abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10076686
Ik zit met een probleempje. Ik woon boven een winkel, in een oud huisje in Rotterdam. Ik heb een smal gangetje van de voordeur naar boven (vroeger hoorde de winkel bij het huis, het is gescheiden van elkaar -> smal gangetje).

Het probleem nu is, dat ik 2 zits en een 3 zits bank wil kopen aangezien ik die nog niet heb. Door dat f**kgangetje zou het zeker niet passen. Wel heb ik, een groot raam aan de weg kant, daar zou dat primaaa doorheen kunnen.

Ik heb wel een rijbewijs maar geen idee hoe ik die bank hier naar toe haal, en die naar boven haal . Mijn auto is best ruim, maar daar past geen 2 zitter en 3 zitter op

Is er een bedrijf dat een bank voor je ophaalt, je bank op zo'n liffie zet, en je huis in gooit? Zoja, graag wat informatie, k heb wel o.a. bij Top Movers gekeken, maar ik ga niet vehuizen, maar alleen een bankie kopen

Help?

Mind the gap
  maandag 28 april 2003 @ 19:43:54 #2
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_10076719
Huur een boedelbak bij de benzinepomp
Dan heb je het iig al voor je deur staan. Hoe je het dan naar boven moet krijgen weet ik ook niet 1-2-3.
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
  maandag 28 april 2003 @ 19:45:28 #3
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_10076758
Brengt de winkel waar je het bankstel koopt het niet thuis? Vaak hebben die wel ervaring hoe ze iets naar binnen kunnen werken bij je.
Succes ermee.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_10076784
Nee, die brengen het niet thuis (take away store)
Mind the gap
pi_10076830
Je hebt een rijbewijs. Dus leen/huur een busje/aanhangwagen. Dan is probleem 1 al opgelost.

Verhuisbedrijven hebben vaak zo'n goederenlift (een ladderachtig apparaat met een soort van goederenlift erop zeg maar).
Kijk eens of je zoiets kan huren bij Boels of Gamma of zo. Dit zal niet al te veel kosten denk ik (iig goedkoper dan je zou verwachten, bij de Boels dan).

[Dit bericht is gewijzigd door Nijmegenaar op 28-04-2003 19:50]

Nijmegenaar
  maandag 28 april 2003 @ 19:50:13 #6
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10076844
quote:
Op maandag 28 april 2003 19:46 schreef Nicole22 het volgende:
Nee, die brengen het niet thuis (take away store)
Seats & Sofas toevallig?
Waarschijnlijk moet je iets met een takel gaan regelen of toch kijken of het door de smalle gang past (vaak kan er alsnog meer doorheen dan je denkt).
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 28 april 2003 @ 19:50:33 #7
6766 logray
Catch you on the flip side
pi_10076851
http://www.boels.nl
http://www.borent.nl

Die verhuren een heleboel, dus waarschijnlijk ook wel een liftje om dat bankstel door je raam te krijgen.

Succes !

Meso-ICT. Computerhulp, -installatie en onderhoud in Hoorn e.o.
Bezoek http://www.meso-ict.nl voor meer informatie.
  maandag 28 april 2003 @ 19:52:21 #8
46074 Nyk
Spaescaek
pi_10076897
Ik wil anders wel ff helpen om dat bankstel door je raam heen te krijgen . Maar ik ruim het glas NIET op .
pi_10076956
Ja, inderdaad Seats and Sofas!
Mind the gap
pi_10077043
Gewoon een liftje huren in de plaatselijke plaats en je bent klaar.
pi_10077116
gewoon aan et touwtje binden en trekken maar... moet kunnen
pi_10077178
Paar euro meer betalen voor bezorging (al dan niet bij andere winkel)
pi_10077217
Misschien de boel even opmeten en vervolgens de specs van de banken opvragen bij de winkel?
pi_10077314
een aanhanger/busje huren/lenen zo komt ie thuis.
een (gewoone) trap regelen
die tegen je raam zetten
de 3 zits op de rug/shouders nemen iemand boven zetten die het aanneemt.
daarna de 2 (als je eerst 2 zits doet valt het tegen)
zits hetzelfde mee doen

ik heb 2 jaar als bijbaantje bij een verhuis bedrijf gewerkt en we deden niks anders met banken

he buur!
  maandag 28 april 2003 @ 20:15:17 #15
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_10077525
Ik heb hetzelfde probleem, ik woon namelijk ook in een soortgelijke portiekwoning. De oplossing: vrienden. Een hoop. Of geld (maar dan heb je ook vrienden... )

Ik woon op de tweede en derde etage. Om een goed bankstel door het raam binnen te krijgen moeten er minstens twee op de derde verdieping staan die met touwen het bankstel omhoog hijsen. Verder moet er tenminste één persoon beneden staan om met een ander touw het bankstel van de muur af te houden: Als het bankstel tegen de muur aan komt kan het beschadigen, als het tegen het raam van de eerste verdieping komt hebben mijn onderburen een bankstel erbij. Ik denk dat hun huiskamer al vol genoeg staat, en dan moet ik er alsnog één kopen...

als het bankstel voor het huiskamerraam hangt kunnen één of twee personen het gemakkelijk naar binnen tillen: ééntje pakt de bank, trekt het naar binnen, de twee op de derde verdieping laten het touw een beetje vieren, de tweede op de tweede verdieping neemt de achterkant van de bank, en zo komt ie naar binnen zonder muu aan te raken. Als er maar één persoon op de tweede is kan ie de achterkant van de bank bank op de venstaerbank laten rusten, degene die beneden stond kan naar boven komen om te helpen...

Zo, en nu... de tweede bank

Dit alles gaat veel gemakkelijker als je een verhuiskatrol aan je gevel hebt hangen; veel oudere portiekwoningen hebben dat.

(Voor de optie veel geld: een muurlift/verhuislift/hoogwerker is voor mij te duur. Wat betreft de trap optie: was dat ARBO-proof? En gehannes op een ladder lijkt me niet veilig voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft...)

Edit: aanvulling: Let erop dat de mensen die takelen een verdiepingh hoger zitten. Vanuit dezelfde verdieping lukt het wel, maar is het veel moeilijker: tot onder de vensterbank lukt het, daarna moet je het kantelen om binnen te krijgen, dat lukt minder makkelijk. Als je op de eerste verdieping moet zijn lukt dat wellicht een paar mensen op de begane grond buiten, met stokken.

Alecks (*> (Expert on Everything)

[Dit bericht is gewijzigd door Alecks op 28-04-2003 20:25]

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  zondag 4 mei 2003 @ 22:43:11 #16
51385 baskick
Juist ja!
pi_10205792
Mijn pa en ma hebben een keer zoiets gehad met een piano (hadden ze al, maar wilden ze naar andere verdieping).

M'n pa vervolgens gewoon het plaatselijke kranen-bedrijf gebeld (hij 's best bijdehand ), en gevraagd of ze dat even wilden doen (ophijsen, 3 meter hoger weer neerzetten (op 't balkon, vandaar hebben we hem verder de verieping op getild)).

Misschien kun je dit proberen? Ik weet niet of dit een optie is, weet ook niet wat 't kost, maar waag er gewoon een telefoontje aan... Niet geschiten is ...

"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')