Kleed(de) je je naar een bepaalde muziekgenre?:
-Hiphopkleding
-Gabberkleding
-Gothickleding
-Heavymethal shirts
Draag/droeg je een bepaald kapsel?:
Lang haar
Kale kop
Ga/ging je naar speciale (dans)gelegenheden?
Neem/nam je de houding, uitspraken e.d van artiesten over? ( onbewust of bewust)
Ik luisterde vroeger veel naar gabber en hardcore, droeg een Australian,Nike air max en een leren jas.
Ik ging echter niet naar Gabberfeesten.
je indentificeert je met anderen die van dezelfde muziek houden, en copieert onbewust en deels bewust hun kleding e.d dat daarbij hoort.
Tegenwoordig laat ik mijn muzieksmaak niet mijn stijl of gedrag bepalen.
Geen reden toe.
Hopelijk is hier al geen topic over
[Dit bericht is gewijzigd door Brennie op 26-04-2003 22:54]
Ik denk dat sommige Muziekstijlen gewoon bepaalde groeperingen vormen en aan de hand van kleding duidelijk maken bij welke groep of muziekstijl zij zich groeperen.
quote:Klopt..
Op zaterdag 26 april 2003 22:39 schreef ArmaniMania het volgende:
Ik denk dat sommige Muziekstijlen gewoon bepaalde groeperingen vormen en aan de hand van kleding duidelijk maken bij welke groep of muziekstijl zij zich groeperen.
ikookhier 0
[Dit bericht is gewijzigd door PinkMoon op 26-04-2003 22:59]
De enige beetje redelijke link die ik kan leggen is dat de politieke overtuiging van de meeste artiesten binnen mijn muziekverzameling redelijk overeen komt met de mijne. Maar het is uiteraard weer niet zo dat ik daardoor echt anders ben gaan denken.
quote:ja, dat klopt wel, ik ben zelf punker en de mensen die ik ken die punker zijn, die kleden zich allemaal op dezelfde manier ( ik ook) en aan die manier van kleden kun je duidelijk zien dat we punker zijn
en we hebben voor het grootste gedeelte ook dezelfde politieke opvattingen enzo
[Dit bericht is gewijzigd door Sylvana op 26-04-2003 22:59]
Ik heb nog steeds wel de neiging m'n haar paars te verven (soms krijg ik de kriebels), maar dat heeft niet met m'n muzieksmaak te maken.
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 22:56 schreef Sylvana het volgende:[..]
ja, dat klopt wel, ik ben zelf punker en de mensen die ik ken die punker zijn, die kleden zich allemaal op dezelfde manier ( ik ook) en aan die manier van kleden kun je duidelijk zien dat we punker zijn
en we hebben voor het grootste gedeelte ook dezelfde politieke opvattingen enzo
Tja, en over gedrag... als je meerekent dat ik wel erg vaak met ritmes zit te klooien als ik muziek luister (ik dans dus ook), als je dat ook gedrag noemt, ja, dan bepaalt muziek wel mijn gedrag ja. Ik moet altijd op de een of andere manier uiten dat ik van muziek houd.
[Dit bericht is gewijzigd door Pascalle27 op 26-04-2003 23:12]
quote:hoe ziet iemand die 'links' is er uit?
Op zaterdag 26 april 2003 23:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ben niet op zoek naar gelijkgestemden.... daar krijg je een hele bekrompen visie van. Overigens zie ik er wel links uit... en soms wel eens als een terrorist... maar dat kan gebeuren
quote:punkachtig i gues?
Op zaterdag 26 april 2003 23:16 schreef reem het volgende:[..]
hoe ziet iemand die 'links' is er uit?
Maar ik denk dat eigelijk wel normaal is als je jong bent, bedoel uiteindelijk kan iedereen in hokjes worden ingedeelt en je hoort meer bij een bepaalde groep dan een andere en zo kleed je ook, en daar hoort soort muziek bij??
quote:nooit op een demonstratie geweest?
Op zaterdag 26 april 2003 23:16 schreef reem het volgende:[..]
hoe ziet iemand die 'links' is er uit?
Afgezien van Metal houd ik ook van klassiek, vooral barok en dat zie je soms ook in mijn kleding terug. Eigenlijk heb ik een eigen soort gothic uitgevonden hehe.
Qua gedrag... Tja, hoe dient een Metalhead zich te gedragen?
Kijk, mensen vinden mij altijd vrij rechts enzo en ik stem dan ook VVD (omdat ik liberaal ben, niet omdat ik het per se met de VVD eens ben) en ik denk ook wel dat er wel een verband is tussen mijn liefde voor een toch wel militante muzieksoort als Metal en dat ik rechts stem. Ideeën als pro-doodstraf vindt men toch wel terug in metalteksten.
Hoewel veel fans ook gewoon SP ofzo stemmen, is Metal toch een van de meest rechtse muzieksoorten. Er is voor mij dus wel een verband.
Verder heb ik eigenlijk geen idee. Misschien dat mensen die mij kennen daar iets over kunnen zeggen.
[Dit bericht is gewijzigd door OphiOn op 27-04-2003 16:06]
quote:Same here
Op zondag 27 april 2003 13:40 schreef Seborik het volgende:
Buiten bandshirts af en toe eigenlijk niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 27-04-2003 17:33]
Ook je gedrag aanpassen aan de muziekstijl waarnaar je luistert, is vaak een bewijs dat je zelf geen keuzes kan/durft te maken. Je kunt helemaal lyrisch zijn van een artiest of stijl en je ermee willen identificeren; overdrijven is ook een vak. Trouwens: De echte 'fans' weten vaak veel ins en outs over de stijl/artiest, maar gaan zich juist niet gedragen als de betreffende artiest(en).
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 27-04-2003 17:24]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |