abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10070746
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:22 schreef Qi het volgende:
Wie zou Ajax als nieuwe spits aan moeten trekken? Er doen wel wat namen de ronde:

-Allback:

Eerlijk gezegd vind ik hem te licht. Bij Heerenveen heeft hij wel iets laten zien, maar bij Aston Villa vind ik hem maar matig. Nee, ik denk niet dat dit wat is voor Ajax.

-Arveladze:

Is best een goede spits, en hij heeft ook bewezen dat hij het kan bij Ajax, maar hij is al oud (31). Ajax doet er naar mijn mening beter aan om een jonge spits aan te trekken.

-Batistuta:

Schijnt betrokken te kunnen worden bij de verkoop mocht Zlatan aan Inter Milan verkocht worden. Weet niet of Ajax wat aan hem heeft, hij is ook al erg oud en doet het de laatste tijd niet echt geweldig.

Geen van allen. Een terugkeer van Kanu is dan waarschijnlijker, hoewel ook Wesley Sonck, Alexander Farnerud en Marcelo Zalayeta genoemd worden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 28 april 2003 @ 15:40:01 #227
41975 ddZ
Qui ceci lit est fou
pi_10070780
quote:
Op maandag 28 april 2003 14:32 schreef Olmo het volgende:

[..]

mido terug ben je gek???????

ten eerste kan die gozer niet ballen en ten tweede is het niet voor niks dat ie 100 keer uit de selectie is gezet hoor, koeman weet heus wel wat ie doet, ben blij dat ie weg is

//Late reactie

Dat Mido niet kan voetballen is onzin. Ten tweede heeft Koeman bij Barend & Van Dorp gezegt, dat wanneer Mido zich weer weet te gedragen (wat nog maar de vraag is, gezien het verleden), dan is hij weer welkom bij Ajax.

Overigens hoop ik echt dat Koeman nog een echte 'killerspits' als Kezman/V. Hooijdonk weet aan te trekken voor komend seizoen ...

Zijde des Weppes | Iedereen heeft recht op mijn eigen mening
pi_10070973
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:37 schreef NOORD-414 het volgende:
Ook de opleiding draaide in die periode slecht (Splinter, De Cler, Pique, Longuet, Heije, Berckbeelenkamp weet ik veel wie nog meer).
Tja, dat is ook deels pech hebben. Een Marco-van-Basten fabriek bestaat nou eenmaal niet.
quote:
Ik heb (nog steeds) geen vertrouwen in de scouts van Ajax. Voor elke goede aankoop staan er twee, drie slechte tegenover. Laat psv dan maar kopen (zijn ze namelijk erg bedreven in), laat ons dan maar spelertjes opleiden.
Of de scouts van Heerenveen dan. Die halen ook altijd behoorlijk goede spelers uit Scandinavië (Tomasson, Allbäck, Tobiasen, Nurmela).
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  maandag 28 april 2003 @ 15:46:36 #229
5089 thurminator
loves Troela!!!
pi_10070980
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:37 schreef NOORD-414 het volgende:
Als het aan mij lag kocht Ajax helemaal niemand meer. Hoeveel (dure) spelers zijn er al wel niet mislukt bij Ajax? Wel ff beginnen bij de nadagen van Van Gaal. Volgens mij kom je dan gemakkelijk op een verspilling van 50-100 miljoen euro. Pure geldvernietiging. In de laatste 8 jaar zijn er maar een paar spelers gehaald die het niveau van Ajax (of: het niveau dat ik vind dat bij Ajax hoort) konden halen. Dan heb ik het over Chivu, Trabelsi enzovoorts. Ik denk maar liever niet terug aan aankopen als Mariano Juan, Gabrich, Ledezma, Kinkladze, Demtsjenko, Rudy, Hoekstra, Wamberto (ja, ondanks zijn mooie buitenspelgoal een tijdje geleden, toch genomineerd), Vierklau, Machlas, enz enz enz enz. Ook de opleiding draaide in die periode slecht (Splinter, De Cler, Pique, Longuet, Heije, Berckbeelenkamp weet ik veel wie nog meer), maar toch heeft de jeugd te toekomst (blijkt nu wel weer!). Ik ben er gewoon huiverig voor. Ik heb (nog steeds) geen vertrouwen in de scouts van Ajax. Voor elke goede aankoop staan er twee, drie slechte tegenover. Laat psv dan maar kopen (zijn ze namelijk erg bedreven in), laat ons dan maar spelertjes opleiden.
pi_10071252
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:46 schreef keeper het volgende:

[..]

Tja, dat is ook deels pech hebben. Een Marco-van-Basten fabriek bestaat nou eenmaal niet.

Weet ik, maar die lichting was toch van erg lage kwaliteit. De meest succesvolle speler van die lichting is De Cler bij AZ, toch?

Geen een speler van het kaliber VDV, Sneijder, Heitinga. Niet een, dan kan het er natuurlijk ook aan liggen dat er niemand was met zoveel talent...

maandag 28 april 2003 @ 15:57:49 #231
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10071336
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:46 schreef keeper het volgende:
Natuurlijk wel, Utreg is een grote fabriek
pi_10071632
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:38 schreef methodmich het volgende:

[..]

Geen van allen. Een terugkeer van Kanu is dan waarschijnlijker, hoewel ook Wesley Sonck, Alexander Farnerud en Marcelo Zalayeta genoemd worden.

Batigol naar Ajax zou mijn grootste nachtmerrie zijn eigenlijk...
Sonck lijkt me wel een typetje voor Ajax, farnerud ken ik niet goed genoeg, en Zalayeta gaat echt niet weg bij Juevntus.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  maandag 28 april 2003 @ 16:14:55 #233
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10071780
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:09 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Kan me daar iets bijvoorstellen.

Maar ik denk dat AJAX alleen maar een spits zal kopen als er 1 verkocht wordt (Mido of Zlatan). Dat zal dan zeer waarschijnlijk Rafael zijn. Zet dan vd Vaart in de spits Rafael erbij en Litmanen en Sneijder daar achter. Killer-combo lijkt mij.......

Weet iemand misschien hoe het nou zit met het verhaal dat F de Boer terug komt?

Let yourself go and enjoy the bassline...
  maandag 28 april 2003 @ 16:24:07 #234
41975 ddZ
Qui ceci lit est fou
pi_10072015
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:14 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Kan me daar iets bijvoorstellen.

Maar ik denk dat AJAX alleen maar een spits zal kopen als er 1 verkocht wordt (Mido of Zlatan). Dat zal dan zeer waarschijnlijk Rafael zijn. Zet dan vd Vaart in de spits Rafael erbij en Litmanen en Sneijder daar achter. Killer-combo lijkt mij.......

Weet iemand misschien hoe het nou zit met het verhaal dat F de Boer terug komt?

Tja, Mido of "Sla-dan" verkopen ? De 1 gedraagt zich als een verwend nest (Mido) & de ander kan zijn klauwen (lees: elloboog) niet thuis houden & loopt te zeveren over dat zijn salaris wel eventjes omhoog mag (tik er eerst maar meer tegen de bal ipv. tegen je tegenstanders ) .

Lastig, lastig.

Maar die Nando Rafael is dus verhuurd ipv. verkocht ? Als Ajax dan de papierboel deze keer wel in orde heeft, dan is het spitsen-probleem ook bijna opgelost (ook nog een spits kopen) ...

Overigens worden beide broertjes De Boer ook nog steeds in verband gebracht met Blackburn Rovers, dus het zal mij benieuwen. Verder zal Jaap Stam wel voor PSV kiezen ipv. voor Ajax

[Dit bericht is gewijzigd door ddZ op 28-04-2003 16:25]

pi_10072030
Speed1971:

De Boer wil volgens mij graag zijn carriere afsluiten bij Ajax (dus als Barca hem niet meer hoeft). Ajax gaat voorlopig echter liever door met Chivu (en terecht!).

Persoonlijk zie ik De Boer liever niet meer bij Ajax. Eerst met zo'n kapsones weg, maar uiteindelijk toch weer terug om nog ff te cashen. En daarnaast vind ik het geen goede oplossing om De Boer als opvolger aan te wijzen voor Chivu. Da's pas slecht beleid, kies liever voor jong talent dan een oude speler op z'n retour!

ddz:

Nando is verkocht, maar Ajax heeft een gentle mans agreement gesloten met Hertha. Als Nando terug wil (en kan) dan heeft Ajax als eerste de optie tot koop. Ze hoeven verder ook alleen z'n contract af te kopen, had ik ergens gelezen. Reken maar dat Nando terug wil! Hij moet alleen zus en zoveel wedstrijden spelen in Duitsland.

maandag 28 april 2003 @ 16:27:17 #236
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10072097
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:24 schreef ddZ het volgende:

[..]

Maar die Nando Rafael is dus verhuurd ipv. verkocht ? Als Ajax dan de papierboel deze keer wel in orde heeft, dan is het spitsen-probleem ook bijna opgelost (ook nog een spits kopen) ...

Hij is volgens mij verkocht. Maar AJAX heeft de mogelijkheid om als eerste te praten met hem. Hij wil graag terug en AJAX wil hem wel hebben. Enige probleem is de werkvergunning. Maar dat schijnt binnenkort opgelost te worden.
pi_10072202
Maar is Nando Rafael echt DE oplossing dan? Hij is wel topscorder geweest in de jeugd, en in de Amstel Cup heeft hij ook wel wat laten zien, maar kan deze jongen echt DE spits voor Ajax worden?
  maandag 28 april 2003 @ 16:32:23 #238
41975 ddZ
Qui ceci lit est fou
pi_10072227
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:27 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Hij is volgens mij verkocht. Maar AJAX heeft de mogelijkheid om als eerste te praten met hem. Hij wil graag terug en AJAX wil hem wel hebben. Enige probleem is de werkvergunning. Maar dat schijnt binnenkort opgelost te worden.

Ah, toch wel verkocht dus Maar het zou mooi zijn als ze hem naar Amsterdam weten te halen, als ze dat gezever met die werkgunning deze keer wel goed regelen
  maandag 28 april 2003 @ 16:32:47 #239
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10072237
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:31 schreef Qi het volgende:
Maar is Nando Rafael echt DE oplossing dan? Hij is wel topscorder geweest in de jeugd, en in de Amstel Cup heeft hij ook wel wat laten zien, maar kan deze jongen echt DE spits voor Ajax worden?
Zeker!
pi_10072280
quote:
Op maandag 28 april 2003 15:55 schreef NOORD-414 het volgende:

[..]

Weet ik, maar die lichting was toch van erg lage kwaliteit. De meest succesvolle speler van die lichting is De Cler bij AZ, toch?

Geen een speler van het kaliber VDV, Sneijder, Heitinga. Niet een, dan kan het er natuurlijk ook aan liggen dat er niemand was met zoveel talent...

Je haalt lichtingen door elkaar. Heije, Piqué en Longuet waren bijvoorbeeld lid van het meest succesvolle Ajax A1-team ooit, met verder o.a. van der Kruis, van der Meyde en Hosé. Eigenlijk heeft alleen Andy het echt gemaakt bij Ajax en niemand snapt eigenlijk waarom die anderen allemaal gefaald hebben...

Splinter zat daar weer een lichting boven en die begon heel aardig in Ajax 1, maar ja...

www.thuisuiteten.nl
pi_10072302
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:09 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Sonck lijkt me wel een typetje voor Ajax, farnerud ken ik niet goed genoeg, en Zalayeta gaat echt niet weg bij Juevntus.

Farnerud is het broertje van Pontus, middenvelder van AS Monaco, en was enige tijd de partner in de spits van Zlatan bij Jong Zweden.
www.thuisuiteten.nl
pi_10072356
Of het broertje van Vieiri halen, die schijnt ook erg goed te zijn. Zal het artikel nog eens opzoeken waarin stond dat Beenhakker het broertje van Vieiri ging halen.
  maandag 28 april 2003 @ 16:37:13 #243
41975 ddZ
Qui ceci lit est fou
pi_10072372
Goed nieuws van Vi.nl:
quote:
De technische staf van Ajax wil Jari Litmanen behouden voor het nieuwe seizoen. De Amsterdamse club, die binnenkort om de tafel gaat met de Fin, zoekt naar een oplossing de blessuregevoeligheid te ondervangen.
Litmanen bewijst de laatste weken hoe groot zijn waarde kan zijn voor het jeugdige Ajax. Rafael van der Vaart, die zondag op aangeven van de Fin tegen AZ de score opende, brak na afloop in de Alkmaarderhout een lans voor Litmanen.

Ook trainer Ronald Koeman kent de waarde van de routinier, maar ook het risico. 'In fitte toestand is Jari Litmanen een absolute aanwinst voor dit Ajax', aldus trainer op Radio Noord-Holland. 'Wij willen graag dat hij bij Ajax blijft, maar je weet dat hij dit seizoen weinig rendement heeft opgeleverd'.

Litmanen speelde dit seizoen negentien wedstrijden, waarvan elf als basisspeler. Sinds zijn rentree in het Ajax-shirt op 14 september vorig jaar tegen FC Zwolle miste de Fin 24 duels.

Het probleem is de blessuregevoeligheid van Litmanen. Sinds zijn komst eind augustus speelde de Fin slechts negentien wedstrijden. Vooral bij zijn revalidatie bemoeit hij zich nauwelijks met de groep en heeft hij dus weinig inbreng. Een nieuwe overeenkomst wordt waarschijnlijk meer een prestatiecontract. Daarmee wordt het probleem ondervangen dat Litmanen blessuregevoelig is.

Jammer dat Jari zo blessure-gevoelig is, maar een routenier als hem kan Ajax altijd wel gebruiken (wat hij al heeft bewezen, de geringe aantal wedstrijden die hij heeft gespeeld) ...

pi_10072382
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:27 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Hoe kan dat opgelost worden?

De criteria die men hanteerde waren:

- Je moet in een vergelijkbare competitie hebben gespeeld en aangetoond niveau te hebben.

- Je moet een bepaald percentage van de interlands hebben gespeeld, waarbij jeugdinterlands ook tellen.

Criterium 2 was onhaalbaar, aangezien Rafael officieel niet mocht reizen en ook sowieso niet graag naar Angola terug ging en gaat. Dat viel niet te compenseren door criterium 1, omdat men de jeugdcompetitie, de Amstel Cup en aanbevelingen van o.a. Mark Wotte niet voldoende vond. Die paar minuten Bundesliga die Nando nu heeft, lijken mij niet voldoende om de commissie nu wel te overtuigen...

www.thuisuiteten.nl
pi_10072420
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:36 schreef Qi het volgende:
Of het broertje van Vieiri halen, die schijnt ook erg goed te zijn. Zal het artikel nog eens opzoeken waarin stond dat Beenhakker het broertje van Vieiri ging halen.
Massimiliano, oftewel Max. Die is inmiddels ook gestrand en niet doorgebroken bij Juve. Zou misschien wel kunnen, als Mido naar Juve gaat. Juve wil dan Zalayeta in de ruil betrekken, maar Vieri zou ook kunnen.
www.thuisuiteten.nl
pi_10072538
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:31 schreef Qi het volgende:
Moeilijk te zeggen. Brutil Hosé bijvoorbeeld was hét grote talent uit de jeugd, scoorde 39x in één seizoen in de A1 en werd met afstand topscorer.

En in het eerste? Bakte er helemaal niks van .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_10072587
Ik heb het artikel gevonden: FANCOLUMN: Superaankoop van Beenhakker: Vieri
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:38 schreef methodmich het volgende:

[..]

Massimiliano, oftewel Max. Die is inmiddels ook gestrand en niet doorgebroken bij Juve. Zou misschien wel kunnen, als Mido naar Juve gaat. Juve wil dan Zalayeta in de ruil betrekken, maar Vieri zou ook kunnen.

Doe dan maar liever Zalayeta
pi_10072605
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:43 schreef keeper het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Brutil Hosé bijvoorbeeld was hét grote talent uit de jeugd, scoorde 39x in één seizoen in de A1 en werd met afstand topscorer.

Hij heeft ook weinig kansen gehad.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_10072659
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:45 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Hij heeft ook weinig kansen gehad.

Inderdaad, die gozer heeft bijna geen kans gehad, en werd steeds van club naar club gesleept (Ajax, De Graafschap, Haarlem, Sparta).
  maandag 28 april 2003 @ 16:49:29 #250
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10072700
quote:
Op maandag 28 april 2003 16:43 schreef keeper het volgende:

[..]

Nee en zijn handjes/ellebogen zitten nog losser dan Zlatan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')