FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Renault sport-spider.
qbuszondag 27 april 2003 @ 13:44
Een model dat je nauwelijks tegenkomt.

Kan iemand wat meer vertellen over deze exclusieve sport-beauty van Renault ?

[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 27-04-2003 13:49]

Steve-Ozondag 27 april 2003 @ 13:46
zoek eens op www.google.nl
zo veel werk is dat niet
qbuszondag 27 april 2003 @ 13:48
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:46 schreef Steve-O het volgende:
zoek eens op www.google.nl
zo veel werk is dat niet
Ben je altijd zo bijdehand ?
Steve-Ozondag 27 april 2003 @ 13:49
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:48 schreef qbus het volgende:

[..]

Ben je altijd zo bijdehand ?


Had je wat

hier dan linkje van supercars

http://www.supercars.net/cars/1998@$Renault@$Sport%20Spiderg.html

qbuszondag 27 april 2003 @ 13:51
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:49 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Had je wat


oeh!

Back on topic!

Steve-Ozondag 27 april 2003 @ 13:52
http://www.renaultsport-spider.de/
http://www.suninternational-usa.com/rs_spd01.html


Renault Sport Spider is a homage to successful racing and rally cars Renault has built, including World Championship winning the Alpine-Renault A110 and Le Mans winning the A422B. Those cars were the world beaters, yet remained French in sprit. It means that they were built with a serious intention, yet they were surrounded with gentle curves and pleasing shapes.

Renault Sport Spider was developed as a small-volume, niche automobile from the beginning. It started with the all-aluminium chassis with the most advanced welding technology. It combines lightness and rigidity. With the engine mounted in the rear, it has optimum handling charactrics. With the choice of Aeroscreen or windscreen version, the driver is never isolated from the enviorment. It was born to thrill even the most serious drivers.

[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 27-04-2003 13:53]

qbuszondag 27 april 2003 @ 13:53
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:52 schreef Steve-O het volgende:
http://www.renaultsport-spider.de/
http://www.suninternational-usa.com/rs_spd01.html


Fucker!

(toch bedankt )

Steve-Ozondag 27 april 2003 @ 13:55


Dit moet wel genoeg info zijn

Argentozondag 27 april 2003 @ 13:59
We hebben hier toch een mede-fokker die zich eigenaar van zon ding mag noemen? Weet alleen even niet wie dat ook weer was....
qbuszondag 27 april 2003 @ 13:59
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:55 schreef Steve-O het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit moet wel genoeg info zijn


Zeker!

Het ging mij er meer om dat dit model eigenlijk zo onbekend is gebleven en vrijwel nooit in het wild zichtbaar, terwijl het toch een schitterende wagen is.

[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 27-04-2003 14:00]

MLO2zondag 27 april 2003 @ 14:00
kvin m niet mooi
hebk liever een cliov6 :\
Eulzondag 27 april 2003 @ 14:01
Zat een keer te vissen kwam er zo'n ding langs me rijden, echt een mooi gluid zo'n ding! Ziet er ook wel mooi uit. Was alleen donker toen hij voorbij kwam dus kon hem niet echt heel goed zien.
Hij kwam later ook weer terug, dat was dus nog meer genieten
Sleepiezondag 27 april 2003 @ 14:02
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:59 schreef qbus het volgende:

[..]

Zeker!

Het ging mij er meer om dat dit model eigenlijk zo onbekend is gebleven en vrijwel nooit in het wild zichtbaar, terwijl het toch een schitterende wagen is.


Tsja, wat wil je met een prijs van zo'n 70.000 tot 80.000 gulden.
Ik geloof dat er in totaal 12 in Nederland zijn geleverd.
De meesten daarvan zijn voor de racerij gebruikt en een aantal is door verzamelaars gekocht.
Slechts 2 of 3 mensen rijden er daadwerkelijk mee in Nederland.
haaahahazondag 27 april 2003 @ 14:02
Ik vind hem met voorruit mooier


Crogazondag 27 april 2003 @ 14:04
* Croga kijkt even naar de specs....

ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......

quote:
Op zondag 27 april 2003 14:02 schreef Sleepie het volgende:

[..]

Tsja, wat wil je met een prijs van zo'n 70.000 tot 80.000 gulden.
Ik geloof dat er in totaal 12 in Nederland zijn geleverd.
De meesten daarvan zijn voor de racerij gebruikt en een aantal is door verzamelaars gekocht.
Slechts 2 of 3 mensen rijden er daadwerkelijk mee in Nederland.


Das dus ongeveer dezelfde prijs als een Audi TT die er toch echt een boel meer zijn verkocht.... En racerij? Met dit ding? Zoals al gezegd: Leg er dan een echte motor in, want racen met deze motor is écht geen goed idee.....
haaahahazondag 27 april 2003 @ 14:08
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....

ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......
[..]

Das dus ongeveer dezelfde prijs als een Audi TT die er toch echt een boel meer zijn verkocht.... En racerij? Met dit ding? Zoals al gezegd: Leg er dan een echte motor in, want racen met deze motor is écht geen goed idee.....


Sorry hoor, maar met een 37000 euro sport spider trek ik een 44000 euro dure TT makkelijk eruit.
qbuszondag 27 april 2003 @ 14:11
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....

ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......


Vergeet niet dat het ding grotendeels van astronauten-aluminium en carbon is gemaakt en dus geen klap weegt. Met een nog sterkere motor stijg je gewoon op.
Sleepiezondag 27 april 2003 @ 14:11
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....

ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......


Sorry hoor, maar hier zit je er toch helemaal naast.
Vergeet niet dat de auto slechts 650 kilo weegt.
Hij is helemaal opgebouwd uit kunststof op een aluminium chassis.
haaahahazondag 27 april 2003 @ 14:13
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:11 schreef Sleepie het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar hier zit je er toch helemaal naast.
Vergeet niet dat de auto slechts 650 kilo weegt.
Hij is helemaal opgebouwd uit kunststof op een aluminium chassis.


Jep, die knakker heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
Maar goed, iemand een foto van de versie met dak? Die ziet er nog beter uit
Crogazondag 27 april 2003 @ 14:13
quote:
-edit- totaal offtopic.
Op zondag 27 april 2003 14:11 schreef Sleepie het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar hier zit je er toch helemaal naast.
Vergeet niet dat de auto slechts 650 kilo weegt.
Hij is helemaal opgebouwd uit kunststof op een aluminium chassis.


en vergeet niet dat de TT, bijvoorbeeld, een vergelijkbare opbouw heeft.... okay, hij weegt bijna 150 kilo meer... maar zoveel scheelt het niet....

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 27-04-2003 14:15]

Sleepiezondag 27 april 2003 @ 14:14
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:13 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Jep, die knakker heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
Maar goed, iemand een foto van de versie met dak? Die ziet er nog beter uit


Versie met dak
Is er die dan. Er werd indertjd een soort zeiltje verkocht als regenbescherming, maar een dak is volgens mij nooit een optie geweest hoor.
Kreatorzondag 27 april 2003 @ 14:14
Niet flamen en serieus ontopic verder svp.
haaahahazondag 27 april 2003 @ 14:15
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:14 schreef Sleepie het volgende:

[..]

Versie met dak
Is er die dan. Er werd indertjd een soort zeiltje verkocht als regenbescherming, maar een dak is volgens mij nooit een optie geweest hoor.


Volgens mij werd die puur in de racerij gebruikt. Ik ga effe zoeken
Kan die corga optiefen uit dit topic?
haaahahazondag 27 april 2003 @ 14:17
Paar specs

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
boring x slag 82,7x93,0 mm
compressieverh. 9,7:1
max. vermogen 110 kW (150 pk)/6000tpm
max. koppel 186 Nm/4500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee

PRESTATIES
topsnelheid 215 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,9 s
verbruik binnen b.k. 9,7 l/100km
verbruik buiten b.k. 7,4 l/100km
verbruik gecombineerd 8,7 l/100km
CO2 uitstoot - g/km

Sleepiezondag 27 april 2003 @ 14:21
Klopt.
Is dezelfde motor als uit een voor mij heel bekende auto
Zie mijn UserIcon
GizartFRLzondag 27 april 2003 @ 14:25
Voor zover ik weet is JWD ( fok user) ook in het bezit van zo'n auto.
mvtzondag 27 april 2003 @ 14:26
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....

ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......
[..]

Das dus ongeveer dezelfde prijs als een Audi TT die er toch echt een boel meer zijn verkocht.... En racerij? Met dit ding? Zoals al gezegd: Leg er dan een echte motor in, want racen met deze motor is écht geen goed idee.....


vervelend he, je kan er nog maar net 99% van alle auto's mee verslaan bij de stoplichten
quote:
Dimensions:
Length/ width/ height: 3810/ 1830/ 1280 mm, wheelbase: 2350 mm, curb weight 790 kg.
Perfromance
Top speed: 210 km/h
0-100 km/h: 6.5 sec
40 m standing start: 14.2 sec
mvtzondag 27 april 2003 @ 14:37
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:13 schreef haaahaha het volgende:

[..]

Jep, die knakker heeft er duidelijk geen kaas van gegeten.
Maar goed, iemand een foto van de versie met dak? Die ziet er nog beter uit


Helem heeft er eentje gehad en er is eenLe Mans versie van de Sport Spider geweest. Er is zelfs een Sport Sipder cup geweest. Een voorganger van de Clio V6 cup
Hier de wegversie :

qbuszondag 27 april 2003 @ 14:38
Word het model eigenlijk nog gemaakt ?
mvtzondag 27 april 2003 @ 14:39
en de 1996 Le Mans versie :

ook_gekzondag 27 april 2003 @ 16:03
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:37 schreef mvt het volgende:

[..]

Helem heeft er eentje gehad en er is eenLe Mans versie van de Sport Spider geweest. Er is zelfs een Sport Sipder cup geweest. Een voorganger van de Clio V6 cup
Hier de wegversie :
[afbeelding]
[afbeelding]


Zo dat is wel een heel geil ding!!!!!

JWD heeft zo een auto dat is een user hier op Fok. Als het dak er op zit mag je niet harder dan 80 rijden heb ik begrepen van hem. Op zeker dat hij hier komt reageren.

Zeer zeker een leuk dingetje

Sleepiezondag 27 april 2003 @ 16:07
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:37 schreef mvt het volgende:

[..]

Helem heeft er eentje gehad en er is eenLe Mans versie van de Sport Spider geweest. Er is zelfs een Sport Sipder cup geweest. Een voorganger van de Clio V6 cup
Hier de wegversie :
[afbeelding]
[afbeelding]


Deze had ik nog nooit gezien.
Maar goed, zo waren ze dus niet af-fabriek te koop.
mvtzondag 27 april 2003 @ 16:08
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:03 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zo dat is wel een heel geil ding!!!!!

JWD heeft zo een auto dat is een user hier op Fok. Als het dak er op zit mag je niet harder dan 80 rijden heb ik begrepen van hem. Op zeker dat hij hier komt reageren.

Zeer zeker een leuk dingetje


Het zal best wel mogen, maar zonder vliegbril of integraal helm WIL je nieteens harder dan 80 km/u
MNeMoNiCSzondag 27 april 2003 @ 16:09
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:04 schreef Croga het volgende:
* Croga kijkt even naar de specs....

ziet er leuk uit hoor... maar waarom leggen ze dan niet gewoon een echte motor in dat ding? 150PK en max torque op 6000RPM? das gewoon zielig voor een sport auto.......
[..]

Das dus ongeveer dezelfde prijs als een Audi TT die er toch echt een boel meer zijn verkocht.... En racerij? Met dit ding? Zoals al gezegd: Leg er dan een echte motor in, want racen met deze motor is écht geen goed idee.....


Racen met een lichtgewicht auto en een middenmotor is juist een heel goed idee (tenzij je alleen maar rechtdoor wil blijven "racen"). Volgens mij heb jij zelf geen verstand van echte sportauto's.
Steve-Ozondag 27 april 2003 @ 16:12
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:13 schreef Croga het volgende:

[..]

en vergeet niet dat de TT, bijvoorbeeld, een vergelijkbare opbouw heeft.... okay, hij weegt bijna 150 kilo meer... maar zoveel scheelt het niet....


audi weegt geen 150 kg meer
Audi TT 3.2 V6 weegt 1520 kilo
Sleepiezondag 27 april 2003 @ 16:14
Het ging hier toch om de Renault Sport Spider.
Zie meer posts over een Audi TT intussen.
Laat die Audi toch lekker, daar is intussen al teveel over gezegd
haaahahazondag 27 april 2003 @ 16:15
Die Helem is wel erg leip! Maar die heeft dan ook een dikke V6 met 550 pk

http://gto-racing.nexenservices.com/gtworld_helemV6.htm

Steve-Ozondag 27 april 2003 @ 16:15
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:15 schreef haaahaha het volgende:
Die Helem is wel erg leip! Maar die heeft dan ook een dikke V6 met 550 pk
[afbeelding]

http://gto-racing.nexenservices.com/gtworld_helemV6.htm


vette bak
slashyouzondag 27 april 2003 @ 16:22
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:15 schreef Steve-O het volgende:

[..]

vette bak


patat bak
ook_gekzondag 27 april 2003 @ 16:39
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:08 schreef mvt het volgende:

[..]

Het zal best wel mogen, maar zonder vliegbril of integraal helm WIL je nieteens harder dan 80 km/u


nee je mag niet harder dan 80. Anders is het dakje
Steve-Ozondag 27 april 2003 @ 17:08
quote:
Op zondag 27 april 2003 16:22 schreef slashyou het volgende:

[..]

patat bak


jij bent zeker een belg
VanDreadzondag 27 april 2003 @ 22:06
quote:
Op zondag 27 april 2003 17:08 schreef Steve-O het volgende:

[..]

jij bent zeker een belg


idd echt zo'n onzin post reactie

geinig autootje joh.......lekker toch in de zomer iig, beetje crossen over mooie landweggetjes, denk dat ie aardig puike wegligging heeft....
maaruh ......WIL DE EIGENAAR VAN DEZE AUTO ZICH MELDEN
nothing beats hands on experience

universal-creationsmaandag 28 april 2003 @ 03:49
quote:
Op zondag 27 april 2003 14:37 schreef mvt het volgende:

[..]

Helem heeft er eentje gehad en er is eenLe Mans versie van de Sport Spider geweest. Er is zelfs een Sport Sipder cup geweest. Een voorganger van de Clio V6 cup
Hier de wegversie :
[afbeelding]
[afbeelding]


Het eerste wat bij mij opkwam toen ik deze zag was: een mini-McLaren

Wel een hele vette bak overigens. Maar ik heb toch liever een elise

sam_the_manmaandag 28 april 2003 @ 04:21
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:06 schreef VanDread het volgende:

[..]
maaruh ......WIL DE EIGENAAR VAN DEZE AUTO ZICH MELDEN
nothing beats hands on experience


Moet je toch JWD hebben, deze is van hem:
JWDmaandag 28 april 2003 @ 14:13
quote:
Op maandag 28 april 2003 04:21 schreef sam_the_man het volgende:

[..]

Moet je toch JWD hebben, deze is van hem:
[afbeelding]


Hey wat leuk ... das mijn auto...
Wat willen we allemaal weten ?
Die van mij is overigens niet helemaal standaard, zie specs in mijn sig.
Met dak op kan je wel iets harder dan 80 maar het is geen pretje, dan kan je beter zonder dak rijden in de regen, boven de 50km/h zit je volledig droog als het regent.
Alleen moet je dan niet in de file terechtkomen zoals ik ooit op de van Brienenoord brug .
Echt zo'n heerlijke zomerse onweers hoosbui, het water wordt overigens prima afgevoerd en de kuipstoeltjes zijn binnen 10 minuten droog, mijn shirt deed er wat langer over om op te drogen...
Verder nog vragen
ook_gekmaandag 28 april 2003 @ 14:18
wanneer mag ik nou eens mee rijden

Heb je een foto van de binnen kant? Of is die net als de lotus zo goed als leeg? Want het weegt heeel weinig. En hoe rijd het. Is het zo iets als een kart?

ToMmmaandag 28 april 2003 @ 14:24
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:13 schreef JWD het volgende:

[..]

Hey wat leuk ... das mijn auto...
Wat willen we allemaal weten ?
Die van mij is overigens niet helemaal standaard, zie specs in mijn sig.
Met dak op kan je wel iets harder dan 80 maar het is geen pretje, dan kan je beter zonder dak rijden in de regen, boven de 50km/h zit je volledig droog als het regent.
Alleen moet je dan niet in de file terechtkomen zoals ik ooit op de van Brienenoord brug .
Echt zo'n heerlijke zomerse onweers hoosbui, het water wordt overigens prima afgevoerd en de kuipstoeltjes zijn binnen 10 minuten droog, mijn shirt deed er wat langer over om op te drogen...
Verder nog vragen


Heb je dat ding nieuw gekocht, of 2ehands?

En heb je hem direcht na aankoop laten tunen ofzo?

Wel een machtig karretje, zal wel anders rijden dan de Laguna van m'n vader...

JWDmaandag 28 april 2003 @ 16:02
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:18 schreef ook_gek het volgende:
wanneer mag ik nou eens mee rijden

Heb je een foto van de binnen kant? Of is die net als de lotus zo goed als leeg? Want het weegt heeel weinig. En hoe rijd het. Is het zo iets als een kart?


Ja ik heb foto's van de binnenkant, ik zal ze ff plaatsen als ik terug ben uit het buitenland, hij is dus nog leger dan een Lotus.
En rijden... tsja... moeilijk te omschrijven.. zoeits als een kart maar dan wat groter en met meer vermogen
Ik heb hem niet nieuw gekocht (in '99 had ik nog geen rijbewijs) maar van een man uit Zwitzerland die hem had gekocht om er gewoon bij te hebben. (Leuk wagenparkje heeft hij Porsche GT1 etc.)
Maar hij vond hem te onpraktisch, dus kon ik hem kopen met 3400km op de teller .
Inmiddels staat er +/- 14000km op de teller en is hij net een beetje lekker ingereden.
Het tunen heb ik vrij snel na aankoop gedaan.
Xtreemmaandag 28 april 2003 @ 16:16
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:02 schreef JWD het volgende:

[..]

Ja ik heb foto's van de binnenkant, ik zal ze ff plaatsen als ik terug ben uit het buitenland, hij is dus nog leger dan een Lotus.
En rijden... tsja... moeilijk te omschrijven.. zoeits als een kart maar dan wat groter en met meer vermogen
Ik heb hem niet nieuw gekocht (in '99 had ik nog geen rijbewijs) maar van een man uit Zwitzerland die hem had gekocht om er gewoon bij te hebben. (Leuk wagenparkje heeft hij Porsche GT1 etc.)
Maar hij vond hem te onpraktisch, dus kon ik hem kopen met 3400km op de teller .
Inmiddels staat er +/- 14000km op de teller en is hij net een beetje lekker ingereden.
Het tunen heb ik vrij snel na aankoop gedaan.


En wanneer mag ik 'm testen?
Metalfreakmaandag 28 april 2003 @ 16:19
Ik heb er op de Motorshow Essen wel eens in gezeten. Echt heel spartaans interieur, net zoals JWD zegt, niks bekleding, luxe enz. Gewoon een puur racemachientje, lijkt me heerlijk om te rijden, maar ja...
JWD: je hebt wel nog extra luxe he, een voorruit???
Steve-Omaandag 28 april 2003 @ 16:45
quote:
Op maandag 28 april 2003 04:21 schreef sam_the_man het volgende:

[..]

Moet je toch JWD hebben, deze is van hem:
[afbeelding]


Van wie is die dikke mercedes daarnaast
jwstoopmaandag 28 april 2003 @ 16:59
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:45 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Van wie is die dikke mercedes daarnaast


van papa?
JWDmaandag 28 april 2003 @ 17:10
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:59 schreef jwstoop het volgende:

[..]

van papa?


Yup
Steve-Omaandag 28 april 2003 @ 17:56
quote:
Op maandag 28 april 2003 17:10 schreef JWD het volgende:

[..]

Yup


rijke stinkerd
VanDreadmaandag 28 april 2003 @ 18:10
quote:
Op maandag 28 april 2003 17:56 schreef Steve-O het volgende:

[..]

rijke stinkerd


ben jij zeker niet met zo'n opmerking
of moest je ook wat zegge?.........
gheghe.
....toch wel stoer dat je iig niet die porsche hebt gekocht
je hebt toch nu die bmw voor als het regent en je in de file staat
neonfreakmaandag 28 april 2003 @ 18:13
leuk speelgoed is het zeker, maar op de snelweg zonder voorraam is niet aan te raden. En collega heeft het geprobeerd met skibril en digicam om het te bewijzen maar haakte bij 205 km/h maar af

Steve-Omaandag 28 april 2003 @ 18:47
quote:
Op maandag 28 april 2003 18:10 schreef VanDread het volgende:

[..]

ben jij zeker niet met zo'n opmerking
of moest je ook wat zegge?.........
gheghe.
....toch wel stoer dat je iig niet die porsche hebt gekocht
je hebt toch nu die bmw voor als het regent en je in de file staat


Kreatormaandag 28 april 2003 @ 20:31
offtopic gebrabbel achterwege laten svp. Het ging over de renault spider. Hou het daarbij. Voor chat in PTA kun je hier terecht:
[CHAT] PTA Slowchat 2.0i
ook_gekmaandag 28 april 2003 @ 23:19
Wat verbruikt zo een auto eigelijk? En wat doe het in onderhoud. Wegenbelasting zal niet veel zijn. Wan het weegt bijna niets. En heb je ook een foto met dak. Ben benieuwd hoe dat er uit ziet.

het is zeker een gaaf dingetje. Echt super. En hoe is het geluid wat er uit komt. Beetje sportief?

ThaFreakdonderdag 8 mei 2003 @ 00:46
[PTA Meet] Meldt u aan deel 2
ahum
ook_gekdonderdag 8 mei 2003 @ 00:47
Uhm [PTA Meet] Meldt u aan deel 2

Voor JWD dan he