abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10034667
Vorig jaar hadden we na het leegmaken van de vijver opeens een stuk of dertig kleine visjes erin. Onze oude vissen hebben we aan onze oom gegeven. Hoe ze erin kwamen vragen we ons nog steeds af, want we hebben nog nooit kleine visjes gehad, en het is zeer vreemd dat we ze kregen nadat we de vijver helemaal leeggepompt hadden wegens een lek.
Dit jaar waren ze flink gegroeid en sommige waren al aan het kleuren. Sommige waren al 3/4 centimeter. Maar vorige week zijn ze vanaf donderdag op vrijdag opeens verdwenen . Ondertussen hebben we ze nog steeds niet gezien. Omdat het water een beetje troebel is weten we niet zeker of ze verdwenen zijn, maar het lijkt me zeer sterk dat ze zich opeens een week niet meer laten zien.
Nou vraag ik me af waar de vissen gebleven zijn. Een reiger of een kat lijkt mogelijk, maar de kunnen toch geen dertig vissen opeten . als ze er eentje uitvissen, dat laten de andere vissen zich ook niet meer zien lijkt me. Wat kan er mee gebeurd zijn? Er zwerft hier ook af en toe een ijsvogeltje rond, maar die eet ook geen dertig vissen in 1 nacht.
pi_10034700
Wat dacht je van toch stiekem een reiger
Balen voor je
BOE!
pi_10034731
Dat waren spookvisse....

dat kan gebeuren...
als men het maar hard genoeg wenst...
dan hep je ze zo...

zucht
pi_10034750
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 21:56 schreef I_PANDA_I het volgende:
Wat dacht je van een reiger
Balen voor je
30 vissen in 1 keer? De vijver is ongeveer 1 meter diep, en er zijn ook genoeg waterplanten waartussen ze zich konden verschuilen. Daarnaast hebben we momenteel nogal last van troebel water, waardoor je niet verder dan 10 cm kunt kijken. Als een reiger een visje heeft verschalkt, kan ik me niet voorstellen dat de andere vissen rustig aan de oppervlakte blijven dobberen..
pi_10034821
Het zou ook nog een groepje eenden kunnen zijn, die eten ook kleine visjes,........
BOE!
pi_10034873
Ik ga voor deze optie:

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_10035008
dus ga maar lekker met de buks bij de vijver zitten en wachten tot hij komt
pi_10035505
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 22:02 schreef Lucille het volgende:
Ik ga voor deze optie:

[afbeelding]

meestal zijn ze toch iets grijzer, ze gaan meer 'op' in de stad, zo'n reiger evolueert snel
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_10036762
Reigers vissen met gemak een vijver binnen no time leeg, zeker in deze tijd dat er ook jonge vogeltjes aan zitten te komen of er al zijn.....

Goede spots vertellen ze door ofzo, want je hebt maar zo 3 a 4 reigers zitten die systymatisch je vijver leegmaken.....

Heerlijk zo'n vijver, niet te diep dus je kan overal goed bij, weinig vluchtruimte voor de vissen, het lijkt wel een restaurant joh

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_10195008
Toen ik vandaag beneden kwam kreeg ik van m'n ouders te horen dat onze vijver ook leeg was. er zijn zeker een stuk of 4 goudvissen en een winde verdwenen. Ook de buurvrouw was een goudvis uit haar vijver kwijt en zij had een ooievaar bij de buren op de schutting zien zitten (ja die beesten komen hier vrij veel voor).
Nou ja dan weet ik nu in ieder geval wat ik voor moederdag moet halen
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 4 mei 2003 @ 15:41:38 #11
19965 Reley
Donkey!
pi_10197285
bij ons lag er vandeweek opeens een grote goudwinde naast de vijver en een tuinkabouter die op de rand staat lag er naast, de eikel is er waarschijnlijk uitgesprongen...
Thats right fool! now i am flying, talking donkey. you might have seen a house fly, maybe even a superfly, but I bet you aint never seen a donkey fly!
pi_10197483
quote:
Op zondag 4 mei 2003 15:41 schreef Reley het volgende:
bij ons lag er vandeweek opeens een grote goudwinde naast de vijver en een tuinkabouter die op de rand staat lag er naast, de eikel is er waarschijnlijk uitgesprongen...
Die vis was stiekem verliefd op die tuinkabouter (weet jij veel wat ze 's nachts doen). Echter zijn liefde werd door de andere windes niet geaccepteerd en toen besloten ze maar om samen zelfmoord te plegen.
  zondag 4 mei 2003 @ 16:29:40 #13
19965 Reley
Donkey!
pi_10198202
quote:
Op zondag 4 mei 2003 15:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die vis was stiekem verliefd op die tuinkabouter (weet jij veel wat ze 's nachts doen). Echter zijn liefde werd door de andere windes niet geaccepteerd en toen besloten ze maar om samen zelfmoord te plegen.

lol
Thats right fool! now i am flying, talking donkey. you might have seen a house fly, maybe even a superfly, but I bet you aint never seen a donkey fly!
  zondag 4 mei 2003 @ 16:32:07 #14
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_10198244
de reiger eet die vijver makkelijk leeg
pi_10462914
Vanmorgen heeft er weer een ooievaar bij onze vijver gezeten (er zijn geen vissen meer te bekennen maar de vijver is vrij diep en niet super helder op dit moment) Mijn zus heeft gisteren al een keer een ooievaar van het dak van de buren gejaagd maar vanochtend was het blijkbaar rustig genoeg.

Het zijn hele mooie beesten alleen er zijn er hier veel te veel . Nog iemand een lekkere ooievarenbout, nog wel even een schot hagel een weiland injagen maar dan heb je er ook gelijk 10.

pi_10463908
Ooievaars, moooooiii

plastic vissen misschien een optie?

pi_10467802
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 00:10 schreef fokje het volgende:
Ooievaars, moooooiii

plastic vissen misschien een optie?

Ooievaars zijn best mooi, maar er zitten hier in de buurt (Meppel, IJhorst de Wijk gewoon te veel van die beesten (er zit 5 kilometer verderop een ooievaarsstation waar ze, vaak wel meer dan honderd exemplaren, bijgevoerd worden) Ze hebben in dit stuk van het reestdal het gootste deel van de muizen en kikkers al opgevreten. Ooievaars horen gewoon niet in woonwijken thuis maar deze zijn al bijna te tam.

Plastic vissen is best wel een goed idee .

pi_10868159
Hoei Hoei!
Update: deze week zijn plotseling weer tevoorschijn gekomen . Waarschijnlijk zijn ze ergens zo van geschrokken, dat ze zich weken niet durfden te laten zien. Misschien heeft een reiger of kat er eentje te pakken gehad, en zijn ze toen gevlucht naar de bodem.
Nu zijn ze weer helemaal schuw, terwijl ze eerst uit je hand aten . Maar ja, al lang blij dat ze er nog zijn .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')