abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10035531
In het verleden en heden:

Kleed(de) je je naar een bepaalde muziekgenre?:

-Hiphopkleding
-Gabberkleding
-Gothickleding
-Heavymethal shirts

Draag/droeg je een bepaald kapsel?:

Lang haar
Kale kop

Ga/ging je naar speciale (dans)gelegenheden?
Neem/nam je de houding, uitspraken e.d van artiesten over? ( onbewust of bewust)

Ik luisterde vroeger veel naar gabber en hardcore, droeg een Australian,Nike air max en een leren jas.
Ik ging echter niet naar Gabberfeesten.
je indentificeert je met anderen die van dezelfde muziek houden, en copieert onbewust en deels bewust hun kleding e.d dat daarbij hoort.

Tegenwoordig laat ik mijn muzieksmaak niet mijn stijl of gedrag bepalen.
Geen reden toe.

Hopelijk is hier al geen topic over

[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 26-04-2003 22:54]

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  † In Memoriam † zaterdag 26 april 2003 @ 22:39:08 #2
47213 ArmaniMania
pi_10035570
En als je nou van alle muziek houd ? Want muziek is gewoon mijn leven, hoe zou ik me daar op moeten gedragen dan, en sterker nog hoe zou ik me dan daarbij kleden ?

Ik denk dat sommige Muziekstijlen gewoon bepaalde groeperingen vormen en aan de hand van kleding duidelijk maken bij welke groep of muziekstijl zij zich groeperen.

pi_10035603
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 22:39 schreef ArmaniMania het volgende:

Ik denk dat sommige Muziekstijlen gewoon bepaalde groeperingen vormen en aan de hand van kleding duidelijk maken bij welke groep of muziekstijl zij zich groeperen.

Klopt..
En daarom vroeg ik mij af wie nog meer in het verleden of nu zijn stijl of gedrag aanpast ( heeft) aan de muziek.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_10035605
nope
draag alleen dingen wat ik mooi vind.
  zaterdag 26 april 2003 @ 22:46:42 #5
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_10035714
stijl hiphop
kleding vooral relax maar geen merk zoals nu de trent is
hiphop is een levenswijze met een bepaalt gedachten goed en da's goed!

ikookhier 0

Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  zaterdag 26 april 2003 @ 22:51:00 #6
51445 PinkMoon
gonna get ye all
pi_10035806
Ik nooit, dat heeft vooral te maken met het gebrek aan en het zoeken naar je eigen identiteit lijkt mij en daar heb ik nooit een bepaalde muziekstijl voor nodig gehad. Ik sta open voor alle soorten muziek en daarom zul je aan mij ook absoluut niet zien wat mijn muziek voorkeuren zijn, mensen zijn altijd juist verbaasd als ik wat bands noem die ik goed vind. Ik heb wel bepaalde fases gehad, dat ik alleen naar metal luisterde ofzo... en dan dacht ik er weleens aan m'n uiterlijk aan te passen maar ik kòn dat gewoon niet, ik heb mezelf nooit in een hokje kunnen laten stoppen. Onbewust zullen bepaalde bands wel invloed op me als persoon hebben gehad, muziek is toch erg inspirerend voor me, maar niet echt overduidelijk.

[Dit bericht is gewijzigd door PinkMoon op 26-04-2003 22:59]

zaterdag 26 april 2003 @ 22:55:13 #7
3878 Vork
Manisch creatief
pi_10035884
Een erg klein beetje. Ik ben wat stijl kleding, politieke opvattingen e.d. weinig veranderd, dat is al vrijlang ongeveer hetzelfde gebleven. Kwa muziek luister ik naar zeer veel verschillende dingen, oud, nieuw, hard, zacht, electronisch of juist niet, vanalles is vertegenwoordigd en dat maakt het lastig om te zeggen dat het me beinvloed, nouja niet op een overduidelijke 'way of life' manier zegmaar.

De enige beetje redelijke link die ik kan leggen is dat de politieke overtuiging van de meeste artiesten binnen mijn muziekverzameling redelijk overeen komt met de mijne. Maar het is uiteraard weer niet zo dat ik daardoor echt anders ben gaan denken.

pi_10035903
quote:
ja, dat klopt wel, ik ben zelf punker en de mensen die ik ken die punker zijn, die kleden zich allemaal op dezelfde manier ( ik ook) en aan die manier van kleden kun je duidelijk zien dat we punker zijn

en we hebben voor het grootste gedeelte ook dezelfde politieke opvattingen enzo

[Dit bericht is gewijzigd door Sylvana op 26-04-2003 22:59]

pi_10035948
Toen ik op de middelbare zat hield ik van muziek waar geen echte "style" voor was(synth-pop). Verder kon ik me het beste identificeren met de "alto-stroming" die toen heel erg groot was. Ik houd nog steeds van een beetje opvallende kleding (hoe meer kleur hoe beter), hoewel het in de loop der tijd wat is afgezwakt.

Ik heb nog steeds wel de neiging m'n haar paars te verven (soms krijg ik de kriebels), maar dat heeft niet met m'n muzieksmaak te maken.

pi_10036020
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 22:56 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ja, dat klopt wel, ik ben zelf punker en de mensen die ik ken die punker zijn, die kleden zich allemaal op dezelfde manier ( ik ook) en aan die manier van kleden kun je duidelijk zien dat we punker zijn

en we hebben voor het grootste gedeelte ook dezelfde politieke opvattingen enzo

.
It's my party and I'll cry if I want to.
  zaterdag 26 april 2003 @ 23:04:31 #11
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_10036053
Neej, waarom zou ik me kleden in iets waarin een of andere artiest zich goed voelt? Ik draag liever wat ik zelf lekker vind zitten, en waarvan ik vind dat het me staat. Het enige waarin muziek mijn stijl heeft bepaald (wel érg letterlijk), is de tattoo van een g-sleutel op rechterarm.

Tja, en over gedrag... als je meerekent dat ik wel erg vaak met ritmes zit te klooien als ik muziek luister (ik dans dus ook), als je dat ook gedrag noemt, ja, dan bepaalt muziek wel mijn gedrag ja. Ik moet altijd op de een of andere manier uiten dat ik van muziek houd.

[Dit bericht is gewijzigd door Pascalle27 op 26-04-2003 23:12]

12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
pi_10036056
Ik denk eigenlijk niet dat mensen aan mijn uiterlijk kunnen zien welke muziek ik leuk vind. Meestal denken ze dat ik alleen metal of andere boze gitaarmuziek luister.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_10036077
Uhm.... Helemaal niet.

Hooguit tijdens een concert een T-shirt van de band en luid meezingen

pi_10036090
Ik ben niet op zoek naar gelijkgestemden.... daar krijg je een hele bekrompen visie van. Overigens zie ik er wel links uit... en soms wel eens als een terrorist... maar dat kan gebeuren
  zaterdag 26 april 2003 @ 23:16:20 #15
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_10036281
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 23:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ben niet op zoek naar gelijkgestemden.... daar krijg je een hele bekrompen visie van. Overigens zie ik er wel links uit... en soms wel eens als een terrorist... maar dat kan gebeuren
hoe ziet iemand die 'links' is er uit?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_10036296
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 23:16 schreef reem het volgende:

[..]

punkachtig i gues?
pi_10036335
Mwah ik kleed me wel naar de styl van muziek diek luister: Bandshirts, baggybroeken, skateschoenen. muziekstyle--> metal

Maar ik denk dat eigelijk wel normaal is als je jong bent, bedoel uiteindelijk kan iedereen in hokjes worden ingedeelt en je hoort meer bij een bepaalde groep dan een andere en zo kleed je ook, en daar hoort soort muziek bij??

pi_10036336
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 23:16 schreef reem het volgende:

[..]

nooit op een demonstratie geweest?
  zondag 27 april 2003 @ 00:49:40 #19
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_10037943
Ik zie er zeker Metal uit. Het bandshirts-stadium heb ik inmiddels wel gehad. Heb ze nog steeds en draag ze nog steeds, maar ik draag ook meer. Ben niet zo'n standaard gozer met lang haar, een sikje, band shirt, leger broek en lange leren jas. Blech, fantasieloos.

Afgezien van Metal houd ik ook van klassiek, vooral barok en dat zie je soms ook in mijn kleding terug. Eigenlijk heb ik een eigen soort gothic uitgevonden hehe.

Qua gedrag... Tja, hoe dient een Metalhead zich te gedragen?
Kijk, mensen vinden mij altijd vrij rechts enzo en ik stem dan ook VVD (omdat ik liberaal ben, niet omdat ik het per se met de VVD eens ben) en ik denk ook wel dat er wel een verband is tussen mijn liefde voor een toch wel militante muzieksoort als Metal en dat ik rechts stem. Ideeën als pro-doodstraf vindt men toch wel terug in metalteksten.
Hoewel veel fans ook gewoon SP ofzo stemmen, is Metal toch een van de meest rechtse muzieksoorten. Er is voor mij dus wel een verband.

Verder heb ik eigenlijk geen idee. Misschien dat mensen die mij kennen daar iets over kunnen zeggen.

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zondag 27 april 2003 @ 13:40:11 #20
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10043661
Buiten bandshirts af en toe eigenlijk niet.
pi_10046091
Ikzelf luister meestal naar ietwat alternatieve muziek.
Maar kleed me absoluut niet alternatief, ik kleed me eerder kakkerig.
Maar meestal is het wel zo dat de stijl van kleding met muziek te maken heeft.
  zondag 27 april 2003 @ 16:01:31 #22
43606 OphiOn
Dark Fields For Brilliance
pi_10046391
Well.. op het moment laat ik me haar weer lang groeien.. En op concerten doe je uiteraard wel \,,/ dit.
En voor de rest normale kleren. En ik laat me gedrag nooit beinvloeden door muziek. Tenzij ik dronken ben.. en ik luister naar wat agressieve muziek, LOL dan heb ik nog wel is de neiging om iets inelkaar te beuken. En te zingen: I AM! I AM! A WOLF IN HUMAN SHAPE. Of. METAL LUST! METAL LUST! BOW YOUR HEAD! DIE! DIE! Voor de rest gewoon jezelf zijn lijkt mij.

[Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 27-04-2003 16:06]

[......]
  zondag 27 april 2003 @ 16:46:22 #23
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_10047503
quote:
Op zondag 27 april 2003 13:40 schreef Seborik het volgende:
Buiten bandshirts af en toe eigenlijk niet.
Same here
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  zondag 27 april 2003 @ 16:56:39 #24
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10047713
Oh, dit is mijn normale doordeweekse jurk:

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 27-04-2003 17:33]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 27 april 2003 @ 17:00:59 #25
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10047813
Totaal niet eigenlijk. Ik luister veel naar techno/trance/progressive/hardcore en m'n stijl van kleden is gewoon casual. Veel mensen die wel meegaan met die trend zijn meestal de fanatieke meelopers. Zodra de rage over is, wordt de gehele kleerkast vervangen.

Ook je gedrag aanpassen aan de muziekstijl waarnaar je luistert, is vaak een bewijs dat je zelf geen keuzes kan/durft te maken. Je kunt helemaal lyrisch zijn van een artiest of stijl en je ermee willen identificeren; overdrijven is ook een vak. Trouwens: De echte 'fans' weten vaak veel ins en outs over de stijl/artiest, maar gaan zich juist niet gedragen als de betreffende artiest(en).

[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 27-04-2003 17:24]

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')