abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10069952
Ja, daar ben ik weer met mn permanent Ik ben een poosje terug naar de kapper geweest voor informatie, want je kunt wel vanalles lezen en horen van iedereen maar een echte kapper kan je dat toch het beste vertellen.

Nouja, alles gehoord enzo en mijn haar (lang) wordt waarschijnlijk toch fijnkrullend omdat het anders niet pakt, maar nu heb ik een ander vraagje (de kappers zijn allemaal gesloten vandaag en ik wil het nu weten )..

Ik heb gister mn haar gewassen en er daarna 2 vlechtjes van gemaakt, mee geslapen en nu heb ik een hele leuke slag, over mijn hele haar zonder versteviging dus dat pakt wel erg goed!

Op zich zou ik dit ookal leuk vinden, maar dan dat ik dus niet elke avond vlechtjes hoef te maken, maar zou het mogelijk zijn om mn haar te vlechten en er permanentvloeistof in te gooien zodat het op die manier ook gewoon blijft zitten zoals "normaal" permanent? (Wel bij de kapper laten doen dus).

pi_10069987
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:14 schreef heaven7 het volgende:
Ja, daar ben ik weer met mn permanent Ik ben een poosje terug naar de kapper geweest voor informatie, want je kunt wel vanalles lezen en horen van iedereen maar een echte kapper kan je dat toch het beste vertellen.

Nouja, alles gehoord enzo en mijn haar (lang) wordt waarschijnlijk toch fijnkrullend omdat het anders niet pakt, maar nu heb ik een ander vraagje (de kappers zijn allemaal gesloten vandaag en ik wil het nu weten )..

Ik heb gister mn haar gewassen en er daarna 2 vlechtjes van gemaakt, mee geslapen en nu heb ik een hele leuke slag, over mijn hele haar zonder versteviging dus dat pakt wel erg goed!

Op zich zou ik dit ookal leuk vinden, maar dan dat ik dus niet elke avond vlechtjes hoef te maken, maar zou het mogelijk zijn om mn haar te vlechten en er permanentvloeistof in te gooien zodat het op die manier ook gewoon blijft zitten zoals "normaal" permanent? (Wel bij de kapper laten doen dus).

kun je natuurlijk altijd proberen!!
pi_10070009
Het is volgens mij niet echt standaard ofzo
  maandag 28 april 2003 @ 15:16:57 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_10070031
Hm, permanent, ik vind het maar een vreemde naam voor een kapsel dat regelmatig bijgewerkt moet worden als je het wilt houden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_10070048
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:16 schreef heaven7 het volgende:
Het is volgens mij niet echt standaard ofzo
nee maar als het toch wel werkt, dan heb je toch een mooie goedkope oplossing of niet dan!! en eigenlijk denk ik dat het best wel werkt...
  maandag 28 april 2003 @ 15:19:54 #6
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_10070131
Waarom zou je dat dan wél bij de kapper willen laten doen Dat kan je net zo goed zelf doen (= veel goedkoper ook).

Bovendien wil een kapper er misschien niet aan meewerken, ivm risico's en aanklagen etc. Of soms hebben ze er gewoon geen zin in.

Als ik jou was zou ik naar een anere kapper gaan om een "second opinion" te vragen over permanent in je haar, wellicht kunnen ze het daar wel.

Zelf heb ik eens meegemaakt dat ik mijn zwarte haren blond wilde verfen. Ik kon geen enkele kapper vinden die dat aandurfde, dus toen heb ik het gewoon zelf gedaan. Resultaat was supergoed, en sindsdien doe ik echt alles met m'n haar zelf (behalve knippen).

pi_10070198
ik doe ook alles zelf met mijn haar behalve knippen...en het is nog altijd goed gegaan....terwijl ik het toch redelijk vaak verf
pi_10070286
Zelf klooien met die vloeistof vind ik een beetje eng.. het is zo chemisch en niet bepaald gezond voor je haar enzo.

Van wat zij me vertelde kreeg ik geen fijn gevoel eigenlijk Ik mag mn haar NOOIT borstelen, alleen maar voorzichtig kammen met een grove kam en er moet eigenlijk wel iets van wax in (get wat haat ik dat vieze plakspul) anders gaat het pluizen enzo.

Ik wil gewoon mn haar ff borstelen en dan een leuke "krul" (of slag dus) hebben

Maar echte krul is sowieso lastig door te kammen terwijl dit ookal erg leuk staat eigenlijk.. krultangen enzo pakken alleen maar helemaal onderin, papilotten hetzelfde verhaal, het enige wat echt goed zit is dus vlechtjes.

pi_10070424
Ik heb ooit eens permanent gehad. Bij mijn haar waren echte krullen (gelukkig) niet mogelijk. Maar ik had wel slag. Net zoiets als bij vlechtjes. De eerste dag was het wel krul, daarna alleen nog slag. Dat is ook niet gezet met rollers, maar met die 'stokjes'. Ik kamde mijn haar wel gewoon en heb niets gemerkt van pluizen.
Zelf doen lijkt me niet handig, het is veel moeilijker dan zelf kleuren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 28 april 2003 @ 15:29:22 #10
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_10070444
Wat kappers zeggen moet je meestal met een hele grote korrel zout nemen. Ik heb mijn haar inmiddels alle kleuren en stijlen gehad, en weet wel een beetje dat kappers heel erg voorzichtig zijn en vooral maar geen risico willen lopen door dingen die zij misschien gezegd zouden kunnen hebben.

Met chemische goedjes in je haar, dat lijkt de eerste keer misschien eng, maar het valt erg mee. Het meeste spul is niet zo chemisch als je denkt (wederom om geen risico te lopen). Maar hou wel in je achterhoofd dat geen enkele chemische behandeling goed is voor je haar.

Overigens zou ik als ik jou was eens heel goed nadenken of je wel echt permanent wilt hebben. Je hebt ws steil haar nu, en vaak is het zo dat mensen met steil haar er "raar" uitzien met krullen en andersom. Als ik jou was, zou ik gewoon genieten van je mooie steile haren, en af en toe voor de variatie met vlechten in slapen. Of koop een goede krulspeldenset... dan kun je meer varieeren dan met een permanentje. Dat ziet er ook vaak zo "fake" uit.

pi_10070645
Nee, ik heb niet echt stijl haar, ik heb erg veel volume van mezelf en ook enigszins slag en wat ik nu heb wil ik gewoon voor vast zeg maar, dus niet dat ik moet vlechten om dit te krijgen. En dit staat gewoon heel erg leuk hoor, dus ik weet zeker dat het er niet raar uit komt te zien..

Maar zelf aan de slag gaan is dus geen goed idee?

maandag 28 april 2003 @ 15:37:41 #12
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_10070714
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:35 schreef heaven7 het volgende:
Maar zelf aan de slag gaan is dus geen goed idee?
Ik zou het zeker zelf doen als ik jou was... ik heb van mezelf krullen, en straighten het zelf. De eerste keer heb ik dat heel uitgebreid gedaan, en toen zag het er niet echt uit (veels te plat), maar nu weet ik hoe ik het moet doen zodat het leuk staat.

Maar ga gewoon eens naar een andere kapper toe, om een "second opinion" te vragen

pi_10070832
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:37 schreef Christine het volgende:

[..]

Ik zou het zeker zelf doen als ik jou was... ik heb van mezelf krullen, en straighten het zelf. De eerste keer heb ik dat heel uitgebreid gedaan, en toen zag het er niet echt uit (veels te plat), maar nu weet ik hoe ik het moet doen zodat het leuk staat.

Maar ga gewoon eens naar een andere kapper toe, om een "second opinion" te vragen

Ja, dat zal ik eens doen..

En waar kun je dat spul krijgen? Bij de drogist? En van welk merk dan? En aan wat voor prijskaartje moet ik dan denken?

* heaven7 heeft er totaal geen verstand van

maandag 28 april 2003 @ 15:44:17 #14
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_10070907
Bij de drogist... en ik denk dat het een eurootje of 10 kost. Maar als je het niet ziet zitten moet je het niet zelf doen, hoor... het was niet mijn bedoeling om je iets aan te praten (straks krijg ik de schuld als het mislukt )
pi_10070911
Er zit bij mij op school ook een kappersopleiding en die moeten op mensen oefenen en dan lopen ze altijd wanhopig op zoek naar mensen die een permanent willen

Ok, offtopic..

pi_10072224
Een aantal jaren geleden (toen ik zelf nog nadacht over permanent) hadden ze bij de kapper speciale wikkels daarvoor. Een soort "zigzag" wikkels.
pi_10072413
Ik heb de DA gebeld, ze vond het een hartstikke leuk idee maar ze wist het verder ook niet Morgen dus ff de kapper bellen en dan maar die vloeistof halen.

Maar hoe werkt dat dan? Eerst de vloeistof en dan vlechtjes maken? En hoelang moet het erin blijven zitten? Moet je niet onder zo'n kap? (Moet bij de kapper toch wel)..

maandag 28 april 2003 @ 17:08:42 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_10073190
Hoe het werkt staat allemaal op de verpakking.
Ik zou idd even bij een drogist gaan kijken en dan de verschillende merken permanent-'zooi' eens bekijken. Dan kan je eventueel een vergelijking maken. En even lezen hoe het werkt.
pi_10073598
Ik vind dat de kapper lult.

Ik borstel mijn haar toch echt wel. Alleen als het handdoekdroog is omdat het anders toch wel gaat pluizen. Ik vind dat niet mooi, maar er zijn mensen die dat wel doen.

Ik weet niet hoe lang je haar is, mijn haar is over de schouders. De eerste weken na de permanent (ongeveer 2 weken) zit de krul er vrij stijfjes in, daarna gaat het losser zitten. Ik heb dus gewoon een leuke krul in mijn haar maar niet overdreven.

Als je je haar laat permanenten, dan mag je de eerste 24 uur daarna geen strakke staart, knot of wat dan ook in en niet te stevig kammen of eraan trekken. Je haarstructuur staat dan nog open en op die manier kan je de krul er dus heel snel uit trekken.

Hier zie je een beetje hoe mijn slag erin zit, dit is 1,5 maand na de permanent.
En wel na het zwemmen, dus het is misschien niet optimaal.
Zal snel een beter fototje voor je zoeken, maar dan heb je een idee!

pi_10076654
Ja, zo'n krul wil ik niet.. zo klein dat zou niet staan bij mij

Maar het is wel netjes na 1.5 maand.. en je kunt het goed zien hoor!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')