Mij moet toch even iets van het hart. Waarom moet seksuele voorkeur toch altijd samengezien worden met muziek?! Persoonlijk ben ik een grote fan van groepen als Modern Talking, PetShopBoys, en Erasure. En zodra ik dat aan iemand vertel is de eerste reactie: "Ben je homo dan?!" Nou, dat ben ik dus NIET. En ik ken meer heterofans van bovenstaande groepen dan homofans.
Waarom word hier in Nederland zo'n groot verband gelegd tussen seksuele voorkeur en muziek?! In andere landen is dat veel minder, en dat is ook zeker een van de voornaamste reden dat bovenstaande groepen daar WEL hits scoren en hier niet.
Oké, ik zal de eerste zijn om toe te geven dat Modern Talking een behoorlijk nichterig imago had in de jaren 80, met die vreselijke kapsels! Maar geen van beide heren is homo, en al zou dat wel zo zijn (zoals bij PetShopBoys), waarom moet dat dan direct weer iets over hun fans zeggen?
Ik vind dit een raar beeld wat wij in Nederland hebben. Zodra er 2 kerels samen een discodeuntje maken is die muziek direct alleen voor nichten. Een erg kortzichtig beeld!!!!!!
Graag hoor ik jullie reactie op de stelling: Hebben muzieksmaak en seksuele voorkeur met elkaar te maken?!
quote:Neuh
Op zondag 27 april 2003 15:20 schreef E_Motion het volgende:
Ach, zolang je niet zegt dat je Village People fan bent valt het best mee toch?
quote:Juust
Op zondag 27 april 2003 15:21 schreef MSXUser het volgende:
Voor mij heeft muzikale voorkeur totaal niets te maken met sexuele geaardheid. Het is die hokjesstructuur waar velen zo in vast zitten. Zelfde geldt eigenlijk voor het 'wat voor type ben je' als je naar een bepaald soort muziek luistert (Jazz voor stoffige lui, klassiek voor bejaarden, gabber voor rechts extremisten, enz.). Allemaal onzin.
quote:Jamaar dan heb je het over "muziek" als Right Said Fred en The Village People volgens mij.
Op zondag 27 april 2003 15:43 schreef methodmich het volgende:
Het is wel zo dat er een bepaalde muziek is die blijkbaar vooral bij homo's aanslaat, anders zou er ook geen aparte CD van de Homo 100 uitkomen en dergelijke....
quote:Nou, ook de bands die de topicstarter noemde komen daar in voor...
Op zondag 27 april 2003 15:47 schreef AudreyHepburn het volgende:[..]
Jamaar dan heb je het over "muziek" als Right Said Fred en The Village People volgens mij.
quote:Hmm, nu word het wel interessant natuurlijk. Dit klopt zeer zeker, maar dat neemt niet weg dat de bands in kwestie dan ook direct als homobands bestempeld moeten worden. Want de heterofans lijden onder de vooroordelen die daardoor ontstaan.
Op zondag 27 april 2003 15:43 schreef methodmich het volgende:
Het is wel zo dat er een bepaalde muziek is die blijkbaar vooral bij homo's aanslaat, anders zou er ook geen aparte CD van de Homo 100 uitkomen en dergelijke....
Wat ik trouwens ook raar vind: homo's willen niet apart behandeld worden, maar waarom komen ze dan met hun eigen parades, hun eigen hitlijsten, etc.?
Heb nix tegen homo's hoor, wel tegen hokjescultuur. Muziek is een kwestie van smaak, en dat er toevallig veel homo's zijn die Modern Talking leuk vinden betekend niet dat het merendeel van de Modern Talking-fans per se homo is
quote:Ook Kylie komt er geregeld in terug, maar die heeft haar grote hits van 2001/2002 toch ook niet alleen aan de gay-scene te danken?!?!
Op zondag 27 april 2003 15:47 schreef AudreyHepburn het volgende:[..]
Jamaar dan heb je het over "muziek" als Right Said Fred en The Village People volgens mij.
quote:Ja, en door teksten als "I'M IN LOVE WITH A MARRIED MAN". Maar toch blijf ik erbij dat de geaardheid van een groep geen invloed hoort te hebben op het image van de fans
Op zondag 27 april 2003 15:52 schreef Wodan het volgende:
De Pet Shop Boys werken er natuurlijk ook handig aan mee door het verkopen van extreem strakke roze t-shirtjes op hun concerten.
quote:Right Said Fred en The Village People maken een hele act van het homo-gebeuren, Kylie maakt "gewoon" muziek, die toevallig heel erg aanslaat bij homo's.
Op zondag 27 april 2003 15:52 schreef ModernTalking het volgende:[..]
Ook Kylie komt er geregeld in terug, maar die heeft haar grote hits van 2001/2002 toch ook niet alleen aan de gay-scene te danken?!?!
quote:En met welk van deze onderverdelingen zou je Modern Talking vergelijken??
Op zondag 27 april 2003 15:55 schreef AudreyHepburn het volgende:[..]
Right Said Fred en The Village People maken een hele act van het homo-gebeuren, Kylie maakt "gewoon" muziek, die toevallig heel erg aanslaat bij homo's.
quote:Dat T-shirt staat jou trouwens wel erg goed Wodan
Op zondag 27 april 2003 15:52 schreef Wodan het volgende:
De Pet Shop Boys werken er natuurlijk ook handig aan mee door het verkopen van extreem strakke roze t-shirtjes op hun concerten.
quote:Helemaal mee eens Lex! Ik kom geregeld jaren 80-fans van Modern Talking en PetShopBoys tegen die niet weten dat deze groepen nu nog/weer actief zijn. En dat komt gewoon omdat er te weinig aandacht geschonken word door de media!
Op zondag 27 april 2003 15:54 schreef Lexorz het volgende:
Mensen moeten gewoon altijd wat te zeiken hebben, de media kraakt ze af. Als die gasten in de media het beter kunnen, laat ze dan ons zien dat ze het beter kunnen.
Maar wees eens sterk en koop gewoon wat je goed vind en je niet mee laten slepen door wat andere zeggen of sommige mensen in de media.
quote:Dertig euro is te duur voor z'n Zeemanvodje.
Op zondag 27 april 2003 15:58 schreef calvobbes het volgende:[..]
Dat T-shirt staat jou trouwens wel erg goed Wodan
Of ... Boo! ???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |