#ANONIEM | zaterdag 26 april 2003 @ 12:46 |
Ik begin wel  Peugeot 206 1.6 GLX (Engels model met stuur rechts) Goed: Coole styling Rijdt/ stuurt lekker Redelijk snel Buitenafmetingen zijn klein (=handig), maar binnenin best ruim (= goed ontwerp) PraktischSlecht: Plaatsing pedalen. Met hele smalle schoenen trap ik soms naast het gaspedaal. Ook de rem zit op een rare plek. Daar moest ik in het begin erg aan wennen (af en toe nog steeds trouwens) Het plastic boven het dashboard relflecteert in de voorruit. Bij laagstaande zon is dat zeer hinderlijk Stoeltjes zitten raar. Na veel verstellen nu redelijk aan gewend, maar dat moet veel beter kunnen Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen). Als totaaloordeel ben ik overigens erg tevreden  |
florisje | zaterdag 26 april 2003 @ 12:48 |
quote: Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt.
kun je dan niet een van de draadjes van de iso connector onderbreken? of is het zo'n helemaal ingebouwde radio? |
Raging_Bull | zaterdag 26 april 2003 @ 12:49 |
Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3  |
blup | zaterdag 26 april 2003 @ 12:50 |
quote: Op zaterdag 26 april 2003 12:46 schreef Aernout het volgende: Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen).
Dat is volgens mij normaal.. Althans de vader's astra doet dat ook. |
blup | zaterdag 26 april 2003 @ 12:50 |
quote: Op zaterdag 26 april 2003 12:49 schreef Raging_Bull het volgende: Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3 
 |
Pearly | zaterdag 26 april 2003 @ 12:51 |
quote: Op zaterdag 26 april 2003 12:49 schreef Raging_Bull het volgende: Eeehmz er is niks mis met mijn Porsche GT-3 
woeoehahahhaha .... laChuH ... Met mijn Nissan ook nie... Japan hé ! |
SunChaser | zaterdag 26 april 2003 @ 12:51 |
Goed: hij rijdt Slecht: hij kost geld |
_Administr8or_ | zaterdag 26 april 2003 @ 12:51 |
Citroen Saxo 1.1i (1999) Goed: Leuke kleur geel Leuk sportief interieur Rijdt/ stuurt lekker Lekker compact wagentjeSlecht: Hij is naar mijn mening iets te langzaam met optrekken Ik heb te weinig beenruimte (maar dat heb ik in de meeste auto's, ik ben namelijk 1m95 lang )Conclusie: Ik ben heel erg tevreden over mijn 1e autootje  Foto1 Foto2
[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 26-04-2003 13:06] |
DeWaasheid | zaterdag 26 april 2003 @ 12:51 |
Bus - verschillende merken Goed: veel ruimte chauffeur geen tot nauwelijks kosten (week/weekend) milieuvriendelijk medepassagiers Slecht: langzaam beperkte invloed op bestemming + vertrektijd medepassagiers |
HiZ | zaterdag 26 april 2003 @ 12:58 |
Seat Cordoba 1.6l (6 jaar oud alweer) Positief Ontwerp Ruimte binnen Redelijk compact buiten Gigantische kofferbak Rijdt lekker Negatief Geen waarschuwingslichtje voor lege brandstoftank  Brede achterstijlen maken overzicht bij parkeren lastig Afdekplaat over bedieningsknoppen heeft tijden lang gevibreerd |
Qarinx | zaterdag 26 april 2003 @ 12:59 |
Goed *Het model *Het comfortSlecht *dat hij nu met een vastgelopen motor stil staat |
bonfie | zaterdag 26 april 2003 @ 13:01 |
Auto: Ford Probe 2.2 GT met Turbo en Intercooler uit 1992. http://www.performanceprobe.com/gallery/index.htm Klik op My 1992 GT, want die lijkt veel op mijn autotje. Voordelen: - Wel extreem veel ruimte in de kofferbak voor een sport auto(6 kratjes zonder stapelen en zonder de achterbank te klappen). - Nooit boetes voor gordel niet om (heeft automatische gordels) - Je moet veel moeite doen om hem te laten afslaan(rijd gewoon door als je maar boven de 500 rpm blijft) - Goede wegligging - Vrij zuinig (1 op 10 met kleine stukjes en 1 op 12 op de snelweg) Nadelen: - Somige onderdelen moeten uit amerika komen... - Hij is niet zo snel als je van een turbo-charged engine verwacht...(ik haal 0-100 in 9 seconden) - Start soms niet meteen. |
GizartFRL | zaterdag 26 april 2003 @ 13:12 |
Peugeot 205 GTI 1.6 1.9 Goed
acceleratie stuurt lekker goede controle over het geheel zetels comfortabel ontwerp Pininfarina  Slecht
afwerking: piepjes en rare geluidjes verbruik 1:9 levensduur achteras Conclusie
Heerlijk om mee te rijden, als het rijdt tenminste.  |
SadKingBilly | zaterdag 26 april 2003 @ 13:13 |
Mazda 626 1.8 MXi 12-1996 voor: - Groot! (lees: lekker ruim voor lange mensen) - Best snel voor een (bijna originele) 1.8 motor: 0-100 / 8.6sec - Rijdt heerlijk, lekker soepel - Stuurbekrachtiging - Wij vinden het model heel erg mooi - Stoelen in alle standen verstelbaar - Mistlampen standaard - verlichting in hoogte verstelbaar - Door verhoogde achtervering zwaar belastbaar - Enorme kofferbak - Nooit iets mis mee, amper kosten bij keuring - Airco + getint glastegen - Duur in benzine, gemiddeld 1:10 - Onderdelen zijn moeilijk te krijgen - Tuning vrijwel onmogelijk, kosten belachelijk - Moeilijke, dus dure, kleur (met. kopergroen) - Niet op een kleine parkeerplaats te krijgen.. - Verzekering en belasting duurder dan bij kleine auto |
superheist | zaterdag 26 april 2003 @ 13:22 |
quote: Op zaterdag 26 april 2003 13:01 schreef bonfie het volgende:Voordelen: - Nooit boetes voor gordel niet om (heeft automatische gordels)
wat zijn dat  |
Steve-O | zaterdag 26 april 2003 @ 13:25 |
+Heeft geen bezine nodig  +weegt 11 kilo +sta nooit in de file  +24 versnellingen  -gaat niet harder als 30  -zit geen dak op  -Heeft een actie radius van 50 Kilometer  |
SuzukiSwift | zaterdag 26 april 2003 @ 13:34 |
Peugeot 306 1.8i Cabriolet Roland Garros: 
Goed: - Het is een Cabriolet - Stoffen kap ipv een kunststof kap - Geen rolbeugel - Zicht naar acher is perfect, mits de kap open is - Erg goede stoelen - Comfortabel - Had ik al gezegd dat het een cabrio was?  - Tijdloos design, ontworpen door pininfarina en ook door pininfarina gebouwd. Slecht - Redelijk duur in wegenbelasting - Belachelijk duur in verzekering - Zuipschuit, ik verbruik ongeveer 1 op 10 a 11, en dan rijd ik ruistig - Zicht naar achteren is K.U.T. met de kap gesloten |
bonfie | zaterdag 26 april 2003 @ 13:36 |
quote: Op zaterdag 26 april 2003 13:22 schreef superheist het volgende:[..] wat zijn dat 
Uhh, tja, hoe legt je dat nou uit. Als je de deur open doet dan gaat de gordel naar voren, als je um dicht doet, dan trekt ie weer strak.
P.S. dit is niet mijn probe, maar een andere, met lelijke rode kleurtjes... |
Herkauwer | zaterdag 26 april 2003 @ 13:37 |
quote: Op zaterdag 26 april 2003 13:22 schreef superheist het volgende:[..] wat zijn dat 
Da's een tuinkabouter die de gordel bij je omdoet als je de motor start  |
flippie_flink | zaterdag 26 april 2003 @ 15:49 |
Volvo 850 2.5 station Positief: -groot, handig voor lange mensen -station dus veel ruimte achterin -strak geluid -mooi -zuinig (1 op 12) -snel -goeie wegligging -voorwielaandrijving negatief: -vreemde piepjes uit de neerklapbare banken -vreemd piepje uit de rechter achter schokbreker nou dat was het wel denk ik zo oja ben pas 16 dus ik rij er zegmaar niet in maar ik weet wel de voor en nadelen |
BadBoy | zaterdag 26 april 2003 @ 16:17 |
Honda Civic Coupé DXI uit 1994 Pluspunten: -Sportief uiterlijk -laag verbruik -snel Minpunten: -rumoerig -niet krasvast kunsstof delen 
|
Dr_Crouton | zaterdag 26 april 2003 @ 16:18 |
quote: Op zaterdag 26 april 2003 12:46 schreef Aernout het volgende: Ik begin wel  Peugeot 206 1.6 GLX (Engels model met stuur rechts) Goed: Coole styling Rijdt/ stuurt lekker Redelijk snel Buitenafmetingen zijn klein (=handig), maar binnenin best ruim (= goed ontwerp) PraktischSlecht: Plaatsing pedalen. Met hele smalle schoenen trap ik soms naast het gaspedaal. Ook de rem zit op een rare plek. Daar moest ik in het begin erg aan wennen (af en toe nog steeds trouwens) Het plastic boven het dashboard relflecteert in de voorruit. Bij laagstaande zon is dat zeer hinderlijk Stoeltjes zitten raar. Na veel verstellen nu redelijk aan gewend, maar dat moet veel beter kunnen Als ik de verlichting aan heb gaat het display van de autoradio, klok etc zachter branden. Je ziet dus niks als je overdag met licht rijdt. (geldt niet voor dashboard verlichting, want die kun je apart regelen). Als totaaloordeel ben ik overigens erg tevreden 
Stuur staat rechts hè, dan staan die pedalen ook erg raar.Peugeot 206 XS 1.6 16v (2002) plus Blijft een mooi model IMO.Vlot, lekker voor bij het inhalen.Luxe accesoires/extras/standaard (autom. airco, el. raambediening, regensensor, autom. dimlichten, el. bedienbare spiegels, boordcomputer - die waarschuwt dat het mogelijk glad kan zijn, ABS, zijairbags, binnenverlichting gaat geleidelijk (vriendelijk) aan als je contactsleutel uit trekt en blijft een tijdje branden)Zonnebrilhouder in jumbo dashboardkastje. Leren bekleding (weinig stof in interieur).Rijdt en stuurt lekker. Niet spijkerhard geveerd, maar ook niet te week:Helt veel minder over in bochten itt m'n vorige 205, wel geeft het kleine oneffenheden (slijtagekratertjes in asfalt) hoorbaar door.Interieur verveelt niet met mooie vloeiende lijnen.min Luidsprekerboxen/geluid kan beter. Lage en middentonen klinken niet vol maar blikkerig.Zitpositie niet optimaal verstelbaar (hoogteverstelling niet voldoende, stuur niet axiaal verstelbaar, lendensteun onvoldoende)Tegenwoordig zie je meestal niet meer waar de auto begint of ophoudt, soms lastig bij parkeren.Bij koude start houdt de motor bij de eerste keer in de tweede versnelling @ 2500 toeren zich in. Als de motor warmgedraaid is, heb ik daar geen last meer van. Dat laat ik bij de eerstvolgende beurt nakijken.Regensensor niet op gevoeligheid verstelbaar en doet soms raar, maar dat schijnt bij meerdere automatische wissers zo te zijn. Nog niet perfect.Bediening rugleuning kan voor leken erg verwarrend zijn. Vraagt gewenning.Ruimte achterin net zo krap als in de 205. De 206 is vooral tov de 205 dikker geworden in de carosserie.Claxon reageert te traag, aankaarten bij eerste beurt.Knipperbediening voor grootlicht reageert te traag, aankaarten bij eerste beurt.Het lak is qua afwerking niet super van kwaliteitHet plastic boven het dashboard relflecteert in de voorruit. Bij laagstaande zon is dat zeer hinderlijk. Doffe, gerubberde dashboardkunststof zou beter tegen die reflectie kunnen helpen en voelt veel duurzamer aan.Duur. (verzekering, auto zelf)Ondanks dat de minpunten in de meerderheid zijn, zijn het slechts kleine dingetjes vergeleken met de zwaarder wegende pluspunten. Vooral de styling, luxe en vlotheid doen het em.  |
Metro2005 | dinsdag 29 april 2003 @ 11:36 |
auto: nissan primera voor: wegligging comfort kleur (blauw) vind ik erg mooi trekt lekker door door sterke motor rijd soepel weinig onderhoud (jap) start altijd in 1x zit goed nadelen: sommige delen rammelen als het koud is zoals dashboard motor pingelt als je hard afremt wil soms niet starten op lpg als het vriest, eerst even tijdje op benzine laten staan. duur, verbruikt veel (1 op 9 a 10) en wegenbel + verzekering |
ook_gek | dinsdag 29 april 2003 @ 12:00 |
Bus - verschillende merken Goed: veel ruimte chauffeur Domme meden reizigersSlecht: langzaam nooit op tijd Duur. AL met al. goedkoper dan een auto. |
dapluiz | dinsdag 29 april 2003 @ 12:15 |
Renault laguna 2.0 RXE : Goed : - Zit lekker, heb goeie beenruimte - Trekt goed door, lekker sportief - Me sunroofje  Tegen : - hoog verbruik (dus ik trek m niet vaak goed door ) - Net nog duur onderhoud aan gehad. 
|
Pikkebaas | dinsdag 29 april 2003 @ 12:17 |
Cool, Audi A6 Avant 2.5 Tdi Quattro Tiptronic Goed: Beest van een motor Relaxte reiswagen Kan zelfs een 'stratemakers Ferrari' het leven nog zuur maken Lekker ruim Fijne extra's zoals leren sportstoelen, navigatie etc... 't is een Audi Slecht: De prijs, ik zou 'm nooit zelf kunnen betalen [Dit bericht is gewijzigd door Pikkebaas op 29-04-2003 12:25] |
ook_gek | dinsdag 29 april 2003 @ 13:04 |
quote: Op dinsdag 29 april 2003 12:17 schreef Pikkebaas het volgende: Cool,Audi A6 Avant 2.5 Tdi Quattro Tiptronic Goed: Beest van een motor Relaxte reiswagen Kan zelfs een 'stratemakers Ferrari' het leven nog zuur maken Lekker ruim Fijne extra's zoals leren sportstoelen, navigatie etc... 't is een Audi Slecht: De prijs, ik zou 'm nooit zelf kunnen betalen
Van wie is hij dan? |
#ANONIEM | dinsdag 29 april 2003 @ 13:06 |
VW caddy 1.9SDI BJ 2000 136.000 KM Voordelen: 't is een volkswagen Super degelijk, trilvrij en goed afgewerkt Betrouwbaar Ruim, kan veel dingen meenemen Goede wegligging Grijs kenteken (lekker goedkoop) Diesel & zuinig (lekker goedkoop) cockpit als een luxe wagen Leuke extra's (elektrische ramen, centrale deurvergrendling op afstandsbediening etc.) Vlot voor een dieselNadelen: Niet zo vlot als een TDI Kunnen maar 2 man in Kleur: wit Afgunst van sommige mensen op dit forum  Conclusie: Mooie, Goedkope en makkelijke auto. Ik heb er veel gemak/plezier van. Foto 1 Foto 2 [Dit bericht is gewijzigd door BroesWillems op 29-04-2003 13:31] |
Kreator | dinsdag 29 april 2003 @ 13:09 |
Auto Volkswagen Golf Variant 1.9TDI (115pk) Plus:
Degelijkheid. nix rammelt en de motor loopt altijd. Kracht: motor is enorm pittig. Zuinigheid. Scheelt weer tankbeurten... Luxe. Kep alle mogelijke luxe er wel opzitten. Ruimte. Enorm veel ruimte in die variant.Min:
degelijkheid. Straaltmeteen saaiheid uit. Kracht. Tis een diesel en die maakt lawaai Zuinigheid. Ik heb een tankpas... Luxe. Zelfs de bekerhouder moest ik los bijbestellen Ruimte. Doe mij maar een sportwagentje...ik heb geen gezin en geen golden retriever. Banden en wegligging. Wiebelt nog al, ondanks een sportonderstel. Ik denk dat het door het hoge gewicht, hoge zwaartepunt en vrachtwagenbanden komt...(65/195/15)...bij elk voordeel zit een nadeel.... |
SolidArt | dinsdag 29 april 2003 @ 13:18 |
Auto Subaru Impreza 555 (218Pk) Plus: Degelijkheid. nix rammelt en de motor loopt altijd. Kracht: motor is extreem pittig. Ruimte. Redelijk grote kofferbak. Wegligging is super door de 4wd
Min: Zuinigheid. Euh... geen? Luxe. Wederom geen...
Duur |
Pikkebaas | dinsdag 29 april 2003 @ 13:43 |
quote: Op dinsdag 29 april 2003 13:04 schreef ook_gek het volgende:[..] Van wie is hij dan?
Leasebak....Hier staat 'ie op het forecourt van de dealer na een beurtje... 
[Dit bericht is gewijzigd door Pikkebaas op 29-04-2003 14:07] |
Pikkebaas | dinsdag 29 april 2003 @ 20:16 |
Zonde van zo'n leuk topic. Hoopvol schopke dan maar.... |
Nijmegenaar | dinsdag 29 april 2003 @ 21:55 |
Vooruit dan... Peugeot 106 Rallye 1.3i 8V (816 kg, 101 PK, de mijne 105 PK): Voor: -Je ziet ze niet zoveel -Mooi uiterlijk -Mooie rode gordels en vloerkleed -Topsnelheid van 200 km/u -Electisch glazen zonnedakje -Wolf in schaapskleren (je kunt er grotere dikke auto's leuk mee frustreren, want dat zo'n klein wit rot autotje zo lang achter ze blijft plakken, dat vinden ze niet leuk) -Wegligging als een kart -Kortom: een puur scheurijzertje Tegen: Eigenlijk maar 1 nadeel: er zit totaal geen luxe op, zelfs geen sigarettenaansteker |
_VoiD_ | dinsdag 29 april 2003 @ 22:01 |
quote: Op dinsdag 29 april 2003 20:16 schreef Pikkebaas het volgende: Zonde van zo'n leuk topic.Hoopvol schopke dan maar....
Heb je die spiegels erop laten zetten ofzo? Zijn de S spiegels namelijk. |
PatrickM | dinsdag 29 april 2003 @ 22:03 |
Ok... mijn auto dan: Opel Astra 1.4 GL + ruimte voorin + het rijdt + ik heb hem nu bijna een jaar en nog geen reparaties gehad + er kan een 18 mm MDF hoedenplank in (die er dus ook inzit ) - hij is pittig en trekt vlot door (net wanneer het een beetje leuk word houden de toeren op ) - dorpel moet gerepareerd worden (gelukkig is vader automonteur ) - roest dus... anders had die dorpel niet gerepareerd te hoeven worden... Ach... volgende auto wordt waarschijnlijk een Opel Corsa 1.4 16v sport. Corsatjes hebben niet zoveel last van roest, is lekker pittig en valt net gunstiger met wegenbelasting (is een stap lager). Maar dat komt pas in de winter  |
Pikkebaas | dinsdag 29 april 2003 @ 22:06 |
quote: Op dinsdag 29 april 2003 22:01 schreef _VoiD_ het volgende:[..] Heb je die spiegels erop laten zetten ofzo? Zijn de S spiegels namelijk.
Yep, eigenlijk vind ik het een beetje el cheapo tuning, om een auto er een type duurder uit te laten zien. Maar inderdaad, er zit een S styling package op. Dus alu spiegels, S6 badge voor en achter. Ik vond die alu spiegels zo mooi.... |
Nijmegenaar | dinsdag 29 april 2003 @ 22:06 |
Pikkebaas, Mooie auto! Mijn baas rijd ook een A6 Avant, maar dan met een 2.4 V6 automaat (met sportstand), full options. Heb ik ook een paar keer mee mogen sturen. Hele fijne auto idd. Hij heeft 'm nu ingeruild op een BMW E46 325Xi full options. Ben benieuwd... |
_VoiD_ | dinsdag 29 april 2003 @ 22:10 |
quote: Op dinsdag 29 april 2003 22:06 schreef Pikkebaas het volgende:[..] Yep, eigenlijk vind ik het een beetje el cheapo tuning, om een auto er een type duurder uit te laten zien. Maar inderdaad, er zit een S styling package op. Dus alu spiegels, S6 badge voor en achter. Ik vond die alu spiegels zo mooi....
Die alu spiegels zijn inderdaad mooi, maar die plaatjes erop zetten vind ik wel erg fout. Zo zag ik vanmiddag een paarsige A4 cabrio rijden, met ook het S plaatje. Alleen jammer voor em dat dat plaatje nu net aan de verkeerde kant zit  |
Kreator | dinsdag 29 april 2003 @ 22:11 |
Pssst...ontopic... . hier chatten svp... |
Pikkebaas | dinsdag 29 april 2003 @ 22:12 |
quote: Op dinsdag 29 april 2003 22:10 schreef _VoiD_ het volgende:[..] Die alu spiegels zijn inderdaad mooi, maar die plaatjes erop zetten vind ik wel erg fout.
Part of the package.... je hebt wel gelijk. Maar zolang als ik de diesel niet start houdt de illusie stand  |
BloodhoundFromHell | dinsdag 29 april 2003 @ 22:16 |
haha lachen vind toevallig een plaatje bijna EXACT dezelfde auto als ik heb, kleur, model en jaaren zelfs wieldoppen.. > mijn kenteken begint alleen met TN en is 5 deurs .. mazda 323 1.5 GLX uit 1988 dus.. 
positief> je rijdt niet snel te hard, zuinig, goedkoop en is degelijk en betrouwbaar, geen roest en redelijk luxe, mits je rustig rijdt, rijdt ie prima. negatief> slecht sturen (geen gevoel) ,traag , suffe uitstraling, af en toe rare elektrische storingen, onderhoudsonvriendelijk (je kan nergens bij) zoals achterlijke zekeringenkast.. |
Tommie84 | woensdag 30 april 2003 @ 00:07 |
 Nissan 100nx 1.6 SLX+ Goed: 1)Redelijk zuinig* 2)Aardige prestaties* 3)Luxe 4)Dak kan eraf 5)Betrouwbaar, start altijd 6)Geen rare rammeltjes ofzo 7)Sportief, goede wegligging. *=niet echt met elkaar te combineren. Slecht: -Koplampen niet echt mijn smaak |
Z.v.C | woensdag 30 april 2003 @ 01:03 |
MG ZR160 voordelen: vermogen (160pk) acceleratie (0-100 7,4sec) wegligging sportstoelennadelen: lelijk dashboard (veel plastic) irritante hendels van de richtingaanwijzer en ruitenwisser weinig opbergruimte |
hoe-die-nie | woensdag 30 april 2003 @ 14:53 |
Lancia Delta GT 2.0 16V Goed
acceleratie is echt super hij rijd heerlijk soepel mooi interieur overzichtelijk dashboard lampje in het dashboardkastje (lijkt onbelangrijk maar is retehandig) mooie achterkant electrische ramen, spiegels, zonnedakjeSlecht
kleine achterruit, je ziet weinig bij het inparkeren thuiskomertje ipv een 'echt' reserve wiel bij hoge snelheden zuipt ie teveel redelijk onderhoudsgevoelig vijf deurs versie is niet zo mooi als de drie deurs hoedenplank is een kutding radio zit laag.. dat is onhandig tijdens het rijden

[Dit bericht is gewijzigd door hoe-die-nie op 30-04-2003 14:56] |
hoe-die-nie | woensdag 30 april 2003 @ 14:56 |
foutje |
the-O | woensdag 30 april 2003 @ 15:04 |
Mooie bak hoe-di-ni. Renault Safrane 2.2 automaat. goed Rijdt vorstelijk Stoelen Geluidsniveau Ruim Algemeen comfort slecht Verbruik Groot Anoniem model |
vosss | woensdag 30 april 2003 @ 15:05 |
Mazda 626 Xerxes 2.5L V6 24v '92 Pluspunten: Rijdt soepeltjesV6 Motorgeluid genoeg ruimte binneninwolf(je) in schaapsklerenRijden er maar weinig van rondDoet het goed bij stoplichtenMinpunten: Redelijk duur om aan het rijden te houdenZuipt meer dan mijOuwe lullebakhandrem acties willen niet echt lukken Geen zak waard want niemand wil erin rijden (te duur etc.) |
vlaag | woensdag 30 april 2003 @ 16:30 |
 Golf TDI 110pk Comfortline Goed:
- Zuinig, ook bij wild rijgedrag
- Wegligging, lekker vast aan de weg
-
vind hem nog steeds mooi
Slecht:
- Lawaai motor!
- Toch enkele rammeltjes
- Vage foutmeldingen soms...
- Centrale portiervergrendeling gaat niet
subtiel, maar met een harde *KLJOINK*- Trekkracht, is toch alweer een gedateerde motor..
- Whoaaaah.. ik mis de airco, was niet standaard ...

|
Pjederdy | woensdag 30 april 2003 @ 16:31 |
Mijn auto's raken altijd total-loss . |
Jofunu-kun | woensdag 30 april 2003 @ 16:41 |
Pluspunten: - Zuinig voor z'n leeftijd - Lekkere wegligging - Genoeg ruimte, ook achterin - Rap wanneer hij dat echt moet zijnMinpunten: - Handchoke - Hij raakt op Al met al, lekker aftrappen die bak en blijven zoeken naar een andere tot ie echt de geest geeft.. |
haaahaha | woensdag 30 april 2003 @ 16:43 |
quote: Op woensdag 30 april 2003 16:41 schreef Jofunu-kun het volgende: Pluspunten: - Zuinig voor z'n leeftijd - Lekkere wegligging - Genoeg ruimte, ook achterin - Rap wanneer hij dat echt moet zijnMinpunten: - Handchoke - Hij raakt op Al met al, lekker aftrappen die bak en blijven zoeken naar een andere tot ie echt de geest geeft..
Daf? |
Jofunu-kun | woensdag 30 april 2003 @ 16:53 |
Ford Escort III, 1984.. |
FunnyMuffin | woensdag 30 april 2003 @ 17:18 |
VW Polo 1.3 1995 
Plus - Stuurt en schakelt superlekker - Wegligging - Voelt ruim aan - Goed afgewerkt, materialen - Niet echt onderhoudsgevoelig (& lage kosten) Min - Rammeltjes in voordeuren en dashboard - 55pk, dus niet al te vlot (1.6 wel ) - Zonder styling pakket lelijk (smalle bumpers + oranje knipperlichten, is vervangen) - Standaard stalen wielen zonder doppen (vervangen door 15" lichtmetaal) |
dangerous_dave | donderdag 1 mei 2003 @ 16:25 |
Audi 80 1.6 uit 1990 Plus: Super Degelijk Mooi ontwerp Zit lekker Roest niet!! Min: Kleine kofferbak Weinig vermogen |
the_contract_killer | donderdag 1 mei 2003 @ 17:10 |
nissan primera hatchback 1.6LX 1992 + -ziet er nog aardig uit. -is betrouwbaar (japanner). -weinig onderhoud. -heeft genoeg power,90pk..133Nm..0>100km/u >> 11,3 seconden. -mooit interieur -je voelt de auto precies aan en rijd lekker. -dakraam. -veel ruimte vanbinnen. -99,9% roest vrij. -nog steeds geen olie verbruik,na 10.000km terug een beurt te hebben gehad waar de olie was ververst staat het peil nog PRECIES hetzelfde als 10.000km terug  - -kraakt,als je radio uit staat hoor je wat dingetjes kraken,maar dat hoort zo dus is niet erg. -geen airco. -geen electrische ramen. -dakraam gaat met hendel.
al met al een zeer goede betrouwbare auto die niet zuipt,geen olie verbruikt en lekker rijd en niet eens zo gek duur is om 2e hands te kopen.
ik ben er heel blij mee in elk geval en wil nog minstens 40.000km ermee rijden zodat het tellertje mooi op 2ton komt te staan  |
killerb | donderdag 1 mei 2003 @ 17:48 |
Peugeot 205 XS 1.4i uit 91  er zitten inmiddels nieuwe heldere verstralers in.

http://members.lycos.co.uk/killerb04/auto/ voor meer foto's (waaronder een topspeed foto ) + - Lekker weggedrag, GTI onderstel (wel wat spannend on the edge, uitbreken). - Fijne stoelen. - Heerlijk motortje die een lekker koppel heeft over een behoorlijk toerenbereik. - behoorlijk vlot, TDI'tjes hebben vaak het nakijken met optrekken, wat ook wel klopt als je naar de specs kijkt - verbruik is nog netjes ookal ga je trappen - Mooi interieur (das persoonlijk) - Mooi geluidje  - design is best leuk, zeker gezien de leeftijd. - relax dakraam - ruim genoeg om 4 personen te vervoeren die een beetje normale afmetingen hebben  - - kraakjes en piepjes (Frans hè ) - Korte versnellingsbak, dus een behoorlijke brom op de snelweg - volgens mij is er een homokineet kapot  - Hij rijdt te leuk, waardoor ik hem sneller pak en er dus meer benzine ingaat  |
Michaeltjuh | donderdag 1 mei 2003 @ 18:45 |
Volvo V40 Europa 1.9D 115pk Pro: - uiterlijk icm de lm velgen - stoelen! - ruimte voorin - vermogen + 2.500 rpm@120km/h - veiligheid - standaard 7 speakers Contra - rammels, reutels, kraken, tikken - zeer beperkte ruime achterin - opties zeer duur (+ 10.000 Euro) - vreemde storingen - besmettelijke bekleding Leuke auto, maar nooit geen V40 meer. |
scollon | donderdag 1 mei 2003 @ 19:37 |
Astra station 1.6 uit 1996 Pro: * ruim * Voor een station erg zuinig * Schakelt wel ok * lekkere lange versnellingen (1e 3 dan) * Stuurbekrachtiging contra: * Traag * Kut motorgeluid * Stuurt extreem kut vinnik. Ietsiepietsie afwijking (Als je op en rechte snelweg rijd trekt ie altijd na een tijdje de vluchtstrook op) |
Hans_worst | donderdag 1 mei 2003 @ 21:00 |
Citroen Bx GTI: Goed: Fijne vering met drempelig Nederland Snel Minder: Steeds gezeur met lekkende ("lassen") leidingen |
Nachtapotheker | donderdag 1 mei 2003 @ 21:14 |
Citroen AX 1.1inj Plaisir Sterke punten - Snel voor een 1100  - Stuurt alsof je stuurbekrachtiging hebt - Redelijk ruimte in de kofferbak - Stoelen van de Plaisir zitten heerlijk  - Makkelijk met inparkeren - Zuinig (1 op 12 @ max & 1:16 bij normaal rijden) Slechte punten - Rammeltjes bekend probleem  - Slechte kachel - Veel lawaai bij hoge snelheden Over het algemeen ben ik zeer tevreden over deze wagen  |
Argento | donderdag 1 mei 2003 @ 21:33 |
Fiat Punto 75EL - 1994 goed -Leuk uiterlijk. Meegespoten bumpers, mistpitjes voor in. -Relatief ruim. -Weggedrag naar mijn smaak. Lekker stug. minder goed -Niet overdreven snel -Onbestemde geluidjes -Heeft soms zijn dag niet |
audi80 | donderdag 1 mei 2003 @ 21:51 |
Prive auto: Audi 80 2.0E uit '93
 + mooi design + confortabel + lekker vlot + schuifkanteldak  + degelijk + kofferbak - stuurbekrachtiging (kan er nie aan wennen) Auto van de zaak: Opel Combo 1.7D  + Geen - lelijk - vieze kleur geel  - onveilig - roestbak - elekrische instalatie deugt niet - maakt een hoop herrie |
Lightyear | vrijdag 2 mei 2003 @ 17:05 |
Saxo 1.1 2002 - Leuk sportief interieur - Airco - Raampies met een knoppie. - Stuurbekrachtiging - Portiervergrendeling - Koel getintglas. - Redelijke rap voor 1.1 zolang je de motor maar op toeren houdt. - 1 op 16 gemiddeld. - Plezierig om te rijden. Nadelen: - Vreemde technische storingen om de haverklap. - Overhellen in bochten wordt vervelend op den duur. - 1e versnelling tekort. - Airco is niet echt superchill. - Pedalen zitten te dicht op elkaar (ook voordeel remmen voor de bocht en met tussengas 2e oppakken zonder rem los te laten) - Versnellingsbak niet trefzeker genoeg en erg lange halen. - Onberekenbaar weggedrag bij gas los of remmen in de bocht. - 1e versnelling wil liever niet aangesproken worden met koude motor. - Koppeling erg kort aangrijpingspunt op een erg laat moment. Al met al, een echte Fransman... Lekker eigenwijs... :-) |
JeroenH | vrijdag 2 mei 2003 @ 17:21 |
Opel Kadette-E 1.6 1989 Voordelen: - Kost geen drol - Voor leeftijd/type erg zuinig (met gemak 1:15 met een normale rijstijl) - Met bank plat zeer grote kofferruimte (heb mijn eigen verhuizing gedaan incl. dubbeldeurs koelkast en groot fornuis) - Bij is iets verlaagd en heeft strakke veren, ligt daardoor lekker op de weg - Uiterst betrouwbaar (Deutsche gründlichkeit ) - Stevig (heeft al een klein aanrijdinkje overleefd) - Eenvoudig (heb zelf al van alles vervangen, van de ruitenwissermotor tot de stuurkolom) - 90 pk/920 kg dus rap (1-100 = ± 10 à 11 sec, top = ± 190) Nadelen: - Inbraakgevoelig - Kanteldak moet ik goed schoonhouden anders lekt het - Roest bij de achterspatborden (Kadett...) - Niet de meest 'hippe' auto (boeit mij op zich niet) - 4-bak dus beetje herrie op de snelweg - Zwart, dus elk stofje en vogelpoepje zie je er op Over het algemeen een fijne, betrouwbare auto die me voor weinig geld overal brengt waar ik wezen moet. Het zal over een jaartje of zo wel tijd worden dat deze er uit gaat, maar ik heb wereleijk geen idee wat ik dan moet kopen. Iemand enig idee wanneer de laatste Kadetts gemaakt zijn? |
ikwilgeencookies | vrijdag 2 mei 2003 @ 23:59 |
citroen BX 1.6i leuke dingen comfort ruitesproeier (zit OP de wisser) hoogte verstellingen (terreinstandje is lachen bij drive in) goedkope onderdelen ruim minder ehh blijft mar rijden? |
Eric82 | zaterdag 3 mei 2003 @ 15:17 |
Suzuki Swift 1.3 GTi 1988 voor - snel (103 pk @ 780 kg) - redelijk zuinig (1 op 15) - zeer goedkoop (ik ben iets van 45 euro per maand kwijt aan wegenbelasting en verzekering) tegen - klein, weinig ruimte, langer dan een kwartier achterin zitten kan je vergeten - 1988 - niet echt veilig (na een beetje goed ongeluk kunnen ze je van het asfalt schrapen of je bent geperforeerd door de stuurstang) - afwerking - hij begint nu toch wel echt af te takelen |
BarBaar | zaterdag 3 mei 2003 @ 16:02 |
Ford Fiesta 1.4 16V Positief: Klein en best lekker fel negatief versnellingsbak.. Hij wil soms niet goed in z'n 1 en achteruit. Met als gevolg dat je je tanden aardig staat te poetsen.. Gelukkig is het maar een tijdelijk auto'tje.. Hierna komt een nieuwe Renault Megane 1.9dci! |
LordLynx | zaterdag 3 mei 2003 @ 16:10 |
Honda Prelude 2.0 1993 Voordelen: Mooi Vlot Goede wegligging en rijgedrag Heerlijke stoelen Nadelen: Hoog verbruik Duur in onderhoud Overal: zeer tevreden, maar het beestje zal dankzij z'n leeftijd binnenkort toch wel vervangen worden. |
Ultimora | zaterdag 3 mei 2003 @ 16:21 |
Audi S6 Plus plussen - zeldzaam - vrij snel - alcantara vinden vrouwen geil - stoelverwarming same thing - hoog comfort bij duitse snelheden - weinig lawaai - incognito - veel ruimte achterin voor activiteiten die niet tijdens het rijden gebeuren minnen - iedereen wil dat ik BOB - Alcantara is erg snel smerig - geen slecte geluidsinstallatie, maar echt knallen kan die (nog) niet - zeldzaam (daardoor een fortuin kostend in onderhoud) - niet rete snel - weinig lawaai - incognito - vrij hoog verbruik |
Ko_9 | zaterdag 3 mei 2003 @ 16:36 |
Austin Mini 1.0 (1983) Goed:-als een kart door de bocht heen -trekt lekker snel op (weegt niet zo veel) -Geweldig om te zien -simpele techniek -uitbouwen zover als je kan bedenken Slecht: -Klein, dus wat onveiliger dan gemiddelde auto -geen remschijven, maar klauwen. En ook geen rembekrachtiger -roest als een gek  plaatje |
SuzukiSwift | zaterdag 3 mei 2003 @ 16:43 |
quote: Op zaterdag 3 mei 2003 15:17 schreef Eric82 het volgende: Suzuki Swift 1.3 GTi 1988voor - snel (103 pk @ 780 kg) - redelijk zuinig (1 op 15)
Dat zijn idd leuke karretjes.... Ik heb zelf een Swift Gti uit 88 gehad. Wel nog het oude model (de vierkante.) Had 101 pk @ 746 kg. Ik reed er echter niet zo zuinig mee. Bij normaal gebruik ongeveer 1 op 12 en op de autoweg was dat ding echt zuinig. Ik heb eens 1 op 20 gehaald. tegen |
Eric82 | zaterdag 3 mei 2003 @ 16:47 |
quote: Op zaterdag 3 mei 2003 16:43 schreef SuzukiSwift het volgende:[..] Dat zijn idd leuke karretjes.... Ik heb zelf een Swift Gti uit 88 gehad. Wel nog het oude model (de vierkante.) Had 101 pk @ 746 kg. Ik reed er echter niet zo zuinig mee. Bij normaal gebruik ongeveer 1 op 12 en op de autoweg was dat ding echt zuinig. Ik heb eens 1 op 20 gehaald. tegen
nou als ik een beetje flink doortrap dan haal ik 1 op 10 ook wel alleen die verrotte kleine bezinetank (30 liter), je staat elke week bij de pomp |
Ultimora | zaterdag 3 mei 2003 @ 18:24 |
quote: Op zaterdag 3 mei 2003 16:47 schreef Eric82 het volgende:[..] staat elke week bij de pomp
en dat is vaak? |
SuzukiSwift | zaterdag 3 mei 2003 @ 19:12 |
quote: Op zaterdag 3 mei 2003 16:47 schreef Eric82 het volgende:[..] nou als ik een beetje flink doortrap dan haal ik 1 op 10 ook wel alleen die verrotte kleine bezinetank (30 liter), je staat elke week bij de pomp
Dat komt me erg bekend voor. Mijn huidige auto heeft gelukkig een 56 liter tank. echter dat ding gebruikt nog altijd 1 op 10.....  |
Eric82 | zaterdag 3 mei 2003 @ 19:27 |
quote: Op zaterdag 3 mei 2003 18:24 schreef Ultimora het volgende:[..] en dat is vaak?
nou aangezien een tankje je dan "maar" 23 euro kost, valt het nog mee.....maar wat vind jij dan vaak? Die auto van jou lust denk ik ook wel wat (98?). |
HAL9000S | zondag 4 mei 2003 @ 16:51 |
Nissan 200SX 1.8 16v turbo (185PK @ 1190 kilo) Positief -acceleratie (6,9 op de 100) -top van 240 -sportief uiterlijk -redelijk zeldzaam -fantastische wegligging door o.a. sportonderstel, verlaagd. Negatief -hij zuipt!!(1:7 als je hem doortrapt, als je rustig rijd 1:10) -geen ruimte achterin voor medepassagiers -de kleur (rood) |
Swetsenegger | zondag 4 mei 2003 @ 17:27 |
--offtopic-- Dit kan per email, ICQ of tamtam of in het centrale V&A topic, maar ik geef je het meeste kans per mail [Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 04-05-2003 17:47] |
-PassY- | zondag 4 mei 2003 @ 17:45 |
Renault Megane Break 1.9dTi voordeel: - zit lekker - trekt voor een 1.9 lekker door, behalve in zijn 5 - trekt ook lekker door met veel spullen er in - veel ruimte - lekker zuinig en kom heel ver op 1 tank diesel - wegligging, hij ligt echt als een blok op de weg, alleen bij hele sterke wind voel ik hem een beetje trekken aan het stuur. nadeel: - mijn spiegels moet ik nog stellen met hendels, erg lastig als er even iemand anders in heeft gereden - in zijn 5 is ie een beetje traag met versnellen - soms wat problemen met parkeren bij mij thuis. is een steegje met weinig ruimte voor zo'n bak verder een hele fijne auto, betaalbaar voor mij (22 jaartjes pas), kan veel meenemen. en een sport auto hoef ik ook niet meer. geef mij maar een lekkere "oude lullen bak" op diesel. |
Dr_Gonzo | zondag 4 mei 2003 @ 17:57 |
VW Corrado G60 Plus punten: -Styling -Strakke wegligging -Vet veel koppel bij lage toeren. -Acceleratie. -Comfort (voor een sport coupe is de corrado zeer comfortabel) -Motor / uitlaat geluid (die mechanische turbo klinkt helemaal te wow!) -Goede algehele bouw (zelfs na 14 jaar rammelt of piept er niets). -Goede stoelen. -Mooi interieur -Uitstekende remmen. -Relatief laag gewicht (de formule achter Corrado G60 is om een wagen te bouwen die het gewicht van een 4 cylinder heeft maar met het vermogen van een 6 cylinder). -Betrouwbaarheid -Waardevast -Goede stuurbekrachtiging. Nadelen: -Benzine verbruik (snelweg valt mee, maar in de stad.... ) -Keihard onderstel -Voorspoiler komt vaak tegen drempels (auto is verlaagd) -Schuifdak wil wel eens blijven steken (bekend euvel van de Corrado) -De versnellingen voelen nogal stug aan (ook een bekend nadeel van de Corrado... is opgelost vanaf '92 modelen). -Het zicht rondom is nogal slecht (vooral achteruit). VW Scirroco GTX 16v (zonder katalysator = 139 ipv 129 PK) -Styling (klasiek coupe model). -1.8. 16v motor (zeer krachtige motor die ook nog eens zuinig en betrouwbaar is) -Motor / Uitlaat geluid (muziek in mijn oren ) -Rij-eigenschappen (beste rij-eigenschappen van alle auto's die ik ooit heb gereden) -Perfecte remmen; zelfs zonder ABS.  -Acceleratie (0 - 100 in 7.0 sec flat!) -betrouwbaarheid -Goede algehele bouw -Mooi interieur -Zeer goed uitlaat systeem (zelfs de standaard uitlaat is bijzonder goed). -Zuinig (serieus, 'k heb ooit eens 1:16,5 gehaald) -Licht gewicht -Uitstekende stuurbekrachting (precies goed ) Nadelen: -De achterzitting is amper voldoende. -Niet comfortabel genoeg voor lange ritten. -betrouwbaarheid van de versnellingsbak (de mijne is gereviseerd). -Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen. [Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 04-05-2003 18:06] |
Pushit | zondag 4 mei 2003 @ 17:59 |
quote: Op zondag 4 mei 2003 17:57 schreef Dr_Gonzo het volgende: VW Corrado G60
Nog geen problemen met de G-lader gehad? |
Swetsenegger | zondag 4 mei 2003 @ 17:59 |
quote: Op zondag 4 mei 2003 17:27 schreef Swetsenegger het volgende: --offtopic-- Dit kan per email, ICQ of tamtam of in het centrale V&A topic, maar ik geef je het meeste kans per mail
Ja sorry, gitdingus, ik had uitgelegd dat hij niet reageert op mail en toen vertelde de gamemodjes mij dat ik hem dan maar "in een topic aan moest spreken"Hetgeen ik hier doe.... Nog meer ideeën? |
Dr_Gonzo | zondag 4 mei 2003 @ 18:04 |
quote: Op zondag 4 mei 2003 17:59 schreef Pushit het volgende:[..] Nog geen problemen met de G-lader gehad?
Nope... zit al op 180K.KM en hij spint vrolijk verder. De lader is met 120K.KM wel vervangen geworden. Revisie van de lader hoort eigenlijk tot het standaard onderhoud dat eens in de +- 120K.KM moet gebeuren. Dus voor die tijd wil ik kijken voor een VR6... volgend jaar misschien. |
Roellio | zondag 4 mei 2003 @ 18:04 |
Toyota starlet 1.0 uit 1988 Superauto, geen nadelen.  |
Pushit | zondag 4 mei 2003 @ 18:05 |
quote: Op zondag 4 mei 2003 18:04 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..] Nope... zit al op 180K.KM en hij spint vrolijk verder. De lader is met 120K.KM wel vervangen geworden. Revisie van de lader hoort eigenlijk tot het standaard onderhoud dat eens in de +- 120K.KM moet gebeuren. Dus voor die tijd wil ik kijken voor een VR6... volgend jaar misschien.
VR6 is nog leuker speelgoed, en die G-lader is inderdaad geen eeuwig leven gegund nee . |
Solid_Snake | maandag 5 mei 2003 @ 10:13 |
Seat Leon 1.6 Signo Plus + Relatief goedkoop + Relatief uitgebreid, standaard een Cruise Control, Climate Control, goede speakers, mistlichten, boordcomputer + Redelijk vlot met inhalen Min - Helt heel erg over in bochten - Radio/ cd-speler is niet zo uitgebreid |
headz | maandag 5 mei 2003 @ 11:08 |
Citroen Xantia 1.8i 16v (1996) + rijdt als een zwevend tapijt over de snelweg + heerlijk comfortabel, je rijdt zonder te merken ineens 140. + heerlijk ruim, voor en achter + veel kofferbakruimte + trekt lekker door bij 2500 toeren en meer, dus snel ff een vrachtwagen inhalen. + totaal geen roestvorming + redelijk zuinig (1:13 gemiddeld) - achterlijke afstandsbediening. Werkt op infrarood ipv radiosignaal. Moet je dus op 2 meter afstand op een sensor richten. Batterij gaat heel snel leeg. - Grote draaicirkel. Dus ff snel parkeren is er meestal niet bij in het centrum van Dordt. - Ik heb er geen michelinbanden onder zitten, maar Pirelli. Deze nemen kleine oneffenheden in de weg heel hard op. - Ik moet er wel aan wennen om te wachten bij het starten tot het 'STOP'-lichtje uitgaat (+/- 10 seconden). Als je wegrijdt zonder daarop te wachten werkt de stuurbekrachtiging nog niet en is er geen remdruk (!). Volgende auto wordt weer een Xantia! |
jackson | maandag 5 mei 2003 @ 11:48 |
Fiat Uno (type 75) 1.4i Pluspunten: Kleur is zwart . Schakelt goed. rijdt redelijk pittig (70PK). zit toch droog  Goedkoop! Minpunten: Fiat is nix, een uno al helemaal niet. Geen sportvelgen Hij rijdt redelijk door maar niet snel genoeg. Tis gewoon net nix. Voor mij is het een redelijk goeie auto, lekker goedkoop maar mijn alfa33 vond ik wel wat spannender om in te rijden enzo . Ben er opzich best tevreden mee  |
_dazzling | maandag 5 mei 2003 @ 11:52 |
laguna uit 95 tja .. beetje modaal das wel jammer Maar ik mag niet klagen is toch best een leuk ding! Dus een X-je voor de trouwe probleemloze km |
Wokschotel | maandag 5 mei 2003 @ 12:50 |
Auto: Skoda Octavia 1.6 Comfort 2001 + Groot (ben zelf 1.96 dus da's wel handig) + Giga-kofferbak + Goedkoop! Cataloguswaarde 18.000 euro en krijg geld terug van het leasen  + Goed weggedrag: zeer goede rechtuit-stabiliteit, bochten zijn geen probleem + uitrusting: airco, traction control, cruiscontrol, middenarmsteun, alles wat je eigenlijk nodig hebt - beetje traag; een 1.6 is niet veel voor zo'n auto, vooral merkbaar in tussen acceleraties - ruimte op achterbank is een beetje krap - beetje saai van binnen: veel zwart |
Wokschotel | maandag 5 mei 2003 @ 12:56 |
En mijn hobbyauto: Citroen BX Sport + beest van een motor (125 pk met 2 dubbele Solexen, op en top sportief qua karakter) + geluid (als die dubbele carbs naar standje 2 gaan ) + weggedrag (tja, hydraulische vering en dan ook nog een speciaal aangepast zodat het extra sportief aanvoelt) + comfort (auto uit 1985 met elec. ramen, CV en luxe bekleding. Golf I/II eat your heart uit) + voor zijn tijd supersnel (iig sneller dan de gemiddelde GTI/GSI) + comfortabel (dankzij alweer die hydraulische vering) - roestvorming. (tja, Franse auto's uit de jaren '80...) - onderdelen duur (speciale onderdelen zoals carb. rubbers, de rest is allemaal standaard BX-spul) |
smash789 | maandag 5 mei 2003 @ 14:42 |
Ford Escort 1.4i Mk4, 1992 PLUS: - Weinig mankementen (ondanks mijn wilde rijstijl) - Waanzinnig veel beenruimte voorin (er zijn maar weinig auto's met zoveel ruimte voor) - Erg goede wegligging - redelijk mooi interieur, voor zo'n goedkope auto. MIN: - Verbruik, met een beetje sportief rijden 1:8.... BAH! 1:10 met normaal stadsgebruik. - Versnellingsbak, vaak schiet ie maar 'half' in z'n achteruit. Erg irritant. Je moet dan een beetje 'roeren' voordat ie er wel goed in valt. - Stuur niet verstelbaar... Cheap uitvoering. Zit je dan met je lange poten. - Ik had wel wat harder willen gaan... maar ik haal maar 162km/u op de teller. Optrekken 0-100km/u doe ik in 12 seconden. - Uiterlijk is wel redelijk, ik vind alleen de achterkant lelijk, echt jammer. - Als de motor koud is, en het is buiten 5-10 graden C, wil het nog wel eens voorkomen dat de motor na een paar tellen afslaat wanneer je de koppeling indrukt. Starten is hierna soms wat lastig, en de motor loopt dan enkele seconden heel rot en er komt veel rook uit :-) Al met al ben ik best wel heel erg tevreden. Ik had het geluk dat er altijd heel voorzichtig is gereden met deze wagen door de vorige eigenaar, en dat is duidelijk te merken. Het is mijn eerste auto. De volgende wordt een VETTE AMERIKAANSE BAK. Maar dan moet ik eerst effe wat banken beroven. |
#ANONIEM | maandag 5 mei 2003 @ 14:48 |
quote: Op zondag 4 mei 2003 17:57 schreef Dr_Gonzo het volgende: VW Corrado G60Plus punten: -Styling -Strakke wegligging -Vet veel koppel bij lage toeren. -Acceleratie. -Comfort (voor een sport coupe is de corrado zeer comfortabel) -Motor / uitlaat geluid (die mechanische turbo klinkt helemaal te wow!) -Goede algehele bouw (zelfs na 14 jaar rammelt of piept er niets). -Goede stoelen. -Mooi interieur -Uitstekende remmen. -Relatief laag gewicht (de formule achter Corrado G60 is om een wagen te bouwen die het gewicht van een 4 cylinder heeft maar met het vermogen van een 6 cylinder). -Betrouwbaarheid -Waardevast -Goede stuurbekrachtiging. Nadelen: -Benzine verbruik (snelweg valt mee, maar in de stad.... ) -Keihard onderstel -Voorspoiler komt vaak tegen drempels (auto is verlaagd) -Schuifdak wil wel eens blijven steken (bekend euvel van de Corrado) -De versnellingen voelen nogal stug aan (ook een bekend nadeel van de Corrado... is opgelost vanaf '92 modelen). -Het zicht rondom is nogal slecht (vooral achteruit). VW Scirroco GTX 16v (zonder katalysator = 139 ipv 129 PK) -Styling (klasiek coupe model). -1.8. 16v motor (zeer krachtige motor die ook nog eens zuinig en betrouwbaar is) -Motor / Uitlaat geluid (muziek in mijn oren ) -Rij-eigenschappen (beste rij-eigenschappen van alle auto's die ik ooit heb gereden) -Perfecte remmen; zelfs zonder ABS.  -Acceleratie (0 - 100 in 7.0 sec flat!) -betrouwbaarheid -Goede algehele bouw -Mooi interieur -Zeer goed uitlaat systeem (zelfs de standaard uitlaat is bijzonder goed). -Zuinig (serieus, 'k heb ooit eens 1:16,5 gehaald) -Licht gewicht -Uitstekende stuurbekrachting (precies goed ) Nadelen: -De achterzitting is amper voldoende. -Niet comfortabel genoeg voor lange ritten. -betrouwbaarheid van de versnellingsbak (de mijne is gereviseerd). -Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen.
JIJ BENT MIJN HELD!!!!!gewoon 2 (nee niet 1 maar 2) van mij lievelings auto's!  |
blackie007 | maandag 5 mei 2003 @ 14:49 |
quote: Op zaterdag 26 april 2003 13:13 schreef SadKingBilly het volgende: Mazda 626 1.8 MXi 12-1996 voor: - Groot! (lees: lekker ruim voor lange mensen) - Best snel voor een (bijna originele) 1.8 motor: 0-100 / 8.6sec - Rijdt heerlijk, lekker soepel - Stuurbekrachtiging - Wij vinden het model heel erg mooi - Stoelen in alle standen verstelbaar - Mistlampen standaard - verlichting in hoogte verstelbaar - Door verhoogde achtervering zwaar belastbaar - Enorme kofferbak - Nooit iets mis mee, amper kosten bij keuring - Airco + getint glastegen - Duur in benzine, gemiddeld 1:10 - Onderdelen zijn moeilijk te krijgen - Tuning vrijwel onmogelijk, kosten belachelijk - Moeilijke, dus dure, kleur (met. kopergroen) - Niet op een kleine parkeerplaats te krijgen.. - Verzekering en belasting duurder dan bij kleine auto
Ben ik het helemaal mee eens. |
Henkuzz | maandag 5 mei 2003 @ 14:52 |
quote: Op zaterdag 26 april 2003 12:51 schreef DeWaasheid het volgende: Bus - verschillende merkenGoed: veel ruimte chauffeur geen tot nauwelijks kosten (week/weekend) milieuvriendelijk medepassagiers Slecht: langzaam beperkte invloed op bestemming + vertrektijd medepassagiers
hahahahaha zowel goed als slecht de medepassagiers... wanneer goed en wanneer slecht????  |
Henrico-Messias | maandag 5 mei 2003 @ 14:59 |
quote: Op vrijdag 2 mei 2003 17:05 schreef Lightyear het volgende: Saxo 1.1 2002- Leuk sportief interieur - Airco - Raampies met een knoppie. - Stuurbekrachtiging - Portiervergrendeling - Koel getintglas. - Redelijke rap voor 1.1 zolang je de motor maar op toeren houdt. - 1 op 16 gemiddeld. - Plezierig om te rijden. Nadelen: - Vreemde technische storingen om de haverklap. - Overhellen in bochten wordt vervelend op den duur. - 1e versnelling tekort. - Airco is niet echt superchill. - Pedalen zitten te dicht op elkaar (ook voordeel remmen voor de bocht en met tussengas 2e oppakken zonder rem los te laten) - Versnellingsbak niet trefzeker genoeg en erg lange halen. - Onberekenbaar weggedrag bij gas los of remmen in de bocht. - 1e versnelling wil liever niet aangesproken worden met koude motor. - Koppeling erg kort aangrijpingspunt op een erg laat moment. Al met al, een echte Fransman... Lekker eigenwijs... :-)
beste mr lightyearu heeft het over vreemde technische storingen, kunt u daar meer over vertellen? evt via mail? timbole0@hotmail.com? thnx ik wil namelijk ook zo een auto aanschaffen... |
Henkuzz | maandag 5 mei 2003 @ 15:06 |
Renault Laguna 1.9dCi 120PK Voor: - Rijdt lekkertjes - Stil - Ruim - Luxe - Compleet - eeehhh Tegens: -Stoel piept (na 10.000km) -Navi al 2x uitgevallen en 2x gerepareert -Geluidsinstallatie mag wel beter -airco springt soms spontaan op 16 graden.. -meer niet eigenlijk eindconclusie hele fijne auto met goeie prestaties |
AleXtc | maandag 5 mei 2003 @ 20:26 |
Golf IV Variant TDI 130pk Comfortline Goed: Zuinig, ook bij wild rijgedrag Mooie auto in aanzien. 6 versnellingen.... en bij elke versnelling een bulk kracht! Volgens boekje max 205 km/h maar deze loopt makkelijk 220  Motor is redelijk stil. Stoelen zijn zeer OK en die airco is ook lekker hoor 
Slecht:
Gauw met de neus tegen de grons aan. Waarschijnlijk door de te lage bumper. (eigen schuld, moet niet zo hard rijden  De standaard banden zijn zoals gewoonlijk niet sportief.  Hij dweilt nogal met deze banden. Binnenkort maar eens richting de 17 of 18" Eigenlijk geen minpunten. JA 1 minpunt, de PRIJS  |
Metro2005 | maandag 5 mei 2003 @ 20:46 |
nog even reageren, kon helaas niet meer editten. het pingelen vd motor is gelukkig over eveneens het niet willen starten op LPG is hiermee verholpen, hij is opnieuw afgesteld  dus weer twee nadelen minder alleen nog dat hoge verbruik hoe zuinig ik ook rij (of hoe hard ik ook doortrap) hij rijd gewoon altijd 1 op 10  
dit is hem trouwens (plaatje van autotrader gejat, heb zelf alleen andere velgen eronder, wel ook 15")  |
Argento | maandag 5 mei 2003 @ 21:56 |
quote: Op maandag 5 mei 2003 12:56 schreef Wokschotel het volgende: En mijn hobbyauto: Citroen BX Sport
 |
Riahnnon | maandag 5 mei 2003 @ 23:57 |
Citroen Xantia 2.0i SX (1995) Plus: - redelijke prestaties (vrij pittige motor) - goed comfort - mooi design (eigen gezicht) - Hydractive II vering is een technische lekkernij  - tot op heden geen problemen... - leuke technische gadgets - weggedrag Min: - onderhoud is een must - idiote prijzen onderhoud - zwaar - motor is een beetje lomp en rauw (ik vind Renault motoren een fijner karakter hebben) - technische hoogstandjes kunnen ook stuk gaan... |
thaduck | dinsdag 6 mei 2003 @ 00:50 |
Mijn Citroen ZX 1.9 Diesel uit '93: Voordelen: - Compact - Toch 5 deurs - 1,5 kW aan geluid erin ofzo - Prettig steur - Goede stoelen - Goedkoop om te kopen - Goedkoop in onderhoud (200 euro in 1 jaar met 40.000 KM gereden) - Zuinig Nadeel: - Staat al op 350.000 KM's |
mighty_myte | dinsdag 6 mei 2003 @ 04:31 |
Skoda Favorit GLXi E2 1993 5 deurs hatchback, kleur: rood 1.3 liter, 4 cil. 8 kleppen, 65 pk, 103 Nm 0 > 100 in 15 sec, top 150 km/h Voordelen:
ToerentellerMistlampenPanoramadakErg fijne zetelsStuurt lichtSpotgoedkoop in aanschaf (€ 200) en onderhoudNiemand wil hem jattenSuperbetrouwbaarVeel koppel voor een 1.3 benzine (wegrijden zonder gasgeven in 2e versnelling mogelijk)5 deursProgrammeerbare ruitenwisserintervalMijn supervette stereoPooiertoeter (3 tonige hoorn, orginele maserati)Nadelen:
Rumoerige motorOptrekken na 80 km/h vreselijk langzaamTop 150Electronica lurp (relais die niet pakken en dergelijke)Veel deuken en krassen overal1 op 13 relatief gezien niet zuinig



[Dit bericht is gewijzigd door mighty_myte op 06-05-2003 04:40] |
Weurst | dinsdag 6 mei 2003 @ 17:45 |
Over mijn Mini 1000 uit 1988: Voordelen: Uitstraling en imago, daar krijg je wel wat positieve reacties op. "ooh wat schattig" e.d.geweldige wegligging en gevoel dat je alles onder controle hebt, veel meer dan bij grote auto's imho.onderhoud goed zelf te doen en dat met de goedkope onderdelen maakt het onderhoud goed betaalbaar (tot nu toe).goedkope verzekering en belastingelk parkeerplekje past het Mini gevoel natuurlijk  Nadelen: Mini's roesten snel, ook als ze 3 jaar geleden gerestaureerd zijn zoals de mijne mag wel iest meer vermogen hebben maar daar kan je wel wat aan doen, 1300 blok komt er ooit wel in de huidge 1000 cc is genoeg om goed mee te komen maar ik wil wel wat meer.niet zo heel prettig op de snelweg door vorig punt en maar een 4 bak, kan ik ook wat aan doen door een langere Final Drive maar dan wordt ik trager bij stoplichtjes gewone bagage en booschappen passen goed maar als ik grote uistekende dingen moet meenemen moet ik toch even mijn pa lief aankijken |
CreativeMind | dinsdag 6 mei 2003 @ 18:03 |
Mijn Daihatsu Charade TX 1.3 injectie 16v '91: 
Plus: Pittig blok Maakt een fel maar toch enigzins gesmoord (zacht) geluid Elektrische spiegels en ramen Centrale deurvergrendeling Dakraam Toerenteller Schakelt soepel en relaxed Trekt als een tiet (vooral bij hogere toeren) Geen enkel rammeltje of rateltje (Jap he ) Redelijk zuinig Géén stuurbekrachtiging (hoeft niet in z'on klein autootje) Roest niet Min: Achterin vrij klein Geen deuren achter Lawaaierig bij 120+ Lange contactsleutel |