quote:als je 23 kan je nog 10 jaar mee..
Op dinsdag 29 april 2003 15:00 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik vind dat je Kuyt niet echt een talent kunt noemen. Als ik mij niet vergis wordt hij binnenkort 23 en dat vind ik een beetje aan de oude kant om over een talent te spreken.
quote:Kuyt kennede wel langer vrees ik
Op dinsdag 29 april 2003 15:06 schreef Frenkie het volgende:[..]
als je 23 kan je nog 10 jaar mee..
Dat ik vind dat je Kuyt geen talent kunt noemen wil niet zeggen dat ik het geen goede voetballer vind. Maar bijna 23 is in mijn ogen iets te oud om over een talent te spreken.
quote:ik vind hem nog wel een talent, pas als hij bij feyenoord het ook goed gaat doen is het een goede voetballer
Op dinsdag 29 april 2003 15:09 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Kuyt kennede wel langer vrees ik
Dat ik vind dat je Kuyt geen talent kunt noemen wil niet zeggen dat ik het geen goede voetballer vind. Maar bijna 23 is in mijn ogen iets te oud om over een talent te spreken.
quote:Helemaal mee eens. Is ook een van de redenen waarom ik zo'n grote fan van AJAX ben.
Op dinsdag 29 april 2003 15:08 schreef Qi het volgende:
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort. Het zou zo enorm gunstig zijn voor het Nederlands elftal als ze soortgelijke opleidingen op zouden zetten. Het is nu toch wel bewezen dat de Ajax manier van opleiden het beste is, en dat Ajax dé kweekvijver van Nederland is.
quote:Ook weer waar. Hij moet zich nog wel bewijzen op het hoogste niveau.
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
ik vind hem nog wel een talent, pas als hij bij feyenoord het ook goed gaat doen is het een goede voetballer
quote:Volgens mij hebben zowel Ajax als feyenoord goede opleidingen. Alleen die van feyenoord heeft de laatste 15 jaar minder talent opgeleverd dan Ajax. Ik snap niet dat je psv er bij betrekt, die kunnen alleen maar kopen. Zelfs hun grootste talent in de jeugd (huntelaar) is gekocht van de graafschap. Eigen talent is dan Jurgen Colins of hoe heet die... nou poeh poeh.
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort.
quote:grappig, voor mij is het dus ook een van de belangrijkste redenen waarom ik ajax-fan ben; de opleiding, het is een tijdje slecht geweest, maar nu is het weer
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Helemaal mee eens. Is ook een van de redenen waarom ik zo'n grote fan van AJAX ben.
Hopelijk geeft de doorbraak van Robin van Persie de opleiding bij Feyenoord een postieve impluse.
Van PSV weet ik eigenlijk niet zo goed wat eruit de jeugd is door gestroomd. Maar Dylan Dog kan mij vast uit de brand helpen....?
quote:Bij ajax was dat jarenlang zo. Maar er zijn ook genoeg spelers via andere wegen er gekomen.
Toch is het jammer dat Ajax de enige club in Nederland is met zo'n fantastische opleiding. Ik bedoel, PSV en Feyenoord hebben ook best aardige opleidingen, maar er komen zo weinig toppers uit voort. Het zou zo enorm gunstig zijn voor het Nederlands elftal als ze soortgelijke opleidingen op zouden zetten. Het is nu toch wel bewezen dat de Ajax manier van opleiden het beste is, en dat Ajax dé kweekvijver van Nederland is.
Verder is de jeugdopleiding bij andere clubs volop in ontwikkeling. Bij Feyenoord zie ik heel wat talenten uit de opleiding rondlopen. Bij Groningen is dat ook zo en ook Vitesse heeft een goede jeugdopleiding.
quote:Zenden, Hoekstra en volgens mij Bouma ook
Op dinsdag 29 april 2003 15:15 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
grappig, voor mij is het dus ook een van de belangrijkste redenen waarom ik ajax-fan ben; de opleiding, het is een tijdje slecht geweest, maar nu is het weer
ik kan ook geen psv- jeugspeler opnoemen die door is gestroomd
quote:Nee ik weet er ook niet 1 op te noemen. Van Feyenoord weet ik er wel 1 op te noemen maar daar blijft het dan ook bij.
Op dinsdag 29 april 2003 15:15 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
grappig, voor mij is het dus ook een van de belangrijkste redenen waarom ik ajax-fan ben; de opleiding, het is een tijdje slecht geweest, maar nu is het weer
ik kan ook geen psv- jeugspeler opnoemen die door is gestroomd
Dan heb ik liever de huidige mix van eigen talent plus een aantal gekochte spelers. Nog liever heb ik weer zoiets als de gouden lichting van '95, maar ja, dat komt ook maar eens in de 40 jaar voor. Maar zoals het nu gaat, vind ik het geweldig!
quote:Maar komt Zenden niet van MVV en Bouma van Fortuna??
Op dinsdag 29 april 2003 15:16 schreef Frenkie het volgende:[..]
Zenden, Hoekstra en volgens mij Bouma ook
quote:Volgens mij was Bouma van PSV en werd hij verhuurt aan Fortuna. En Zenden is van PSV, niet van MVV voor zo ver ik weet.
Op dinsdag 29 april 2003 15:21 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Maar komt Zenden niet van MVV en Bouma van Fortuna??
Tenminste dat dacht ik altijd (net als v. Bommel en Hofland die komen ook van Fortuna)... maar ja anders is het nog niet erg veel.
quote:Nou nou.....vd Vaart, Sneijder, Rafael. En vergeet grootheden als Cruijf, van Basten en Sjaakie Swart niet.
Op dinsdag 29 april 2003 15:25 schreef Frenkie het volgende:
Ach het sprookje van de Ajax-opleiding zal nog wel even voortduren. Maar in werkelijkheid is dat verhaal grotendeels gebaseerd op de generatie De Boer, Witschge, Roy, Bergkamp, Davids etc. Dat was gewoon een goede groep spelers die (ook omdat Ajax de enige was met een goede opleiding) er gewoon bovenuit stak.
Daarna en daarvoor valt het met het doorbreken van echte supertalenten wel mee volgens mij.
quote:PSV heeft ook de minste opleiding van de drie, maar nog steeds best een redelijk opleidingscentrum. Ze zijn inderdaad beter in het kopen dan in het opleiden
Op dinsdag 29 april 2003 15:14 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Volgens mij hebben zowel Ajax als feyenoord goede opleidingen. Alleen die van feyenoord heeft de laatste 15 jaar minder talent opgeleverd dan Ajax. Ik snap niet dat je psv er bij betrekt, die kunnen alleen maar kopen.
quote:Er zijn natuurlijk ook spelers uit andere delen van Nederland gekomen, maar de echt grote spelers komen bijna allemaal uit Amsterdam.
Op dinsdag 29 april 2003 15:15 schreef Frenkie het volgende:[..]
Bij ajax was dat jarenlang zo. Maar er zijn ook genoeg spelers via andere wegen er gekomen.
Stam, Cocu, Zenden, Overmars, Robben, Van Bommel, Van Nistelrooij, Makaay, Hasselbaink, Van Hooijdonk, Kuyt , Waterreus, Westerveld en Bosvelt zijn er ook allemaal gekomen en die hebben niet de jeugdopleiding van Ajax doorlopen.Verder is de jeugdopleiding bij andere clubs volop in ontwikkeling. Bij Feyenoord zie ik heel wat talenten uit de opleiding rondlopen. Bij Groningen is dat ook zo en ook Vitesse heeft een goede jeugdopleiding.
quote:Nee, je hebt volkomen gelijk, Cruyff & Van Basten waren prutsers
Op dinsdag 29 april 2003 15:25 schreef Frenkie het volgende:
Ach het sprookje van de Ajax-opleiding zal nog wel even voortduren. Maar in werkelijkheid is dat verhaal grotendeels gebaseerd op de generatie De Boer, Witschge, Roy, Bergkamp, Davids etc. Dat was gewoon een goede groep spelers die (ook omdat Ajax de enige was met een goede opleiding) er gewoon bovenuit stak.
Daarna en daarvoor valt het met het doorbreken van echte supertalenten wel mee volgens mij.
quote:noem de drie grootste spelers van Nederland
Op dinsdag 29 april 2003 15:31 schreef Qi het volgende:
Er zijn natuurlijk ook spelers uit andere delen van Nederland gekomen, maar de echt grote spelers komen bijna allemaal uit Amsterdam.
quote:Dat soort talenten waren er via Top Oss ook wel gekomen.
Nee, je hebt volkomen gelijk, Cruyff & Van Basten waren prutsers
quote:Sneijder is nog geen hele grote, Van der Vaart ook niet, en wie is Rafael..??
Op dinsdag 29 april 2003 15:28 schreef Speed1971 het volgende:
Nou nou.....vd Vaart, Sneijder, Rafael.
quote:Van Basten is groot geworden bij UVV, Cruijff een supertalent en Swart wie is dat..?
En vergeet grootheden als Cruijf, van Basten en Sjaakie Swart niet.
quote:Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
De lijst van "gekweekte" talenten is erg lang. Ook geniet de jeugdopleiding van AJAX internationaal erg veel aanzien.
quote::n in nederland tel je nou eenmaal alleen maar mee als je uit Amsterdam komt heb ik wel eens het idee
Op dinsdag 29 april 2003 15:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
noem de drie grootste spelers van Nederland
[..]Dat soort talenten waren er via Top Oss ook wel gekomen.
quote:Whahah dat mochten ze willen.
Op dinsdag 29 april 2003 15:39 schreef starbrotheryvette het volgende:
:n in nederland tel je nou eenmaal alleen maar mee als je uit Amsterdam komt heb ik wel eens het idee
quote:Klopt, vele clubs hebben geprobeert het te kopieren
Op dinsdag 29 april 2003 15:28 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Nou nou.....vd Vaart, Sneijder, Rafael. En vergeet grootheden als Cruijf, van Basten en Sjaakie Swart niet.
De lijst van "gekweekte" talenten is erg lang. Ook geniet de jeugdopleiding van AJAX internationaal erg veel aanzien.
quote:Ach onzin, als je goed bent kom je er wel. Kijk dan maar naar de talenten uit eigen kweek van Ajax. Er komt er maar 1 uit A'dam en dat is De Jong. De rest komt uit Beverwijk, Utrecht, Alphen a/d Rijn en dat soort plaatsen/steden.
Op dinsdag 29 april 2003 15:39 schreef starbrotheryvette het volgende:[..]
:n in nederland tel je nou eenmaal alleen maar mee als je uit Amsterdam komt heb ik wel eens het idee
quote:Onzin.
Op dinsdag 29 april 2003 15:37 schreef Frenkie het volgende:Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
quote:Sneijder, vd Vaart en van Persie gelden als de talenten die Nederland nu bezit. Twee daarvan komen uit de AJAX opleiding. Nando Rafael is op zeer vroege leeftijd naar AJAX gekomen en kan je dus stellen dat dat een voetballer uit de AJAX-school is.
Op dinsdag 29 april 2003 15:37 schreef Frenkie het volgende:[..]
Sneijder is nog geen hele grote, Van der Vaart ook niet, en wie is Rafael..??
quote:Van Basten is groot geworden bij AJAX en AC Milan. Van Basten heeft een groot deel van de AJAX-school doorlopen. Bij UVV heeft hij alleen maar laten zien dat hij redelijk kon ballen. De rest is het werk van de AJAX-school.
Van Basten is groot geworden bij UVV, Cruijff een supertalent en Swart wie is dat..?
quote:Okay noem een (liefst meer) jeugd-opleiding die meer spelers dan AJAX heeft voort gebracht. Naam en toenaam aub
Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
* Speed1971 wachtaf........
quote:eitje
Op dinsdag 29 april 2003 15:44 schreef Speed1971 het volgende:
Okay noem een (liefst meer) jeugd-opleiding die meer spelers dan AJAX heeft voort gebracht. Naam en toenaam aub* Speed1971 wachtaf........
DOSK
FC Houten
JSV Nieuwegein
Maar ik neem aan dat je internationals bedoelt. Daar zullen er best veel van bij Ajax gespeelt hebben. Maar om nou te zeggen dat Oranje uit enkel ajacieden bestaat is ook een uiterste
quote:Dat willen wij ook
Op dinsdag 29 april 2003 15:40 schreef Frenkie het volgende:[..]
Whahah dat mochten ze willen.
quote:Wie heeft er gezegd dat Oranje enkel uit Ajacieden bestaat. Geen woorden in mijn (onze) mond leggen aub.
Op dinsdag 29 april 2003 15:46 schreef Frenkie het volgende:[..]
eitje
DOSK
FC Houten
JSV Nieuwegein
Maar ik neem aan dat je internationals bedoelt. Daar zullen er best veel van bij Ajax gespeelt hebben. Maar om nou te zeggen dat Oranje uit enkel ajacieden bestaat is ook een uiterste
Hoeft niet perse internationaal te zijn.
Maar noem de naam van de club en de spelers maar.
* Speed1971 schenkt nog maar een bacootje in
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 29-04-2003 15:51]
quote:Op dit moment:
Op dinsdag 29 april 2003 15:35 schreef Frenkie het volgende:[..]
noem de drie grootste spelers van Nederland
1.) Van Nistelrooy.
2.) Makaay
3.) Van der Vaart.
De grootste spelers ooit:
1.) Cruyff.
2.) Van Basten.
3.) Bergkamp.
quote:Ja, zo lust ik er nog wel een paar, maar het is een feit dat ze bij Ajax opgeleid zijn, en dat ze daar ook zijn doorgebroken.
Dat soort talenten waren er via Top Oss ook wel gekomen.
quote:Haha
Op dinsdag 29 april 2003 15:51 schreef Qi het volgende:
De grootste spelers ooit: 1.) Cruyff. 2.) Van Basten. 3.) Bergkamp.
Okee ik ben de beroerdste niet:
Abe Lenstra
en uh
tja
quote:Van der Vaart..?? Nou goed jij je zin... Maar 3 van de 3 komen niet uit Amsterdam..
Op dinsdag 29 april 2003 15:51 schreef Qi het volgende:
Op dit moment? Van Nistelrooy, Makaay & Van der Vaart.
quote:Bergkamp..????
De grootste spelers ooit: 1.) Cruyff. 2.) Van Basten. 3.) Bergkamp.
quote:Ja dat is het geluk van een grote stad in die tijd.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar, maar het is een feit dat ze bij Ajax opgeleid zijn, en dat ze daar ook zijn doorgebroken.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 15:49 schreef Speed1971 het volgende:
Wie heeft er gezegd dat Oranje enkel uit Ajacieden bestaat. Geen woorden in mijn (onze) mond leggen aub.
quote:Lees ff tussen de regels door
quote:Helemaal waar.
Op dinsdag 29 april 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:
Maar ook bij andere clubs lijdt men voldoende goede spelers op.
alleen bij Ajax net iets meer, en net iets betere spelers
quote:Abe Lenstra is meer een mythe. Abe Lenstra was een prima speler, maar Bergkamp zit zeker een aantal niveau's boven hem. Je moet niet vergeten dat die spelers van lang vervlogen tijden, zoals bijv. Lenstra, weliswaar goed waren, maar niet zo goed als iedereen ze heden ten dage probeert voor te laten komen.
Op dinsdag 29 april 2003 15:53 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Haha
Okee ik ben de beroerdste niet:
Abe Lenstra
en uh
tja
quote:Spelers als Overmars, Reiziger en Bogarde.
Op dinsdag 29 april 2003 15:56 schreef Frenkie het volgende:Lees ff tussen de regels door
En ik durf te beweren dat van de toppers meer dan de helft geen Ajax verleden heeft. En al zeker geen jeugdverleden.
Maar goed, dat is ook zo voor veel andere spelers (bijv. Paauwe, Stam, Cocu......)
quote:Vergeet jij dan niet dat Bergkamp (net als Cruijff) altijd verstek liet gaan op belangrijke momenten
Op dinsdag 29 april 2003 15:57 schreef Qi het volgende:[..]
Abe Lenstra is meer een mythe. Abe Lenstra was een prima speler, maar Bergkamp zit zeker een aantal niveau's boven hem. Je moet niet vergeten dat die spelers van lang vervlogen tijden, zoals bijv. Lenstra, weliswaar goed waren, maar niet zo goed als iedereen ze heden ten dage probeert voor te laten komen.
quote:Ja dat is waar. Maar nu leg je weer woorden in onze monden die wij niet hebben gebruikt. Jij beweert dat het allemaal een beetje op een sprookje is gebaseerd.
Op dinsdag 29 april 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:Ja dat is het geluk van een grote stad in die tijd.
Maar nogmaals de opleiding is natuurlijk goed. Maar ook bij andere clubs lijdt men voldoende goede spelers op.
quote:Ja dat vind ik.
Op dinsdag 29 april 2003 16:00 schreef Speed1971 het volgende:
Ja dat is waar. Maar nu leg je weer woorden in onze monden die wij niet hebben gebruikt. Jij beweert dat het allemaal een beetje op een sprookje is gebaseerd.
quote:ff een citaatje
Ook wordt er hier niet beweerd dat ze allemaal uit Amsterdam komen. Maar er wordt beweerd dat er veel zijn die de AJAX-school hebben doorlopen.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 15:31 schreef Qi het volgende:
Er zijn natuurlijk ook spelers uit andere delen van Nederland gekomen, maar de echt grote spelers komen bijna allemaal uit Amsterdam.
L-E-E-R L-E-Z-E-N
quote:Kom op nou Frenkie. Misschien af en toe. Maar ik noem 1 wedstrijd van Bergkamp. Nederland Argentinië WK Frankrijk.
Op dinsdag 29 april 2003 16:00 schreef Frenkie het volgende:[..]
Vergeet jij dan niet dat Bergkamp (net als Cruijff) altijd verstek liet gaan op belangrijke momenten
Kortom kolderargument.
quote:Wat heeft die Bergkamp nou helemaal gepresteerd..??
Op dinsdag 29 april 2003 16:03 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Kom op nou Frenkie. Misschien af en toe. Maar ik noem 1 wedstrijd van Bergkamp. Nederland Argentinië WK Frankrijk.
quote:Veel en veel minder dan bij Ajax, maar Ajax moet het voornamelijk hebben van de jeugdopleiding, PSV van het strategisch en slim inkopen. Toch wat doorstromers: Faber, Hoekstra, Zenden, Bouma, Lodewijks en verder jongens als Wielaert en Huntelaar. Verder speelt Bogelund al vanaf zijn 15e in de opleiding...
Op dinsdag 29 april 2003 15:12 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Van PSV weet ik eigenlijk niet zo goed wat eruit de jeugd is door gestroomd. Maar Dylan Dog kan mij vast uit de brand helpen....?
quote:Wat jij wil.
Op dinsdag 29 april 2003 16:05 schreef Frenkie het volgende:[..]
Wat heeft die Bergkamp nou helemaal gepresteerd..??
Natuurlijk het is een geniale voetballer met hele mooie doelpunten. Maar de echte top heeft ie nooit gehaald. (Ja ik beschouw Arsenal als een subtopploegje in Europa)
quote:Niet alles zo letterlijk nemen en iets beter begrijpend lezen. Als ik zeg: "...uit Amsterdam", dan bedoel ik niet dat ze daar geboren zijn, maar dat ze daar zijn opgeleid en doorgebroken.
Op dinsdag 29 april 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:[..]
Van der Vaart..?? Nou goed jij je zin... Maar 3 van de 3 komen niet uit Amsterdam..
quote:Tja, ieder z'n eigen mening, maar ik vind Bergkamp een van de beste spelers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Zijn fenomenale techniek is misschien wel ongeevenaard. Maarja, ik heb dan ook een zwak voor Bergkamp, dus misschien ben ik niet helemaal objectief
Bergkamp..????Ik zou eerder denken aan Van Hanegem, Gullit, Rijkaard, Lenstra, Wilkes of Neeskens. En dan nog zijn het niet allemaal amsterdammers.
quote:Zie boven.
Ja dat is het geluk van een grote stad in die tijd.
Maar nogmaals de opleiding is natuurlijk goed. Maar ook bij andere clubs lijdt men voldoende goede spelers op.
quote:Het was niet mijn bedoeling te zeggen dat het Nederlands elftal geheel uit Ajax spelers bestaat, ik bedoelde te zeggen dat het Nederlands elftal ermee gebaat zou zijn als er meer opleidingscentra opgezet zouden worden gelijk aan die van Ajax.
Lees ff tussen de regels door
En ik durf te beweren dat van de toppers meer dan de helft geen Ajax verleden heeft. En al zeker geen jeugdverleden.
quote:Over kolderargumenten gesproken
Vergeet jij dan niet dat Bergkamp (net als Cruijff) altijd verstek liet gaan op belangrijke momenten
Kortom kolderargument.
quote:Ja is een goed argument, PSV koopt inderdaad erg goed in. Ze hebben dus de beschikking over goede scouts. Ook erg belangrijk.
Op dinsdag 29 april 2003 16:05 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Veel en veel minder dan bij Ajax, maar Ajax moet het voornamelijk hebben van de jeugdopleiding, PSV van het strategisch en slim inkopen. Toch wat doorstromers: Faber, Hoekstra, Zenden, Bouma, Lodewijks en verder jongens als Wielaert en Huntelaar. Verder speelt Bogelund al vanaf zijn 15e in de opleiding...
quote:Als je dat bedoelt meot je dat typen.
Op dinsdag 29 april 2003 16:07 schreef Qi het volgende:
Niet alles zo letterlijk nemen en iets beter begrijpend lezen. Als ik zeg: "...uit Amsterdam", dan bedoel ik niet dat ze daar geboren zijn, maar dat ze daar zijn opgeleid en doorgebroken.
quote:Oke dus wie is dan de beste voetballer ooit..??
Tja, ieder z'n eigen mening, maar ik vind Bergkamp een van de beste spelers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Zijn fenomenale techniek is misschien wel ongeevenaard. Maarja, ik heb dan ook een zwak voor Bergkamp, dus misschien ben ik niet helemaal objectief
quote:Die zijn er inmiddels. Van Persie, Buffel en ook Robben zijn daar lichtende voorbeelden van.
Het was niet mijn bedoeling te zeggen dat het Nederlands eftal geheel uit Ajax spelers bestaat, ik bedoelde te zeggen dat het Nederlands elftal ermee gebaat zou zijn als er meer opleidingscentra opgezet zouden worden zoals die van Ajax.
quote:Sjees. Jij bent echt vermoeiend. Die spelers gelden wel als lichtende voorbeelden maar Sneijder niet.
Op dinsdag 29 april 2003 16:09 schreef Frenkie het volgende:Die zijn er inmiddels. Van Persie, Buffel en ook Robben zijn daar lichtende voorbeelden van.
quote:Ik zeg nergens dat Sneijder geen talent is.
Op dinsdag 29 april 2003 16:13 schreef Speed1971 het volgende:
Sjees. Jij bent echt vermoeiend. Die spelers gelden wel als lichtende voorbeelden maar Sneijder niet.
Dat noem je met 2 maten meten.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:14 schreef Frenkie het volgende:[..]
Ik zeg nergens dat Sneijder geen talent is.
quote:Ik dacht dat ik vrij duidelijk was? Iedereen begreep wat ik bedoelde behalve jij.
Op dinsdag 29 april 2003 16:09 schreef Frenkie het volgende:[..]
Als je dat bedoelt meot je dat typen.
quote:De beste Nederlandse voetballer ooit is Hendrik Johannes Cruijff.
Oke dus wie is dan de beste voetballer ooit..??
quote:Nee, die zijn er jammer genoeg niet. Als je nu ziet dat Ajax talenten als Sneijder, De Jong, Heitinga, Van der Vaart, De Ridder en Seedorf voortbrengt (en dan heb ik het alleen nog maar over Nederlands talent), en je vergelijkt dit met iedere andere opleiding in Nederland, dan steekt Ajax daar ver bovenuit. Zelfs als we naar de geschiedenis gaan kijken steekt Ajax ver boven ieder ander opleidingscentrum in Nederland uit qua voortgebracht talent
Die zijn er inmiddels. Van Persie, Buffel en ook Robben zijn daar lichtende voorbeelden van.
quote:Verkeerd gedacht
Op dinsdag 29 april 2003 16:17 schreef Qi het volgende:
Ik dacht dat ik vrij duidelijk was? Iedereen begreep wat ik bedoelde behalve jij.
quote:De Ridder? Seedorf? Heitinga? Toch wel een ander kaliber voorlopig.
Nee, die zijn er jammer genoeg niet. Als je nu ziet dat Ajax talenten als Sneijder, De Jong, Heitinga, Van der Vaart, De Ridder en Seedorf voortbrengt (en dan heb ik het alleen nog maar over Nederlands talent), en je vergelijkt dit met iedere andere opleiding in Nederland, dan steekt Ajax daar ver bovenuit. Zelfs als we naar de geschiedenis gaan kijken steekt Ajax ver boven ieder ander opleidingscentrum in Nederland uit qua voortgebracht talent
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 29-04-2003 16:23]
quote:Over sprookjes gesproken, Frenkie weer hardnekkig in de ontkenningsfase?
Op dinsdag 29 april 2003 15:37 schreef Frenkie het volgende:Aanzien dat is er zeker. Maar ik blijf er bij dat het sprookje gebasseerd is op anderhalve generatie talent.
Nooit van het grote ajax uit de jaren 70 gehoord zeker? Relatief komen de grootste toch echt wel uit Amsterdam, direct of indirect.
Hetzij het zijn voetballers uit de regio (n-holland) die worden gerecruteerd door ajax, hetzij het zijn pure Amsterdammers. Gullit bijv. of Rijkaard..
quote:Nog altijd
Op dinsdag 29 april 2003 16:22 schreef kamagurka het volgende:
Over sprookjes gesproken, Frenkie weer hardnekkig in de ontkenningsfase?
quote:Je weet toch dat Gullit nooit bij Ajax speelde??
Hetzij het zijn voetballers uit de regio (n-holland) die worden gerecruteerd door ajax, hetzij het zijn pure Amsterdammers. Gullit bijv. of Rijkaard..
quote:Veel succes jongens!
AJAX A1 - Heerenveen A1
Komend weekend laatste kans van de A1 op het kampioenschap, als men thuis Heerenveen ontvangt. Er zal in ieder geval gewonnen moeten worden. De nummer twee (Vitesse) moet op bezoek bij NEC.Ajax - Heerenveen
NEC - VitesseStand:
SC Heerenveen 23-48
Vitesse 23-45
Ajax 23-43
quote:Voorlopig, maar wacht nog maar eens een jaartje of twee. Ik verwacht dat op z'n minst twee van deze spelers door gaan breken voor die tijd, en dat ze dan vergelijkbaar zijn met eerder doorgebroken talenten (Van der Vaart, Sneijder, De Jong, e.a.).
Op dinsdag 29 april 2003 16:20 schreef Frenkie het volgende:[..]
De Ridder? Seedorf? Heitinga? Toch wel een ander kaliber voorlopig.
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 16:09 schreef Frenkie het volgende:Als je dat bedoelt meot je dat typen.
quote:Werkelijk zeldzaam. Ik ben zelden een grotere draaikont tegen gekomen dan jij. In dit voorbeeld ook weer. Wel van een ander verwachten dat hij/zij precies op schrijft wat hij/zij bedoeld maar dat mogen wij niet van jou verwachten. Als je er eens goed voor zou gaan zitten dan kunnen een hoop mensen zich rot lachen over de tegenstrijdigheden die jij hier over ons heen stort!
Geplaatst door Frenkie op dinsdag 29 april 2003 15:56
Lees ff tussen de regels door
quote:Ik wacht nog steeds op die andere quote.
Op dinsdag 29 april 2003 16:26 schreef Speed1971 het volgende:
Werkelijk zeldzaam. Ik ben zelden een grotere draaikont tegen gekomen dan jij. In dit voorbeeld ook weer. Wel van een ander verwachten dat hij/zij precies op schrijft wat hij/zij bedoeld maar dat mogen wij niet van jou verwachten. Als je er eens goed voor zou gaan zitten dan kunnen een hoop mensen zich rot lachen over de tegenstrijdigheden die jij hier over ons heen stort!
quote:Awel, maar toch een Amsterdammer
Op dinsdag 29 april 2003 16:25 schreef Frenkie het volgende:
Je weet toch dat Gullit nooit bij Ajax speelde??
Ik weet niet precies hoe het met de piet keizers, de johan neeskens of de Rensenbrinks zit, maar dit waren absoluut hetzij Amsterdammers, hetzij direct ajacieden. Topvoetballers hoor. Kieft ook, Bergkamp natuurlijk... t is de meeste mensen duidelijk dat het grootste gedeelte toppers toch uit Ajax afkomstig zijn.
Utrecht is goede tweede volgens mij.
quote:Maakte eerst een goede indruk op Ronald, maar is toen geblesseerd geraakt en heeft dat daarna niet meer op kunnen pakken.
Op maandag 28 april 2003 18:08 schreef GerardVanAs het volgende:
Da Silva heeft dit seizoen niets gedaan, dus logisch dat die teruggaat.
quote:En anders rotjeknor wel. De nummer een blijft natuurlijk onbetwist.
Op dinsdag 29 april 2003 16:31 schreef kamagurka het volgende:
Utrecht is goede tweede volgens mij.
quote:Nee Frenkie dat weten wij Ajacieden maar al te goed. Maar dat was een instinkertje
Op dinsdag 29 april 2003 16:25 schreef Frenkie het volgende:Je weet toch dat Gullit nooit bij Ajax speelde??
quote:Wie komen er allemaal uit dat gehucht dan?
Op dinsdag 29 april 2003 16:34 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
En anders rotjeknor wel. De nummer een blijft natuurlijk onbetwist.
Coen Moulijn, dan heb je het zo'n beetje gehad volgens mij
Ohja, Rinus Israël is ook geboren amsterdammer (ondanks zijn f'noord verleden)
quote:Er is nog helemaal niks veranderd rond die vergunning en die zal hij nog steeds niet krijgen. De enige optie is trouwen met zijn Nederlandse vriendin, dan wordt hij automatisch Nederlander. Maar daar wilde hij zelf geen misbruik van maken, dus zal Nando pas hooguit voor 2004/2005 terug keren.
Op dinsdag 29 april 2003 12:44 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Helemaal waar. Zijn we de rel rondom Leonardo van Fnoord vergeten?
Maar ik heb gehoord dat een werkvergunning voor Nando Rafael een minder groot probleem is dan vorig seizoen. Zal mij benieuwen......
quote:Ik hou het erop dat hij eerder komt.
Op dinsdag 29 april 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:[..]
Er is nog helemaal niks veranderd rond die vergunning en die zal hij nog steeds niet krijgen. De enige optie is trouwen met zijn Nederlandse vriendin, dan wordt hij automatisch Nederlander. Maar daar wilde hij zelf geen misbruik van maken, dus zal Nando pas hooguit voor 2004/2005 terug keren.
quote:Niet dat ik die kakkerlakken wil verdedigen of zo, maar gezien hun sporadische succesjes door de geschiedenis heen, gecombineerd met hun armzalige financiele situatie (blijven rottedammers he), moet ik wel concluderen dat er een aantal spelers van min of meer goede kwaliteit zijn doorgebroken. Of ze uit 010 komen weet ik ook niet.
Op dinsdag 29 april 2003 16:36 schreef kamagurka het volgende:[..]
Wie komen er allemaal uit dat gehucht dan?
Coen Moulijn, dan heb je het zo'n beetje gehad volgens mij
Ohja, Rinus Israël is ook geboren amsterdammer (ondanks zijn f'noord verleden)
quote:Da's hopen tegen beter weten in, want het kan volgens de huidige regelgeving helemaal niet. Zie Ajax-topic deel 7, waar ik de criteria nog eens uitgelegd heb.
Op dinsdag 29 april 2003 16:43 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik hou het erop dat hij eerder komt.
quote:Ja weet ik. Het is een beetje flauw om te zeggen maar ik heb andere verhalen gehoord over die vergunning. Ik heb dat via een bron vernomen die ik niet kan noemen dus is het flauw om te vermelden. Ik heb dat al 1 x gedaan.
Op dinsdag 29 april 2003 16:46 schreef methodmich het volgende:[..]
Da's hopen tegen beter weten in, want het kan volgens de huidige regelgeving helemaal niet. Zie Ajax-topic deel 7, waar ik de criteria nog eens uitgelegd heb.
Ik hou her erop dat hij eerder komt dan 2004/2005. Meet wat geluk dit jaar al en anders volgend jaar......Maar nogmaals ik hou het erop dat hij nog komend seizoen meespeelt met AJAX.
quote:Doe es niet zo vaag en vertel je bron, of hou je bek.
Op dinsdag 29 april 2003 16:50 schreef Speed1971 het volgende:
Ja weet ik. Het is een beetje flauw om te zeggen maar ik heb andere verhalen gehoord over die vergunning. Ik heb dat via een bron vernomen die ik niet kan noemen dus is het flauw om te vermelden. Ik heb dat al 1 x gedaan.
quote:Tja, ik heb ook een bron en die werkt op het ministerie. Het lijkt haar erg sterk dat de regels voor Nando aangepast zullen worden, aangezien de argumentatie vorige keer al behoorlijk zwaar was en toch geweigerd is. Maar misschien heeft jouw bron verstand van het omzeilen van de wet.
Op dinsdag 29 april 2003 16:50 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ja weet ik. Het is een beetje flauw om te zeggen maar ik heb andere verhalen gehoord over die vergunning. Ik heb dat via een bron vernomen die ik niet kan noemen dus is het flauw om te vermelden. Ik heb dat al 1 x gedaan.
Ik hou her erop dat hij eerder komt dan 2004/2005. Meet wat geluk dit jaar al en anders volgend jaar......Maar nogmaals ik hou het erop dat hij nog komend seizoen meespeelt met AJAX.
quote:Daar doorgebroken ala, daar vandaan komend/ opgeleid... ik zou er niet zoveel kunnen bedenken eigenlijk.
Op dinsdag 29 april 2003 16:45 schreef NOORD-414 het volgende:[..]
Niet dat ik die kakkerlakken wil verdedigen of zo, maar gezien hun sporadische succesjes door de geschiedenis heen, gecombineerd met hun armzalige financiele situatie (blijven rottedammers he), moet ik wel concluderen dat er een aantal spelers van min of meer goede kwaliteit zijn doorgebroken. Of ze uit 010 komen weet ik ook niet.
quote:Daarom zei ik al eerder
Op dinsdag 29 april 2003 16:51 schreef Frenkie het volgende:[..]
Doe es niet zo vaag en vertel je bron, of hou je bek.
Dit is een beetje populair gedoe.
quote:Laat ik dit erover zeggen:
Geplaatst door Speed1971 op dinsdag 29 april 2003 16:43
Ik hou het erop dat hij eerder komt.
Je hoeft geen Nederlandersche werkvergunning te hebben om in Nederland te mogen voetballen.
[Dit bericht is gewijzigd door Speed1971 op 29-04-2003 17:03]
quote:Heitinga, De Ridder, Seedorf? Tsja, dat zullen best goede voetballers zijn, maar die hebben nog een lange weg te gaan. Dan kan ik uit de PSV-opleiding ook namen als Takak, Van Boxel, Wau, Evren, Hese etc gaan noemen.
Op dinsdag 29 april 2003 16:25 schreef Qi het volgende:[..]
Voorlopig, maar wacht nog maar eens een jaartje of twee. Ik verwacht dat op z'n minst twee van deze spelers door gaan breken voor die tijd, en dat ze dan vergelijkbaar zijn met eerder doorgebroken talenten (Van der Vaart, Sneijder, De Jong, e.a.).
quote:Heitinga en Seedorf hebben echter al enkele wedstrijden Ajax 1 meegepakt. Die jongens van jou, op Hese en Wau na, nog niet. Seedorf is overigens geen supertalent, meer een jongen die een nuttig selectielid kan worden.
Op dinsdag 29 april 2003 17:03 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Heitinga, De Ridder, Seedorf? Tsja, dat zullen best goede voetballers zijn, maar die hebben nog een lange weg te gaan. Dan kan ik uit de PSV-opleiding ook namen als Takak, Van Boxel, Wau, Evren, Hese etc gaan noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |