abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel dinsdag 1 januari 2002 @ 13:26:32 #76
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2669407
Collega van mijn vader (die mij ooit nog zijn lab ter beschikking heeft gesteld voor een scheikunde PO) is met zijn team 3e geworden.
Chick on a mission
pi_2669607
quote:
Op dinsdag 01 januari 2002 13:26 schreef Keroppi het volgende:
Collega van mijn vader (die mij ooit nog zijn lab ter beschikking heeft gesteld voor een scheikunde PO) is met zijn team 3e geworden.
Was dat die Arena Killer
Dat was tenminste de enige die een beetje proffesioneel en goed uitzag.
Die Lizzard was overigens ook wel leuk
  dinsdag 1 januari 2002 @ 14:02:35 #78
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_2669716
De Nederlandse robots lopen een jaartje of 3 a 4 achter op de Engels robots. Als je de eerste 3 series had gezien op BBC bleek er ook veel troep tussen te zitten.

Bovendien hadden ze vroeger ook hindernisbanen enzo. Pas op het laatst vochten de laatste 2 (of 4, kweenie meer) robots met elkaar om een finale plaats.

Die voorrondes maskeerden het feit dat sommige robots niet hoefden te vechten en dat was maar goed ook

Voor robotwars NL vonden ze met moeite 30 robots ofzo. Voor UK meldden zich er een paar duizend aan.

Hoop dat over een jaartje of 2 de robots in NL net zo goed zijn!

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  maandag 7 januari 2002 @ 21:45:55 #79
1150 SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2738998
Heb het een paar keer gezien, ook op V8. Maar na 3 programma's heb ik het wel gezien hoor.
pi_2739185
Is het jullie opgevallen dat in de Engelse Robotwars in het publiek altijd een jongetje zit die altijd een wit Umbroshirt en een wit petje opheeft
pi_2739253
Ja met witte nikes?
"I gotta come to term with my sexuality. I gotta know what I'm all about." -Chris Pontius Spermathon
pi_2739255
quote:
Op dinsdag 01 januari 2002 14:02 schreef Vamos het volgende:

Voor robotwars NL vonden ze met moeite 30 robots ofzo. Voor UK meldden zich er een paar duizend aan.

Maar engeland is ook een paar keer groter dan nederland!

Wat heeft die Eric Corton trouwens een vreselijke manier van commentaar geven.... Lijkt wel een verslag van een wedstrijd punniken

dinsdag 8 januari 2002 @ 11:02:34 #83
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2742710
quote:
Op maandag 07 januari 2002 21:45 schreef SunChaser het volgende:
Heb het een paar keer gezien, ook op V8. Maar na 3 programma's heb ik het wel gezien hoor.
Da's Battlebots. Dat is nep.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_2745129
Engelse robotwars is erg leuk! http://robotwars.startkabel.nl voor wat links naar robotbouwers e.d.
  dinsdag 8 januari 2002 @ 15:47:22 #85
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_2745406
quote:
Op maandag 07 januari 2002 21:45 schreef SunChaser het volgende:
Battlebots valt idd niet te vergelijken met Robotwars.

Battlebots

FOK!fossiel dinsdag 8 januari 2002 @ 18:11:23 #86
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2746848
quote:
Op dinsdag 01 januari 2002 13:51 schreef bossie het volgende:
Was dat die Arena Killer
Dat was tenminste de enige die een beetje proffesioneel en goed uitzag.
Die Lizzard was overigens ook wel leuk
Nee, BammBamm (qua design vreselijk...)
Chick on a mission
  vrijdag 31 mei 2002 @ 18:39:23 #87
6536 dwerg
chagrijn
pi_4399921
Vanavond om 19.45 (onze tijd) op BBC2:

Robot Wars: the fifth wars.

Aflevering 2, met Philippa Forrester!
En Hypno-disc, ook leuk.

I intend to live forever, or die trying.
pi_7361747
Afgelopen zomer is de nieuwe serie opgenomen (Dutch RobotWars) het niveau was een stuk hoger, er komen een aantal hele slechte gevechten aan, maar ook zeker een aantal hele leuke. En ik zat eens op een afstandje die engelse te bekijken, maar die moeten het toch echt hebben van een aantal parade paardjes. daar zit ook genoeg 'zooi' tussen hoor. (ik ben de laatste die een robot 'zooi' noemt, want ik weet hoeveel werk er al in de 'slechtste' robot zit, respect!)

Zelf had ik hogere verwachtingen van mijn robot, die gewoon af was, maar te weinig getest.

Dat er steeds hetzelfde jongetje in het publiek zit, dat kan, want in 2 weken worden alle gevechten opgenomen, dus eerst de eerste ronde (van alle uitzendingen) en zo verder..het is dus niet zo dat per dag een uitzending wordt opgenomen.

Hopelijk doet idd corton wat meer zijn best dit seizoen, de engelsen kunnen namelijk van het meest saaie gevecht iets spectaculairs maken, dat is de klasse van een voice-over.
Ik ben in ieder geval stik nieuwsgierig naar de nieuwe uitzendingen. Ze zouden eerst in januari starten, nu is dat echter opgeschoven naar maart...

vanaf maart op BNN: ROBOTWARS!
  maandag 16 december 2002 @ 12:22:52 #89
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_7364488
Momenteel ben ik de 6th wars op BBC aan het volgen. Daar zaten wel een paar spectaculaire gevechten tussen. Evenals de finales van de 5th wars...

Helaas volg ik net iets te veel dat Robotwars forum en wist ik de winnaars enzo al.

Hoop dat de Hollanders dit jaar inderdaad laten zien wat vooruit te zijn gegaan en op zijn minst wat sterkere antennes aan hun robots monteren zodat ze beter te besturen zijn

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_7374110
uiteraard volg ik series 6 ook, ik heb de finale 'live' mee mogen maken, de jury had HEEL lang werk nodig om te beslissen. Het leuke met die finale was dat het gevecht eigenlijk al in de pits begon, dat was voor ons dus leuk om te volgen...
en de nieuwe huisrobots he...ik vind ze geweldig (daar verschillen de meningen ook over)

Ik merk gewoon dat het commentaar HEEL veel doet, saai commentaar = gewoon een saai gevecht.

maar qua technisch niveau is er (volgens Mentorn (prod.)) een behoorlijke inhaalslag geweest, qua presentatie, liggen sommigen zelfs voor op de UK (de uitzonderling daar gelaten)
We hebben walkers, full-pressure flippers, achterlijk hard spinnende disks, hydrauliek, kettingen, rambots, kortom van alle markten thuis!

overigens, het eerste seizoen in de UK werden robots nog aan touwtjes naar binnen gesleept om het wat te laten lijken, dus dat stadium zijn we behoorlijk voorbij.

voor mij was het eerste jaar voornamelijk om te leren, dat is gelukt een A4-tje met verbeterpunten, dus dit jaar wordt het eng... heel eng...
(dat eerste is trouwens achteraf altijd makkelijk te zeggen)

vanaf maart op BNN: ROBOTWARS!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')