemand voor mij de setlist na afloop hier kunnen posten?alvast bedankt...!
Geniaal concert overigens. Zit nu nog na te genieten. Geweldige sfeerquote:- Deadwing (Deadwing)
- The sound of Muzak (In Absentia)
- Lazarus (Deadwing)
- Smart Kid (Stupid Dream)
- Arriving somewhere but not here (Deadwing)
- Halo (Deadwing)
- 2 nummers die ik niet ken van het allereerste album "Up the downstair". Vanwege het feit dat ze toen (11 jaar terug ofzo) voor het eerst in Nederland stonden wilden ze het nog een keer spelen. Prachtige nummers overigens.
- The start of something beautiful (Deadwing)
- Even less (Stupid Dream)
- Blackest Eyes (In absentia)
- Shezmovedon (Lightbulb sun)
- Trains (In Absentia)
- Hatesong (Lightbulb sun)
Op Graspop 2004 speelden ze inderdaad beterquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:52 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ja, volgens mij was het uitverkocht.
Persoonlijk vond ik Anathema nogal tegenvallen. Ik vond ze weinig inspirerend overkomen, en er was totaal geen 'chemie'.
Ze stonden allemaal 3 meter bij elkaar vandaan, Les stond met één hand te pingelen en Jamie stond zelfs aan de andere kant van het podium in zijn uppetje te bassen. Ik heb ze echt zo vaak veel en veel beter gezien... (niet dat ze slecht waren, maar ze kunnen gewoon meer!)
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat ze voorprogramma waren...
Maarreh, het blijft toch mijn favoriete band
En door blijven ouwehoeren over het feit dat ze de ene amp toch beter vinden dan de ander en ondertussen om de 10 seconden van plaats veranderen?quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Opvallend dat ze Shallow niet speelde...
Verder vond ik Anathema vooral in het begin tegenvallen. Dat zal ongetwijfeld iets met het geluid te maken hebben gehad. De zang was ook niet vanouds. Voor dat uurtje dat ze mochten spelen hadden ze een best aardige setlist met helaas maar 2 nummers van A Natural Disaster (wel het fantastische Closer).
Porcupine Tree speelde zoooo foutloos... dat is positief.
Nadeel van dit soort bands is dat ze hoorde 'muzikanten' aantrekken die alles beter weten, niet voor de muziek komen maar gewoon te kijken naar hoe de 'gear' eruit ziet. Blijf ik echt vreselijk vinden.
Ik denk dat er nog een man of honderd bij had gekund. Vooral vooraan in de hoeken was plek zat.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:31 schreef kriele het volgende:
Was de show uitverkocht?
verschrikkelijk is dat ja.. ben 1 keer in een vlaag van verstandsverbijstering naar Yngwee Malmsteen geweest.. was precies hetzelfde probleem.. al die gasten met zo'n doodse blik naar het gitaarspel van Malmsteen staan gapen.. vreselijk saai is dat (even buiten beschouwing gelaten dan dat het ook k*tmuziek was)quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nadeel van dit soort bands is dat ze hoorde 'muzikanten' aantrekken die alles beter weten, niet voor de muziek komen maar gewoon te kijken naar hoe de 'gear' eruit ziet. Blijf ik echt vreselijk vinden.
Euhm... na Trains zijn ze toch niet meer teruggekomen he?quote:Op dinsdag 12 april 2005 02:04 schreef Mauzerus het volgende:
setlist zover ik me kan herinneren :
Deadwing
Sound of Muzak
Smart Kid
Hatesong
Arriving somewhere but not here
Halo
Lazerus
Mellotron Scratch
Fadeaway
Up the Downstair
Even Less
Blackest eyes
shesmovedon
Trains
Nope. Na Trains hebben ze ook alles afgeruimd (Ik was Zondag in Paradiso dus).quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:13 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Is die persoon op metalfan.nl niet zondag geweest dan? Ik heb begrepen dat ze toen na Trains nog wel een nummer hebben gedaan.
Dit is dus de reden..quote:Arawn schreef:
De laatste twee nummers zijn inderdaad niet gespeeld.
Anathema heeft wat meer tijd gekregen om te spelen....Vinnie zei dat hun set klaar was en na hun laatste nummer hadden ze ineens toch nog weer 5 minuten.
PT begon ook zeker een 20 minuten te laat en dat krijg je dan.
Dan laten ze gewoon wat vallen of ze kiezen er 2 van de 4 voor de toegift.
Foto's van Anathema en PT komen straks online.....
Eerst even eten enzo....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |