abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10023797
Hier dan eens een bijdrage van mij in het travelforum.
Ik ben van 3 t/m 24 April in zuid Californie geweest om mijn vriendin te bezoeken (Vampier en Maartena ik wil jullie achterna ) en
wil even mijn verslag ervan doen.

Na een vrij lange maar geslaagde vlucht vanaf London Heatrow eindelijk geland. En tada, de zon, palmbomen en vrolijke mensen
Opgehaald door mn vriendin en naar haar huis gegaan. Zie foto voor de straat waar ik verbleef:

En hier de omgeving:

En de tuin inclusief BBQ natuurlijk

De stad waar ik verbleef heet San Marcos en ligt ongeveer 30 mile boven San Diego.

Nouja, na weer nader kennis te hebben gemaakt met mn vriendin het leventje daar opgepakt en boodschappen gedaan bij Henry's, Albertsons en noem
het hele zooitje maar op. (de openingstijden zijn daar idd geweldig, lees ook in een ander topic van Vampier daarover)

De eerste zondag dat ik daar zat naar SixFlags Magic Mountain geweest in LA (na eerst natuurlijk uitvoerig naar kortingcoupons gezocht te hebben).
http://www.sixflags.com/parks/magicmountain/index.asp
En in ritjes gezeten waarin je 3 keer dood gaat genaamd X en Deja Vu...

Zie foto (spaar mij over de kwaliteit, had mn nieuwe camera pas 1 dag toen )

De eerste week veel uit eten geweest (hele vakantie eigenlijk ) filmpje bezocht, van het weer genoten etc etc

Toen naar de world famous San Diego zoo geweest en eindelijk de panda's gezien, wat een geweldig mooie beesten zijn dat zeg:

En na de Zoo een wandeling gemaakt door Balboa Park, wat zo goed als naast de Zoo ligt:

Leuk om door heen te lopen en te zien, maar dat is dan ook alles vind ik (de zwervers vallen je er in ieder geval niet lastig).

Weekje erna een roadtrip gemaakt. En die ging als volgt:

Van San Marcos naar LA. Bij mn vriendin dr zus blijven slapen, die daar studeert (die overigens een collegegeld betaalt waar je hier met 5 vrienden 5 jaar van kan studeren, maar dat terzijde ). En daar uitgeweest in een of ander vaag tentje waar ze niet op ID controleerden(zus is pas 20), maar wel heel gezellig. En de eerste dag beetje rondgereden daar. Beverly Hills gezien, op Santa Monica gereden, zo'n beetje alle bekende straten.
Volgende dag naar Hollywood geweest en de oh zo bekende starwalk eindelijk eens in het echt gezien en het Chinese Mann Theatre natuurlijk.
Ik had in Hollywood wel zo iets van: "goh is dit het nou?" Op tv lijkt het allemaal een stuk mooier en groter dan het is.
Het "is dit het nou?" gevoel had ik eigenlijk wel in heel LA. Dan weer een mooie straat, dan weer een lelijke straat, verschrikkelijk druk en overal file, ik denk
dat San Diego me meer ligt. Maar volgens mn vriendin ben ik "spoiled", omdat ik elke keer in San Marcos verblijf
Wat ik wel geweldig vond was Venice Beach met al de straatartiesten, rollerskatende dames en patserige gewichtsheffers en het hele sfeertje wat er hangt.

Hier wat fotos:

Na LA naar Santa barbara gereden en San Luis Obispe (als ik het me goed herinner) en daar bij een vriendin blijven slapen, SB gezien en de waarschijnlijk toekomstige campus van UCSB van mn vriendin.
Toen doorgereden naar San Simeone, zo'n 2,5 uur rijden boven LA om Hearstcastle te bezoeken. (www.hearstcastle.com) en een rondleiding gedaan. Dat is een kasteel van meneer Hearst die teveel geld had (hij bezitte iets van 30 kranten), verschrikkelijk mooi allemaal, alleen jammer dat ik binnen in het kasteel mn flitser niet mocht gebruiken. Was wel leuk om te zien dat hij erg veel van Nederlands kunst hield (schilderijen e.d.).

En de omgeving van SB naar San Simeone, die echt geweldig is:

Dit was zo'n beetje mn vakantie in een nutshell, veel meer gedaan en veel meer gezien, maar ik heb geen zin om nog meer te typen en up te loaden
Al met al, kan ik persoonlijk zuid California aanraden als vakantiebestemming, mooie omgevingen, zat te doen, mooi weer! (alhoewel ik 1 dag regen heb gehad, maar dan ook echt 24 uur ofzo), vriendelijke mensen etc etc.
Ik raad je wel aan om bij een kennis te verblijven ofzo, want goedkoop is het niet

Nou ik hoop dat mn eerste vakantieverslag wat was en niet te saai om te lezen

P.S. Vampier, ik heb nog naar je gezwaaid toen ik langs Anaheim reed

[edit] nog beschamelijke typfout [edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Millitia op 26-04-2003 09:30]

I once was king of Spain, now I eat humble pie.
pi_10023834
Leuk verslag! En zeker niet saai. En die panda is lief!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 26 april 2003 @ 08:40:07 #3
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_10023836
Leuk verhaal, en mooie foto's hoor.

Mijn vrouw (toen vriendin) is er ook allemaal geweest. Ik moet het toch ook een keertje doen, naar California.

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
pi_10023861
Leuk verhaal, foto's komen mij erg bekend voor, je verhaal over Hollywood des te meer,... je komt met een bepaalde gedachte over hoe het er misschien wel niet uit zou kunnen zien en dan als je er eenmaal bent dan denk je echt van : ... uhh ok.... wegwezen hier
Geen fluit te doen daar...

Magic Mountain ownz! ben je ook in Superman,The Ride geweest?...Riddler,Batman.... als je dat allemaal gezien hebt dan is SixFlags Holland een soort Drievliet-park

Venice Beach... tja.. leuke foto, heb er ook gelopen,... niet echt bijzonder maar wel leuk om er geweest te zijn...

leuke post

zaterdag 26 april 2003 @ 09:00:31 #5
30560 2Mini
Official Logo
pi_10023887
als ik het zo zie.. heb ik meteen zin om daar naar toe te gaan!!
Camera 1... 1!
  zaterdag 26 april 2003 @ 09:21:34 #6
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_10023968
leuk verslag en mooie foto's en een mooie streek om op vakantie te gaan.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_10023986
Ziet er goed uit!

Oja, voordat ik het vergeet..

quote:
persoonlijk zuid California aanranden als vakantiebestemming
laten we dat maar niet doen hé! =)
pi_10024023
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 08:52 schreef jako71 het volgende:
Leuk verhaal, foto's komen mij erg bekend voor, je verhaal over Hollywood des te meer,... je komt met een bepaalde gedachte over hoe het er misschien wel niet uit zou kunnen zien en dan als je er eenmaal bent dan denk je echt van : ... uhh ok.... wegwezen hier
Geen fluit te doen daar...

Magic Mountain ownz! ben je ook in Superman,The Ride geweest?...Riddler,Batman.... als je dat allemaal gezien hebt dan is SixFlags Holland een soort Drievliet-park

Venice Beach... tja.. leuke foto, heb er ook gelopen,... niet echt bijzonder maar wel leuk om er geweest te zijn...

leuke post

Ja idd, toen we over Hollywood Blvd reden vroeg ik aan mn vriendin of we er al bijna waren en toen kreeg ik te horen dat we er dus al waren en dat dat dus hollywood was. Ik vond dat je die winkeltjes die daar zaten kan vergelijken met shoarmatenten(niets mis mee hoor) hier
Die enorme Mall die er zit is wel leuk om te zien en doorheen te lopen, maar het spannendste daar vond ik toch wel het lekkere ijsje

SixFlags: ja alles gedaan wat je opnoemt! bizarste vond ik wel X, waar je helemaal los in de lucht hangt en alle kanten opgeslingerd word, daar had ik wel ff zoiets van:"hmmm ik hoop dat ik nog thuiskom"
Ik ben hier nog nooit in SixFlags geweest, dus ik wilde niet al te opschepperig doen over de attracties waar ik in ben geweest. Maar ik vond ze allemaal geweldig, van Batman tot Deja Vu..

Ik wil terug!!!!!

pi_10024244
Batman.....pfff dat was een hele slechte voor mij haha die veroorzaakt heel wat opschudding in je bovenkamer! echt geen rustig achtbaantje is dat!
Ik heb 90% van alle grote attractieparken in de US bezocht waaronder alle SixFlags parken en ehh.. haha..Sixflags Holland kan echt niet in de schaduw staan bij die in de US
Ik ben er 2 jaar geleden een maand naar het westen geweest,teven gelijk ook de omringende staten bezocht...
Cali is erg mooi, zou er iet willen wonen maar voor een vakantie is het echt geen slecht idee

Ik neem aan dat je ook naar Universal ben geweest? hopelijk heb je ook die Stage Tour gedaan..erg leuk. "Bates Motel" en vele andere..was grappig...
Disney? SeaWorld? allemaal wel leuk als je voor de 1e keer erheen gaat ( nooit een 2e keer gaan ben er voor ik naar Cali ging in Florida geweest, alles gewoon hetzelfde, deja-vu's all the way!)

Post wat meer foto's!!

pi_10024269
Bij de weg, op die foto met die achtbaan erop... dat ding rechts, is dat de "Free Fall"? waar je met zn 3en in een bakkie gaat zitten, omhoog gaat, dat het bakkie een meter naar voren geschoven wordt en dat je dan naar benee gaat?

ranzig ding was dat!

maar ehhh.. lekker slim van je... nu verplicht je me om weer te gaan X... was er nog niet in 2001....shit!

maandag 28 april 2003 @ 03:25:49 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10060249
Ik herken veel dingen Maar ja als je er alweer meer dan een jaar woont dan mag dat ook wel hahaha

Wel naar Vampier gezwaaid en niet naar ikke? Orange ligt NAAST Anaheim namelijk

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_10060308
Nou... volgende keer maar even langs mij komen in Huntsville, Alabama !!
pi_10060644
Jako71, ik zou niet weten of dat de freefall was, ben niet zo goed in namen.
En om je nog lekkerder te maken, er is sinds 12 april geloof ik, nog een nieuwe attractie wat ook weer helemaal geweldig schijnt te zijn. Maarja, werd dus geopend een week nadat ik er was..
Disney en seaworld vorig jaar al gedaan eveneens wild animal park, Las Vegas en noord Mexico. Voor universal studios enzo zal ik nog een keer terug moeten.. moet dan maar he

Maartena, err... toen ik zwaaide was dat ook voor jou bedoelt hoor..
Ik kan je frsutraties goed begrijpen van elke dag door LA rijden voor je werk, moet je dat nog steeds doen?

Vicz, ik heb Sweet Home Alabama gezien.. dat accent.. ik pas

Weet iemand hier eigenlijk of het moeilijk is om er een maand of 6 ofzo heen te gaan ipv de 3 maanden die je normaal krijgt?

pi_10060667
quote:
P.S. Vampier, ik heb nog naar je gezwaaid toen ik langs Anaheim re
Als je me gemaild had dan hadden we wat kunnen afspreken... had ik je even een rondlijding gegeven

(als je langs anaheim reed dan was dat over de 5 of de 91 )

Orange (waar maartena woont) ligt +-7 km van Anaheim.

----------------------

Gisteren in Long Beach geweest... zal ik maar een paar pics van posten

en deze link moet je maar op klikken... dit is een panorama foto
http://members.home.nl/objectief/lbc/pano.jpg

Naam van de boot is Tthe Queen mary' dit schip is groter dan de titanic en is gelukkig niet gezonken

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 28-04-2003 07:19]

Free people own guns! Slaves do not!
  dinsdag 29 april 2003 @ 04:30:22 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10085564
quote:
Op maandag 28 april 2003 06:07 schreef Millitia het volgende:

Maartena, err... toen ik zwaaide was dat ook voor jou bedoelt hoor..
Ik kan je frsutraties goed begrijpen van elke dag door LA rijden voor je werk, moet je dat nog steeds doen?

Nee hoor, ik woon in Orange, CA en ik werk in Orange, CA.... ik hoef niet eens een snelweg op om bij mijn werk te komen.

Ik heb wel een tijdje naar Beverly Hills gereden inderdaad, en dat ligt dus pal naast centraal Los Angeles. Als je denkt dat je het slecht hebt op de A2 tussen Den Bosch en Amsterdam mag je eerst eens hier komen kijken in de spits

quote:
Weet iemand hier eigenlijk of het moeilijk is om er een maand of 6 ofzo heen te gaan ipv de 3 maanden die je normaal krijgt?
Je kunt middels het Amerikaans consulaat een visum krijgen voor 6 maanden. Hieraan zijn wel een aantal voorwaarden verbonden omdat je langer wilt blijven dan de voor toeristen geldige 90 dagen. Het is trouwens ook een visum voor maximaal 180 dagen.

1) Je moet kunnen aantonen dat je jezelf financieel kunt onderhouden tijdens het verblijf (of een Amerikaans familielid hebben welke financieel garant voor je staat) om te voorkomen dat je wellicht afhankelijk gaat worden van de staat.

2) Je moet kunnen aantonen dat je nog banden hebt in Nederland, en dus geen plannen hebt om daar te blijven (bijv. een brief van een werkgever die je terugverwacht, of een inschrijving op een school.... zelfs een huurcontract is voldoende, want een huis moeten betalen is ook een band)

3) Je paspoort dient minimaal 6 maanden geldig te zijn NADAT je terug keert in Nederland. Ofwel, je paspoort dient een JAAR geldig te zijn op de datum dat het visum ingaat. Aangezien de aanvraag een paar weken duurt dien je dus minimaal een paspoort te hebben wat nog 1 jaar en 1 maand geldig is. Maar aangezien je voor 33 euronogwat een paspoort kan halen bij de lokale gemeente (5 werkdagen) kan dat helemaal geen probleem zijn.

Verder: Blijf NOOIT NOOIT NOOIT NOOOOOOOOIT langer in de VS dan je legaal mag verblijven op je visum. Dit wordt namelijk voor de komende 10 jaar onthouden, en als je binnen die 10 jaar wilt immigreren bijvoorbeeld kun je geweigerd worden omdat er een "overstayed visa" geregistreerd staat op jouw paspoort nummer.

Het kan dus allemaal wel, zolang je alles maar netjes regeld

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_10109321
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 04:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Nee hoor, ik woon in Orange, CA en ik werk in Orange, CA.... ik hoef niet eens een snelweg op om bij mijn werk te komen.

Ik heb wel een tijdje naar Beverly Hills gereden inderdaad, en dat ligt dus pal naast centraal Los Angeles. Als je denkt dat je het slecht hebt op de A2 tussen Den Bosch en Amsterdam mag je eerst eens hier komen kijken in de spits
[..]

Het kan dus allemaal wel, zolang je alles maar netjes regeld

Ik dacht dus zo iets gelezen te hebben op je site, van werk in hartje LA, maar mooi dat je dat nu niet meer hoeft te doen

En tnx voor alle info!

Zo en nu off om queensday te vieren. Kan jij ook vast wel goed vieren in Orange

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')