quote:Onzin.
Op dinsdag 29 april 2003 15:37 schreef Frenkie het volgende:Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
quote:Sneijder, vd Vaart en van Persie gelden als de talenten die Nederland nu bezit. Twee daarvan komen uit de AJAX opleiding. Nando Rafael is op zeer vroege leeftijd naar AJAX gekomen en kan je dus stellen dat dat een voetballer uit de AJAX-school is.
Op dinsdag 29 april 2003 15:37 schreef Frenkie het volgende:[..]
Sneijder is nog geen hele grote, Van der Vaart ook niet, en wie is Rafael..??
quote:Van Basten is groot geworden bij AJAX en AC Milan. Van Basten heeft een groot deel van de AJAX-school doorlopen. Bij UVV heeft hij alleen maar laten zien dat hij redelijk kon ballen. De rest is het werk van de AJAX-school.
Van Basten is groot geworden bij UVV, Cruijff een supertalent en Swart wie is dat..?
quote:Okay noem een (liefst meer) jeugd-opleiding die meer spelers dan AJAX heeft voort gebracht. Naam en toenaam aub
Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
* Speed1971 wachtaf........
quote:eitje
Op dinsdag 29 april 2003 15:44 schreef Speed1971 het volgende:
Okay noem een (liefst meer) jeugd-opleiding die meer spelers dan AJAX heeft voort gebracht. Naam en toenaam aub* Speed1971 wachtaf........
DOSK
FC Houten
JSV Nieuwegein
Maar ik neem aan dat je internationals bedoelt. Daar zullen er best veel van bij Ajax gespeelt hebben. Maar om nou te zeggen dat Oranje uit enkel ajacieden bestaat is ook een uiterste
quote:Dat willen wij ook
Op dinsdag 29 april 2003 15:40 schreef Frenkie het volgende:[..]
Whahah dat mochten ze willen.
quote:Wie heeft er gezegd dat Oranje enkel uit Ajacieden bestaat. Geen woorden in mijn (onze) mond leggen aub.
Op dinsdag 29 april 2003 15:46 schreef Frenkie het volgende:[..]
eitje
DOSK
FC Houten
JSV Nieuwegein
Maar ik neem aan dat je internationals bedoelt. Daar zullen er best veel van bij Ajax gespeelt hebben. Maar om nou te zeggen dat Oranje uit enkel ajacieden bestaat is ook een uiterste
Hoeft niet perse internationaal te zijn.
Maar noem de naam van de club en de spelers maar.
* Speed1971 schenkt nog maar een bacootje in
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 29-04-2003 15:51]
quote:Op dit moment:
Op dinsdag 29 april 2003 15:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
noem de drie grootste spelers van Nederland
1.) Van Nistelrooy.
2.) Makaay
3.) Van der Vaart.
De grootste spelers ooit:
1.) Cruyff.
2.) Van Basten.
3.) Bergkamp.
quote:Ja, zo lust ik er nog wel een paar, maar het is een feit dat ze bij Ajax opgeleid zijn, en dat ze daar ook zijn doorgebroken.
Dat soort talenten waren er via Top Oss ook wel gekomen.
quote:Haha
Op dinsdag 29 april 2003 15:51 schreef Qi het volgende:
De grootste spelers ooit: 1.) Cruyff. 2.) Van Basten. 3.) Bergkamp.
Okee ik ben de beroerdste niet:
Abe Lenstra
en uh
tja
quote:Van der Vaart..?? Nou goed jij je zin... Maar 3 van de 3 komen niet uit Amsterdam..
Op dinsdag 29 april 2003 15:51 schreef Qi het volgende:
Op dit moment? Van Nistelrooy, Makaay & Van der Vaart.
quote:Bergkamp..????
De grootste spelers ooit: 1.) Cruyff. 2.) Van Basten. 3.) Bergkamp.
quote:Ja dat is het geluk van een grote stad in die tijd.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar, maar het is een feit dat ze bij Ajax opgeleid zijn, en dat ze daar ook zijn doorgebroken.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 15:49 schreef Speed1971 het volgende:
Wie heeft er gezegd dat Oranje enkel uit Ajacieden bestaat. Geen woorden in mijn (onze) mond leggen aub.
quote:Lees ff tussen de regels door
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort. Het zou zo enorm gunstig zijn voor het Nederlands elftal als ze soortgelijke opleidingen op zouden zetten. Het is nu toch wel bewezen dat de Ajax manier van opleiden het beste is, en dat Ajax dé kweekvijver van Nederland is.
quote:Helemaal waar.
Op dinsdag 29 april 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:
Maar ook bij andere clubs lijdt men voldoende goede spelers op.
alleen bij Ajax net iets meer, en net iets betere spelers
quote:Abe Lenstra is meer een mythe. Abe Lenstra was een prima speler, maar Bergkamp zit zeker een aantal niveau's boven hem. Je moet niet vergeten dat die spelers van lang vervlogen tijden, zoals bijv. Lenstra, weliswaar goed waren, maar niet zo goed als iedereen ze heden ten dage probeert voor te laten komen.
Op dinsdag 29 april 2003 15:53 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Haha
Okee ik ben de beroerdste niet:
Abe Lenstra
en uh
tja
quote:Spelers als Overmars, Reiziger en Bogarde.
Op dinsdag 29 april 2003 15:56 schreef Frenkie het volgende:Lees ff tussen de regels door
En ik durf te beweren dat van de toppers meer dan de helft geen Ajax verleden heeft. En al zeker geen jeugdverleden.
Maar goed, dat is ook zo voor veel andere spelers (bijv. Paauwe, Stam, Cocu......)
quote:Vergeet jij dan niet dat Bergkamp (net als Cruijff) altijd verstek liet gaan op belangrijke momenten
Op dinsdag 29 april 2003 15:57 schreef Qi het volgende:[..]
Abe Lenstra is meer een mythe. Abe Lenstra was een prima speler, maar Bergkamp zit zeker een aantal niveau's boven hem. Je moet niet vergeten dat die spelers van lang vervlogen tijden, zoals bijv. Lenstra, weliswaar goed waren, maar niet zo goed als iedereen ze heden ten dage probeert voor te laten komen.
quote:Ja dat is waar. Maar nu leg je weer woorden in onze monden die wij niet hebben gebruikt. Jij beweert dat het allemaal een beetje op een sprookje is gebaseerd.
Op dinsdag 29 april 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:Ja dat is het geluk van een grote stad in die tijd.
Maar nogmaals de opleiding is natuurlijk goed. Maar ook bij andere clubs lijdt men voldoende goede spelers op.
quote:Ja dat vind ik.
Op dinsdag 29 april 2003 16:00 schreef Speed1971 het volgende:
Ja dat is waar. Maar nu leg je weer woorden in onze monden die wij niet hebben gebruikt. Jij beweert dat het allemaal een beetje op een sprookje is gebaseerd.
quote:ff een citaatje
Ook wordt er hier niet beweerd dat ze allemaal uit Amsterdam komen. Maar er wordt beweerd dat er veel zijn die de AJAX-school hebben doorlopen.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 15:31 schreef Qi het volgende:
Er zijn natuurlijk ook spelers uit andere delen van Nederland gekomen, maar de echt grote spelers komen bijna allemaal uit Amsterdam.
L-E-E-R L-E-Z-E-N
quote:Kom op nou Frenkie. Misschien af en toe. Maar ik noem 1 wedstrijd van Bergkamp. Nederland Argentinië WK Frankrijk.
Op dinsdag 29 april 2003 16:00 schreef Frenkie het volgende:[..]
Vergeet jij dan niet dat Bergkamp (net als Cruijff) altijd verstek liet gaan op belangrijke momenten
Kortom kolderargument.
quote:Wat heeft die Bergkamp nou helemaal gepresteerd..??
Op dinsdag 29 april 2003 16:03 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Kom op nou Frenkie. Misschien af en toe. Maar ik noem 1 wedstrijd van Bergkamp. Nederland Argentinië WK Frankrijk.
quote:Veel en veel minder dan bij Ajax, maar Ajax moet het voornamelijk hebben van de jeugdopleiding, PSV van het strategisch en slim inkopen. Toch wat doorstromers: Faber, Hoekstra, Zenden, Bouma, Lodewijks en verder jongens als Wielaert en Huntelaar. Verder speelt Bogelund al vanaf zijn 15e in de opleiding...
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Van PSV weet ik eigenlijk niet zo goed wat eruit de jeugd is door gestroomd. Maar Dylan Dog kan mij vast uit de brand helpen....?
quote:Wat jij wil.
Op dinsdag 29 april 2003 16:05 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wat heeft die Bergkamp nou helemaal gepresteerd..??
Natuurlijk het is een geniale voetballer met hele mooie doelpunten. Maar de echte top heeft ie nooit gehaald. (Ja ik beschouw Arsenal als een subtopploegje in Europa)
quote:Niet alles zo letterlijk nemen en iets beter begrijpend lezen. Als ik zeg: "...uit Amsterdam", dan bedoel ik niet dat ze daar geboren zijn, maar dat ze daar zijn opgeleid en doorgebroken.
Op dinsdag 29 april 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
Van der Vaart..?? Nou goed jij je zin... Maar 3 van de 3 komen niet uit Amsterdam..
quote:Tja, ieder z'n eigen mening, maar ik vind Bergkamp een van de beste spelers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Zijn fenomenale techniek is misschien wel ongeevenaard. Maarja, ik heb dan ook een zwak voor Bergkamp, dus misschien ben ik niet helemaal objectief
Bergkamp..????Ik zou eerder denken aan Van Hanegem, Gullit, Rijkaard, Lenstra, Wilkes of Neeskens. En dan nog zijn het niet allemaal amsterdammers.
quote:Zie boven.
Ja dat is het geluk van een grote stad in die tijd.
Maar nogmaals de opleiding is natuurlijk goed. Maar ook bij andere clubs lijdt men voldoende goede spelers op.
quote:Het was niet mijn bedoeling te zeggen dat het Nederlands elftal geheel uit Ajax spelers bestaat, ik bedoelde te zeggen dat het Nederlands elftal ermee gebaat zou zijn als er meer opleidingscentra opgezet zouden worden gelijk aan die van Ajax.
Lees ff tussen de regels door
En ik durf te beweren dat van de toppers meer dan de helft geen Ajax verleden heeft. En al zeker geen jeugdverleden.
quote:Over kolderargumenten gesproken
Vergeet jij dan niet dat Bergkamp (net als Cruijff) altijd verstek liet gaan op belangrijke momenten
Kortom kolderargument.
quote:Ja is een goed argument, PSV koopt inderdaad erg goed in. Ze hebben dus de beschikking over goede scouts. Ook erg belangrijk.
Op dinsdag 29 april 2003 16:05 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Veel en veel minder dan bij Ajax, maar Ajax moet het voornamelijk hebben van de jeugdopleiding, PSV van het strategisch en slim inkopen. Toch wat doorstromers: Faber, Hoekstra, Zenden, Bouma, Lodewijks en verder jongens als Wielaert en Huntelaar. Verder speelt Bogelund al vanaf zijn 15e in de opleiding...
quote:Als je dat bedoelt meot je dat typen.
Op dinsdag 29 april 2003 16:07 schreef Qi het volgende:
Niet alles zo letterlijk nemen en iets beter begrijpend lezen. Als ik zeg: "...uit Amsterdam", dan bedoel ik niet dat ze daar geboren zijn, maar dat ze daar zijn opgeleid en doorgebroken.
quote:Oke dus wie is dan de beste voetballer ooit..??
Tja, ieder z'n eigen mening, maar ik vind Bergkamp een van de beste spelers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Zijn fenomenale techniek is misschien wel ongeevenaard. Maarja, ik heb dan ook een zwak voor Bergkamp, dus misschien ben ik niet helemaal objectief
quote:Die zijn er inmiddels. Van Persie, Buffel en ook Robben zijn daar lichtende voorbeelden van.
Het was niet mijn bedoeling te zeggen dat het Nederlands eftal geheel uit Ajax spelers bestaat, ik bedoelde te zeggen dat het Nederlands elftal ermee gebaat zou zijn als er meer opleidingscentra opgezet zouden worden zoals die van Ajax.
quote:Sjees. Jij bent echt vermoeiend. Die spelers gelden wel als lichtende voorbeelden maar Sneijder niet.
Op dinsdag 29 april 2003 16:09 schreef Frenkie het volgende:Die zijn er inmiddels. Van Persie, Buffel en ook Robben zijn daar lichtende voorbeelden van.
quote:Ik zeg nergens dat Sneijder geen talent is.
Op dinsdag 29 april 2003 16:13 schreef Speed1971 het volgende:
Sjees. Jij bent echt vermoeiend. Die spelers gelden wel als lichtende voorbeelden maar Sneijder niet.
Dat noem je met 2 maten meten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |