Positief
-acceleratie (6,9 op de 100)
-top van 240
-sportief uiterlijk
-redelijk zeldzaam
-fantastische wegligging door o.a. sportonderstel, verlaagd.
Negatief
-hij zuipt!!(1:7 als je hem doortrapt, als je rustig rijd 1:10)
-geen ruimte achterin voor medepassagiers
-de kleur (rood)
[Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 04-05-2003 17:47]
voordeel:
- zit lekker
- trekt voor een 1.9 lekker door, behalve in zijn 5
- trekt ook lekker door met veel spullen er in
- veel ruimte
- lekker zuinig en kom heel ver op 1 tank diesel
- wegligging, hij ligt echt als een blok op de weg, alleen bij hele sterke wind voel ik hem een beetje trekken aan het stuur.
nadeel:
- mijn spiegels moet ik nog stellen met hendels, erg lastig als er even iemand anders in heeft gereden
- in zijn 5 is ie een beetje traag met versnellen
- soms wat problemen met parkeren bij mij thuis. is een steegje met weinig ruimte voor zo'n bak
verder een hele fijne auto, betaalbaar voor mij (22 jaartjes pas), kan veel meenemen. en een sport auto hoef ik ook niet meer. geef mij maar een lekkere "oude lullen bak" op diesel.
Plus punten:
-Styling
-Strakke wegligging
-Vet veel koppel bij lage toeren.
-Acceleratie.
-Comfort (voor een sport coupe is de corrado zeer comfortabel)
-Motor / uitlaat geluid (die mechanische turbo klinkt helemaal te wow!)
-Goede algehele bouw (zelfs na 14 jaar rammelt of piept er niets).
-Goede stoelen.
-Mooi interieur
-Uitstekende remmen.
-Relatief laag gewicht (de formule achter Corrado G60 is om een wagen te bouwen die het gewicht van een 4 cylinder heeft maar met het vermogen van een 6 cylinder).
-Betrouwbaarheid
-Waardevast
-Goede stuurbekrachtiging.
Nadelen:
-Benzine verbruik (snelweg valt mee, maar in de stad.... )
-Keihard onderstel
-Voorspoiler komt vaak tegen drempels (auto is verlaagd)
-Schuifdak wil wel eens blijven steken (bekend euvel van de Corrado)
-De versnellingen voelen nogal stug aan (ook een bekend nadeel van de Corrado... is opgelost vanaf '92 modelen).
-Het zicht rondom is nogal slecht (vooral achteruit).
VW Scirroco GTX 16v (zonder katalysator = 139 ipv 129 PK)
-Styling (klasiek coupe model).
-1.8. 16v motor (zeer krachtige motor die ook nog eens zuinig en betrouwbaar is)
-Motor / Uitlaat geluid (muziek in mijn oren )
-Rij-eigenschappen (beste rij-eigenschappen van alle auto's die ik ooit heb gereden)
-Perfecte remmen; zelfs zonder ABS.
-Acceleratie (0 - 100 in 7.0 sec flat!)
-betrouwbaarheid
-Goede algehele bouw
-Mooi interieur
-Zeer goed uitlaat systeem (zelfs de standaard uitlaat is bijzonder goed).
-Zuinig (serieus, 'k heb ooit eens 1:16,5 gehaald)
-Licht gewicht
-Uitstekende stuurbekrachting (precies goed )
Nadelen:
-De achterzitting is amper voldoende.
-Niet comfortabel genoeg voor lange ritten.
-betrouwbaarheid van de versnellingsbak (de mijne is gereviseerd).
-Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen.
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 04-05-2003 18:06]
quote:Nog geen problemen met de G-lader gehad?
Op zondag 4 mei 2003 17:57 schreef Dr_Gonzo het volgende:
VW Corrado G60
quote:Ja sorry, gitdingus, ik had uitgelegd dat hij niet reageert op mail en toen vertelde de gamemodjes mij dat ik hem dan maar "in een topic aan moest spreken"
Op zondag 4 mei 2003 17:27 schreef Swetsenegger het volgende:
--offtopic-- Dit kan per email, ICQ of tamtam
of in het centrale V&A topic, maar ik geef je het meeste kans per mail![]()
Hetgeen ik hier doe....
Nog meer ideeën?
quote:Nope... zit al op 180K.KM en hij spint vrolijk verder.
Op zondag 4 mei 2003 17:59 schreef Pushit het volgende:[..]
Nog geen problemen met de G-lader gehad?
quote:VR6 is nog leuker speelgoed, en die G-lader is inderdaad geen eeuwig leven gegund nee
Op zondag 4 mei 2003 18:04 schreef Dr_Gonzo het volgende:[..]
Nope... zit al op 180K.KM en hij spint vrolijk verder.
De lader is met 120K.KM wel vervangen geworden.
Revisie van de lader hoort eigenlijk tot het standaard onderhoud dat eens in de +- 120K.KM moet gebeuren.
Dus voor die tijd wil ik kijken voor een VR6... volgend jaar misschien.
Plus
+ Relatief goedkoop
+ Relatief uitgebreid, standaard een Cruise Control, Climate Control, goede speakers, mistlichten, boordcomputer
+ Redelijk vlot met inhalen
Min
- Helt heel erg over in bochten
- Radio/ cd-speler is niet zo uitgebreid
+ rijdt als een zwevend tapijt over de snelweg
+ heerlijk comfortabel, je rijdt zonder te merken ineens 140.
+ heerlijk ruim, voor en achter
+ veel kofferbakruimte
+ trekt lekker door bij 2500 toeren en meer, dus snel ff een vrachtwagen inhalen.
+ totaal geen roestvorming
+ redelijk zuinig (1:13 gemiddeld)
- achterlijke afstandsbediening. Werkt op infrarood ipv radiosignaal. Moet je dus op 2 meter afstand op een sensor richten. Batterij gaat heel snel leeg.
- Grote draaicirkel. Dus ff snel parkeren is er meestal niet bij in het centrum van Dordt.
- Ik heb er geen michelinbanden onder zitten, maar Pirelli. Deze nemen kleine oneffenheden in de weg heel hard op.
- Ik moet er wel aan wennen om te wachten bij het starten tot het 'STOP'-lichtje uitgaat (+/- 10 seconden). Als je wegrijdt zonder daarop te wachten werkt de stuurbekrachtiging nog niet en is er geen remdruk (!).
Volgende auto wordt weer een Xantia!
Pluspunten:
Kleur is zwart .
Schakelt goed.
rijdt redelijk pittig (70PK).
zit toch droog
Goedkoop!
Minpunten:
Fiat is nix, een uno al helemaal niet.
Geen sportvelgen
Hij rijdt redelijk door maar niet snel genoeg.
Tis gewoon net nix.
Voor mij is het een redelijk goeie auto, lekker goedkoop maar mijn alfa33 vond ik wel wat spannender om in te rijden enzo . Ben er opzich best tevreden mee
tja .. beetje modaal das wel jammer
Maar ik mag niet klagen is toch best een leuk ding!
Dus een X-je voor de trouwe probleemloze km
+ Groot (ben zelf 1.96 dus da's wel handig)
+ Giga-kofferbak
+ Goedkoop! Cataloguswaarde 18.000 euro en krijg geld terug van het leasen
+ Goed weggedrag: zeer goede rechtuit-stabiliteit, bochten zijn geen probleem
+ uitrusting: airco, traction control, cruiscontrol, middenarmsteun, alles wat je eigenlijk nodig hebt
- beetje traag; een 1.6 is niet veel voor zo'n auto, vooral merkbaar in tussen acceleraties
- ruimte op achterbank is een beetje krap
- beetje saai van binnen: veel zwart
+ beest van een motor (125 pk met 2 dubbele Solexen, op en top sportief qua karakter)
+ geluid (als die dubbele carbs naar standje 2 gaan )
+ weggedrag (tja, hydraulische vering en dan ook nog een speciaal aangepast zodat het extra sportief aanvoelt)
+ comfort (auto uit 1985 met elec. ramen, CV en luxe bekleding. Golf I/II eat your heart uit)
+ voor zijn tijd supersnel (iig sneller dan de gemiddelde GTI/GSI)
+ comfortabel (dankzij alweer die hydraulische vering)
- roestvorming. (tja, Franse auto's uit de jaren '80...)
- onderdelen duur (speciale onderdelen zoals carb. rubbers, de rest is allemaal standaard BX-spul)
PLUS:
- Weinig mankementen (ondanks mijn wilde rijstijl)
- Waanzinnig veel beenruimte voorin (er zijn maar weinig auto's met zoveel ruimte voor)
- Erg goede wegligging
- redelijk mooi interieur, voor zo'n goedkope auto.
MIN:
- Verbruik, met een beetje sportief rijden 1:8.... BAH! 1:10 met normaal stadsgebruik.
- Versnellingsbak, vaak schiet ie maar 'half' in z'n achteruit. Erg irritant. Je moet dan een beetje 'roeren' voordat ie er wel goed in valt.
- Stuur niet verstelbaar... Cheap uitvoering. Zit je dan met je lange poten.
- Ik had wel wat harder willen gaan... maar ik haal maar 162km/u op de teller. Optrekken 0-100km/u doe ik in 12 seconden.
- Uiterlijk is wel redelijk, ik vind alleen de achterkant lelijk, echt jammer.
- Als de motor koud is, en het is buiten 5-10 graden C, wil het nog wel eens voorkomen dat de motor na een paar tellen afslaat wanneer je de koppeling indrukt. Starten is hierna soms wat lastig, en de motor loopt dan enkele seconden heel rot en er komt veel rook uit :-)
Al met al ben ik best wel heel erg tevreden. Ik had het geluk dat er altijd heel voorzichtig is gereden met deze wagen door de vorige eigenaar, en dat is duidelijk te merken.
Het is mijn eerste auto. De volgende wordt een VETTE AMERIKAANSE BAK. Maar dan moet ik eerst effe wat banken beroven.
quote:JIJ BENT MIJN HELD!!!!!
Op zondag 4 mei 2003 17:57 schreef Dr_Gonzo het volgende:
VW Corrado G60Plus punten:
-Styling
-Strakke wegligging
-Vet veel koppel bij lage toeren.
-Acceleratie.
-Comfort (voor een sport coupe is de corrado zeer comfortabel)
-Motor / uitlaat geluid (die mechanische turbo klinkt helemaal te wow!)
-Goede algehele bouw (zelfs na 14 jaar rammelt of piept er niets).
-Goede stoelen.
-Mooi interieur
-Uitstekende remmen.
-Relatief laag gewicht (de formule achter Corrado G60 is om een wagen te bouwen die het gewicht van een 4 cylinder heeft maar met het vermogen van een 6 cylinder).
-Betrouwbaarheid
-Waardevast
-Goede stuurbekrachtiging.Nadelen:
-Benzine verbruik (snelweg valt mee, maar in de stad....)
-Keihard onderstel
-Voorspoiler komt vaak tegen drempels (auto is verlaagd)
-Schuifdak wil wel eens blijven steken (bekend euvel van de Corrado)
-De versnellingen voelen nogal stug aan (ook een bekend nadeel van de Corrado... is opgelost vanaf '92 modelen).
-Het zicht rondom is nogal slecht (vooral achteruit).VW Scirroco GTX 16v (zonder katalysator = 139 ipv 129 PK)
-Styling (klasiek coupe model).
-1.8. 16v motor (zeer krachtige motor die ook nog eens zuinig en betrouwbaar is)
-Motor / Uitlaat geluid (muziek in mijn oren)
-Rij-eigenschappen (beste rij-eigenschappen van alle auto's die ik ooit heb gereden)
-Perfecte remmen; zelfs zonder ABS.
-Acceleratie (0 - 100 in 7.0 sec flat!)
-betrouwbaarheid
-Goede algehele bouw
-Mooi interieur
-Zeer goed uitlaat systeem (zelfs de standaard uitlaat is bijzonder goed).
-Zuinig (serieus, 'k heb ooit eens 1:16,5 gehaald)
-Licht gewicht
-Uitstekende stuurbekrachting (precies goed)
Nadelen:
-De achterzitting is amper voldoende.
-Niet comfortabel genoeg voor lange ritten.
-betrouwbaarheid van de versnellingsbak (de mijne is gereviseerd).
-Onderdelen zijn duur en moeilijk aan te komen.
gewoon 2 (nee niet 1 maar 2) van mij lievelings auto's!
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 13:13 schreef SadKingBilly het volgende:
Mazda 626 1.8 MXi 12-1996
voor:
- Groot! (lees: lekker ruim voor lange mensen)
- Best snel voor een (bijna originele) 1.8 motor: 0-100 / 8.6sec
- Rijdt heerlijk, lekker soepel
- Stuurbekrachtiging
- Wij vinden het model heel erg mooi
- Stoelen in alle standen verstelbaar
- Mistlampen standaard
- verlichting in hoogte verstelbaar
- Door verhoogde achtervering zwaar belastbaar
- Enorme kofferbak
- Nooit iets mis mee, amper kosten bij keuring
- Airco + getint glastegen
- Duur in benzine, gemiddeld 1:10
- Onderdelen zijn moeilijk te krijgen
- Tuning vrijwel onmogelijk, kosten belachelijk
- Moeilijke, dus dure, kleur (met. kopergroen)
- Niet op een kleine parkeerplaats te krijgen..
- Verzekering en belasting duurder dan bij kleine auto
quote:hahahahaha zowel goed als slecht de medepassagiers... wanneer goed en wanneer slecht????
Op zaterdag 26 april 2003 12:51 schreef DeWaasheid het volgende:
Bus - verschillende merkenGoed:
veel ruimte
chauffeur
geen tot nauwelijks kosten (week/weekend)
milieuvriendelijk
medepassagiersSlecht:
langzaam
beperkte invloed op bestemming + vertrektijd
medepassagiers
quote:beste mr lightyear
Op vrijdag 2 mei 2003 17:05 schreef Lightyear het volgende:
Saxo 1.1 2002- Leuk sportief interieur
- Airco
- Raampies met een knoppie.
- Stuurbekrachtiging
- Portiervergrendeling
- Koel getintglas.
- Redelijke rap voor 1.1 zolang je de motor maar op toeren houdt.
- 1 op 16 gemiddeld.
- Plezierig om te rijden.Nadelen:
- Vreemde technische storingen om de haverklap.
- Overhellen in bochten wordt vervelend op den duur.
- 1e versnelling tekort.
- Airco is niet echt superchill.
- Pedalen zitten te dicht op elkaar (ook voordeel remmen voor de bocht en met tussengas 2e oppakken zonder rem los te laten)
- Versnellingsbak niet trefzeker genoeg en erg lange halen.
- Onberekenbaar weggedrag bij gas los of remmen in de bocht.
- 1e versnelling wil liever niet aangesproken worden met koude motor.
- Koppeling erg kort aangrijpingspunt op een erg laat moment.Al met al, een echte Fransman...
Lekker eigenwijs... :-)
u heeft het over vreemde technische storingen, kunt u daar meer over vertellen? evt via mail? timbole0@hotmail.com?
thnx
ik wil namelijk ook zo een auto aanschaffen...
Voor:
- Rijdt lekkertjes
- Stil
- Ruim
- Luxe
- Compleet
- eeehhh
Tegens:
-Stoel piept (na 10.000km)
-Navi al 2x uitgevallen en 2x gerepareert
-Geluidsinstallatie mag wel beter
-airco springt soms spontaan op 16 graden..
-meer niet eigenlijk
eindconclusie hele fijne auto met goeie prestaties
Goed:
Zuinig, ook bij wild rijgedrag
Mooie auto in aanzien.
6 versnellingen.... en bij elke versnelling een bulk kracht!
Volgens boekje max 205 km/h maar deze loopt makkelijk 220
Motor is redelijk stil.
Stoelen zijn zeer OK en die airco is ook lekker hoor
Slecht:
Gauw met de neus tegen de grons aan.
Waarschijnlijk door de te lage bumper.
(eigen schuld, moet niet zo hard rijden
De standaard banden zijn zoals gewoonlijk niet sportief.
Hij dweilt nogal met deze banden. Binnenkort maar eens richting de 17 of 18"
Eigenlijk geen minpunten.
JA 1 minpunt, de PRIJS
dit is hem trouwens (plaatje van autotrader gejat, heb zelf alleen andere velgen eronder, wel ook 15")
quote:
Op maandag 5 mei 2003 12:56 schreef Wokschotel het volgende:
En mijn hobbyauto: Citroen BX Sport
Plus:
- redelijke prestaties (vrij pittige motor)
- goed comfort
- mooi design (eigen gezicht)
- Hydractive II vering is een technische lekkernij
- tot op heden geen problemen...
- leuke technische gadgets
- weggedrag
Min:
- onderhoud is een must
- idiote prijzen onderhoud
- zwaar
- motor is een beetje lomp en rauw (ik vind Renault motoren een fijner karakter hebben)
- technische hoogstandjes kunnen ook stuk gaan...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |